Maakt het wat uit? Zolang je de auto maar niet met afwasmiddel gaat wassen, want dat is echt funest voor de wax.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:47 schreef Marco001 het volgende:
Belangrijkste is echter de stand-tijd. Hoelang blijft de wax goed? Dat is namelijk vaak het verschil tussen een wax van een paar euro en een van 20+ euro, zoals Fusso of van Dodo's juice.
koperpoets ook.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:08 schreef pvdplanet het volgende:
De krasverwijderaar (2,99 Euro) is perfect om doffe koplampen te polijsten.
Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik gebruik altijd de cockpit spray en tire shine van de action. Ideaal spul
Mja motor olie zou ik er dan weer niet kopen. Maar als je zo'n oud simpel barreltje hebt zou dat wel kunnen denk ik. Ik gooi er liever een A merk in.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.
Eerst had ik niet eens fatsoenlijke doeken om de auto af te drogen, die heb ik nu wel en zijn synthetisch. Werkte wel goed moet ik zeggen
Action is wel altijd de eerste winkel waar ik naartoe ga, als ik iets voor de auto nodig heb. Heb daar ook gewoon de auto olie gekocht, was in aanbieding dus direct 4 liter mee genomen.
Lijkt het op die groene was die "Turtle Wax" heeft?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet: maar eerlijk gezegd heb ik veel spul bij de Duitse Aldi vandaan, dat ligt dan in de uitverkoop bakken.
Eerst had ik niet eens fatsoenlijke doeken om de auto af te drogen, die heb ik nu wel en zijn synthetisch. Werkte wel goed moet ik zeggen
Action is wel altijd de eerste winkel waar ik naartoe ga, als ik iets voor de auto nodig heb. Heb daar ook gewoon de auto olie gekocht, was in aanbieding dus direct 4 liter mee genomen.
Hoelang die houdt waxlaag houd weet ik niet: alleen aangezien ik geen garage heb, de auto altijd buiten staat. En vanmiddag over weg reed waar allemaal zand vrachtauto's rijdenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:26 schreef frumslegnulk het volgende:
Leuke 205! Ik ben wel fan van die autootjes, ik heb er ook heel kort eentje gehad. Ik ben wel ook benieuwd naar hoe lang de waxlaag houdt, want als het er binnen een week weer af is is koop ik liever een beter merk.
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord, maar ik zou het echt niet weten. Ben er zelf tevreden mee en denk dat weinig uitmaakt, of je nou een dure of goedkope wax gebruikt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt het op die groene was die "Turtle Wax" heeft?
Mauw die motorolie van de Action voldoet gewoon aan de hoogste kwaliteitseisen, daar zie ik dus echt geen verschil in hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mja motor olie zou ik er dan weer niet kopen. Maar als je zo'n oud simpel barreltje hebt zou dat wel kunnen denk ik. Ik gooi er liever een A merk in.
ben je liever elke 2 weken je auto in de wax aan het zetten of 1* per maand of 3? Ik durf te wedden dat het qua prijs ook niet veel uitmaakt. Met een pot van dodo kan ik mijn auto volgens mij minstens 10* in de wax zetten, ofterwijl, daar doe ik 2.5 jaar mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maakt het wat uit? Zolang je de auto maar niet met afwasmiddel gaat wassen, want dat is echt funest voor de wax.
Voor het wassen van de auto gebruik ik Autoshampoo en Wax in een van de Action, alleen ik geloof niet echt dat ook een waxlaag achterlaat....
Mijn auto heeft trouwens ook maar ¤ 750 gekost, dus daar ga ik echt niet teveel geld aan besteden. En dat spul van de Action werkt gewoon goed
Ik hoop niet dat je het zand er af poetstquote:Op woensdag 5 juli 2017 08:06 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb van de Action die autoshampoo met ingebouwde wax, daar kun je prima je auto mee wassen, alles poets je eraf, dat kerkhof lijkjes op je voorruit, vogelpoep, zand. En het glanst ook. Niet zo erg als die 205 doet, maar het komt aardig in de buurt.
Nee, maar het kan mij ook daadwerkelijk niets interesseren. Ik ben niet zo'n purist, een flesje van de Action kost geen drol in iedere geval.quote:Op woensdag 5 juli 2017 07:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ben je liever elke 2 weken je auto in de wax aan het zetten of 1* per maand of 3? Ik durf te wedden dat het qua prijs ook niet veel uitmaakt. Met een pot van dodo kan ik mijn auto volgens mij minstens 10* in de wax zetten, ofterwijl, daar doe ik 2.5 jaar mee.
Op het dak ben er wel achter gekomen dat het echt snel opdroogt, dus ja het waxen van het dak was daardoor niet zo goed gelukt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Bij mij liet juist dat spul hele nare vlekken achter op de MX-5, ongeacht goed gebruik.
Goede tipquote:Op maandag 3 juli 2017 21:08 schreef pvdplanet het volgende:
De krasverwijderaar (2,99 Euro) is perfect om doffe koplampen te polijsten.
Is dit om je dure aankopen voor de auto goed te praten? Of wat wil je ermee zeggen? Want zo klinkt het wel: TS gebruikt goedkope schoonmaak spulletjes, dus dat kan gewoon niet goed zijn punt uit!quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:49 schreef Ridocar het volgende:
SD slaat de spijker op z'n kop (zoals alleen hij het kan uitleggen) Eigenlijk kan het me niet zoveel boeien, als het hok maar rijdt. Maar om niet helemaal voor schandaal te rijden of op de parkeerplaats voor m'n huis te laten staan was ik de auto af en toe eens. En omdat ik te lui ben om te waxen gebruik ik die action shampoo met ingebouwde wax. En ja, het zand gaat ook met de spons mee.
Heb ik dat ergens gezegd? Zo ja, waar dan? M'n shampoo/wax komt ook van duneksjion.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Is dit om je dure aankopen voor de auto goed te praten? Of wat wil je ermee zeggen? Want zo klinkt het wel: TS gebruikt goedkope schoonmaak spulletjes, dus dat kan gewoon niet goed zijn punt uit!
Ik ook niet, maar hij glimt wel. En dat is het belangrijkste.quote:Ik wax de auto trouwens wel echt apart, dus ga er niet vanuit dat die Autoshampoo en Wax in een ook daadwerkelijk een waxlaag achterlaat.
Eens.quote:Maar hou wel graag mijn auto schoon en ben van mening, dat het ook goedkoop kan i.p.v. de wasstraat inrijden. Of met een hele wagen vol dure schoonmaak spulletjes, op de zondag morgen met de auto die enkel voor de hobby is.
En dat waardeer ik alleen. Een 205 als daily ride zie je niet vaak meer.quote:Dit is dus wel echt mijn enige echte auto, en niet eentje die ik erbij heb omdat het hip is in een Youngtimer te rijden in het weekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |