abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juli 2017 @ 14:48:55 #51
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172294248
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 14:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie het ook opvallend vaak terugkomen als ik lees over zaken, vooral bij (jonge) zedendelinquenten, maar over het algemeen is autisme dan niet het enige wat er geestelijk 'mis' is.
Ik weet ook niet hoe betrouwbaar de in de media genoemde diagnose in dit geval is. Als de ouders inderdaad "hulp zochten, maar niet kregen", is er misschien ook nooit fatsoenlijk onderzoek naar de verdachte gedaan.
eens, ik vermoed dat ook.

Dit extreme gedrag, verkrachting en moord na het opwachten van Romy...
Het niet op school zijn geweest, Romy die eerder die dag een nieuw vriendje had.
Het lijkt niet eens op een opwelling maar een zorgvuldig geplande daad.

Ik blijf erbij, dat ik niet gek sta te kijken als dit figuur al eerder pogingen heeft gedaan.
pi_172295920
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:31 schreef Fer het volgende:
De waarheid is, dat als hij tijdens zijn behandeling/detentie zich ontwikkeld tot een normale volwassen man, hij over een jaar of 6-7 gewoon vrij op straat mag.
Een psychopaat is alleen niet te genezen.
  zondag 9 juli 2017 @ 17:26:21 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172299081
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 14:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Grootste deel van de mensen heeft dan ook geen autisme, dus deze vergelijking raakt kant noch wal.
Autist Kees was ook zo'n figuur, we konden er hard om lachen maar hij was tegelijkertijd behoorlijk agressief op momenten. Agressie is veelvoorkomend bij autisten.

quote:
Yet neither the original descriptions by Kanner (of autism) and Asperger, nor follow-up studies based on the initial samples studied, showed an increased prevalence of violent crime among persons with ASD/AD.7

Bron: http://www.mdedge.com/cur(...)sm-spectrum-disorder
Nee dus.
  zondag 9 juli 2017 @ 18:00:31 #54
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_172299685
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zijn.

Hoe the fuck kun je niet doorhebben dat je een gewetenloos kind hebt.
ik zie meerdere mensen in mijn omgeving die gewetensloos zijn of andere psychopathische trekjes hebben. Ik geloof zelfs dat 1 op de 100 of het was misschien 1 op de 200 mensen psychopaat zijn. Het is helemaal niet ongewoon en van ouders kun je moeilijk verwachten dat ze opjectief naar hun kind kijken, wees eerlijk je weet dat ze dat doorgaans niet kunnen.
pi_172301207
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[..]

Nee dus.
quote:
According to the mental health charity Mind

'Feeling angry is part of being human. It is a natural response to being attacked, insulted, deceived or frustrated. Sometimes, excessive anger can also be a symptom of some mental health problems.'

Unfortunately some people with autism become angry and aggressive very quickly and find it hard to deal with. The speed and intensity of their anger can be extreme.

When feeling angry, they do not appear to be able to pause and think of alternative strategies to resolve the situation

"The rapidity and intensity of anger, often in response to a relatively trivial event, can be extreme." (Attwood, 2006).

"When feeling angry, the person with Asperger's syndrome does not appear to be able to pause and think of alternative strategies to resolve the situation .. There is often an instantaneous physical response without careful thought. When the anger is intense, the person with Asperger's syndrome may be in a blind rage and unable to see the signals indicating that it would be appropriate to stop." (Attwood, 2006).

Diegene die dit schrijft is Dr Attwood (een autoriteit op gebied van autisme) en die spreekt juist weer wel over een relatie tussen agressie en autisme. Autisten kunnen over algemeen emoties slecht managen en zijn weinig gevoelig, laat staan dat ze zich kunnen inleven in hun medemens.
blablablabla
  zondag 9 juli 2017 @ 19:53:26 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172301978
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:24 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Het is maar net welke bron je volgt.
[url=Professor Tony Attwood is an international author, Clinical Psychologist and consultant and Professor at Griffith University, Queensland. Tony has written several publications on Asperger's Syndrome. His book, Asperger's Syndrome, has now been translated into several languages.]Dr Attwood[/url] is een autoriteit op gebied van autisme en die spreekt juist weer wel over een relatie tussen agressie en autisme.
Blind rage is echt iets anders dan mensen achtervolgen en uiteindelijk met voorbedachten rade ombrengen (en erna ijskoud limonade gaan drinken bij een buurman):

quote:
First, we have found evidence that
suggests a potential risk for aggression (but not necessarily
for criminal behavior
) in this population and
that, when violence does occur, it is often in distinct
ways relevant to the symptomatology of HFASDs
.

Bron
Mijn bron geeft statistische bewijzen dat er in elk geval bij het syndroom van Asperger geen toename is van veroordelingen. Meer van dit soort studies bevonden hetzelfde:

quote:
Several research studies have found either no link between autism and violent crime, or could not reach a conclusion about a link.3-4 A Danish study found that people with Asperger's Syndrome (a form of high-functioning autism) were no more likely than the general population to commit a crime; those with classic autism and "atypical autism" were less likely than other people to commit crimes.5
After examining many studies, Lerner and his fellow researchers did not find a higher risk of violent crime by people with high functioning autism.6 Their article was published in 2012.

Bron
quote:
Woodbury-Smith & Dein (2014) emphasize, however, that “the prevalence of unlawful behavior is not particularly high” for those with ASD.

Bron
quote:
Dat mensen met autisme vaker dan gemiddeld crimineel
gedrag vertonen lijkt niet het geval te zijn. Integendeel,
er lijkt juist een laag percentage te zijn dat de wet breekt (Allen
et al., 2008; Woodbury-Smith et al., 2006). Ook bleek de oorspronkelijke
groep van kinderen die Hans Asperger in 1944 beschreef,
op latere leeftijd niet meer dan gemiddeld crimineel
gedrag te vertonen (Hippler et al., 2010). Maar áls er sprake is
van crimineel gedrag, dan speelt het autisme daarbij vaak een
belangrijke rol.

Bron

De concensus wijst erop dat er een tweede pathologie speelt in de meeste gevallen ook:
quote:
Naast de link met ASD zijn er uiteraard nog bijkomende factoren die kunnen leiden tot criminele feiten. Zo zijn plegers van ernstige misdrijven vaak ook sociaal uitgesloten en werden ze gepest als ze jonger waren. Vaak kregen ze ook geen ondersteuning voor hun autisme. Daarnaast zijn er ook vaak co-morbide persoonlijkheidsstoornissen en minder gunstige sociaal-economische en sociaal-culturele invloeden.

Bron

De meeste patiënten hebben ook last van andere stoornissen. In de zaken van de afgelopen tien jaar, zoals gemeld op Rechtspraak.nl, komt een ware waslijst voorbij waaronder narcisme, paranoïde wanen, depressie, borderline, pedofilie, dwangstoornissen en verslaving. Vaak zijn de bijbehorende stoornissen al voldoende verklaring voor het delict, ook zonder autisme.

Bron

Many writers in the field of autism emphasize the high prevalence of comorbid psychiatric conditions. Depression is the most commonly reported comorbid disorder, but anxiety disorders including obsessive-compulsive disorder (OCD) are also reported.30 Given their propensity for intense, narrow interests and rituals, hfASD subjects may appear to be suffering from obsessive-compulsive psychopathology. However, because their pursuits are not ego dystonic, they may fail to meet DSM-IV-TR diagnostic criteria for OCD, and may be diagnosed with Anxiety Disorder NOS.31 Psychotic disorders may co-occur on occasion.

Bron
  zondag 9 juli 2017 @ 20:03:48 #57
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172302294
Ik denk dat alleen het label `autist` de lading in deze zaak niet dekt.

Grote vraag blijft in hoeverre deze dader geestelijk onderzocht was, en waarom men niet accuraat gereageerd heeft op de hulpverzoeken van de moeder.
  zondag 9 juli 2017 @ 20:15:08 #58
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172302631
Tegenwoordig krijg je het label autisme bij een pakje boter gratis. Net als ADHD of voor de meisjes Borderline. Ik hecht dan ook geen waarde aan wat de media schrijft. In mijn ogen is de dader een koelbloedige killer, een psychopaat.
Kan me ook geen reet schelen hoe jong dat joch is, wat mij betreft mag hij de hoogste straf krijgen!
We moeten eens af van minderjarigen in bescherming willen nemen. In deze tijden kun je maar beter gelijk zo'n gast voor altijd uit de maatschappij halen.
Kinderen/jeugdigen zijn geen deugnieten meer, zoals vroegah, lang geleden, maar verknipte lui met een zieke geest! En dat gaat niet beter worden. :N
Beter stoppen 'ze' de energie die het kost om die psycho te helpen, in hulp voor de ouders, die levenslang hebben en met elke dag het beeld van hun dochter in de sloot..
Geldt ook voor de ouders van Savannah, en eender wie met dit soort zaken te maken heeft [gehad].

Over de zaak Savannah, hoe staat het daarmee? Nadat het OM gaat onderzoeken naar wie het dossier gelekt heeft, heb ik er niks meer over gelezen.
´
pi_172302669
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een psychopaat is alleen niet te genezen.
Nee, maar het is wel mogelijk om, dmv therapie, bepaalde symptomen (bijv. agressiviteit en impulsiviteit) te verminderen.
pi_172302874
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel mogelijk om, dmv therapie, bepaalde symptomen (bijv. agressiviteit en impulsiviteit) te verminderen.
Dat lijkt me sowieso het beste. Al zie ik de toekomst dan nog niet heel rooskleurig in. Uit een onderzoek naar voor moord en doodslag veroordeelde minderjarigen in Nederland blijkt dat de meeste al binnen enkele jaren na uitzitten van de straf opnieuw de fout in gaat (vooral gewelds- en vermogensdelicten).
pi_172303045
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:15 schreef Kim-Holland het volgende:
Tegenwoordig krijg je het label autisme bij een pakje boter gratis. Net als ADHD of voor de meisjes Borderline. Ik hecht dan ook geen waarde aan wat de media schrijft. In mijn ogen is de dader een koelbloedige killer, een psychopaat.
Kan me ook geen reet schelen hoe jong dat joch is, wat mij betreft mag hij de hoogste straf krijgen!
We moeten eens af van minderjarigen in bescherming willen nemen. In deze tijden kun je maar beter gelijk zo'n gast voor altijd uit de maatschappij halen.
Kinderen/jeugdigen zijn geen deugnieten meer, zoals vroegah, lang geleden, maar verknipte lui met een zieke geest! En dat gaat niet beter worden. :N
Beter stoppen 'ze' de energie die het kost om die psycho te helpen, in hulp voor de ouders, die levenslang hebben en met elke dag het beeld van hun dochter in de sloot..
Geldt ook voor de ouders van Savannah, en eender wie met dit soort zaken te maken heeft [gehad].

Over de zaak Savannah, hoe staat het daarmee? Nadat het OM gaat onderzoeken naar wie het dossier gelekt heeft, heb ik er niks meer over gelezen.
Dus vroeger moordden minderjarigen omdat het deugnieten waren, maar tegenwoordig moorden (relatief minder) minderjarigen omdat ze verknipt zijn?
pi_172303219
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:15 schreef Kim-Holland het volgende:
Tegenwoordig krijg je het label autisme bij een pakje boter gratis. Net als ADHD of voor de meisjes Borderline. Ik hecht dan ook geen waarde aan wat de media schrijft. In mijn ogen is de dader een koelbloedige killer, een psychopaat.
Kan me ook geen reet schelen hoe jong dat joch is, wat mij betreft mag hij de hoogste straf krijgen!
We moeten eens af van minderjarigen in bescherming willen nemen. In deze tijden kun je maar beter gelijk zo'n gast voor altijd uit de maatschappij halen.
Kinderen/jeugdigen zijn geen deugnieten meer, zoals vroegah, lang geleden, maar verknipte lui met een zieke geest! En dat gaat niet beter worden. :N
Beter stoppen 'ze' de energie die het kost om die psycho te helpen, in hulp voor de ouders, die levenslang hebben en met elke dag het beeld van hun dochter in de sloot..
Geldt ook voor de ouders van Savannah, en eender wie met dit soort zaken te maken heeft [gehad].

Over de zaak Savannah, hoe staat het daarmee? Nadat het OM gaat onderzoeken naar wie het dossier gelekt heeft, heb ik er niks meer over gelezen.
Ben je het met mij eens dat een meisje van 14 nog te jong is om de keuze te maken om seks te hebben met een oudere man? En dat er op zo'n moment sprake is van seksueel misbruik, ook al heeft het meisje 'vrijwillig' seks gehad met de man en was er geen sprake van geweld en/of dwang?
  zondag 9 juli 2017 @ 20:39:34 #63
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172303247
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dus vroeger moordden minderjarigen omdat het deugnieten waren, maar tegenwoordig moorden (relatief minder) minderjarigen omdat ze verknipt zijn?
Je weet best wat ik bedoel; de wereld is veel harder geworden dan vroegah. Veel meer mensen raken verknipt, door allerlei oorzaken, en het wordt er allemaal niet beter op. De jeugd van tegenwoordig heeft geen rem meer en kampt met allerlei psychische aandoeningen.
Dat was vroegah natuurlijk ook aan de hand, maar de 'straffen' in NL hedendaags maakt dat dit soort figuren aan de gang kunnen blijven gaan.
´
  zondag 9 juli 2017 @ 20:39:47 #64
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172303253
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben je het met mij eens dat een meisje van 14 nog te jong is om de keuze te maken om seks te hebben met een oudere man? En dat er op zo'n moment sprake is van seksueel misbruik, ook al heeft het meisje 'vrijwillig' seks gehad met de man en was er geen sprake van geweld en/of dwang?
Was dit nu weer voor offtopic reactie?
  zondag 9 juli 2017 @ 20:41:15 #65
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172303295
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben je het met mij eens dat een meisje van 14 nog te jong is om de keuze te maken om seks te hebben met een oudere man? En dat er op zo'n moment sprake is van seksueel misbruik, ook al heeft het meisje 'vrijwillig' seks gehad met de man en was er geen sprake van geweld en/of dwang?
Ja, sorry, ik begrijp ook niet wat je hiermee wil zeggen.
´
pi_172303307
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat lijkt me sowieso het beste. Al zie ik de toekomst dan nog niet heel rooskleurig in. Uit een onderzoek naar voor moord en doodslag veroordeelde minderjarigen in Nederland blijkt dat de meeste al binnen enkele jaren na uitzitten van de straf opnieuw de fout in gaat (vooral gewelds- en vermogensdelicten).
De kans dat hij uiteindelijk een 'normaal' leven zal kunnen leiden is klein, maar het is niet onmogelijk..
pi_172303473
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Blind rage is echt iets anders dan mensen achtervolgen en uiteindelijk met voorbedachten rade ombrengen (en erna ijskoud limonade gaan drinken bij een buurman):

[..]

Mijn bron geeft statistische bewijzen dat er in elk geval bij het syndroom van Asperger geen toename is van veroordelingen. Meer van dit soort studies bevonden hetzelfde:

[..]

[..]

[..]

De concensus wijst erop dat er een tweede pathologie speelt in de meeste gevallen ook:

[..]

Dit stuk is best raar toch? Geen verhoogde kans op crimineel gedrag, maar het autisme speelt vaak wel weer een rol als het vervolgens tot strafbare feiten komt... :P
quote:
Maar áls er sprake is
van crimineel gedrag, dan speelt het autisme daarbij vaak een
belangrijke rol.
blablablabla
pi_172303531
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:41 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik begrijp ook niet wat je hiermee wil zeggen.
Dat leeftijd weldegelijk belangrijk is bij het bepalen van de mate waarin iemand in staat is om weloverwogen keuzes te maken.. En daarom moeten minderjarigen beschermd worden..
  zondag 9 juli 2017 @ 20:54:29 #69
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172303685
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat leeftijd weldegelijk belangrijk is bij het bepalen van de mate waarin iemand in staat is om weloverwogen keuzes te maken.. En daarom moeten minderjarigen beschermd worden..
Bij zo'n koelbloedige moord kan de leeftijd me gestolen worden.
´
  zondag 9 juli 2017 @ 21:11:52 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172304296
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit stuk is best raar toch? Geen verhoogde kans op crimineel gedrag, maar het autisme speelt vaak wel weer een rol als het vervolgens tot strafbare feiten komt... :P

[..]

Ja nee dat vond ik ook :P , maar volgens mij klopt het wel achter de komma. Als iemand met een ASS iets flikt, dan heeft dat vaak wél een relatie met de misdaad. En als de rest dan niets flikt, dan is er ook geen misdaad om die link mee te leggen, toch?
  zondag 9 juli 2017 @ 21:12:13 #71
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172304305
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

En daarom moeten minderjarigen beschermd worden..
Ja tegen figuren zoals deze jongen. In deze zaak is Romy het slachtoffer, niet de jongen.
pi_172304455
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was dit nu weer voor offtopic reactie?
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:41 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik begrijp ook niet wat je hiermee wil zeggen.
Dat de geest van de wet met betrekking tot kinderen en seks eigenlijk zegt 'tot een bepaalde leeftijd zijn jullie niet in staat om zelf beslissingen in te maken'. Met als achterliggende reden dat ze door onvolgroeide hersenen en/of nog niet aangeleerd 'goed gedrag' nog gewoon geen volgroeide mensen zijn, in staat om zelfstandig en correct te functioneren in deze maatschappij. En als we dat argument gebruiken om ze (mede vanuit zelfbescherming) best wel een groot aantal wettelijke vrijheden te ontzeggen. Zoals dus onder andere bepalen of, en met wie, ze seks hebben.

En dat we dan dus niet opeens wanneer ze iets onuitspreekbaar slechts hebben gedaan, kunnen zeggen 'we gaan al die shit in oa de wet over hoe kinderen totaal anders behandeld moeten worden dan volwassenen nu gewoon negeren, en dus krijg je hetzelfde proces en mogelijk dezelfde straf als iemand die we wel in staat achten om volwaardig in onze samenleving te functioneren'.

En daarom zal dat kind niet als volwassene berecht worden. En terecht ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 09-07-2017 21:24:13 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_172304652
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:16 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

Dat de geest van de wet met betrekking tot kinderen en seks eigenlijk zegt 'tot een bepaalde leeftijd zijn jullie niet in staat om zelf beslissingen in te maken'. Met als achterliggende reden dat ze door onvolgroeide hersenen en/of nog niet aangeleerd 'goed gedrag' nog gewoon geen volgroeide mensen zijn, in staat om zelfstandig en correct te functioneren in deze maatschappij. En als we dat argument gebruiken om ze (mede vanuit zelfbescherming) best wel een groot aantal wettelijke vrijheden te ontzeggen.

En dat we dan dus niet opeens wanneer ze iets onuitspreekbaar slechts hebben gedaan, kunnen zeggen 'we gaan al die shit in oa de wet over hoe kinderen totaal anders behandeld moeten worden dan volwassenen nu gewoon negeren, en dus krijg je hetzelfde proces en mogelijk straf als iemand die we wel in staat achten om volwaardig in onze samenleving te functioneren'.

En daarom zal dat kind niet als volwassene berecht worden. En terecht ook.
^^ Dit dus..
pi_172305128
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja tegen figuren zoals deze jongen. In deze zaak is Romy het slachtoffer, niet de jongen.
Met name tegen zichzelf en de mogelijke gevolgen van de verkeerde keuzes, die zij maken doordat hun hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn.
  zondag 9 juli 2017 @ 21:33:36 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172305167
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:08 schreef Stimorol- het volgende:
Ik snap dit soort shit niet. Letten die ouders niet op hun kind ofzo?
Mijn veertienjarige heeft gisteren de halve dag door de polder gefietst. Hij had wel drie meisjes kunnen misbruiken en wurgen :o :o :o

Oftewel: op die leeftijd zie je ze gewoon grote delen van de dag niet omdat ze (wat je denkt) op school zitten, naar hun sport of baantje zijn of met vrienden de hort op zijn.
pi_172305267
Doet me denken aan deze uitspraak van de PVV (volgens AD):
quote:
De PVV vindt dit echter niet ver genoeg gaan, zegt Tweede Kamerlid Gidi Markuszower, die vragen heeft gesteld over de kwestie aan minister Stef Blok (Veiligheid). ,,Nabestaanden hebben ook levenslang. Iemand die op 14-jarige leeftijd tot zoiets in staat is, die wordt niet meer beter. Dat komt nooit meer goed, dat zijn beesten. Natuurlijk verdienen mensen in hun leven een tweede kans, maar niet voor dit soort daden, dit zijn monsters. Daartegen moet je de samenleving beschermen.''
http://www.ad.nl/binnenla(...)14-jarigen~ae7d8dfa/
"Iedereen verdient een tweede kans, maar 14-jarige moet je gewoon levenslang kunnen vastzetten."
_O-
  zondag 9 juli 2017 @ 22:02:09 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172306057
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

De kans dat hij uiteindelijk een 'normaal' leven zal kunnen leiden is klein, maar het is niet onmogelijk..
Mij lijkt het feit dat de grote kans dat hij opnieuw in fout gaat veel zwaarder te wegen. En een normaal leven zit er voor een zo zwaar verknipt figuur sws niet in.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 9 juli 2017 @ 22:08:07 #78
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172306236
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:36 schreef Physsic het volgende:
Doet me denken aan deze uitspraak van de PVV (volgens AD):

[..]

"Iedereen verdient een tweede kans, maar 14-jarige moet je gewoon levenslang kunnen vastzetten."
_O-
Het ruimt iig al een flink stuk op..
´
pi_172306449
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Het ruimt iig al een flink stuk op..
gelukkig heeft een rechter het laatste woord en niet een volksgericht.
...
pi_172306532
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mij lijkt het feit dat de grote kans dat hij opnieuw in fout gaat veel zwaarder te wegen. En een normaal leven zit er voor een zo zwaar verknipt figuur sws niet in.
Ik zeg niet dat ze hem, op hoop van zegen, maar weer de maatschappij in moeten sturen. Maar ik ben er wel voor dat hij behandelt wordt, hij is nog maar een kind en zijn hersenen zijn nog in ontwikkeling..
  zondag 9 juli 2017 @ 22:20:08 #81
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172306578
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:15 schreef sacha het volgende:

[..]

gelukkig heeft een rechter het laatste woord en niet een volksgericht.
Benieuwd of je dat ook zou zeggen als het om je eigen kind zou gaan dat vermoord wordt door een psycho, die daarna lekker op z'n gemak een glas fris gaat drinken, om even bij te komen van alle inspanningen..

Het is idd maar goed dat het volk geen recht van spreken heeft in sommige situaties.
´
  zondag 9 juli 2017 @ 22:29:19 #82
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172306836
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 21:36 schreef Physsic het volgende:
Doet me denken aan deze uitspraak van de PVV (volgens AD):

[..]

"Iedereen verdient een tweede kans, maar 14-jarige moet je gewoon levenslang kunnen vastzetten."
_O-
Wie zegt hier dat deze jongen levenslang moet krijgen?
pi_172306854
Toch zou ik wel eens willen weten wat er door het hoofd van zo'n jongen gaat. Hoe denkt zo iemand?
  zondag 9 juli 2017 @ 22:32:53 #84
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172306919
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze hem, op hoop van zegen, maar weer de maatschappij in moeten sturen. Maar ik ben er wel voor dat hij behandelt wordt, hij is nog maar een kind en zijn hersenen zijn nog in ontwikkeling..
In die 14 jaar zijn die hersenen anders weinig ontwikkeld... Ben benieuwd bij welke behandeling deze dader gebaat is en daarnaast de maatschappij.

Maar voor er gesproken wordt over een behandel plan hoop ik dat ze hem eerst een flink ondervragen over die fietsende tietenknijper in Lunteren.
  zondag 9 juli 2017 @ 22:34:49 #85
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172306959
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch zou ik wel eens willen weten wat er door het hoofd van zo'n jongen gaat. Hoe denkt zo iemand?
Hij zal wel pissig geweest zijn, Romy werd door hem gestalkt en meneer was verliefd op haar. Romy had sinds die dag een nieuw vriendje.
pi_172306987
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij zal wel pissig geweest zijn, Romy werd door hem gestalkt en meneer was verliefd op haar. Romy had sinds die dag een nieuw vriendje.
Ik bedoel meer nu. Hoe hij er nu over denkt. Of hij nog steeds heeft van net goed, het is verdiend. Jeetje 14 jaar...
pi_172307124
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie zegt hier dat deze jongen levenslang moet krijgen?
In dit topic? Geen idee. Dat stel ik ook helemaal niet.
  zondag 9 juli 2017 @ 22:53:48 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172307440
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer nu. Hoe hij er nu over denkt. Of hij nog steeds heeft van net goed, het is verdiend. Jeetje 14 jaar...
Het zou mij niks verbazen als hij nog steeds woest is op het meisje en denkt dat hij door haar schuld nu in de problemen zit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172307852
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In die 14 jaar zijn die hersenen anders weinig ontwikkeld... Ben benieuwd bij welke behandeling deze dader gebaat is en daarnaast de maatschappij.

Maar voor er gesproken wordt over een behandel plan hoop ik dat ze hem eerst een flink ondervragen over die fietsende tietenknijper in Lunteren.
Functioneert hij als een baby, peuter of kleuter?
pi_172308347
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch zou ik wel eens willen weten wat er door het hoofd van zo'n jongen gaat. Hoe denkt zo iemand?
Waarschijnlijk is het een LVB'er dus bij die gedachten moet je je niet al teveel voorstellen
pi_172309398
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In die 14 jaar zijn die hersenen anders weinig ontwikkeld... Ben benieuwd bij welke behandeling deze dader gebaat is en daarnaast de maatschappij.

Maar voor er gesproken wordt over een behandel plan hoop ik dat ze hem eerst een flink ondervragen over die fietsende tietenknijper in Lunteren.
Je bedoelt dit artikel http://www.gelderlander.n(...)n-lunteren~aba94bc7/
Of dit zieke figuur hier iets mee te maken heeft weet ik niet .
pi_174992645
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen als hij nog steeds woest is op het meisje en denkt dat hij door haar schuld nu in de problemen zit.
Tegen de tijd dat hij uit dwangverpleging komt is dat er wel uit.
pi_174992899
Loopt voor zijn 18e alweer vrij op straat...
.
pi_174993064
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:15 schreef Kim-Holland het volgende:
Tegenwoordig krijg je het label autisme bij een pakje boter gratis. Net als ADHD of voor de meisjes Borderline. Ik hecht dan ook geen waarde aan wat de media schrijft. In mijn ogen is de dader een koelbloedige killer, een psychopaat.
Kan me ook geen reet schelen hoe jong dat joch is, wat mij betreft mag hij de hoogste straf krijgen!
We moeten eens af van minderjarigen in bescherming willen nemen. In deze tijden kun je maar beter gelijk zo'n gast voor altijd uit de maatschappij halen.
Kinderen/jeugdigen zijn geen deugnieten meer, zoals vroegah, lang geleden, maar verknipte lui met een zieke geest! En dat gaat niet beter worden. :N
Beter stoppen 'ze' de energie die het kost om die psycho te helpen, in hulp voor de ouders, die levenslang hebben en met elke dag het beeld van hun dochter in de sloot..
Geldt ook voor de ouders van Savannah, en eender wie met dit soort zaken te maken heeft [gehad].

Over de zaak Savannah, hoe staat het daarmee? Nadat het OM gaat onderzoeken naar wie het dossier gelekt heeft, heb ik er niks meer over gelezen.
Goed nieuws!

Volgens het OM is uit onderzoek gebleken dat hij verminderd toerekeningsvatbaar is.

Kan jeugd-tbs omgezet worden naar volwassenen-tbs met dwangverpleging?

Ja, dat kan. Yannick van den Brink, universitair docent jeugdrecht en strafrecht aan de Universiteit Leiden: ,,Sinds 2014 is het mogelijk om de PIJ-maatregel van een jeugdige na de maximale duur van zeven jaar om te zetten naar volwassenen-tbs met dwangverpleging. Omdat die regel pas drie jaar geldt, zijn er nog geen voorbeelden van jeugdigen waarbij dit is gebeurd. Het is voor ons dus ook nieuw. Maar het kán in theorie wel. De rechter kan daartoe beslissen, als er na zeven jaar nog steeds sprake is van een gevaar voor de veiligheid van personen.
pi_175281317
IlseHVNL twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 15:25:25 De rechter neemt de feiten door. Dat #Romy nog app had gestuurd over (mee)fietsende verdachte. Dat ze hem eng vond.… https://t.co/EeNBncJgVO reageer retweet
"De rechter neemt de feiten door. Dat #Romy nog app had gestuurd over (mee)fietsende verdachte. Dat ze hem eng vond. Verdachte had gevraagd om seks."

IlseHVNL twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 15:27:11 Verdachte heeft #Romy meerdere keren #verkracht. Toen ze zei dat ze hem bij ging aangeven, werd verdachte boos. Hij… https://t.co/RsRwOuDEqy reageer retweet
"Verdachte heeft #Romy meerdere keren #verkracht. Toen ze zei dat ze hem bij ging aangeven, werd verdachte boos. Hij wurgde haar. Er is volop DNA-bewijs."

IlseHVNL twitterde op vrijdag 24-11-2017 om 15:33:06 Verdachte kwam in 2016 ook op de radar van de politie wegens aanranding. Die zaak werd geseponeerd. De kans op… https://t.co/MebXKQwW7i reageer retweet
"Verdachte kwam in 2016 ook op de radar van de politie wegens aanranding. Die zaak werd geseponeerd. De kans op #recidive is hoog. "

Maximale straf voor verkrachten en vermoorden Romy (14)

De 14-jarige Brian N. krijgt een jaar cel en jeugd-tbs voor het verkrachten en wurgen van zijn leeftijdsgenote Romy uit Hoevelaken. Dat is de maximale straf die kan worden opgelegd aan een jongere onder de zestien jaar. Als Brian na zeven jaar niet is uitbehandeld, dan volgt volwassenen-tbs. Ook moet hij een schadevergoeding betalen van 31.000 euro.

De rechtbank ging mee met de eis van het Openbaar Ministerie (OM). De puber uit Lunteren had zijn daden al eerder tegenover de politie bekend. Volgens de aanklager heeft de jongen het meisje gedood in een poging te voorkomen dat hij zou worden gepakt.

De twee kenden elkaar van school in het Gelderse De Glind bij Barneveld. Het lichaam van Romy werd vrijdag 2 juni gevonden in een sloot in Achterveld. De verdachte werd twee dagen later opgepakt, naar aanleiding van getuigenverklaringen en camerabeelden.

Verminderd toerekeningsvatbaar
Omdat onderzoek aantoont dat de jongen verminderd toerekeningsvatbaar is, vindt de rechtbank een langdurige behandeling nodig. Deze jeugd-tbs kan maximaal zeven jaar duren. N. zou dan 21 jaar zijn. Als daar redenen voor zijn, kan deze zogeheten PIJ-maatregel daarna worden omgezet in tbs, die eventueel onbeperkt kan worden verlengd.

Het proces vond vanwege de minderjarigheid van N. plaats achter gesloten deuren.

Bron: AD
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:49:05 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175281322
quote:
Wat is er walgelijk aan de maximale straf die er gegeven kan worden?
Daarbij kan die jeugd-TBS na 7 jaar ook nog omgezet worden in volwassenen-TBS.

Ik verwacht niet dat deze jongen snel weer van zijn vrijheid kan genieten, hij heeft zeer ernstige issues en zal langdurige behandeling nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:51:34 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175281366
Dat ze naar een vriendin geappt heeft dat hij meefietste zal een van de redenen zijn dat de politie al zo snel wist te melden dat de zaken niet aan elkaar gekoppeld waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175281390
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is er walgelijk aan de maximale straf die er gegeven kan worden?
Daarbij kan die jeugd-TBS na 7 jaar ook nog omgezet worden in volwassenen-TBS.

Ik verwacht niet dat deze jongen snel weer van zijn vrijheid kan genieten, hij heeft zeer ernstige issues en zal langdurige behandeling nodig hebben.
Het argument "het is maar een kind" vind ik walgelijk. Volwassen daden moeten volwassen bestraft worden. Maar hij zal wel even vast zitten gelukkig ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')