Heeft niets met de motor te maken, maar de accuspanning. Als jij je airco, radio, ruitenwissers, achterruitverwarming, stoelverwarming aan hebt staan slaat 'ie ook pas later af.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.
Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.
Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)quote:Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2
¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal
Dat is mij voor de volle 100% meegevallen gaat als de brandweer. In een ver verleden nog met een Peugeot 306 1.9D gereden dat hok was niet vooruit te branden maar was wel een hele fijne auto.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Dit, dus. Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter...quote:Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
Maar dat is eenmalig. Rond het vriespunt wordt het echt irritant. Om de haverklap een piep. Als het van 1 naar 0 gaat, van 0 naar -1, van -1 weer naar 0. Al die keren piept hij dan ook.quote:Op maandag 2 april 2018 00:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit, dus. Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter...
Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.quote:Op maandag 2 april 2018 00:00 schreef Geralt het volgende:
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.
Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.
Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.
Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.
Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.
lolwat?!quote:Op maandag 2 april 2018 06:37 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
Haha geinig 😄quote:
Waarschijnlijk zit er alsnog ook een op het dak.quote:Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Kan ook zijn dat er alleen bekabeling zit als voorbereiding, en dat de automatische antenne zelf een optie was.quote:Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.quote:Op maandag 2 april 2018 10:41 schreef spierbal het volgende:
Hier een Peugeot 207 sw.
Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.
Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...quote:Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
Werkauto's
Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.
Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.quote:Op maandag 2 april 2018 10:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |