Schaduw (or een uurtje per dag na, is dat erg?) en geen verwarming. Hij krijgt nu ook al bruine randjes. Ik ben bang dat het de tocht is, aangezien ik maar weinig tochtvrije plekken in huis heb. Ik heb hem gesproeid met lauw regenwater vanmorgen en dat herhaal ik dan maar een paar keer per dag.quote:Op zaterdag 30 september 2017 23:42 schreef Koettie het volgende:
Staat ie in de schaduw? Te dicht bij de verwarming? Veel sproeien!
Ik zou ook wel een verzameling willen. Ze zijn beeldschoon. Maar eerst deze laten leven.quote:Op zondag 1 oktober 2017 12:00 schreef Koettie het volgende:
Indirect licht is wel oké als het niet teveel is maar ze gaan heel slecht in volle zon. Zijn ook heen makkelijk planten hoor. Heb hier drie stuks, de ornata, de insignis en de medallion. Ben helemaal fan!
Daar wordt aan gewerkt! :-D Er zitten momenteel meer dan 1000 bollen in de grond, er staan twee pyrissen, lavendel, heuchera's en stekjes van een buddleja. Volgend jaar moet de boel eerst worden opgehoogd voordat het echt een tuin wordt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 15:59 schreef Koettie het volgende:
Voor iemand met veel groen in huis heb je veel tegels in je tuin.
De eerste bollen komen al uit! Maar dat is voor een ander topic.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:27 schreef Koettie het volgende:
Ik ben in de lente benieuwd naar de foto's dan!
Ik zag een handige: emmer met schroefdeksel. Onderste helft vol gaten steken, groot genoeg voor een worm en randen glad afwerken. Gatendeel goed ingraven. Daar gooi je de GFT-afval in (grote stukken klein gemaakt) en als het vat bijna vol is, stop je met GFT toevoegen. Na een tijdje zijn de wormen vertrokken en heb je compost waar je geen wormen uit hoeft te sorteren.quote:Op zaterdag 30 september 2017 14:52 schreef Koettie het volgende:
Ik hen een tuin dus hoef alleen een ton, hoef er geen planten in. En te groot past niet want de tuin is flink vol. Zal me eens inlezen. Haal je er veel compost uit?
Wormencompost stinkt inderdaad niet, je ruikt alleen lichte "aarde-geur". De stankveroorzakende bacterien worden door de wormen opgegeten. Mijn wormen kreeg ik bij de wormenton, het zijn tijgerwormen, aka red wigglers, dat is de beste compostworm. De gewone regenwormen die je vaak in de grond vindt eten niet zo veel, die graven vooral gangen.quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:19 schreef Stratotanker het volgende:
Ja! Goede tip van die ingegraven emmers!
Ik heb ook eens een wormenbak van een IKEA Samla in een gootsteenkastje gezien. Werkt ook goed en stinkt niet, althans dat schijnt. Inderdaad wel belangrijk dat je de juiste wormen gebruikt!
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:38 schreef CherryLips het volgende:
Een kamerplantentopicmisschien binnenkort eens foto's maken van mijn kleine jungle in de dop, maar weet iemand hier wat er zo moeilijk is aan string of pearls? Ik kan die dingen echt niet in leven houden
m'n vader is bloemist geweest en zegt dat ik ze verzuip maar toen kreeg ik een nieuwe en die had ik weer uitgedroogd
Hoe verzorg je dit? Geef je veel water? Knip je af en toe bij?quote:Op zondag 1 oktober 2017 15:54 schreef bloempje-moi het volgende:
Peperomia rotundifolia
[ afbeelding ]
Ik zou eerst maar eens verbouwen, verven, verhuizen, inrichten en dan eens kijken waar er plek is voor welke plant.quote:
Waar heb je hem hangen? Die van mij krijgt geen direct licht, maar hangt wel redelijk dicht bij een raam. Hij krijgt van mij 1 a 2x per week een scheutje water. Hij is in een jaar tijd bijna twee keer zo lang geworden. Verder niets mee gedaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:38 schreef CherryLips het volgende:
Een kamerplantentopicmisschien binnenkort eens foto's maken van mijn kleine jungle in de dop, maar weet iemand hier wat er zo moeilijk is aan string of pearls? Ik kan die dingen echt niet in leven houden
m'n vader is bloemist geweest en zegt dat ik ze verzuip maar toen kreeg ik een nieuwe en die had ik weer uitgedroogd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |