Maar laten we eerlijk zijn,het slaat toch nergens op dat er zoveel heisa om is.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:24 schreef heywoodu het volgende:
Overigens heeft het er niks mee te maken dat ik een verklaring eis ofzo. Het hoort simpelweg bij je rol/baan als topsporter in een dergelijke grote sport om eventjes een zegje te doen na afloop. Schijnbaar staat het zelfs in het contract (anders zou je geen boete krijgen lijkt me). Of hij dat nou bepaalde of het team staat daar los van.
Dat dus.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn,het slaat toch nergens op dat er zoveel heisa om is.
Elke rijder is verplicht zich even bij de pers te melden. Of je het nu leuk vind of niet, het hoort bij je baan. Iedereen moet wel eens iets doen waar hij geen zin in heeftquote:Op maandag 26 juni 2017 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hij heeft toch netjes een persbericht gestuurd. Wat is het probleem dan precies?
Neuh, veel heisa om zoiets is ook wat overdreven natuurlijk, zo'n ramp is het niet. Het is niet netjes en toont niet echt professionaliteit, maar goed, daar lig ik ook niet wakker van ofzoquote:Op maandag 26 juni 2017 10:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn,het slaat toch nergens op dat er zoveel heisa om is.
Alsof het zoveel uit maakt dat hij even zegt dat die motor van Renault kut is, en het team de verkeerde keuze heeft gemaakt. Dat weten we inmiddels nou wel, en is niemand bij gebaat.
Ze doen het er meestal wel goed, ook al is het een hoge snelheid circuit.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:30 schreef Geralt het volgende:
Goed, op naar de volgende race dan maar.
Benieuwd of de Red Bull daar ook goed gaat, dat circuit zou hun net als Baku, op papier ook niet zo goed moeten liggen.
Wat Vettel deed ja, Hamilton deed niet anders dan de SC ervoor en erna, aldus de FIA. Hij heeft niet geremd, wat ook in de herhaling op de telemetrie te zien was.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat die twee deden was inderdaad echt onsportief, dat soort dingen mogen ze allebei hard bestraffen van me.
quote:The FIA investigation, which took place during the course of the race, threw up no suggestion that Hamilton had braked nor lifted off entirely.
Furthermore, analysis of how Hamilton had behaved in the first safety car restart, and the one after the incident, showed that the British driver had behaved exactly the same at that point of the track as he prepared to get back up to racing speed.
Dat is die dus wel. Hij is verplicht een rondje langs de pers te doen na de race.quote:
I stand corrected.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Vettel deed ja, Hamilton deed niet anders dan de SC ervoor en erna, aldus de FIA. Hij heeft niet geremd, wat ook in de herhaling op de telemetrie te zien was.
[..]
Schijnbaar is de regel niet heel belangrijk, als het maar met een 25k boete afgedaan wordt.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:34 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dat is die dus wel. Hij is verplicht een rondje langs de pers te doen na de race.
En als het team hem de instructie heeft gegeven dat niet te doen, dan is het team inderdaad onprofessioneel. Als Max daarvoor zelf gekomen heeft, dan is hij onprofessioneel.
Het gaat ook helemaal niet om een interview zelf, ik denk dat we zelf wel kunnen raden wat hij zou zeggen. Maar die regels moeten wel gewoon gerespecteerd worden.
Van mij had ie per direct een zwarte vlag mogen krijgen. Onbegrijpelijk ook dat ze het op dangerous driving gooide en niet op onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen. Daar kunnen zwaardere straffen voor gegeven worden en imo was het gepaster geweest om hem daarop te straffen en niet op gevaarlijk rijgedrag.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zou dat nog een staartje krijgen denk je?
Dat beeld gaf een andere indruk omdat het vanuit de wagen van Vettel gefilmd werd. Dan lijkt het alsof Hamilton op de rem trapt maar het was gewoon de late reactie van Vettel waardoor hij er zo snel bovenop zat. Zeg maar een vertekend beeld.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
I stand corrected.
Kwam live anders over, zal komen door die gekke actie van Vettel.
Zou dat nog een staartje krijgen denk je?
Ik vind het, net zoals de FIA, ook totaal niet belangrijk.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:36 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Schijnbaar is de regel niet heel belangrijk, als het maar met een 25k boete afgedaan wordt.
Als de fia het echt belangrijk vind, hadden ze wel strafpunten uitgedeeld.
Natuurlijk is dat wel gevaarlijk, misschien niet voor de auto maar als Hamilton zich te pleuris schrok en daardoor de muur raakte was het einde wedstrijd geweest voor hem. Als dat onbedoeld gebeurd is het lullig en zou ik een 10 sec straf ok vinden, dit was bewust. Onacceptabel gedrag en als het geen WDC kandidaat was geweest dan werd hij zonder twijfel veel zwaarder gestraft.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:38 schreef Geralt het volgende:
En ook onder die regel hadden ze hem 10 seconden aan zn broek kunnen geven.
Met een F1 auto met 50km/u zijwaarts tegen een ander aantikken is niet gevaarlijk en is niet een andere coureur in gevaar brengen. Onsportief is dat wel. Vandaar ook dat ik vind dat ze Vettel op grond van die andere regel hadden moeten straffen
in auto motor und sport zeggen ze dat de stewards dat wel overwogen hebben maar het niet gedaan hebben om niet het kampioenschap te beďnvloeden, vreemde zaak.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Van mij had ie per direct een zwarte vlag mogen krijgen. Onbegrijpelijk ook dat ze het op dangerous driving gooide en niet op onsportief gedrag en de sport in diskrediet brengen. Daar kunnen zwaardere straffen voor gegeven worden en imo was het gepaster geweest om hem daarop te straffen en niet op gevaarlijk rijgedrag.
Als een F1 auto van het gas gaat remmen ze op topsnelheid harder dan je met een straatauto kunt remmen als je vol in de ankers gaat. Bij 50 km/h zal dit niet zo hard zijn, maar Hamilton haalt zijn voet van het gas waardoor de auto snel vaart mindert. Gewoon een foute inschatting van Vettel, maar wmb een raceongeluk want Hamilton weet ook wel wat het risico is als je dit zo doet.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat beeld gaf een andere indruk omdat het vanuit de wagen van Vettel gefilmd werd. Dan lijkt het alsof Hamilton op de rem trapt maar het was gewoon de late reactie van Vettel waardoor hij er zo snel bovenop zat. Zeg maar een vertekend beeld.
Ik denk dat als Hamilton zou zijn uitgevallen door een gebroken ophanging oid, Vettel waarschijnlijk wel de zwarte vlag had gekregen. Dat is wel het kromme.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel gevaarlijk, misschien niet voor de auto maar als Hamilton zich te pleuris schrok en daardoor de muur raakte was het einde wedstrijd geweest voor hem. Als dat onbedoeld gebeurd is het lullig en zou ik een 10 sec straf ok vinden, dit was bewust. Onacceptabel gedrag en als het geen WDC kandidaat was geweest dan werd hij zonder twijfel veel zwaarder gestraft.
Vettel zou wat mij betreft geschorst moeten worden, of op zijn minst uit de uitslag worden geschrapt.
Dat is dus niet gevaarlijk. Dat is met opzet mogelijk de race van een tegenstander doelbewust verzieken. En dus had dat bestraft moeten worden volgens die regel van onsportief gedrag en sport in diskrediet brengen en niet volgens de regel van gevaarlijk rijgedrag of een andere coureur in gevaar brengen.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:44 schreef Rossdale het volgende:
Natuurlijk is dat wel gevaarlijk, misschien niet voor de auto maar als Hamilton zich te pleuris schrok en daardoor de muur raakte was het einde wedstrijd geweest voor hem.
Terwijl ze juist door dit niet te doen competitievervalsing plegenquote:Op maandag 26 juni 2017 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
in auto motor und sport zeggen ze dat de stewards dat wel overwogen hebben maar het niet gedaan hebben om niet het kampioenschap te beďnvloeden, vreemde zaak.
http://www.auto-motor-und(...)n-2017-12192091.html
Elk tikkie tegen de muur kan al gevaarlijk zijn, Wehrlein raakte ook heel zachtjes een andere auto en vervolgens de muur in Monaco en stond toch op zijn zijkant.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is dus niet gevaarlijk. Dat is met opzet mogelijk de race van een tegenstander doelbewust verzieken. En dus had dat bestraft moeten worden volgens die regel van onsportief gedrag en sport in diskrediet brengen en niet volgens de regel van gevaarlijk rijgedrag of een andere coureur in gevaar brengen.
Die FIA heeft aangegeven dat hij niet geremd heeft of volledig zijn gas heeft losgelaten. Ik denk dat daarbij vooral dat laatste het geval is geweest. En dat Vettel dat verkeerd heeft ingeschat.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als een F1 auto van het gas gaat remmen ze op topsnelheid harder dan je met een straatauto kunt remmen als je vol in de ankers gaat. Bij 50 km/h zal dit niet zo hard zijn, maar Hamilton haalt zijn voet van het gas waardoor de auto snel vaart mindert. Gewoon een foute inschatting van Vettel, maar wmb een raceongeluk want Hamilton weet ook wel wat het risico is als je dit zo doet.
Compleet andere situatie imo. Als Lewis hierdoor in de muur was gekomen dan was op zn hoogst een ophanging afgebroken. Met die snelheden was deze actie nooit gevaarlijk voor Lewis.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Elk tikkie tegen de muur kan al gevaarlijk zijn, Wehrlein raakte ook heel zachtjes een andere auto en vervolgens de muur in Monaco en stond toch op zijn zijkant.
Ja dat zeg ikquote:Op maandag 26 juni 2017 10:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die FIA heeft aangegeven dat hij niet geremd heeft of volledig zijn gas heeft losgelaten. Ik denk dat daarbij vooral dat laatste het geval is geweest. En dat Vettel dat verkeerd heeft ingeschat.
is ook helemaal fout, ik snap sowieso niet waarom dit iedere keer andere mensen moeten zijn, wijs gewoon voor een heel seizoen 3 gerespecteerde mensen aanquote:Op maandag 26 juni 2017 10:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Terwijl ze juist door dit niet te doen competitievervalsing plegen
Oh daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar vind die regel belachelijk, dus ik kan me er verder niet druk om maken.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:42 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik vind het, net zoals de FIA, ook totaal niet belangrijk.Gewoon boete accepteren en verdergaan.
Maar afhankelijk van wat er echt gebeurd is, is Red Bull of Max wel fout geweest. Dat mag ook gewoon gezegd worden, in plaats van het allemaal goed te praten.
Vind het wel vergelijkbaar. Als de banden elkaar fout raakten had Lewis zo gelanceerd kunnen worden.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Compleet andere situatie imo. Als Lewis hierdoor in de muur was gekomen dan was op zn hoogst een ophanging afgebroken. Met die snelheden was deze actie nooit gevaarlijk voor Lewis.
Inderdaad ja, Hamilton had makkelijk schade kunnen oplopen waardoor hij uit zou vallen.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Terwijl ze juist door dit niet te doen competitievervalsing plegen
De data is gecheckt door de FIA en er is niet geremd maar ook geen significante actie met het gaspedaal. 'maintained a consistent speed'quote:Op maandag 26 juni 2017 10:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als een F1 auto van het gas gaat remmen ze op topsnelheid harder dan je met een straatauto kunt remmen als je vol in de ankers gaat. Bij 50 km/h zal dit niet zo hard zijn, maar Hamilton haalt zijn voet van het gas waardoor de auto snel vaart mindert. Gewoon een foute inschatting van Vettel, maar wmb een raceongeluk want Hamilton weet ook wel wat het risico is als je dit zo doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |