10 jaar lukt ook prima... Er was laatst nog een gast die een hele ingeblikte kip opat die hij gekregen had op zn trouwdag ergens 50 jaar geleden..quote:Op zondag 2 juli 2017 11:43 schreef Paul het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dit is gemaakt voor gemak en dat je het een jaar in je kast kan zetten ofzo
Heb je het etiket wel eens gegeten? en het blik zelf? Er lekken namelijk via je handen altijd papier en ijzerdeeltjes mee..quote:Op zondag 2 juli 2017 11:49 schreef Karig_Hutje het volgende:
Blikwaar, een giftig gevaar
Het San Francisco Breast Cancer fund (BCF) heeft blikvoeding getest op de aanwezigheid van bisfenol A(BPA). Dit is een hormoonverstorende, synthetische stof die in de plastic bekleding van blikproducten zit. BPA lekt weg uit de wandbekleding en komt in het eten terecht. Deze stof eten we gewoon op als we blikproducten gebruiken. Het kan leiden tot kanker en agressief gedrag. Speciaal voor kinderen is het gevaarlijk omdat BPA de abnormale ontwikkeling van de voortplantingsorganen op zijn geweten heeft.
http://eten-en-drinken.in(...)n-giftig-gevaar.html
Dit is geen huismerk. Ik hoop dat zij daar ook over heeft nagedacht.quote:Op zondag 2 juli 2017 11:53 schreef Deshain het volgende:
https://community.ah.nl/w(...)n-bpa-vrij-zijn-1318
Omdat het verser is en geen conserveermiddelen bevat... Blik is idd vrij gezond.. net als diepvriesgroente.. de groente zit binnen een paar uur na oogst in de verpakking.. Dan is los spul nog onderweg om 3 dagen later als "vers" in de winkel te liggen..quote:Op zondag 2 juli 2017 12:09 schreef Näsenbar het volgende:
Het is nou niet helemaal duidelijk waarom dit per se gezond is in plaats van 'minder slecht'.
Tevens, voor 4 euro een blik saus met groente kopen
Je laat het pleuren bij de uitgang.. trapt er met je flipflops dwarsdoorheen.. rent dan naar je auto om naar een arts te komen, rijd door het glas en hebt een lekke band...quote:Op zondag 2 juli 2017 12:16 schreef z80 het volgende:
En wat is er mis met glas? Geen giftige stoffen en volledig het te gebruiken.
Zelfde soort brander als in MRE's zittenquote:Op zondag 2 juli 2017 12:28 schreef Resistor het volgende:
Dat is een heel mooi brandertje om mee te nemen voor kamperen.
Gelukkig hebben we oplettende FOK!kersquote:Op zondag 2 juli 2017 12:28 schreef CrashO het volgende:
[..]
vanBLIK Kip in kokossaus
[ afbeelding ]
Kan aan mij liggen. Maar dit is precies evenveel zout als in al het andere blikvoer. Alleen dan dubbel zo duur
Dacht ik eerst ook, maar als ik er over nadenk ken ik nog geen complete maaltijden uit blik. Wel soep, groente, fruit etcetera.quote:Op zondag 2 juli 2017 12:33 schreef Geralt het volgende:
Er is toch al meer dan genoeg eten in blik verkrijgbaar? Ik snap niet waarom dit als iets revolutionairs gezien wordt
Nog goedkoper ook.quote:Op zondag 2 juli 2017 12:41 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, maar als ik er over nadenk ken ik nog geen complete maaltijden uit blik. Wel soep, groente, fruit etcetera.
Voor die prijs kan je trouwens ook zo'n ingevroren eenpansmaaltijd kopen:
[ afbeelding ]
Die is lekkerquote:Op zondag 2 juli 2017 12:41 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, maar als ik er over nadenk ken ik nog geen complete maaltijden uit blik. Wel soep, groente, fruit etcetera.
[ afbeelding ]
Bami, nasi, spaghetti, macaroni, ravioli, chili con carne en nog veel meer spul in blik te krijgen, al tientallen jaren.quote:Op zondag 2 juli 2017 12:41 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, maar als ik er over nadenk ken ik nog geen complete maaltijden uit blik.
Je kent toch wel chili con carne, ravioli, bami/nasi, goulash/hachee/stoofvlees uit blik?quote:Op zondag 2 juli 2017 12:41 schreef The_Temp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nooit gewetenquote:Op zondag 2 juli 2017 12:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bami, nasi, spaghetti, macaroni, ravioli, chili con carne en nog veel meer spul in blik te krijgen, al tientallen jaren.
Zakje vries je toch gewoon in?quote:Op zondag 2 juli 2017 12:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je kent toch wel chili con carne, ravioli, bami/nasi, goulash/hachee/stoofvlees uit blik?
Een blik gooi je ergens neer en een paar jaar later eet je de inhoud op.. dat lukt met zo'n zakje niet..
Ik had altijd een paar blikken ergens in een hoek in de vrachtwagen liggen voor als eens een weekend in the middle of nowhere uitkwam. Geen culinaire hoogstandjes maar in nood is het mooi spul.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |