Ook niet zo slim van Djos zelf want dit weet elke nitwit.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:43 schreef franklop het volgende:
Djos is niet fit. Direct gaan trainen na de Giro ipv rust. Heeft nog wel hoop voor goed resultaat in eerste tijdrit.
Goed begeleidt dus..
Nee dat klopt ook, maar als de ploeg beslist dat hij aan de Tour moet meedoen (direct na Giro gedaan), dan kunnen ze toch ook extra aangeven wat het beste is voor hem, zelfs als hij dat zelf al weet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook niet zo slim van Djos zelf want dit weet elke nitwit.
0quote:
Als ze dat niet gedaan hebben is dat inderdaad een redelijke faal.quote:Op donderdag 29 juni 2017 16:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee dat klopt ook, maar als de ploeg beslist dat hij aan de Tour moet meedoen (direct na Giro gedaan), dan kunnen ze toch ook extra aangeven wat het beste is voor hem, zelfs als hij dat zelf al weet.
quote:Nu Lotto-Jumbo voor het eerst zonder klassementsambities naar de Tour de France gaat, zullen de meeste ogen gericht zijn op Nederlands sprinttalent Dylan Groenewegen en zijn sprinttrein. Het doel is om in 2018 in Frankrijk mee te doen om winst in de massasprints, maar wellicht lukt dat dit jaar al. Wat moet daarvoor gebeuren?
De theorie is eenvoudig: Paul Martens moet als 'nummer vijf' van de sprinttrein van Lotto-Jumbo op 1500 meter van de finish de leiding nemen in het peloton. Op 1200 meter lanceert hij 'nummer vier' Timo Roosen, die doortrekt tot 900 meter.
'Nummer drie' Tom Leezer neemt de volgende 300 meter voor zijn rekening, waarna 'lead-out' Robert Wagner kopman Dylan Groenewegen op 250 meter voor de streep moet afzetten. De sprinter hoeft het dan alleen nog af te maken.
Oké, dus de laatste man voor Groenewegen moet het langst op kop rijden (350 meter), bij de hoogste snelheid in het peloton. Gelukkig is dat Wagner dus dat gaat helemaal goed komen!quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan
[..]
Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké, dus de laatste man voor Groenewegen moet het langst op kop rijden (350 meter), bij de hoogste snelheid in het peloton. Gelukkig is dat Wagner dus dat gaat helemaal goed komen!
Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet zo goed mogelijk proberen af te zetten in het wiel van Kittel tot op de laatste 600 meter. Alles zelf doen werkt niet als 3 andere sprinters een beter treintje hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.
Heb ook wel vertrouwen in een zege van Groenewegen ja. Natuurlijk is de concurrentie enorm sterk, maar bij Cav is het afwachten hoe fit hij is (hij verwacht zelf vrij weinig van de sprints in week 1), Greipel is niet meer zo goed als de afgelopen jaren, Demare is vaak goed in voorbereidingskoersen, maar in grote rondes niet en Kittel heeft Sabatini als aantrekker..quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:37 schreef franklop het volgende:
Het is hun ideale plaatje, maar ideale plaatjes bestaan de laatste jaren weinig meer in de massasprints. Het is voor hem een keertje hopen dat hij net op juiste moment goed zit en dan kan hij best wel een zege pakken.
Dit plan klinkt waterdicht, ze swiepen met zijn vijven over de lijnquote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan
[..]
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:37 schreef franklop het volgende:
Het is hun ideale plaatje, maar ideale plaatjes bestaan de laatste jaren weinig meer in de massasprints. Het is voor hem een keertje hopen dat hij net op juiste moment goed zit en dan kan hij best wel een zege pakken.
Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.
Gewoon in het wiel van Kittel, Sagan of Bouhanni blijven lijkt me meer kans van slagen te hebben op een goede klassering dan deze "sprinttrein". Want daar komt natuurlijk helemaal niks van terecht.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan
[..]
Buiten het feit dat er nog 10 ploegen zijn met eenzelfde soort idee waar toch nooit wat van terecht komt, in de laatste kilometers wordt er zo hard gereden dat TLJ niet eens in de buurt komt van de eerste 20 renners.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).
Dat klinkt wel mooi natuurlijk, maar dan is het vooral belangrijk dat een sprinter zich kan handhaven in dat wiel op het moment dat van alle kanten renners komen. Freire was daar een meester in, Sagan kan het, maar bij Groenewegen is het nog maar de vraag. Die wordt dan waarschijnlijk naar achteren geduwd door de treintjes van anderen en afwachten of hij dan weer terug komt..quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:46 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Gewoon in het wiel van Kittel, Sagan of Bouhanni blijven lijkt me meer kans van slagen te hebben op een goede klassering dan deze "sprinttrein". Want daar komt natuurlijk helemaal niks van terecht.
Zeker omdat die andere ploegen minimaal 3 rijders in de ploeg hebben die een stuk beter kunnen tempo rijden in hun eentje dan de hele trein van TLJ bijelkaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).
Dat valt ook nog wel tegen hoor..quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:23 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zeker omdat die andere ploegen minimaal 3 rijders in de ploeg hebben die een stuk beter kunnen tempo rijden in hun eentje dan de hele trein van TLJ bijelkaar.
Tja, Zeeman denkt nog altijd dat de zeges van Kittel bij Argos/Giant het werk zijn van Roy Curvers en co.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet zo goed mogelijk proberen af te zetten in het wiel van Kittel tot op de laatste 600 meter. Alles zelf doen werkt niet als 3 andere sprinters een beter treintje hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |