Je zou nog kunnen besparen op telefoon (als je tenminste nu nog geen langdurige abbo hebt van ¤ 50 )en internet/televisie de goedkoopsten beginnen rond de 25 euro per maand voor internet/televisie. En als je geen auto voor het werk nodig hebt zou ik die ook weg doen, scheelt ook weer een flinke slok op de borrel.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Beste Forummers,
Ik ben een starter op zoek naar een huurwoning. Ik ben 23 jaar en loop vast op bepaalde dingen. Daarom zou ik graag objectieve meningen, opbouwende kritiek en tips van jullie ontvangen over hoe ik dit eventueel het beste aan zou kunnen pakken!
Op basis van een fulltime jaarinkomen op MBO niveau zit ik op ong. 23.000 euro bruto. Inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.
Ik ontvang dus geen huurtoeslag en minder zorgtoeslag (22.100 is de grens) volgens de belastingdienst. De huurwoningen waar ik voor in aanmerking kom moeten tussen de ¤595 en ¤636 euro zijn omdat ik dus boven die inkomensgrens zit van 22.100 op jaarbasis. Voor het gemak heb ik in mijn schema geplaatst dat ik 650 euro kwijt ben aan huur incl. Servicekosten.
Schatting inkomsten:
Salaris ¤1500 netto
Zorgtoeslag ¤52 euro
Totaal: ¤1552
Kosten:
Huur ¤650
Zorgverzekering ¤96
Gas & licht ¤75
Gemeentebelasting ¤39 (in termijnen van 8)
Waterschapsbelasting ¤21
Water ¤11
Internet/televisie ¤50
Telefoon gemiddeld ¤50
Auto verzekering ¤70
Auto brandstof ¤100
Wegenbelasting ¤35
Basic fit ¤20
OV chipkaart ¤25
Studieschuld ¤50
Inboedelverzekering ¤10
Reparatiekosten ¤50
Boodschappen ¤200
Ik kom uit op 0 (ZERO!). Ik heb dus niks meer om te besteden naar de primaire spullen. (Oke, ik heb bij mijn boodschappen ook mijn verzorgingsproducten/schoonmaakmiddelen gerekend).
Ik voel me nu nogal dom. Doe ik iets verkeerd en waar doen jullie het van? Het moet wel leefbaar blijven toch?
Mijn dank is groot.
Eigenlijk wel. Er zijn heel veel mensen die geen auto kunnen betalen. En daar lijk jij ook onder te gaan vallen. Vanzelfsprekend is een auto zeker niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:29 schreef Paskwal het volgende:
Ben ik een verwend nest als ik dit best wel als vanzelfsprekend beschouw(de)?
Waar kan dat? Ik kan zelf niks redelijks vinden voor minder dan ¤40/maand...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:23 schreef Mishu het volgende:
Telefoonkosten kunnen omlaag naar max ¤20.
Internet & televisie kan tevens voor ¤20.
Vergoed je werkgever reiskosten?
Je zit qua inkomen wel in de categorie 'werkende armen'. Zeker als je alleenstaand bent.
Even de OP lezen wellicht?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:35 schreef Sovieto het volgende:
Dertiende maand / bonus?
Je vakantiegeld krijg je overigens ook nog als inkomen.
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Op basis van een fulltime jaarinkomen op MBO niveau zit ik op ong. 23.000 euro bruto. Inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.
Tele2 internet en tv voor ¤30 pm bv.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:36 schreef Stickers het volgende:
Waar kan dat? Ik kan zelf niks redelijks vinden voor minder dan ¤40/maand...
Dat is wel de goedkoopste. 20 euro kan niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tele2 internet en tv voor ¤30 pm bv.
30 eu bij NLxquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:36 schreef Stickers het volgende:
[..]
Waar kan dat? Ik kan zelf niks redelijks vinden voor minder dan ¤40/maand...
Ah ok, Tele2 sluit ik eigenlijk bij voorbaat al uit wegens slechte ervaringenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tele2 internet en tv voor ¤30 pm bv.
Ik weet niet hoever TS van zijn werk afwoont, maar er is idd een boel te besparen door de auto de deur uit te doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Eigenlijk wel. Er zijn heel veel mensen die geen auto kunnen betalen. En daar lijk jij ook onder te gaan vallen. Vanzelfsprekend is een auto zeker niet.
als je door de auto weg te doen weer heel veel ov kosten ervoor terug krijgt maakte je leven eigenlijk alleen onhandiger en ten tijde van vakantie iets flexibeler met je vaste lasten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever TS van zijn werk afwoont, maar er is idd een boel te besparen door de auto de deur uit te doen.
Goedkoper huren kan ook, maar dan moet je aan sociale huur denken en daar zijn wachtlijsten voor.
Voor 200 euro per maand kan je best veel met het OV. Als je op 10 km afstand van je werk woont, kan je ook gewoon fietsen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:55 schreef Soohr het volgende:
als je door de auto weg te doen weer heel veel ov kosten ervoor terug krijgt maakte je leven eigenlijk alleen onhandiger en ten tijde van vakantie iets flexibeler met je vaste lasten.
Dit is al sociale huur volgens mij hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever TS van zijn werk afwoont, maar er is idd een boel te besparen door de auto de deur uit te doen.
Goedkoper huren kan ook, maar dan moet je aan sociale huur denken en daar zijn wachtlijsten voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |