abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172097158
Koop gewoon bij de Kruidvat zo'n Singer voor 80 euro. Als je dan 8 kledingstukken hebt ingekort, getailleerd, whatever, heb je het er al uit.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2017 19:50:50 ]
pi_172097223
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:21 schreef madeliefff het volgende:

[..]

kijk dat is een betere prijs. Hij kwam met een verhaal van dat dit erg lastig was omdat hij de elastische band eerst moest verwijderen. Maar ik vraag nog wel even rond bij andere kleermakers dan. Iem. kwam ook met de tip om een veter die om je middel past door de rok heen te doen ( aan beide zijkanten van de elastische band een gaatje maken..de veter door 1 gat naar binnen steken...met een veiligheidsspeld erdoorheen trekken ..en door het andere gat weer naar buiten trekken) en dan de 2 uiteinden aan elkaar vastknopen, zo strak als je wil.
Elastische band verwijderen? Wtf.
pi_172097244
Ja, even in een minuut met zo'n naaddoorsnij dingetje tornmesje :7 de band verwijderen, nou poeh poeh wat een werk. Tenzij je hoeven hebt, dan is het wel kut.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2017 19:55:25 ]
pi_172097400
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:54 schreef Myrr het volgende:
Ja, even in een minuut met zo'n naaddoorsnij dingetje tornmesje :7 de band verwijderen, nou poeh poeh wat een werk. Tenzij je hoeven hebt, dan is het wel kut.
Maar lijkt me nogal omslachtig, want na innemen wil ze er ook elastiek in hebben zitten. Hij kan ook gewoon het oorspronkelijke elastiek innemen.
pi_172097430
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar lijkt me nogal omslachtig, want na innemen wil ze er ook elastiek in hebben zitten. Hij kan ook gewoon het oorspronkelijke elastiek innemen.
Ja, maar dat wil hij dan eerst los maken en daarom vraagt hij heel veel plingplings.
pi_172097461
Snap ook niet wat hij moeilijk doet, gewoon de zijkant van dat rokje overal een beetje lostornen en een paar cm naar binnen weer vast naaien, maargoed. Zal wel te makkelijk denken ofzo.
  zondag 2 juli 2017 @ 11:39:16 #32
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172108815
Ik heb eens een keer een gat van een broek laten dichtnaaien en dat was maar iets van 9 euro.
pi_172109999
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:39 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik heb eens een keer een gat van een broek laten dichtnaaien en dat was maar iets van 9 euro.
ja oke maar dat is een ander karweitje
pi_172110690
Bij mijn kleermaker kost het 12¤ om een broek in te nemen. 20¤ lijkt me dus ook wel aan de hoge kant.
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:01:30 #35
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_172214580
Gesmockt rokje als ik het goed zie.
Licht vochtig maken en strijkijzer er opzetten, dan krimpt het elastiek. Klaar. Wel even oppassen met wat voor stof het is zodat je niet je stof wegsmelt.
En er zit geen losse elastiekenband op, maar een stoffenstrook waar ze dus meerdere elastieken op genaaid hebben. Als je dit goed wil inkorten moet je inderdaad de band loshalen, inkorten en dan weer vast zitten. En ja dat kost nu eenmaal werk.

Maar als je mijn mening wilt hebben, zou ik zeggen: wordt dikker of doe het rokje gewoon weg. Het is het niet waard. Je kan het elastiek krimpen proberen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_172214709
Van hoe de rok er op de foto uit ziet, zou ik het inderdaad ook niet waard vinden!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_172225658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:01 schreef ieniminimuis het volgende:

En er zit geen losse elastiekenband op, maar een stoffenstrook waar ze dus meerdere elastieken op genaaid hebben. Als je dit goed wil inkorten moet je inderdaad de band loshalen, inkorten en dan weer vast zitten. En ja dat kost nu eenmaal werk.

dit idd. Ik zat er ook al naar de rok te kijken en kwam tot de conslusie dat als je de elastische band niet losmaakt tijdens het korter maken van die band dat je de plooien van de rok heel raar mee schuift. Als je de band los maakt , korter maakt en weer terug eraan vast naait kunnen de plooien van de rok weer evenredig over de elastische band verdeeld worden en klopt de rok weer.
pi_172258011
meestal kost dit rond de 10 euro. 15 voor een 'duurdere' kleermaker. met 25 wordt je best wel afgezet.
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')