abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juni 2017 @ 22:01:18 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171949962
Rabobank en Belkin faalden voorheen ook altijd standaard op het NK. Elk jaar weer komisch om te zien hoe ze het wisten te verneuken. :D Niet dat ik tegen het team ben, maar ik vind het meestal wel leuk om de topfavoriet te zien verliezen.
pi_172045858
Djos is niet fit. Direct gaan trainen na de Giro ipv rust. Heeft nog wel hoop voor goed resultaat in eerste tijdrit.

Goed begeleidt dus..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172046349
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:43 schreef franklop het volgende:
Djos is niet fit. Direct gaan trainen na de Giro ipv rust. Heeft nog wel hoop voor goed resultaat in eerste tijdrit.

Goed begeleidt dus..
Ook niet zo slim van Djos zelf want dit weet elke nitwit.
pi_172046368
Hoeveel etappes gaat Dylan pakken?
pi_172046370
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ook niet zo slim van Djos zelf want dit weet elke nitwit.
Nee dat klopt ook, maar als de ploeg beslist dat hij aan de Tour moet meedoen (direct na Giro gedaan), dan kunnen ze toch ook extra aangeven wat het beste is voor hem, zelfs als hij dat zelf al weet.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172046476
quote:
4s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:06 schreef Leonos het volgende:
Hoeveel etappes gaat Dylan pakken?
0
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172046693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:06 schreef franklop het volgende:

[..]

Nee dat klopt ook, maar als de ploeg beslist dat hij aan de Tour moet meedoen (direct na Giro gedaan), dan kunnen ze toch ook extra aangeven wat het beste is voor hem, zelfs als hij dat zelf al weet.
Als ze dat niet gedaan hebben is dat inderdaad een redelijke faal.
pi_172046888
Lijkt me dat de ploegleiding dit niet heel slim heeft aangepakt inderdaad of ze zijn er te makkelijk vanuit gegaan dat van Emden dit zelf wel zou weten. Voor hem is het de 1ste keer dat hij Giro en Tour combineert, dus advies had sowieso geen kwaad gekund.. Net zoals ze hem dan misschien beter thuis hadden kunnen laten voor de Hammer Series.
pi_172061042
quote:
4s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:06 schreef Leonos het volgende:
Hoeveel etappes gaat Dylan pakken?
0. Hij mag blij zijn als hij top 3 sprint.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:29:08 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172061055
quote:
4s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:06 schreef Leonos het volgende:
Hoeveel etappes gaat Dylan pakken?
Hahaha!
pi_172065651
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan :9~

quote:
Nu Lotto-Jumbo voor het eerst zonder klassementsambities naar de Tour de France gaat, zullen de meeste ogen gericht zijn op Nederlands sprinttalent Dylan Groenewegen en zijn sprinttrein. Het doel is om in 2018 in Frankrijk mee te doen om winst in de massasprints, maar wellicht lukt dat dit jaar al. Wat moet daarvoor gebeuren?

De theorie is eenvoudig: Paul Martens moet als 'nummer vijf' van de sprinttrein van Lotto-Jumbo op 1500 meter van de finish de leiding nemen in het peloton. Op 1200 meter lanceert hij 'nummer vier' Timo Roosen, die doortrekt tot 900 meter.

'Nummer drie' Tom Leezer neemt de volgende 300 meter voor zijn rekening, waarna 'lead-out' Robert Wagner kopman Dylan Groenewegen op 250 meter voor de streep moet afzetten. De sprinter hoeft het dan alleen nog af te maken.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:10:44 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_172065842
En dan zitten ze bij rit naar Luik al op 10km van de finish op kop. Tactisch onbenullen
pi_172066420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan :9~

[..]

Oké, dus de laatste man voor Groenewegen moet het langst op kop rijden (350 meter), bij de hoogste snelheid in het peloton. Gelukkig is dat Wagner dus dat gaat helemaal goed komen!
pi_172066495
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Oké, dus de laatste man voor Groenewegen moet het langst op kop rijden (350 meter), bij de hoogste snelheid in het peloton. Gelukkig is dat Wagner dus dat gaat helemaal goed komen!
Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:37:42 #40
194695 franklop
Fran knock
pi_172066542
Het is hun ideale plaatje, maar ideale plaatjes bestaan de laatste jaren weinig meer in de massasprints. Het is voor hem een keertje hopen dat hij net op juiste moment goed zit en dan kan hij best wel een zege pakken.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:42:30 #41
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172066664
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.
Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet zo goed mogelijk proberen af te zetten in het wiel van Kittel tot op de laatste 600 meter. Alles zelf doen werkt niet als 3 andere sprinters een beter treintje hebben
pi_172066938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:37 schreef franklop het volgende:
Het is hun ideale plaatje, maar ideale plaatjes bestaan de laatste jaren weinig meer in de massasprints. Het is voor hem een keertje hopen dat hij net op juiste moment goed zit en dan kan hij best wel een zege pakken.
Heb ook wel vertrouwen in een zege van Groenewegen ja. Natuurlijk is de concurrentie enorm sterk, maar bij Cav is het afwachten hoe fit hij is (hij verwacht zelf vrij weinig van de sprints in week 1), Greipel is niet meer zo goed als de afgelopen jaren, Demare is vaak goed in voorbereidingskoersen, maar in grote rondes niet en Kittel heeft Sabatini als aantrekker..

Al is dat vertrouwen wel iets minder sinds hij opeens sprints verliest van Wouter Wippert en Ramon Sinkeldam ;(
pi_172067186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan :9~

[..]

Dit plan klinkt waterdicht, ze swiepen met zijn vijven over de lijn _O_
pi_172068109
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:37 schreef franklop het volgende:
Het is hun ideale plaatje, maar ideale plaatjes bestaan de laatste jaren weinig meer in de massasprints. Het is voor hem een keertje hopen dat hij net op juiste moment goed zit en dan kan hij best wel een zege pakken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wagner deed dat in de Ster ZLM Toer blijkbaar wel bij 1 van de zeges van Groenewegen, maar nu is het niveau iets hoger en zijn er veel meer sprinters met treintjes om ze heen.. Lijkt me vrij ambitieus inderdaad.
Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:46:20 #45
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172068161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef wimderon het volgende:
Het DROOMPLAN van Merijntje Zeeman, met 5 man de laatste 1,5 kilometer op kop van het peloton ingaan :9~

[..]

Gewoon in het wiel van Kittel, Sagan of Bouhanni blijven lijkt me meer kans van slagen te hebben op een goede klassering dan deze "sprinttrein". Want daar komt natuurlijk helemaal niks van terecht.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:49:12 #46
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172068234
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).
Buiten het feit dat er nog 10 ploegen zijn met eenzelfde soort idee waar toch nooit wat van terecht komt, in de laatste kilometers wordt er zo hard gereden dat TLJ niet eens in de buurt komt van de eerste 20 renners.
pi_172068594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:46 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Gewoon in het wiel van Kittel, Sagan of Bouhanni blijven lijkt me meer kans van slagen te hebben op een goede klassering dan deze "sprinttrein". Want daar komt natuurlijk helemaal niks van terecht.
Dat klinkt wel mooi natuurlijk, maar dan is het vooral belangrijk dat een sprinter zich kan handhaven in dat wiel op het moment dat van alle kanten renners komen. Freire was daar een meester in, Sagan kan het, maar bij Groenewegen is het nog maar de vraag. Die wordt dan waarschijnlijk naar achteren geduwd door de treintjes van anderen en afwachten of hij dan weer terug komt..

Maar ik ben het wel met je eens dat een "eigen" trein niet altijd de beste optie is inderdaad, zeker niet in het geval van Lotto-Jumbo. Denk dat zij veel meer succes kunnen hebben als ze Groenewegen met een paar renners naar voren brengen op een kilometer van de streep ofzo waarna er nog 1 laatste aantrekker voor hem blijft die heel goed kan sturen en Groenewegen goed voorin kan houden. Die laatste 400/500 meter mag Groenewegen het dan zelf oplossen.. Volgens mij deed Giant (of hoe ze toen ook heetten) het ook vaak op die manier in de beste jaren van Kittel. Die hadden nooit een trein voor Kittel die 1,5 km voor het eind al op kop beukte..
  vrijdag 30 juni 2017 @ 15:23:20 #48
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172069156
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Mijn punt is meer dat zelfs hun ideale plaatje onlogisch is. Steeds 300 meter op kop laten rijden, en dan 350. Aangezien de snelheid naar het einde toe oploopt, wordt het steeds zwaarder om op kop te rijden en kan dat dus juist met steeds kortere intervallen (dus even buiten het feit dat dit TLJ sowieso al niet gaat lukken).
Zeker omdat die andere ploegen minimaal 3 rijders in de ploeg hebben die een stuk beter kunnen tempo rijden in hun eentje dan de hele trein van TLJ bijelkaar.
pi_172069629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zeker omdat die andere ploegen minimaal 3 rijders in de ploeg hebben die een stuk beter kunnen tempo rijden in hun eentje dan de hele trein van TLJ bijelkaar.
Dat valt ook nog wel tegen hoor..
pi_172070587
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet zo goed mogelijk proberen af te zetten in het wiel van Kittel tot op de laatste 600 meter. Alles zelf doen werkt niet als 3 andere sprinters een beter treintje hebben
Tja, Zeeman denkt nog altijd dat de zeges van Kittel bij Argos/Giant het werk zijn van Roy Curvers en co.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')