De truc is voor het uitspreken eerst volledig uit te ademen en dan circa een minuut of twee niet meer in te ademen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:14 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik kan dat niet normaal uitspreken, hebben meer mensen daar last van?
Ik voel altijd een soort mentale dwang om het uit te spreken alsof ik een soort ekster ben, zo van kreTEK en dan een beetje schel schreeuwend.
Herkenbaar of niet?
Ja klopt. De naam komt ook door het knetteren van die kruidnagel als je hem rooktquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:14 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik kan dat niet normaal uitspreken, hebben meer mensen daar last van?
Ik voel altijd een soort mentale dwang om het uit te spreken alsof ik een soort ekster ben, zo van kreTEK en dan een beetje schel schreeuwend.
Herkenbaar of niet?
Meh, ik blijf wel gewoon de ekster spelen, zo vaak gebruik ik het woord niet.quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
De truc is voor het uitspreken eerst volledig uit te ademen en dan circa een minuut of twee niet meer in te ademen.
Ooit weleens gerookt of niet? Is echt een aanraderquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:16 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Meh, ik blijf wel gewoon de ekster spelen, zo vaak gebruik ik het woord niet.
Ja, we rookten het vroeger wel, toen ik nog een tiener was. Maar sindsdien eigenlijk niet meer. Misschien toch weer eens proberen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:16 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ooit weleens gerookt of niet? Is echt een aanrader
Je kan het nog kopen bij de sigarenboer, nog wel. Gaat schijnbaar veranderenquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:20 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ja, we rookten het vroeger wel, toen ik nog een tiener was. Maar sindsdien eigenlijk niet meer. Misschien toch weer eens proberen.
Wat je hier in Nederland kan kopen is al lang niet meer de echte kretek. Sommige Indonesische toko's verkopen het 'echte' spul nog wel onder de toonbank. Of een keer op de Pasar Malam rondneuzen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
Erg jammer, want heb vandaag een pakje djarum super gehaald om dat spul te proberen. Het is lekkerder dan een gewone sigaret en hoesten ho maar. Heerlijk zacht. Maar die man in de winkel zei dat ze het eruit willen hebben van de overheid. Echt zonde, want heerlijke pafferts.
Kretek is the shit, ik zeg het je
Ja klopt inderdaad. Maar vgm komt die djarum super het dichst in de buurt. Maar ga op zo'n markt of toko zeker nog eens een pakje kopenquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:22 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Wat je hier in Nederland kan kopen is al lang niet meer de echte kretek. Sommige Indonesische toko's verkopen het 'echte' spul nog wel onder de toonbank. Of een keer op de Pasar Malam rondneuzen.
Ik kocht tot een paar jaar terug wel eens een pakje, tot ze de strengere regels gingen doorvoeren (was volgens mij dat alle sigaretten met toegevoegde smaakjes weg moesten oid).quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:24 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. Maar vgm komt die djarum super het dichst in de buurt. Maar ga op zo'n markt of toko zeker nog eens een pakje kopen
Onterechte klacht.quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
Erg jammer, want heb vandaag een pakje djarum super gehaald om dat spul te proberen. Het is lekkerder dan een gewone sigaret en hoesten ho maar. Heerlijk zacht. Maar die man in de winkel zei dat ze het eruit willen hebben van de overheid. Echt zonde, want heerlijke pafferts.
Ja inderdaad, ik maakte het pakje open. Bruine filtersquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:28 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Ik kocht tot een paar jaar terug wel eens een pakje, tot ze de strengere regels gingen doorvoeren (was volgens mij dat alle sigaretten met toegevoegde smaakjes weg moesten oid).
Vorig jaar een vriend van me vanuit Indonesië een pakje Gudang Garam laten meenemen, wat een genot was dat, ik proef nog het zoet op me lippen
Te kleine pakjes en kruidnagel was ook zoiets dat die kruidnagel er uit moest omdat dat geen volledig tabaksproduct is ofzoquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:30 schreef LompeHork het volgende:
Daar zit toch kruidnagel in ook? Waarom wordt dat uit de schappen gehaald dan?
Eigenlijk een vervelend topic dit, nu heb ik serieus trek in een kretekquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:30 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik maakte het pakje open. Bruine filtersHeerlijk zoet op je lippen.
Ja die smaakjes mogen vgm alleen als je het niet proeft ofzo. Ook om het roken te ontmoedigen
Pffft, wat een flutreden dan. Waar moet je het dan vandaan halen straks? Directe import uit Indonesië zeker?quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:31 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Te kleine pakjes en kruidnagel was ook zoiets wat er uit moest omdat dat geen volledig tabaksproduct is ofzo
Morgen weer een pakje halen danquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:33 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Eigenlijk een vervelend topic dit, nu heb ik serieus trek in een kretek
Zware shag met kruidnagel uit de toko onder de toonbank vandaanquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:33 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Pffft, wat een flutreden dan. Waar moet je het dan vandaan halen straks? Directe import uit Indonesië zeker?sjongejonge.
Hehehe, wel de echte dan.quote:
Nope ken niemand die gaat. Dan laten we natuurlijk gelijk een slof van dat spul importerenquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:36 schreef Boy_Zonderman het volgende:
[..]
Hehehe, wel de echte dan.
Toevallig iemand die binnenkort een reisje naar Indonesië gepland heeft?
Dit topic beetje in de gaten houden, hehehe...quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:48 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nope ken niemand die gaat. Dan laten we natuurlijk gelijk een slof van dat spul importeren
Kan je niet gewoon sjek kopen en daar kruidnagel doorheen rollen?quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:15 schreef Fatoeman het volgende:
Ja klopt. De naam komt ook door het knetteren van die kruidnagel als je hem rookt
De overheid mag wel eens in de spiegel kijken en zich afvragen of ze de bevoegdheid wel hebben zo van alles te verbieden. Aan die discussie wordt altijd voorbij gegaan.quote:Op maandag 2 april 2018 21:39 schreef Edje173 het volgende:
Ik rook zo nu en dan kretek sinds eind jaren '80, in mijn geboorteplaats en toenmalige woonplaats Leerdam woont een aanzienlijk aantal molukkers en zodoende heb ik Gudang Garam leren kennen. Het werd destijds verkocht in 2 kroegen. Toen ik in 2001 voor de eerste keer naar Indonesië reisde, ontdekte ik een compleet palet van kretek merken, waarvan gudang garam eigenlijk de duurste is. Ik leerde daar met name djarum kennen, zonder filter en gestopt als een "hoerentoeter", taps toelopend dus. Ik vind de vergelijking dat djarum zware van nelle is en gudang garam marlboro light, wel aardig. Maar goed.....Wat wilde ik eigenlijk zeggen? WTF is er aan de hand in Nederland? Waarom moet dit ook verboden worden?
Nooit gerookt want:quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
* LurkJeRot vult to-do-lijstje aan.quote:Op maandag 2 april 2018 22:58 schreef SugeLucky het volgende:
Je moet kretek eens in je anus stoppen, dat is ook een heerlijk gevoel.
Rokenquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:13 schreef Fatoeman het volgende:
Denken dat dit een foto is die iwanius zelf genomen heeftquote:
Wie?quote:Op woensdag 4 april 2018 14:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Denken dat dit een foto is die iwanius zelf genomen heeft
Best te doen hoor, maar komt meer een bitter smaakje vrij omdat je niet dat zoetige hebt van het filter, maar voor een keertje proberen niks mis mee.quote:Op maandag 2 april 2018 22:01 schreef Gary_Oak het volgende:
Hoe is dat als je er een jointje van draait?
wat een een scooter gast nou weer in Indonesië, hoaxquote:Op woensdag 4 april 2018 17:38 schreef Maikuuul het volgende:
In Indonesie rookte ik dat ooklekker zoete filter
Klinkt aantrekkelijk,quote:Op donderdag 5 april 2018 11:28 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Ahahahaha, wat is met deze kick?
[..]
Best te doen hoor, maar komt meer een bitter smaakje vrij omdat je niet dat zoetige hebt van het filter, maar voor een keertje proberen niks mis mee.
Weet je hoe veel scooters er daar rondrijden manquote:Op donderdag 5 april 2018 17:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wat een een scooter gast nou weer in Indonesië, hoax
ja maar maaaaaaaaaaaaaaikuul is de eeuwige 16 jarige scooter pauper die misschien ooit eens naar salou gaat ofzo via een groepsreis maar hij is niet iemand die naar Indonesië gaatquote:Op donderdag 5 april 2018 18:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Weet je hoe veel scooters er daar rondrijden man
Maikul is nu een rijke tatta. Crypto.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ja maar maaaaaaaaaaaaaaikuul is de eeuwige 16 jarige scooter pauper die misschien ooit eens naar salou gaat ofzo via een groepsreis maar hij is niet iemand die naar Indonesië gaat
Beste kans is bij een eckte sigarenboerquote:Op donderdag 5 april 2018 18:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Klinkt aantrekkelijk,Nu nog aan dat spul komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |