Ja maar dat snapte ts nietquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:29 schreef fathank het volgende:
Ik denk dat die kleermaker 10 euro bedoelde waar hij 20 zei.
lol ik bedoelde uiteraard hoeveel kost hetquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:51 schreef Fer het volgende:
Titel klopt niet, je vraagt Hoe een goedkoop rokje in te nemen.
was dat ook een elastische band?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:01 schreef Grace_Marks het volgende:
Rond de 10e. Ik heb de mijne laatst ook laten innemen.
nee het is geen duur rokje ik bedoelde er iets anders meequote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
20 euro een duur rokje? Wil jij vriendinnen worden met mijn vrouw en dochters en hen dat wijsmaken?
kijk dat is een betere prijs. Hij kwam met een verhaal van dat dit erg lastig was omdat hij de elastische band eerst moest verwijderen. Maar ik vraag nog wel even rond bij andere kleermakers dan. Iem. kwam ook met de tip om een veter die om je middel past door de rok heen te doen ( aan beide zijkanten van de elastische band een gaatje maken..de veter door 1 gat naar binnen steken...met een veiligheidsspeld erdoorheen trekken ..en door het andere gat weer naar buiten trekken) en dan de 2 uiteinden aan elkaar vastknopen, zo strak als je wil.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:09 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Jep
Inkorten met rits ook rond de 10e.
Elastische band verwijderen? Wtf.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:21 schreef madeliefff het volgende:
[..]
kijk dat is een betere prijs. Hij kwam met een verhaal van dat dit erg lastig was omdat hij de elastische band eerst moest verwijderen. Maar ik vraag nog wel even rond bij andere kleermakers dan. Iem. kwam ook met de tip om een veter die om je middel past door de rok heen te doen ( aan beide zijkanten van de elastische band een gaatje maken..de veter door 1 gat naar binnen steken...met een veiligheidsspeld erdoorheen trekken ..en door het andere gat weer naar buiten trekken) en dan de 2 uiteinden aan elkaar vastknopen, zo strak als je wil.
Maar lijkt me nogal omslachtig, want na innemen wil ze er ook elastiek in hebben zitten. Hij kan ook gewoon het oorspronkelijke elastiek innemen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:54 schreef Myrr het volgende:
Ja, even in een minuut met zo'n naaddoorsnij dingetje tornmesjede band verwijderen, nou poeh poeh wat een werk. Tenzij je hoeven hebt, dan is het wel kut.
Ja, maar dat wil hij dan eerst los maken en daarom vraagt hij heel veel plingplings.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar lijkt me nogal omslachtig, want na innemen wil ze er ook elastiek in hebben zitten. Hij kan ook gewoon het oorspronkelijke elastiek innemen.
ja oke maar dat is een ander karweitjequote:Op zondag 2 juli 2017 11:39 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik heb eens een keer een gat van een broek laten dichtnaaien en dat was maar iets van 9 euro.
dit idd. Ik zat er ook al naar de rok te kijken en kwam tot de conslusie dat als je de elastische band niet losmaakt tijdens het korter maken van die band dat je de plooien van de rok heel raar mee schuift. Als je de band los maakt , korter maakt en weer terug eraan vast naait kunnen de plooien van de rok weer evenredig over de elastische band verdeeld worden en klopt de rok weer.quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:01 schreef ieniminimuis het volgende:
En er zit geen losse elastiekenband op, maar een stoffenstrook waar ze dus meerdere elastieken op genaaid hebben. Als je dit goed wil inkorten moet je inderdaad de band loshalen, inkorten en dan weer vast zitten. En ja dat kost nu eenmaal werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |