Woestenijde. Wat als God daadwerkelijk de uittocht voorzegd had en dat staat als feit beschreven. Dan is het logisch om op te kunnen merken: het volk van God was door God verlaten en had geen God. Had enkel een ware profeet die in verbinding stond met God. Oftewel de God van de Israëlieten beter benoemd. Niet de Per defintie de God van de Joden en ook weer wel. Lees alszijnde: waarom is het mogelijk dat een volk enkel 1 of meerdere ware profeten hebben? Het kan evengoed een zoetsappig verhaal en zooitje worden als blijkt dat de ware God niet kan kiezen. Of wel voor Zijn of Haar volk kiezen (vrouwe Sophia) of niet. Wie en wat de Ware god is kan men niet zien als men die hoort. Ervanuitgaande uit de bronnen die beweren dat Mohammed letterlijk werd aangevallen of overrompeld door een entiteit. Wie of wat is dat dan? De satan? Mij lijkt dat sterk. Dan moest die ook in de afgrond zichzelf storten zoals die gelijkenis van die schapen. Bedoeld zijnde als: Hij die Profeet (Mohammed) had een goed persoonlijk leven als ik op mag merken. Snap je waar ik op doel? Er is niet 1 God en ook weer wel. Wat is het verschil dan tussen het goede doen (goede kiezen en doen) en het kwade doen cq kiezen. Omdat men zeer snel het kwade als negatief beziet terwijl dat ten dele te bezien valt. Anders kon er ook geen kwaad hier op aarde mogelijk zijn. Onder de mens gesproken. Vandaar ook zoals ATON mooi op kan merken: woestenij. Woest en Nijde. Woest omdat God er niet was. Nijd omdat het niks had. Totaal uitgebuit en hopeloze gevoelens koesteren. En maar klagen. Vandaar die 40 jaar. Rondtrekken zonder vaste grond. Geen huis om op te mogen staan (zie dat ook eens persoonlijk) en geen God om op te vertrouwen want die spreekt enkel en alleen door de profeet cq Mozes in dit geval. De stamoudste opperhoofd die weinig te vertellen had maar wel wist dat het GOED moest komen. Oftewel; die kon leiding geven en sturen aan het volk wamt die kreeg alles tot bedaren. Het tegenovergestelde effect wat dat betreft aangaande Mohammed exact het tegenovergestelde leek te bezielen. Snap je waar ik op wil doelen? Geen 1 profeet is letterlijk waar. Want bewijs dat maar. En dat kan natuurlijk niet en dat mag ook niet omdat het hoogverraad is en meineed is ten diepste. Men twijfelt aan het eigen ware geloof. En dat houd dus ook in dat niemand in principe op een profeet kan vertrouwen. Bewijs maar dat die enkel het goede spreekt bezit en deelt en doet om het zo maar eens te noemen. Het doel van een bedoeling of sturing is nooit te zien. Oftewel, Men kan enkel gissen waarom iets daadwerkelijk zo is en moest gebeuren.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Eh..dat is hetzelfde.
+1. (Veroud.) In ruimen zin: onbebouwd, ruig en onherbergzaam gebied; woeste streek; wildernis; woestenij.
+2. In engen zin: barre, overdag heete uitgestrektheid land die door gebrek of gemis aan water vrijwel onbegroeid en bijgevolg onbewoonbaar is en waarvan de bodem zanderig, rotsachtig of ziltig is; in de populaire opvatting m.n. voor uitgestrekte zandvlakte van een derg. aard.
De levant is van oudsher bewoond door nomadische volkeren. Het is er altijd onrustig geweest voor zover ik weet. Het gebied dat nu Israël heet is de eeuwen vóór Christus altijd gecontroleerd door hetzij de Egyptenaren, hetzij de Assyriërs of Babyloniërs Een groot en machtig Israël onder één koning (Saul, David, Salomo) is verder nergens beschreven.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:30 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Woestenijde. Wat als God daadwerkelijk de uittocht voorzegd had en dat staat als feit beschreven. Dan is het logisch om op te kunnen merken: het volk van God was door God verlaten en had geen God. Had enkel een ware profeet die in verbinding stond met God. Oftewel de God van de Israëlieten beter benoemd. Niet de Per defintie de God van de Joden en ook weer wel. Lees alszijnde: waarom is het mogelijk dat een volk enkel 1 of meerdere ware profeten hebben? Het kan evengoed een zoetsappig verhaal en zooitje worden als blijkt dat de ware God niet kan kiezen. Of wel voor Zijn of Haar volk kiezen (vrouwe Sophia) of niet. Wie en wat de Ware god is kan men niet zien als men die hoort. Ervanuitgaande uit de bronnen die beweren dat Mohammed letterlijk werd aangevallen of overrompeld door een entiteit. Wie of wat is dat dan? De satan? Mij lijkt dat sterk. Dan moest die ook in de afgrond zichzelf storten zoals die gelijkenis van die schapen. Bedoeld zijnde als: Hij die Profeet (Mohammed) had een goed persoonlijk leven als ik op mag merken. Snap je waar ik op doel? Er is niet 1 God en ook weer wel. Wat is het verschil dan tussen het goede doen (goede kiezen en doen) en het kwade doen cq kiezen. Omdat men zeer snel het kwade als negatief beziet terwijl dat ten dele te bezien valt. Anders kon er ook geen kwaad hier op aarde mogelijk zijn. Onder de mens gesproken. Vandaar ook zoals ATON mooi op kan merken: woestenij. Woest en Nijde. Woest omdat God er niet was. Nijd omdat het niks had. Totaal uitgebuit en hopeloze gevoelens koesteren. En maar klagen. Vandaar die 40 jaar. Rondtrekken zonder vaste grond. Geen huis om op te mogen staan (zie dat ook eens persoonlijk) en geen God om op te vertrouwen want die spreekt enkel en alleen door de profeet cq Mozes in dit geval. De stamoudste opperhoofd die weinig te vertellen had maar wel wist dat het GOED moest komen. Oftewel; die kon leiding geven en sturen aan het volk wamt die kreeg alles tot bedaren. Het tegenovergestelde effect wat dat betreft aangaande Mohammed exact het tegenovergestelde leek te bezielen. Snap je waar ik op wil doelen? Geen 1 profeet is letterlijk waar. Want bewijs dat maar. En dat kan natuurlijk niet en dat mag ook niet omdat het hoogverraad is en meineed is ten diepste. Men twijfelt aan het eigen ware geloof. En dat houd dus ook in dat niemand in principe op een profeet kan vertrouwen. Bewijs maar dat die enkel het goede spreekt bezit en deelt en doet om het zo maar eens te noemen. Het doel van een bedoeling of sturing is nooit te zien. Oftewel, Men kan enkel gissen waarom iets daadwerkelijk zo is en moest gebeuren.
Note: woestenijde volk. Smeltkroes van mensen? Die alles bij elkaar bezaten? Tentenkampen en eenheden die niet te tellen waren? Een uittocht van volken en stammen. Het zijn nu technisch Joden. (Achteraf bezien) Men is ook trots om moslim te zijn itt de joden. Oftewel woestenijde volk kan joods/moslims zijn. Het zijn maar namen van mensen.
Een exodus zoals beschreven in het O.T. en de Tenach heeft nooit plaats gevonden. Mozes heeft nooit bestaan en is zelfs geen eigennaam en wil enkel zeggen ' kind van '. Achnaton heeft het monotheïsme ingevoerd, wat haast uitliep op een volksopstand. Hij is met zijn volgelingen naar een onbewoond gebied getrokken en er de stad Amarna gesticht. Het bestuur in Egypte liet hij over aan zijn zoon Toetachamon. Later is Achnaton moeten vluchten voor Horemheb naar Edom. Dit ligt aan de grond van de uittocht exodus.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:30 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Woestenijde. Wat als God daadwerkelijk de uittocht voorzegd had en dat staat als feit beschreven. Dan is het logisch om op te kunnen merken: het volk van God was door God verlaten en had geen God. Had enkel een ware profeet die in verbinding stond met God. Oftewel de God van de Israëlieten beter benoemd. Niet de Per defintie de God van de Joden en ook weer wel. Lees alszijnde: waarom is het mogelijk dat een volk enkel 1 of meerdere ware profeten hebben? Het kan evengoed een zoetsappig verhaal en zooitje worden als blijkt dat de ware God niet kan kiezen. Of wel voor Zijn of Haar volk kiezen (vrouwe Sophia) of niet. Wie en wat de Ware god is kan men niet zien als men die hoort. Ervanuitgaande uit de bronnen die beweren dat Mohammed letterlijk werd aangevallen of overrompeld door een entiteit. Wie of wat is dat dan? De satan? Mij lijkt dat sterk. Dan moest die ook in de afgrond zichzelf storten zoals die gelijkenis van die schapen. Bedoeld zijnde als: Hij die Profeet (Mohammed) had een goed persoonlijk leven als ik op mag merken. Snap je waar ik op doel? Er is niet 1 God en ook weer wel. Wat is het verschil dan tussen het goede doen (goede kiezen en doen) en het kwade doen cq kiezen. Omdat men zeer snel het kwade als negatief beziet terwijl dat ten dele te bezien valt. Anders kon er ook geen kwaad hier op aarde mogelijk zijn. Onder de mens gesproken. Vandaar ook zoals ATON mooi op kan merken: woestenij. Woest en Nijde. Woest omdat God er niet was. Nijd omdat het niks had. Totaal uitgebuit en hopeloze gevoelens koesteren. En maar klagen. Vandaar die 40 jaar. Rondtrekken zonder vaste grond. Geen huis om op te mogen staan (zie dat ook eens persoonlijk) en geen God om op te vertrouwen want die spreekt enkel en alleen door de profeet cq Mozes in dit geval. De stamoudste opperhoofd die weinig te vertellen had maar wel wist dat het GOED moest komen. Oftewel; die kon leiding geven en sturen aan het volk wamt die kreeg alles tot bedaren. Het tegenovergestelde effect wat dat betreft aangaande Mohammed exact het tegenovergestelde leek te bezielen. Snap je waar ik op wil doelen? Geen 1 profeet is letterlijk waar. Want bewijs dat maar. En dat kan natuurlijk niet en dat mag ook niet omdat het hoogverraad is en meineed is ten diepste. Men twijfelt aan het eigen ware geloof. En dat houd dus ook in dat niemand in principe op een profeet kan vertrouwen. Bewijs maar dat die enkel het goede spreekt bezit en deelt en doet om het zo maar eens te noemen. Het doel van een bedoeling of sturing is nooit te zien. Oftewel, Men kan enkel gissen waarom iets daadwerkelijk zo is en moest gebeuren.
Note: woestenijde volk. Smeltkroes van mensen? Die alles bij elkaar bezaten? Tentenkampen en eenheden die niet te tellen waren? Een uittocht van volken en stammen. Het zijn nu technisch Joden. (Achteraf bezien) Men is ook trots om moslim te zijn itt de joden. Oftewel woestenijde volk kan joods/moslims zijn. Het zijn maar namen van mensen.
Een betekenis is niet eenduidig lijkt mij. Hoe kan een zandneger of kroeskop wel te weten komen over een betekenis die ik ergens in zie? Vertalen. Tot in den treure rond blijven dolen en praten. Waarom niet? Die woorden zijn er tegenovergesteld in een andere taal of gezegde of spreuk (lees spreuken in de zin van letterlijke gezegdes zoals het boek spreuken, geen rare spreuken. Dat bestaat niet. Tenminste niet naar ik weet)quote:Op maandag 17 juli 2017 14:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De levant is van oudsher bewoond door nomadische volkeren. Het is er altijd onrustig geweest voor zover ik weet. Het gebied dat nu Israël heet is de eeuwen vóór Christus altijd gecontroleerd door hetzij de Egyptenaren, hetzij de Assyriërs of Babyloniërs Een groot en machtig Israël onder één koning (Saul, David, Salomo) is verder nergens beschreven.
Woestenij komt niet van woest en nijde of zo. De uitgang "enij" is een vorm van "erij" zoals in zagerij.
The one you sent to earth, betekent dat Hij bij God was, alleen staat 'to earth' nergens, het is een vrije vertaling, maar het klopt wel.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 04:28 schreef PSVCL het volgende:
Jezus vzmh is een profeet,in de bijbel ..gospel of John chapter 17 vers 3:
And this is the way to have eternal life--to know you, the only true God, and Jesus Christ, the one you sent to earth.
Ja dat geloof ik graag. Ik snap niets van je relaas eerlijk gezegd....quote:Op dinsdag 18 juli 2017 08:06 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Een betekenis is niet eenduidig lijkt mij. Hoe kan een zandneger of kroeskop wel te weten komen over een betekenis die ik ergens in zie? Vertalen. Tot in den treure rond blijven dolen en praten. Waarom niet? Die woorden zijn er tegenovergesteld in een andere taal of gezegde of spreuk (lees spreuken in de zin van letterlijke gezegdes zoals het boek spreuken, geen rare spreuken. Dat bestaat niet. Tenminste niet naar ik weet)
Oftewel een betekenis kan net zo goed een 'spreuk' of neerlands 'gezegde' inhouden.
Oftewel. Met een pap of brij van woorden en zinsnedes klinkt het als onduidelijke taal. Niet als men dan gaat rijmen. Dan klinkt het mij altijd goed in de oren. Net zoals rijmt. Rijmt rijmt niet letterlijk (probeer maar) rijmen kan daarom dan ook niet rijmen. Tenzij ik dit voordoe en of probeer: rijmt mijmt lijmt zijmt. Dan rijmt 'rijmen' (letterlijke betekenis of spreekwoordelijke betekenis cq gezegde) of bedoel ik dan meer: het werkwoord rijmen kan niet rijmen. Dat bestaat niet. Is niet mogelijk. Of toch wel? Het klinkt een beetje warrig door in m'n harses.
Wat al die verschillen en of kronieken of deuteronomen zijn. Evenals spreuken. (Het boek) wat Bijbels op het volgende neer komt: mooie taal. Poëzie. Tenminste zo komt het op mij over. (als hollander cq diepfries) Men likt de vingers dan ook af of kan men aflikken letterlijk als ik dat boekje eff doorblader. Mooie gewelfde rondvormige boeste of buste etc etc verhaal. Beetje warrig maar goed: ik denk dat ik de verschillen in de Koran en Bijbel. Spreekwoordelijk wel beter leer. Of te begrijpen. Maar goed. Klinkt mij nogal onlogisch in de oren en totaal niet juist. Ik zie veel rariteiten zo nu en dan. Als ik bepaalde teksten bespeur. Niet letterlijk maar figuurlijk.
Het piept dan ook zo nu en dan in m'n bovenkamer. Ik wil die zaken begrijpen. En dat kost mij allemaggies veel energie.
Eh...de lijkwade...gast, serieus?quote:Op donderdag 27 juli 2017 00:01 schreef Faz3D het volgende:
Laatst in de wandelgangen ook iets vernomen (topic goede moslim) over het lichaam zijn van christus en de maagdelijkheid van Paulus. Oftewel het weduw(e) zijn.
http://www.ninefornews.nl/grote-ontdekking-lijkwade-turijn/
Hoge concentraties creatinine en ferritine duiden niet letterlijk op foltering. Het kan ook dit geval zijn, een nier, de bouwsteen daarvan. En waar werd die lek geprikt?
http://www.causus.be/uitl(...)ureum-en-creatinine/
Nogal een misverstand dat het hoofd zichtbaar is besmeurd op die foto's ik geloof nooit dat hij in z'n gezicht gefolterd of geknuppeld is. Anders oogde die ook niet zo mooi. Z'n lichaam is ook intact. Ook duidelijk te zien. Jammer dat ze z'n lichaam niet konden meejatten. Nietwaar?
Wat bedoel je ermee? Of het een mysterieuze zaak is dat die juist wel kon worden meegejat itt tot zijn lichaam? Zegt voor mij meer dan genoeg. Er was geen lichaam. Anders hadden ze met dat lichaam ook schandalig gezegevierd onder de Titusboog in Rome. Tenminste. Zo zie ik het vanuit dat perspectief.quote:
Why? Ik heb tot heden nog geen enkel nuttig woordgebruik van jouw kant vernomen. In de zin van een nuttige bijdrage waar mensen daadwerkelijk wat aan hebben. Niet negatief bedoeld maar mensen iets bij zien te brengen is toch louter positief bedoeld?quote:Op maandag 31 juli 2017 23:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
En zo helpt de vrij-associërende Faz3D vrolijk elk topic om zeep.
Nou lees nog maar eens goed dan. Misdadigers werden gegeseld alvorens te worden gekruisigd. Die geseling was niet zelden al dodelijk.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:58 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Wat bedoel je ermee? Of het een mysterieuze zaak is dat die juist wel kon worden meegejat itt tot zijn lichaam? Zegt voor mij meer dan genoeg. Er was geen lichaam. Anders hadden ze met dat lichaam ook schandalig gezegevierd onder de Titusboog in Rome. Tenminste. Zo zie ik het vanuit dat perspectief.
En wat bedoel je er anders mee als ik je vraagstelling eventueel niet begreep?
Ik bedoel met die post: hij is niet gefolterd. Dat word beweerd.
Hij is enkel en alleen in zijn nier/lever doorspietst. Het bericht in de Media spreekt over foltering cq mishandeling. Dat is misleiding pur sang. Vandaar. (Zo staat het niet in de Bijbel of Het Boek beschreven) dus daarom kan dat niet waar zijn. En zo onderbouw ik dat alszijnde: op deze manier is er helaas geen sprake van marteling cq foltering. Vandaar. Dat ik het plaatje eventueel misvat okee. De lijkwade hoeft dan ook per defintie niet waar te zijn. Maar zo word het wel gezien.
Logisch gezien dan weldie twijfel van mijn geloof kan ik dan zo mezelf ontnemen.
Je beter informeren. De Titus triomfboog gaat enkel over de val van Jeruzalem in 70 n.C. en heeft niks vandoen met de joodse rebel ( zeloot ) Jezus.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:58 schreef Faz3D het volgende:
Wat bedoel je ermee? Of het een mysterieuze zaak is dat die juist wel kon worden meegejat itt tot zijn lichaam? Zegt voor mij meer dan genoeg. Er was geen lichaam. Anders hadden ze met dat lichaam ook schandalig gezegevierd onder de Titusboog in Rome. Tenminste. Zo zie ik het vanuit dat perspectief.
Klopt maar dat was m'n punt niet. Ging om het rechtzetten van spies en nier. Daar vormen die stoffen zich. Oftewel. Hij is niet per definitie levend gemarteld. De lijkwade is dan ook een sprookje of niet. Zo bedoelde ik het.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nou lees nog maar eens goed dan. Misdadigers werden gegeseld alvorens te worden gekruisigd. Die geseling was niet zelden al dodelijk.
Je hebt gelijk. Zo had ik het ooit volgens mij vernomen dat de Lijkwade van Turijn ook door de titusboog in Rome gebracht was. Dat is dus niet het geval geweest?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Je beter informeren. De Titus triomfboog gaat enkel over de val van Jeruzalem in 70 n.C. en heeft niks vandoen met de joodse rebel ( zeloot ) Jezus.
Zeker niet. De lijkwade is een geniale vervalsing. Het lijk werd in een doek gewikkeld om 1 jaar te laten ontbinden. De aftekening is té perfect om als lijkwade gediend te hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:01 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Zo had ik het ooit volgens mij vernomen dat de Lijkwade van Turijn ook door de titusboog in Rome gebracht was. Dat is dus niet het geval geweest?
Bizar. Dat is ook mogelijk. Immers: er staat in de Bijbel dat het graf leeg was. Dat een laken opgevouwen lag. Een schone oid. Of iets lag opgevouwen als ik het me nog goed kan herinneren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Zeker niet. De lijkwade is een geniale vervalsing. Het lijk werd in een doek gewikkeld om 1 jaar te laten ontbinden. De aftekening is té perfect om als lijkwade gediend te hebben.
Niet zo bizar. De procedure was dat een lichaam in een graftombe eerst een jaar moet ontbinden, om dan de restanten te verzamelen in een ossuarium. Bij gebrek aan tijd had men zijn lichaam tijdelijk in een tombe van een bevriende familie gebruikt om dan na de sabbat deze onder te brengen in het familiegraf van de Davide-familie wat zowat 4 km. verder uit de stad verwijderd was. Het N.T. is niet steeds een historische weergave. Het lichaam was in een laken gewikkeld en bleef daar ook in zonder dit te vervangen. Men mocht niet in aanraking komen met een dood lichaam. Het had dan ook totaal geen zin dit van wikkel te wisselen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 11:58 schreef Faz3D het volgende:
Bizar. Dat is ook mogelijk. Immers: er staat in de Bijbel dat het graf leeg was. Dat een laken opgevouwen lag. Een schone oid. Of iets lag opgevouwen als ik het me nog goed kan herinneren.
Aha. Zou zo gegaan kunnen zijn. Ik weet het niet zeker. Ik geloof gewoon in Jezus en meer niet. De rest is en blijft jammergenoeg enorm speculatief en te betwijfelen. Maar inderdaad zoals je het zelf al uitsprak: die lijkwades die er zijn kunnen imo per defintie nooit van Jezus zijn. Replica oid is makkelijk te maken om geschiedvorming om te buigen naar iets anders. Die Romeinen waren niet gekquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 13:26 schreef ATON het volgende:
[..]
Niet zo bizar. De procedure was dat een lichaam in een graftombe eerst een jaar moet ontbinden, om dan de restanten te verzamelen in een ossuarium. Bij gebrek aan tijd had men zijn lichaam tijdelijk in een tombe van een bevriende familie gebruikt om dan na de sabbat deze onder te brengen in het familiegraf van de Davide-familie wat zowat 4 km. verder uit de stad verwijderd was. Het N.T. is niet steeds een historische weergave. Het lichaam was in een laken gewikkeld en bleef daar ook in zonder dit te vervangen. Men mocht niet in aanraking komen met een dood lichaam. Het had dan ook totaal geen zin dit van wikkel te wisselen.
Beter lezen ! Ik heb geschreven dat 2 lijkwades onlogisch is. Dat men deze lijkwade zou bewaard hebben is al helemaal te gek.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:04 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat er daarom 2 lijkwades nodig zijn. Tijdens het transport en nieuwe 'berging' maar dat lijkt me nogal sterk of niet?
Dat klopt in principe. ZO BEDOELDE IK HET DAN OOK NIET. Het was even een vraag meer niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Beter lezen ! Ik heb geschreven dat 2 lijkwades onlogisch is. Dat men deze lijkwade zou bewaard hebben is al helemaal te gek.
Nog maar eens : ER WAS MAAR EEN LIJKWADE NODIG;
Alsje het zo niet bedoelde moest je dit anders formuleren. En een vraag was het ook niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:30 schreef Faz3D het volgende:
Dat klopt in principe. ZO BEDOELDE IK HET DAN OOK NIET. Het was even een vraag meer niet.
Nog nooit van vervalsingen gehoord ? Als en alle splinters van het befaamde kruis zou bijeen vegen, kan je er een ruime blokhut mee bouwen.quote:En ja. Waarom er 2 lijkwades überhaupt er zijn en mogelijk zijn en er überhaupt zijnis mij dan ook de grote vraag!
Zalig zij de simpelen van geest, want ze kunnen God zien.quote:Vandaar dat ik daar dan heel simpel in ben geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |