abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172114045

Teletekst twitterde op vrijdag 30-06-2017 om 13:39:28 Half miljoen Syriėrs weer thuis https://t.co/VidgppyaPA reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:08:59 Gek, toch? Syriers keren dus terug naar Assadgebied. Zelfde Assad die volgens Westerse media juist intens wordt geh… https://t.co/jdgoltJqdO reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:14:29 Ook interessant: Unhcr-cijfers tonen ook dat 31.000 Syriers vanuit buurlanden terugkeerden. Niemand vanuit W-Europa. https://t.co/KiDopkDjdO reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:22:49 Ik zie al decennia in diverse oorlogsgebieden: Opvang in regio leidt vaak tot terugkeer vluchtelingen naar huis, opvang in Westen zelden. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:26:57 Bosniers opgevangen in Kroatie of Servie keerden bijna allemaal terug naar Bosnie om leven op te pakken. Bosniers in Westen zitten daar nog. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:28:42 100.000en Kosovaren die in 1999 werden opgevangen in Albanie zijn weer teruggegaan naar Kosovo. Kosovaren die doorreisden naar Westen niet. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:30:24 Afghanen die lang zijn opgevangen in Pakistan keren inmiddels weer terug naar Afghanistan. Behalve de Afghanen die doorreisden naar Westen. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:37:34 Met Syrie gebeurt dus hetzelfde: Syriers opgevangen in regio gaan grotendeels terug naar huis. Syriers doorgereisd naar Westen biijven daar. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:41:12 Opvang in regio leidt er dus toe dat mensen op termijn teruggaan naar huis. Opvang in Westen zorgt ervoor dat mensen zelfden naar huis gaan. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op zondag 02-07-2017 om 09:45:00 Massaal vluchtelingen naar Westen halen heeft meer te maken met Westerse gevoelens van Wij-Willen-Iets-Goeds-Doen dan dat het effectief is.< reageer retweet
Zitten we hier met al die tandartsen..
  zondag 2 juli 2017 @ 14:56:47 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172114073
Al het tuig blijft hier toch wel plakken....
Fade to Black
pi_172114111
Dus: opvang in de regio. Maar dan niet in half-vergane tentenkampen waar je na 2 dagen cholera te pakken hebt.

Simpelweg een kwestie van de portemonnee trekken en het een beetje netjes inrichten allemaal.
pi_172114155
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:58 schreef The_Temp het volgende:
Dus: opvang in de regio. Maar dan niet in half-vergane tentenkampen waar je na 2 dagen cholera te pakken hebt.

Simpelweg een kwestie van de portemonnee trekken en het een beetje netjes inrichten allemaal.
Een Syrier hier kost na 10 jaar bijstand en gratis voorzieningen ook wel tonnen. Dus inderdaad, beter investeren in goede opvangkampen.
Hey
pi_172114161
Mooi dat het daar weer rustig is, en ze het land opnieuw kunnen opbouwen.
pi_172114193
quote:
99s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:00 schreef Mr.Ping het volgende:
In Latakia en Tartous is het volgens mij al 8 jaar rustig ivm de rest van het land.
Hey
pi_172114571
Harald. O+

Hij kent ook meerdere Syriėrs die al jaren in andere landen woonden en met de vluchtelingenstroom naar West-Europa zijn vertrokken.
pi_172114615
Het heeft natuurlijk niet zoveel te maken met de locatie van opvang, maar des te meer met het feit dat Westerse landen niet aan opvang van vluchtelingen doen. Het Westen gebruikt vluchtelingenstromen voor massa-immigratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172115000
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het heeft natuurlijk niet zoveel te maken met de locatie van opvang, maar des te meer met het feit dat Westerse landen niet aan opvang van vluchtelingen doen. Het Westen gebruikt vluchtelingenstromen voor massa-immigratie.
Wat is jouw voorstel?
pi_172115108
Harald Doornbos zegt hier verstandige dingen dus hij zal wel weer op de nodige ranzig linkse demonisering kunnen rekenen.
pi_172115148
Harald Doornbos is een vuige fascist.
pi_172115149
quote:
99s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:00 schreef Mr.Ping het volgende:
Onzin. Ze moeten hier blijven. Daarom hebben we ze toch het burgerschap verschaft?! Nee, fuck Syriė. Wij hebben ze nodig.

Groetjes,

Merkel.
pi_172115215
Harald volg ik ook al een tijd op Twitter. Komt vaak met zinnige tweets, wars van welke politieke correctheid dan ook. De werkelijkheid zoals hij die ervaart is de werkelijkheid en niet een ideėle afspiegeling. Een NPO kan daar een voorbeeld aan nemen.
pi_172115802
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:38 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat is jouw voorstel?
Ophouden met het verwarren van opvang van vluchtelingen met arbeidsmigratie. Vluchtelingen vang je op ten bate van die mensen in nood (en hun lotgenoten), arbeidsmigratie moet de huidige Nederlanders dienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 juli 2017 @ 16:24:22 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172116026
Omdat ze hier worden behandeld als immigranten en niet als vluchtelingen. Zolang je geld en huizen blijft uitdelen gaan ze hier ook niet meer weg, terwijl je er donder op kunt zeggen dat 90 procent hier nooit aan het werk komt vanwege alle achterstanden.
pi_172116211
Syrische kinderen gaan hier niet meer weg, die spreken al Nederlands en je hoeft het maar in je hoofd te halen om het over remigratie te hebben en je hebt een avondvullend zieligheidsprogramma op de NPO met klasgenootjes, juffen, buurvrouwen, de dansleraar etc. En de ouders dus ook niet. Het aarden en wortelen van kinderen gaat hier razendsnel, en dat werkt zo niet in Syriė. Alleen hier schiet men wortels.
pi_172116224
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat ze hier worden behandeld als immigranten en niet als vluchtelingen. Zolang je geld en huizen blijft uitdelen gaan ze hier ook niet meer weg, terwijl je er donder op kunt zeggen dat 90 procent hier nooit aan het werk komt vanwege alle achterstanden.
Mijn overbuurvrouw die door omstandigheden geestelijk behoorlijk in de shit zit, laten ze als Nederlander gewoon barsten en heeft een bijstandsuitkering op basis van de marktwaarde van haar zuurverdiende huis, op=op en dan moet ze eruit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 2 juli 2017 @ 16:32:44 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172116323
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:29 schreef DrDentz het volgende:
Syrische kinderen gaan hier niet meer weg, die spreken al Nederlands en je hoeft het maar in je hoofd te halen om het over remigratie te hebben en je hebt een avondvullend zieligheidsprogramma op de NPO met klasgenootjes, juffen, buurvrouwen, de dansleraar etc. En de ouders dus ook niet. Het aarden en wortelen van kinderen gaat hier razendsnel, en dat werkt zo niet in Syriė. Alleen hier schiet men wortels.
Alleen jammer dat die kinderen pas over 10-15 jaar of nog langer nuttig zijn op de arbeidsmarkt. Hun ouders daarentegen dicht ik over het algemeen weinig kansen toe. De meesten zullen in de bijstand blijven.
pi_172116617
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ophouden met het verwarren van opvang van vluchtelingen met arbeidsmigratie. Vluchtelingen vang je op ten bate van die mensen in nood (en hun lotgenoten), arbeidsmigratie moet de huidige Nederlanders dienen.
Ja, dus wat is je voorstel?
pi_172117150
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:44 schreef DrDentz het volgende:
Probeer je hiermee te zeggen dat zijn quotes in de OP een leugen zijn?
Of is er geen speld tussen te krijgen waardoor je op je teentjes getrapt bent en je alleen nog maar kan schelden?

Ik heb zijn beweringen niet gecheckt en doe ook de moeite niet omdat het volkomen voorspelbaar, logisch en precies is wat je van mensen verwacht. Dus als er iets niet klopt leg je uit waarom en ga je niet mensen die feiten presenteren uitmaken voor fascist.
pi_172117626
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:59 schreef Dally het volgende:

[..]

Probeer je hiermee te zeggen dat zijn quotes in de OP een leugen zijn?
Of is er geen speld tussen te krijgen waardoor je op je teentjes getrapt bent en je alleen nog maar kan schelden?

Ik heb zijn beweringen niet gecheckt en doe ook de moeite niet omdat het volkomen voorspelbaar, logisch en precies is wat je van mensen verwacht. Dus als er iets niet klopt leg je uit waarom en ga je niet mensen die feiten presenteren uitmaken voor fascist.
Nee dat was een grapje ik deed even een linksmensch na.
pi_172120282
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee dat was een grapje ik deed even een linksmensch na.
Erg leuk grapje wel. Verneukt het topic ook totaal niet dat soort grapjes.
pi_172121537
Daarom ben ik ook voor een ontheemdenstatus voor oorlogsvluchtelingen.
Zodra het land weer enigszins veilig is ga je hoe dan ook terug ook al is het na 5 of 10 jaar en heb je hier kinderen gekregen.
Je toekomst ligt daar en niet hier.
Geen permanente verblijfsvergunningen,naturalisaties en dat soort shit.
pi_172130040
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:41 schreef wolkentoetje het volgende:
Daarom ben ik ook voor een ontheemdenstatus voor oorlogsvluchtelingen.
Zodra het land weer enigszins veilig is ga je hoe dan ook terug ook al is het na 5 of 10 jaar en heb je hier kinderen gekregen.
Je toekomst ligt daar en niet hier.
Geen permanente verblijfsvergunningen,naturalisaties en dat soort shit.
Je krijgt dan een gezin op tv met kinderen van 9 en 7 waar een zieligheidssausje overheen wordt gegoten en die gaan dan huilen bij de grens en moeten terug naar Syriė terwijl ze Nederlands spreken en hier vriendjes hebben en op de sportclub zitten. Dus de hele NPO gaat je plan tegenwerken met een avondvullende feelgood show.
  maandag 3 juli 2017 @ 08:31:25 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172131654
Ik zou het in hun plaats ook niet doen. Veel kans dat je aan de grens wordt opgepakt, teruggestuurd en als Syriė-ganger in de gevangenis verdwijnt.
are we infinite or am I alone
pi_172131678
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:29 schreef DrDentz het volgende:
Vruchtbaar grond.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172131693
Is de revolutie van Harald inmiddels al begonnen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 3 juli 2017 @ 08:47:27 #28
3542 Gia
User under construction
pi_172131781
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alleen jammer dat die kinderen pas over 10-15 jaar of nog langer nuttig zijn op de arbeidsmarkt. Hun ouders daarentegen dicht ik over het algemeen weinig kansen toe. De meesten zullen in de bijstand blijven.
Ik denk dat het voor veel Syriėrs ook een hele moeilijke keuze is, terug gaan of hier blijven.
Hoogopgeleide ouders, die goede banen hadden in Syriė, lopen hier tegen een taaleis aan van een havo-niveau (3F) alvorens te mogen werken. Daarnaast zijn hun diploma's hier minder waard, dus moeten ze eerst weer gaan studeren, voordat ze mogen gaan werken. Die studie kost weer geld, wat ze niet hebben, want bijstand. Ze kunnen geen auto rijden, terwijl ze er 'thuis' 2 hadden.

En dan hebben ze kinderen die hier op havo en vwo perfect meedraaien en graag willen doorstuderen in Nederland.

Tja, wat doe je dan als ouders. Ik zou, denk ik, gaan voor een simpel baantje ook al is dat ver onder het niveau, maar dan leer je makkelijker Nederlands. In elk geval kiezen voor de toekomst van de kinderen.
Toch kan ik het wel begrijpen als ze al dat gedoe liever niet willen en dan terug willen naar Syriė.
Weet alleen niet of die kinderen dat dan nog wel willen.

Maar volgens mij bestaan er toch ook mogelijkheden om vanuit Syriė in Nederland te komen studeren, toch?
  maandag 3 juli 2017 @ 09:05:08 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172131970
Voor Syriė mits veilig is het ook beter dat men terug keert. Zonder opgeleide mensen is het anders moeilijk een land op te bouwen.

Het probleem is de kinderen als die hier al een paar jaar naar school gaan. Die hebben geen enkele binding met Syriė meer. Die gezinnen kun je niet zomaar terug sturen. Zeker al niet als zij hier geboren zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 3 juli 2017 @ 09:07:59 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172131989
Economische immigranten moet je terug sturen. En moet je alleen toelaten wanneer ze een werkvergunning hebben. Zij die langer dan 15 jaar hier werken zou je een permanente verblijfsvergunning kunnen geven.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:10:03 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172132012
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:05 schreef Cherna het volgende:
Voor Syriė mits veilig is het ook beter dat men terug keert. Zonder opgeleide mensen is het anders moeilijk een land op te bouwen.

Het probleem is de kinderen als die hier al een paar jaar naar school gaan. Die hebben geen enkele binding met Syriė meer. Die gezinnen kun je niet zomaar terug sturen. Zeker al niet als zij hier geboren zijn.
Het uitzonderingen maken voor kinderen moet je juist niet doen. Even snel een kind uitpoepen en je mag hier blijven, krijg je die taferelen weer. Het moet er om gaan of je hier zelfstandig voor jezelf en je gezin kunt zorgen. Kun je dat niet, dan is het beter om weer terug te gaan (zodra het veilig genoeg is).
pi_172132034
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:58 schreef The_Temp het volgende:

En dat is nu net het probleem; dat valt blijkbaar niet te regelen. Saudi-Arabiė heeft geld en ruimte genoeg om heel wat vluchtelingen op te vangen, maar dat deden ze natuurlijk niet. Syriėrs moesten het allemaal zelf maar uitzoeken en dus kwamen ze naar Europa; op zich een logische keuze die iedereen had gemaakt die in dezelfde situatie zou zitten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 3 juli 2017 @ 09:17:19 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172132120
Degenen die zo snel mogelijk terug willen keren naar hun vertrouwde omgeving zullen in eerste instantie al niet de halve wereld rondreizen. Die gaan op de dichtstbijzijnde veilige plek zitten. Daar zullen ze ook sneller geļnformeerd worden dat het veilig is. En dan onmiddellijk terugkeren naar huis.
Wie naar het westen gaat heeft niet de intentie ooit terug te keren.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:17:55 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172132124
SA claimt altijd dat ze wel iets van een half miljoen Syriers opgevangen hebben. De werkelijkheid is dat dat mensen zijn die toch al in SA werkten. Het enige wat je nog "opvang" kunt noemen is dat Syriers , van wie de werkvergunning afloopt, mogen blijven. Geen idee waar die dan van moeten leven trouwens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172132148
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:17 schreef nixxx het volgende:
SA claimt altijd dat ze wel iets van een half miljoen Syriers opgevangen hebben. De werkelijkheid is dat dat mensen zijn die toch al in SA werkten. Het enige wat je nog "opvang" kunt noemen is dat Syriers , van wie de werkvergunning afloopt, mogen blijven. Geen idee waar die dan van moeten leven trouwens.
Ik snap echt niet waarom het westen maar lief blijft doen tegen SA. Het is een dictatuur die spuugt op mensenrechten, alleen maar omdat ze olie hebben houden we ze te vriend blijkbaar. En dan verkoopt Trump ook nog eens mega veel wapens aan ze. Echt om te huilen.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:20:22 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172132157
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom het westen maar lief blijft doen tegen SA. Het is een dictatuur die spuugt op mensenrechten, alleen maar omdat ze olie hebben houden we ze te vriend blijkbaar. En dan verkoopt Trump ook nog eens mega veel wapens aan ze. Echt om te huilen.
It's all about the money.
pi_172132168
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In dit geval wel ja. En ik snap dat de gemiddelde inwoner van SA heel aardig en meelevend is, maar net zo als elke dictatuur is het internationaal gewoon erg irritant.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:22:52 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172132192
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat anders. Olie en de acceptatie van dollars en je kunt niet meer stuk in de westerse wereld. Al voer je de meest vreselijke dictatuur en schend je alle mensenrechten dan nog word je op handen gedragen.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:22:58 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172132194
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Harald Doornbos zegt hier verstandige dingen dus hij zal wel weer op de nodige ranzig linkse demonisering kunnen rekenen.
Beetje het brood uit de mond roven van alle gezinscoaches, integratiewerkers en overige COA-achtige subsidiesponzen :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 3 juli 2017 @ 09:26:16 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172132233
De VN bewijst dat nog maar eens door SA toe te laten aan de commissie voor vrouwenrechten. Vrouwen mogen er niet eens autorijden.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:29:48 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172132286
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:21 schreef NgInE het volgende:

[..]

In dit geval wel ja. En ik snap dat de gemiddelde inwoner van SA heel aardig en meelevend is, maar net zo als elke dictatuur is het internationaal gewoon erg irritant.
Mwah, dat valt wel mee... wel gemiddeld genomen hypocriet, incompetent en entitled.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_172132675
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Mwah, dat valt wel mee... wel gemiddeld genomen hypocriet, incompetent en entitled.
Ik ken persoonlijk niemand die daar woont, maar de meeste mensen zijn best aardig, zelfs als ze uit landen komen met vreselijke politieke leiders.
pi_172132728
Harald Doornbos. _O_

Het is tekenend dat een onafhankelijk journalist als Harald wordt gecensureerd op twitter.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het Westen gebruikt vluchtelingenstromen voor massa-immigratie.
Inderdaad.

Hoeveel mensen zullen direct en indirect afhankelijk zijn van de asielindustrie?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 3 juli 2017 @ 10:16:09 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172133147
quote:
3s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk niemand die daar woont, maar de meeste mensen zijn best aardig, zelfs als ze uit landen komen met vreselijke politieke leiders.
Ik zit er middenin, letterlijk :)

Maar merendeel is óók aardig naast alle negatieve eigenschappen :)
pi_172133331
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik zit er middenin, letterlijk :)

Maar merendeel is óók aardig naast alle negatieve eigenschappen :)
Het zal best een hele andere cultuur zijn. Hier in Nederland is ook niet iedereen een lievertje.
  maandag 3 juli 2017 @ 12:24:30 #46
448116 selousscout
Analog boy in a digital world
pi_172135937
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:05 schreef Cherna het volgende:

Toen ze hier heen kwamen (de ouder(s) hadden ze ook geen binding met NL, dus dat terugkeren klinkt allemaal heel naar, maar ze hadden er geen moeite mee toen ze deze kant op kwamen. Die kinderen passen zich vanzelf aan hoor, ze worden sowieso tweetalig opgevoed dus van een taal barriere in Syrie is geen spraken, en ze spreken ook nog is engels en nederlands wat in de toekomst daar wellicht weer van pas komt?
pi_172153214
Niemand van die kinderen die hier opgroeien willen "terug". Ze zijn niet achterlijk. Papa heeft nog heimwee en hoopt met zijn hart terug te gaan maar weet dat niets in Syrie meer hetzelfde is zoals in zijn herinneringen.

Als je ze hier niet wil hebben hadden ze hun nooit moeten toelaten. Vanaf dag een weet je dat ze hier definitief blijven.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_172153817
Tja zegt genoeg over hoe gevaarlijk het daar dan blijkbaar is.
  maandag 3 juli 2017 @ 23:50:56 #49
198365 Morendo
The Real Deal
pi_172153866
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:15 schreef Aloulu het volgende:

Als je ze hier niet wil hebben hadden ze hun nooit moeten toelaten. Vanaf dag een weet je dat ze hier definitief blijven.
Dat is natuurlijk niet hoe het Vluchtelingenverdrag ooit is bedoeld.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_172154888
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:50 schreef Morendo het volgende:
Wil je theoretische behandeling ervan hebben inzake Syriers of praktijk? Ze gaan niet terug. Van dag 1 was dat al duidelijk.

Theoretisch antwoord. Na vijf jaar wordt verblijfsvergunning omgezet naar permanente en kan je de kinderen sowieso niet meer uitzetten omdat ze dan volgens verdrag van mensenrechten "te gehecht zijn aan hun nieuwe omgeving". Daarnaast zullen ze na vijf jaar snel nationaliteit hebben. Aankomende twee jaar zit aanzienlijk deel al aan de vijf jaar. Geen enkel Syrisch kind zit erop te wachten "terug te gaan" natuurlijk. Maar dat terzijde. Enkel de ouders hebben die hoop maar weten dat het er niet van gaat komen en eerder heimwee is naar hun mooie herinneringen aan een land dat niet meer bestaat.

Er valt zeker wat te zeggen om het vluchtelingenverdrag grondig te herzien overigens ja. Tijden zijn veranderd. Alleen dat verdrag is nogal out of date.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_172155006
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:15 schreef Aloulu het volgende:
Niemand van die kinderen die hier opgroeien willen "terug". Ze zijn niet achterlijk. Papa heeft nog heimwee en hoopt met zijn hart terug te gaan maar weet dat niets in Syrie meer hetzelfde is zoals in zijn herinneringen.

Logisch, kinderen kunnen zich enorm snel aanpassen en wennen aan hun nieuwe omgeving. :Y Hoe ouder ze worden, hoe lastiger het wordt om terug te keren zonder problemen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 04:36:00 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172155401
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, maar daar heeft niemand het meer over natuurlijk. Alleen als men dat goed uitkomt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172326794
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 15:44 schreef DrDentz het volgende:
wat is dat?
pi_172327773
HaraldDoornbos twitterde op maandag 10-07-2017 om 20:50:30 Waar veel Syriers echt niet bij kunnen is dat IS' ers vanuit vredige landen als NL of UK naar Syrie zijn gekomen om te moorden in Syrie> reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op maandag 10-07-2017 om 20:45:21 Bijna alle Syriers die ik hier spreek zeggen: Vooral IS'ers uit buitenland waren 't wreedst, gewelddadigst, totale criminelen, psychopaten. reageer retweet
pi_172328849
En ja hoor bedreiginkje voor Harald:

MuhajirShaam twitterde op maandag 10-07-2017 om 21:14:38 @HaraldDoornbos Ik ben in het zelfde land als jou en Bij Allah, als ik jou vind ga ik met je afrekenen. Ooit kom je… https://t.co/qj63uS8uC4 reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op maandag 10-07-2017 om 21:22:33 Ah, leuk een NLse jihadist in Syrie meldt zich in de twitter. 👇 https://t.co/7HkjCH85ZK reageer retweet
  maandag 10 juli 2017 @ 21:27:33 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172328880
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:26 schreef wolkentoetje het volgende:
En ja hoor bedreiginkje voor Harald:

MuhajirShaam twitterde op maandag 10-07-2017 om 21:14:38 @HaraldDoornbos Ik ben in het zelfde land als jou en Bij Allah, als ik jou vind ga ik met je afrekenen. Ooit kom je… https://t.co/qj63uS8uC4 reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op maandag 10-07-2017 om 21:22:33 Ah, leuk een NLse jihadist in Syrie meldt zich in de twitter. 👇 https://t.co/7HkjCH85ZK reageer retweet
Hé er leeft er nog een. Ff tracen en drone erop af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')