abonnement Unibet Coolblue
pi_178000829
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.

Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.

Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
pi_178001503
Vrij kort lijstje voor een oude auto, maar wat mij vooral irriteert is de piepende stoel, doet 'ie niet altijd en misschien is't met WD40 wel op te lossen maar hij piept vrij hevig bij oneffenheden in de weg.

Oh, en dat de passagiersstoel niet naar voren geklapt kan worden is ook wel een dingetje.

Verder op de slappe schokbrekers na eigenlijk totaal geen irritaties _O_ 360k and still going strong.
pi_178004724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 23:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het stop-start systeem ondertussen trouwens wel handig, maar irriteer mij er meer aan dat het niet werkt bij bepaalde omstandigheden.

Zo moest ik ongeveer 15 minuten wachten, bij het tankstation tot een oude mevrouw en meneer eindelijk hun banden opgepompt hadden. Waarbij ik ze nog geholpen had.

Toen ik zelf eindelijk aan de buurt was, ben ik weer verder gereden en dacht: nu wil ik het stop-start systeem wel gebruiken. Alleen daar draaide de motor niet lang genoeg voor, terwijl die natuurlijk niet binnen 15 minuten volledig is afgekoeld.
Heeft niets met de motor te maken, maar de accuspanning. Als jij je airco, radio, ruitenwissers, achterruitverwarming, stoelverwarming aan hebt staan slaat 'ie ook pas later af.
pi_178039334
BMW 116i uit 2009

-Missend skiluik in de achterbank
-Missende missende gordel (kwam ik pas een half jaar na tweedehands aankoop achter).
-Via bluetooth kan ik wel telefoneren, maar geen audio afspelen
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178052590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2

¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal :r
Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_178054496
Gruwelijke steenslag..
Schokkend optrekken bij kou
pi_178060667
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Ik had hier de opmerking: een te lichte motor voor zo'n zware auto verwacht:)
Dat is mij voor de volle 100% meegevallen gaat als de brandweer. In een ver verleden nog met een Peugeot 306 1.9D gereden dat hok was niet vooruit te branden maar was wel een hele fijne auto.

Toen ik ging proefrijden met de 1.6 D2 verwachte ik er niet veel van maar er zit meer pit in dan je denkt. Weet bijna wel zeker dat deze auto sneller is dan mijn vorige V40 1.8 benzine ;)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_178068065
2014 Seat Leon SC FR, rammelende deurpanelen.
Heel irritant!
Binnenkort als het wat warmer is de deurpanelen er maar eens af schroeven.
  zondag 1 april 2018 @ 23:37:15 #259
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178247677
Eigen auto
Ford Focus Wagon 1.6 Cool Edition (2002)

- er zit geen cruise control op.
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
- de airco die autmatisch aan gaat als je de ventilatie op de voorruit zet.
- die gare draagarmrubbers op de achteras, die schijnen nogal snel te slijten.

Werkauto's

Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.

Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 1 april 2018 @ 23:57:11 #260
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_178247964
Clio estate

Achterlijk scherpe randen aan het stuur.
Overbrenging op het stuur is veel te licht.
Geen armsteun
Kut geluid
Ramen gaan niet volledig naar beneden bij 1x indrukken.

Franse rommel
  maandag 2 april 2018 @ 00:00:44 #261
369251 Geralt
of Rivia
pi_178248014
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.

Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.

Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.

Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.

Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.

Antiklacht, de ruitenwisserverwarming werkt wel goed :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 2 april 2018 @ 00:03:34 #262
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178248045
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
- dat irritante piepje als het onder de 4 graden is en als het rond de 0 graden is piept hij elke keer als hij de 0 graden passeert.
Dit, dus. _O- Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter... :(
Protège moi de mes désirs.
  maandag 2 april 2018 @ 00:08:07 #263
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178248114
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 00:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit, dus. _O- Hij piept ook als je nog maar 80km kan rijden met je tank, dat is wel nuttig. Maar de 4 gradengrens deze afgelopen winter... :(
Maar dat is eenmalig. Rond het vriespunt wordt het echt irritant. Om de haverklap een piep. Als het van 1 naar 0 gaat, van 0 naar -1, van -1 weer naar 0. Al die keren piept hij dan ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178248255
Citigo

Hoedenplank gaat niet mee als ik de kofferbak dicht doe. Wil ik daarna achteruit rijden zie ik niks, omdat dat ding nog omhoog staat. Kan er ook net niet bij vanaf de stoel, dus moet altijd een paraplu oid gebruiken om hem dan naar beneden te duwen.

Onderaan de voorbumper zit een soort zwarte rand die elke keer over de grond schraapt als ik iets te hard over een drempel ga.
  maandag 2 april 2018 @ 06:37:49 #265
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178250295
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2018 00:00 schreef Geralt het volgende:
Van de winter nog een irritatie ontdekt aan mijn auto.

Het achterste zijraampje rechts van mijn station zit raamverwarming in, zodat dat ruitje, net als de achterruit, snel ijsvrij is.

Die doet het niet ben ik achter gekomen. Nadat ik er dus achter kwam dat daar verwarming in zit. Dat wist ik niet. Dat ie het niet deed ook niet.

Had ik overigens nog nooit op een andere auto gezien zo een zijraampje met van die draadjes erin. De linkerkant heeft het niet. Geen idee of die het ook had moeten hebben vanuit de fabriek; ik gok van niet, want daar kan je als bestuurder toch niet doorheen kijken.

Ergo: irritatie is dat een optie die erop zit (waarvan je het nut in twijfel kan trekken) niet functioneert.

Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 2 april 2018 @ 08:46:10 #266
369251 Geralt
of Rivia
pi_178250724
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 06:37 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is geen verwarming maar een (extra) antenne. Verbazingwekkend veel mensen denken dat het verwarming is.
lolwat?! :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178250786
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 08:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

lolwat?! :@
Haha geinig 😄
Zat in de jaren ‘90 al in de luxe wagens (mijn BMW uit 1994 heeft het ook, is alleen stuk).
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 09:07:15 #268
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 2 april 2018 @ 09:33:26 #269
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178251132
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Waarschijnlijk zit er alsnog ook een op het dak.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178251315
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 09:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Is de antenne van je radio, die zit zeker niet op het dak?
Kan ook zijn dat er alleen bekabeling zit als voorbereiding, en dat de automatische antenne zelf een optie was.

--

Grootste ergernis aan mijn auto is dat het een 4-bak is, zeker op de snelweg is de eindoverbrenging niet ideaal (lees: lawaaiig).
  maandag 2 april 2018 @ 10:41:15 #271
345721 spierbal
Tricepbal
pi_178251993
Hier een Peugeot 207 sw.

Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.

Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178252112
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 10:41 schreef spierbal het volgende:
Hier een Peugeot 207 sw.

Wat mij enorm irriteert is dat als het contact aan staat, en mijn telefoon gekoppeld wordt, ik het een en ander instel qua muziek, ik wil gaan rijden en dus de motor laat starten. Dat het multimedia systeem geen stroom krijgt ( waarschijnlijk gaat alles naar de startmotor) en kan ik weer wachten tot mijn telefoon opnieuw gekoppeld is.

Weet iemand toevallig of dit zelf op te lossen is?
Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
pi_178252425
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

Werkauto's

Daf CF400:
die trage kutautomaat. Helemaal als je op een stoplicht af komt rijden en gas geeft als het ding ineens op groen springt. Dan duurt het zeker een volle seconde voor dat de bak bedacht heeft in welke versnelling dat moet. Maar in een Actros was dat nog erger.

Scania G410:
die piepende stoelen. En de deurknop op kniehoogte waardoor ik onbedoeld de deur op slot doe onderweg.
Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 april 2018 @ 11:18:39 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178252658
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen' :')

Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 april 2018 @ 12:57:00 #275
345721 spierbal
Tricepbal
pi_178254597
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 10:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Gewoon meteen starten? 😬 Al die multimediadingen hebben even de tijd nodig. Bij mijn werkbus duurt het ook al gauw 20 seconden voordat de achteruitrij camera werkt als je ‘m koud start en meteen in z’n achteruit zet.
ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178254835
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef spierbal het volgende:

[..]

ja dat vergeet ik nog al vaak om hem gewoon in een keer aan te zetten. Bij mij dienst auto was dat trouwens niet dat alles uit ging tijdens het starten.
Bij mijn bus blijft het ook aan, maar die heeft wel 2 accu’s. Alleen het opstarten duurt wel even.
pi_178255753
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
  maandag 2 april 2018 @ 15:36:46 #278
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258162
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Ik moet zeggen dat de automaat in de FH4 me tegenviel, die van Scania doet het over het algemeen ook prima. Al hebben we exemplaren met tragere reactietijd.

Ik heb ooit op een Daf gereden uit 2004 die gooide hem , als je een klein beetje gas gaf, gelijk twee versnellingen terug. :X 8)7 Dat ding stond bij mij daarna altijd op handmatig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 2 april 2018 @ 15:38:18 #279
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178258195
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Herkenbaar idd, effe snel straatje keren met zo'n ruk Daf was een drama, en helemaal als je een hellingproefje moest doen.. Als het ding lichtjes naar voren wil rollen en hem dan in achteruit zetten, dan kon je echt 'lachen' :')

Als hij eenmaal reed trok hij wel als een lier trouwens ^O^
Dat is ook irritant idd. Ik zit in de winkeldistributie. Moet je op een drukke straat aan komen rijden en dan in de achteruit om ergens in te draaien. Duurt het soms ook wel een seconde of wat voor hij in de achteruit springt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178260095
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Beide herkenbaar. Die scania gaat idd heel makkelijk op slot. En de enige die fatsoenlijke automaten kunnen maken is Volvo. Ik heb zowel MB als Daf gereden en beide snappen af en toe niet wat de bestuurder percies wil. De eerste versies van Daf's met automaten (die van rond 2006) beginnen al te protesteren als je 'm direct van vooruit naar achteruit wilt zetten. Dan snapt 'ie het niet meer...
Automaat van DAF is ronduit slecht, schakelt traag en ook nog eens op de verkeerde momenten.
Bijvoorbeeld als je met je lading van zo'n 25 ton op een rotonde zit, aanhanger/chassis wringt dan al behoorlijk en je DAF besluit dan om op te schakelen.
Geen kracht meer uiteraard dus de snelheid valt terug en daardoor gaat ie dan eindelijk terug naar de juiste versnelling.
Handgeschakeld blijft mijn voorkeur houden.
pi_178272577
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178272955
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Aan het stop-start systeem begin ik mij wel weer te irriteren: er zijn gewoon teveel variabelen, waardoor het systeem niet in werking treedt.

Als je dan zoals mij niet iedere dag de auto gebruikt, dan treed het systeem niet in werking omdat de accu natuurlijk niet vol is. Hoe dan ook, dat hele systeem lijkt wel door een autist ontwikkeld.

Als het werkt, dan is het wel een fijn systeem: maar door al die variabelen, werkt het de helft van de tijd toch niet. Zo is dat ontworpen, dus het is niet een defect of dergelijke.
Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
pi_178275616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gebruiken mensen dat onzin systeem echt? Is toch enkel ontworpen om binnen allerlei milieu eisen te blijven? En in die tests mogen ze uitgaan van bv 5 minuten stilstaan. In werkelijkheid sta je natuurlijk zeer zelden zolang stil voor bijvoorbeeld een stoplicht.

Als ik het zou hebben zou ik het uitschakelen denk ik.
Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
pi_178275817
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een onzin systeem vind ik het niet hoor: als je lang voor een stoplicht stil staat, is het ja onzinnig om de motor te laten draaien.

Je kunt dan wel handmatig de motor afzetten, maar een stop-start is veel handiger. Vanmorgen werkte het bijvoorbeeld wel: ik moest mijn vriendin bij treinstation afzetten, dan blijf ik zelf in de auto.

Is ja onzin, dat de motor dan moet blijven draaien. En je bent ook weer snel weggereden, met zo'n stop-start systeem.

Dus ja onzin is het niet: maar ik ben een autist, en vind het irritant als het systeem de ene keer wel geactiveerd wordt. En de andere keer niet: aangezien ik mijzelf af probeer te leren, om stil te staan met de versnelling in de 1.

Dat laatste zorgt er ja voor, dat het systeem niet werkt. Je moet de auto echt in zijn neutraal zetten.
Ik zou mijn auto nooit zomaar in neutraal zetten, zeker niet zonder handrem. Dan liever in zijn 1. Mooi voorbeeld gehoord van een politie-agent daarover, als je voor een stoplicht staat in zijn neutraal en er klapt er eentje achterop dan sta jij op het kruispunt stil met alle gevolgen van dien. Heb je hem in zijn 1, dan schiet je voet echt wel van de koppeling en slaat de auto af en sta je niet midden op het kruispunt.

Maar aangezien ik al jaren fijn automaat rijdt, heb ik daar niet zoveel meer aan :)
pi_178276026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Er is afgelopen weekend weer een irritatie bijgekomen:

Het klepje van de asbak vibreert bij een bepaald toerental. Laat dat nu net bij 1130-40 km/h zijn.

En om nog even verder te zeuren, ik mis cruisecontrol. Zeker op afstanden van 800 kilometer zo nu en dan. Zeg ik nu al voor de zoveelste keer, maar alsnog laten inbouwen voor ¤500 euro vind ik toch een beetje ver gaan.
Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
pi_178276618
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
  dinsdag 3 april 2018 @ 13:48:19 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178277019
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vind je het gek bij die snelheid, bij de meeste auto’s zal er wel wat meer vibreren dan het klepje van de asbak.
je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178278606
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt toch wel 40 minuten het gas een beetje op hetzelfde niveau houden?
jazeker en anders doet de cruisecontrol het wel, echter zal ik dan nooit in de buurt van 1140km/h komen.
pi_178279253
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178280812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 15:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Oh ja, vergeten te vermelden. Mijn 1 Serie heeft natuurlijk een 30.0L motor die dat soort snelheden mogelijk maakt. ;)

Voor de context; ik woon in Zuid Duitsland dus een beetje gas erop i.c.m. cruise control (voor de 800 km naar Zuidwest Nederland) zou geen overbodige luxe zijn. Een een niet vibrerend asbakklepje al helemaal niet.
Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
pi_178281205
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kun je niet een originele cruise control hendel monteren en even via de computer die optie aanvinken? Zo ging dat bij die oudere VAG TDI’s altijd, lekker makkelijk.
Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178281440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Peugeot 206: de stoelen zijn smal en kort, ik heb de perfecte houding nog niet gevonden. Daarnaast is het zicht schuin naar achteren ook niet denderend. In mijn Citroën AX en Peugeot 106 zat ik beter en zag ik alles beter.

Daarnaast werkt de airco niet maar ja dat gebeurd helaas.
Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:00:50 #293
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_178281612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_178281637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kan wel, maar moet je ook kunnen. Een tweedehands cruisecontrol hendel kost rond de 150 euro op eBay. Dan nog iemand vinden die hem kan instellen (door verschillende mensen aangeboden voor 100 a 150 euro). Maar ja, moet je net alles wel vinden.
Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:04:16 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178281689
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik weet nog een goedkopere oplossing: baksteen op je gaspedaal leggen ;)
Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178281842
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
_O-
pi_178281863
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Kijk maar uit, voor je het weet rij je harder dan 90.
155km/u om precies te zijn ;)
pi_178282012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:00 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Je kunt ook niet lukraak zo'n hendelset kopen. De nummers moeten matchen om de stuurhoeksensor te kunnen calibreren in de DSC unit. Verkeerde elektronica is geen succes. Ik spreek uit ervaring :)
Ook dat ja. Maar er zijn er voor de E87 een hoop te koop. E87 en E90 hebben allemaal dezelfde systemen wat dat betreft.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178286643
Ik zou die 500 euro er al voor overhebben, 300 euro nog beter. Mits OEM dan, niet die aftermarket shit 😬 Maar dat inleren moet wel goedkoper kunnen toch? Al in een BMW facebook groep gevraagd of op een BMW forum? Ik rijd veel lange afstanden en zou niet zonder cruise control willen hoor.
pi_178322288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 16:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Welk bouwjaar?

Die van mij 2006, geen klachten over zitcomfort. Quiksilver stoelen, zitten heerlijk en hebben een hoge rand. Stoelen hebben ook meer mogelijke instellingen dan die van een 106/AX/Saxo. En ja de achteruit en achterste 2 ramen zijn een stuk groter dan die van een 206.
2002 met zo'n standaard blauw velours interieur.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')