abonnement Unibet Coolblue
pi_172124335
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jaja, zodra mensen met echte cijfers over de criminaliteit komen aanzetten, vlucht Jigzoz met de staart tussen de benen. Hij dacht werkelijk dat Nederland zo'n ongelofelijk goed land was, dat criminaliteit in de nabije toekomst niet meer zou bestaan. :')
O nee hoor. Ik ben er nog en lees af en toe weer even bij. Ik verbaas me over die drang tot negativiteit. Alles MOET kut zijn en nog kutter worden.

Maar inderdaad: ik vind Nederland een van de tofste landen ter wereld en ik verwacht inderdaad dat het in de toekomst nóg toffer wordt. Geloof gerust anders. Echt geen probleem.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 2 juli 2017 @ 21:25:31 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172124633
Hoe zit het met het aantal aangiften en niet geheel onbelangrijk de bereidheid aangifte te doen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 2 juli 2017 @ 21:32:00 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172124870
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]


[..]

http://www.ad.nl/binnenla(...)a-misdrijf~a7e9d316/

Van het CBS, dus het zal wel kloppen....
Slachtoffers van traditionele criminaliteit... wat moet ik me daar bij voorstellen..en wat is dan niet-traditionale criminaliteit?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172124969
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jajaja, ondanks alle doodsbange geluiden over een naderende criminaliteitsapocalyps blijft de criminaliteit maar dalen. Jaar na jaar na jaar. Overal? En hoeveel dan?

[..]

De rest bij NRC.

Ja, geef hier eens een cynische doemdenkersdraai aan. Niet te doen, lijkt me.
Fantastisch! Nederland word steeds veiliger en fijner om in te wonen.
Sowieso: je moet gewoon aangifte doen bij een misdrijf, doe je dat niet dan ontbreekt het je aan zelfrespect.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 2 juli 2017 @ 21:44:07 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172125408
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Fantastisch! Nederland word steeds veiliger en fijner om in te wonen.
Sowieso: je moet gewoon aangifte doen bij een misdrijf, doe je dat niet dan ontbreekt het je aan zelfrespect.
Dus je moet uren van je (werk)tijd opofferen zodat de politie het vervolgens ergens onderaan een stapel kan leggen en het vergeten zodra je weg bent?

Hou toch op man.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172125732
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O nee hoor. Ik ben er nog en lees af en toe weer even bij. Ik verbaas me over die drang tot negativiteit. Alles MOET kut zijn en nog kutter worden.
Nouja, als 80% van de misdrijven niet opgelost wordt en de aangiftebereidheid onder de 30% is gedaald is "we krijgen de gevangenissen niet vol" wel een heel wrang iets...
pi_172125852
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, als 80% van de misdrijven niet opgelost wordt en de aangiftebereidheid onder de 30% is gedaald is "de gevangenissen zijn niet vol" wel een heel wrang iets...
Zullen we dan eens naar de misdrijven kijken waarvan (vrijwel) altijd aangifte gedaan wordt? Moord, inbraak en overvallen bijvoorbeeld?
  zondag 2 juli 2017 @ 21:57:41 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172125914
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zullen we dan eens naar de misdrijven kijken waarvan (vrijwel) altijd aangifte gedaan wordt? Moord, inbraak en overvallen bijvoorbeeld?
Jaren geleden kwamen er daar cijfers over naar buiten.
Moord heeft een hoog oplossingspercentage. Iets van 90% dacht ik.

Verder hadden verkeersovertredingen een hele hoge (goh, wat een verrassing).

Verder lag alles erg laag, rond de 10-15%.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172125923
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus je moet uren van je (werk)tijd opofferen zodat de politie het vervolgens ergens onderaan een stapel kan leggen en het vergeten zodra je weg bent?

Hou toch op man.
Dat is alleen niet wat de politie doet. Ze zullen niet meteen militaire eenheden inzetten als je fiets is gejat, maar mochten ze ergens een fiets vinden in de bosjes, dan zullen ze de eigenaar proberen te vinden.
Daarnaast kunnen ze wel dossiers met misdaadcijfers bijhouden per regio en ingrijpen als bepaalde zaken uit de klauwen lopen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172125968
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jaren geleden kwamen er daar cijfers over naar buiten.
Moord heeft een hoog oplossingspercentage. Iets van 90% dacht ik.

Verder hadden verkeersovertredingen een hele hoge (goh, wat een verrassing).

Verder lag alles erg laag, rond de 10-15%.
Ik bedoelde eigenlijk het aantal geregistreerde gevallen daarvan. Lijkt me dat daar wel iets zinnigs uit af te leiden valt.
  zondag 2 juli 2017 @ 22:00:47 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172126039
quote:
3s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is alleen niet wat de politie doet. Ze zullen niet meteen militaire eenheden inzetten als je fiets is gejat, maar mochten ze ergens een fiets vinden in de bosjes, dan zullen ze de eigenaar proberen te vinden.
Daarnaast kunnen ze wel dossiers met misdaadcijfers bijhouden per regio en ingrijpen als bepaalde zaken uit de klauwen lopen.
Met andere woorden: ze zijn volslagen overbodig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172126069
D66 rechters delen liever een taakstraf uit dan een gevangenisstraf.
pi_172126109
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze zijn volslagen overbodig.
Met andere woorden: ze zijn er om de burger te beschermen. Als er echt iets ergs is, dan zijn ze er als de kippen bij. Als het iets is wat alleen jij erg vind, dan is er wat minder haast. Als je dat anders wil zul je meer belasting moeten gaan betalen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 2 juli 2017 @ 22:03:48 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172126146
quote:
3s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Met andere woorden: ze zijn er om de burger te beschermen. Als er echt iets ergs is, dan zijn ze er als de kippen bij. Als het iets is wat alleen jij erg vind, dan is er wat minder haast. Als je dat anders wil zul je meer belasting moeten gaan betalen.
Mijn ervaringen zijn anders.

Ik ga liever op mijn knietjes voor een overvaller dan dat ik weer met de politie moet handelen.
Het aantal keren dat ik ze iets nuttigs heb zien doen in 30 jaar is op de vingers van 1 hand te tellen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172126414
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders.

Ik ga liever op mijn knietjes voor een overvaller dan dat ik weer met de politie moet handelen.
Het aantal keren dat ik ze iets nuttigs heb zien doen in 30 jaar is op de vingers van 1 hand te tellen.
Dan zijn jouw ervaring heel anders dan die van mij.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 2 juli 2017 @ 22:16:28 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172126588
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Slachtoffers van traditionele criminaliteit... wat moet ik me daar bij voorstellen..en wat is dan niet-traditionale criminaliteit?
Straatroof en cybercrijme?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 2 juli 2017 @ 22:38:43 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172127310
Wat een kuttopic weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172127712
quote:
13s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een kuttopic weer.
Chagrijnig gezeur weer uit de verwachte hoek.
  zondag 2 juli 2017 @ 22:53:45 #44
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_172127755
De politie laat alle asielzoekers dan ook meteen vrij en telt men niet mee in de cijfers.
pi_172128514
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 22:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn anders.

Ik ga liever op mijn knietjes voor een overvaller dan dat ik weer met de politie moet handelen.
Het aantal keren dat ik ze iets nuttigs heb zien doen in 30 jaar is op de vingers van 1 hand te tellen.
Is je kwekerij opgerold?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172131085
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jajaja, ondanks alle doodsbange geluiden over een naderende criminaliteitsapocalyps blijft de criminaliteit maar dalen. Jaar na jaar na jaar. Overal? En hoeveel dan?

[..]

De rest bij NRC.

Ja, geef hier eens een cynische doemdenkersdraai aan. Niet te doen, lijkt me.
Is ook geen verrassing dat de criminaliteitscijfers dalen en daardoor de gevangenissen leeg blijven, er zitten namelijk teveel verraders bij justitie. Criminelen hebben dus veel liefjes op hoge posten.
pi_172131095
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jajaja, ondanks alle doodsbange geluiden over een naderende criminaliteitsapocalyps blijft de criminaliteit maar dalen. Jaar na jaar na jaar. Overal? En hoeveel dan?

[..]

De rest bij NRC.

Ja, geef hier eens een cynische doemdenkersdraai aan. Niet te doen, lijkt me.
d'r liepen alleen maar zo'n 5500 mensen vrij rond die nog een celstraf open hadden staan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_172131106
Die Mocro mafia knalt elkaar overhoop, dan krijg je die cellen nooit vol.
pi_172131302
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O nee hoor. Ik ben er nog en lees af en toe weer even bij. Ik verbaas me over die drang tot negativiteit. Alles MOET kut zijn en nog kutter worden.

Maar inderdaad: ik vind Nederland een van de tofste landen ter wereld en ik verwacht inderdaad dat het in de toekomst nóg toffer wordt. Geloof gerust anders. Echt geen probleem.
laten we in plaats van negatief (alles moet kutter en kutter) realistisch zijn, gevangenissen leger, maar oplossingspercentages lager.

Overigens zijn ze qua terrorisme bijzonder goed bezig. Er zijn al heel veel aanslagen verijdeld. :) dat vind ik persoonlijk boven verwachting goed.
pi_172131358
Correctie: het aantal veroordelingen in Nederland daalt al jaren.

Tegenwoordig kan men ongestraft moorden en verkrachten en krijgt als beloning ook nog een verblijfsvergunning of een compensatie van 4 miljoen.

:{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')