twitter:BuienRadarNL twitterde op donderdag 22-06-2017 om 13:09:54De heetste 22 juni ooit sinds begin van de metingen. Oude record stond op 31.7 graden. Ruim overschreden. https://t.co/TJFE0gWUC2 reageer retweet
Vorig jaar zat ik dus zo van laat maar komen! Drie keer raden waar die hagelbui was..quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Van mij ook, maar ik snap wel dat degenen die er vorig jaar dikke schade door hebben geleden er echt niet op zitten te wachten
quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:10 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BuienRadarNL twitterde op donderdag 22-06-2017 om 13:09:54De heetste 22 juni ooit sinds begin van de metingen. Oude record stond op 31.7 graden. Ruim overschreden. https://t.co/TJFE0gWUC2 reageer retweet
Nee nog niet (zie ook Duitsland topic)quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:12 schreef dujour het volgende:
Wat een lucht zeg, al filmpjes / foto's van de tornado?
Kan me echt voorstellen hoor. Op poffertjespan-autodaken zit niemand te wachten, net als ander schade aan glastuinbouw en huizen idd. Ik zou echt janken als m'n autootje eraan ging door dikke hagel hoor, geloof me, dus ik kan me echt voorstellen dat je daar niet nog eens op zit te wachten als je dan eenmaal gehad hebt.quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:13 schreef SweetestGoodbye het volgende:
[..]
Vorig jaar zat ik dus zo van laat maar komen! Drie keer raden waar die hagelbui was..Elke keer als er weer onweer/hagel wordt voorspeld krijg ik het even benauwd.
Er zijn nog steeds huizen met schade hier..
jadatquote:
misschien wel. Maar de convectietemperatuur voor flinke buien leek op zo'n 35 graden te liggen. Maar hoger in de atmosfeer is het kennelijk redelijk instabiel, in combinatie met deze temperaturen. Even afwachtenquote:Op donderdag 22 juni 2017 13:46 schreef marcel-o het volgende:
begint nu her en der vanuit t niets wat te ontstaan .
denk vanwege de hoge temp.?
Ik ga stormchasen op de fiets.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:14 schreef Againzender het volgende:
Onverwacht interessant dit wat vanaf zee komt. Groeit ook aan aan de zuidkant, zou toch wat moeten gaan opleveren!
wat niet?quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit stond niet in de verwachtingen toch?
Ik bied 38 nu (Bologna). Toch denk ik dat dat stukken aangenamer voelt dan die 35 bij jullie, minder benauwd.quote:
quote:35 graden in Zuiden, zware buien in aantocht
Heet, heter, heetst. In veel delen van het land is het nu boven de 30 graden. "We hebben het heetste moment van de dag gehad. In Eindhoven was het net 35 graden", zegt meteoroloog Maurice Middendorp van Buienradar.
Nog nooit eerder was het ergens in Nederland zo heet als vandaag. De warmste 22 juni sinds begin van de metingen was 31.7 graden. Dat is op veel plaatsen al ruim overschreden. In Limburg, Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen is sprake van een regionale hittegolf.
Aan de kust zakt de temperatuur alweer. Daar is de wind gedraaid naar het westen. En dat is te merken. In Zeeland was het vanochtend even warm met 24 tot 27 graden, inmiddels is het rond de 21 graden.
Stevige buien
Aan de hele kust is het frisjes geworden, vertelt weerman Middendorp. "De buien liggen al klaar. Op het strand kun je die in de al zien. De bewolking neemt al toe."
Uit die bewolking komen straks regen- en onweersbuien. Die komen tussen 15.00 en 16.00 uur aan land. "Door de hitte in het binnenland zullen die actiever gaan worden. Er komen dus stevige buien aan."
Volgensmij gisteren en vanochtend was er nog niet zoveel over te lezen. Pas rond de middag werd er wat duidelijk over onweer.quote:
Is te hopen dat die zuidelijke buien nog wat gaan doen boven land. Zit hier in het midden en zou mij nog kunnen raken als het deze koers aanhoudt.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
De koers is alleen niet gunstig, gaat allemaal richting N-Holland, Wadden en Friesland
Jij ook Oss toch?quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
De koers is alleen niet gunstig, gaat allemaal richting N-Holland, Wadden en Friesland
ik weet nie wanneer de update van Estofex kwam eigenlijk. Het klopt dat er eerst geen level 1 voor NL was, maar sinds de laatste update (ik denk ergens gisteravond/vannacht) heel NL dus.quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Volgensmij gisteren en vanochtend was er nog niet zoveel over te lezen. Pas rond de middag werd er wat duidelijk over onweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |