Al met al vind ik hem toch wel veelbelovend. Als ik het hoofdstukje over risicobeheer afzet tegen dat gepruts bij FNC bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat het iets kan en mag kosten.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Best een flinke vergoeding, zeker op de relatief lage rentes en ook als je het vergelijkt met een vergelijkbaar platform als SiG.
Jazeker en ik ga er van de week als ik even tijd heb ook even op mijn gemak naar kijken. Het valt mij nu op dat er verschillende projecten open staan maar dat het aantal inschrijvingen minimaal is. Zullen de investeerders ook hier wachten tot bijna het einde van de inschrijft periode want ik geloof dat je ook hier (net als in het begin bij SiG) weer vooruit moet betalen ipv op het moment dat het project volgeschreven is?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Al met al vind ik hem toch wel veelbelovend. Als ik het hoofdstukje over risicobeheer afzet tegen dat gepruts bij FNC bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat het iets kan en mag kosten.
quote:Op maandag 19 juni 2017 13:00 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:Nog verdere opmerkingen over dit project? Geloven we in de betaalde abonnementen van ¤ 4,99 per mnd en ¤ 1,50 voor werknemers per mnd. En de 1 milj members. Zijn wij hiervoor te porren, of gaan we voor free on the internet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met tv kok Rudolph van Veen (alleen zonder HA of persoonlijke borgstelling).
Op internet is al veel content te vinden, weliswaar niet op een platform, maar hebben jullie hiervoor ¤ 60,= per jaar over en blijf je het gebruiken?
Ik zelf zie me nog niet als gebruiker. Maar ja ben ik gemiddeld, als fulltime werkende NL er?![]()
![]()
Ben ik erg naïef als ik denk dat crowdfunding gewoon wordt ingezet met als doel om het marketing effect van crowdfunding uit te buiten. :-)quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:47 schreef obligataire het volgende:
1 miljoen puur voor Nederland, dat lijkt me erg optimistisch. Als ze maar genoeg binnen halen om de financieringen te kunnen voldoen, dan is het ook best wat mij betreft:)
Wat me een beetje zorgen baart dat zijn de enorme opstartkosten/verliezen. Als ze zich daar maar niet op verkeken hebben. Ze hadden eind 2015 aardig wat geld in kas maar daar zou zomaar eens een flink gat in geslagen kunnen zijn. Misschien is dat de voornaamste reden dat ze Collin er bij gehaald hebben.......
Eens, maar ondertussen klagen we niet dat het bij FNC 1%... Dat is nog hoger...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Best een flinke vergoeding, zeker op de relatief lage rentes en ook als je het vergelijkt met een vergelijkbaar platform als SiG.
Klopt, maar de rentes zijn daar over het algemeen een stuk hoger. Daarnaast wordt de 1% bij FNC niet over de hoofdsom gerekend, maar over het openstaande bedrag. Per saldo lijkt mij 0,75% over de hoofdsom nog wel iets hoger dan 1% over het openstaande bedrag.quote:Op woensdag 21 juni 2017 07:30 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Eens, maar ondertussen klagen we niet dat het bij FNC 1%... Dat is nog hoger...
Ik geloof hier niet in. Als ik alle bekende namen die het een en ander opsierlijken eens weglaat dat zie ik een starter die zonder commercie 1 miljoen leden wil halen. Irene Moors is toch slechts een klant van een van de inititief nemers of zie ik iets over het hoofd? Verder zijn de enorme (aanloop)verliezen zorgwekkendquote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:38 schreef peterc het volgende:
[..]
Nog verdere opmerkingen over dit project? Geloven we in de betaalde abonnementen van ¤ 4,99 per mnd en ¤ 1,50 voor werknemers per mnd. En de 1 milj members. Zijn wij hiervoor te porren, of gaan we voor free on the internet?
Op internet is al veel content te vinden, weliswaar niet op een platform, maar hebben jullie hiervoor ¤ 60,= per jaar over en blijf je het gebruiken?
Ik zelf zie me nog niet als gebruiker. Maar ja ben ik gemiddeld, als fulltime werkende NL er?![]()
In de videopitch geeft ze aan dat ze investeert, maar of dit E 500 is of E 100.000 wordt niet duidelijk. Ze is ieder geval geen partij wanneer het misgaat.quote:Op woensdag 21 juni 2017 08:36 schreef rockenfeller het volgende:
Irene Moors is toch slechts een klant van een van de inititief nemers of lees ik iets over het hoofd?
Als ik het goed zie staan er 4 projecten open die een voor CF bovengemiddeld bedrag nodig hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 23:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Jazeker en ik ga er van de week als ik even tijd heb ook even op mijn gemak naar kijken. Het valt mij nu op dat er verschillende projecten open staan maar dat het aantal inschrijvingen minimaal is. Zullen de investeerders ook hier wachten tot bijna het einde van de inschrijft periode want ik geloof dat je ook hier (net als in het begin bij SiG) weer vooruit moet betalen ipv op het moment dat het project volgeschreven is?
Dat vooraf betalen, daar liep ik gisteren ook tegenaan. Als ze dat zouden aanpassen pak ik Texel waarschijnlijk ook wel mee ondanks dat het platform een hele nieuwe naam voor me is. Als ik kijk naar de initiatiefnemers achter de site dan denk ik wel dat die een heel zakelijk netwerk kunnen mobiliseren dus het zou zomaar ineens vrij hard kunnen gaan.quote:Op woensdag 21 juni 2017 09:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik het goed zie staan er 4 projecten open die een voor CF bovengemiddeld bedrag nodig hebben.
Daar heb je heel veel kleine investeerders of veel wat grotere. Naar mijn idee bereik je de hele grote niet via CF.
Daar dit platform net start en een beperkte bekendheid heeft ben ik bang dat ondanks de aardige projecten met goede zekerheden deze niet gaan volkomen. Zeker niet bij vooruitbetaling waarbij je geld een tot twee maanden niets staat te doen om het vervolgens terug te krijgen omdat project niet door gaat.
Overigens vind ik het project op Texel best interessant zeker als er nog een leuke incentive aan vastgeknoopt wordt. Ze zullen vast wel wat onbezette dagen hebben die je op die manier kan vullen zonder dat het de ondernemers veel kost!
Met betaling achteraf en incetive wil ik wel mee doen. Dus nog even sleutelen aan de voorwaarden zijn ik zeggen.🙂
quote:In samenspraak met de ondernemer is het leenbedrag verlaagd van ¤ 800.000,- naar ¤ 600.000,- deze wijziging was mogelijk, aangezien in de pitch een ondergrens van ¤ 500.000,- was opgenomen. Stichting Zekerhedenagent Collin Crowdfund verkrijgt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 600.000,- op het schip met registratienummer 36L488 met het scheepsnummer 47000014. Mikro Electro Beheer B.V. zal conform de pitch het ontbrekende bedrag ter hoogte van ¤ 200.000,- aanvullen in de vorm van een achtergestelde lening.
Verder blijft de onderstaande financieringsopzet ongewijzigd.
Klopt. Over de hele looptijd gerekend komt 1% over het openstaande bedrag bij lineaire aflossing overeen met 0,5% over de hoofdsom. Bij annuitaire aflossing is het fractioneel hoger, maar altijd lager dan 0,75% (onrealistisch hoge rentepercentages en looptijden daargelaten)quote:Op woensdag 21 juni 2017 08:22 schreef djh77 het volgende:
Klopt, maar de rentes zijn daar over het algemeen een stuk hoger. Daarnaast wordt de 1% bij FNC niet over de hoofdsom gerekend, maar over het openstaande bedrag. Per saldo lijkt mij 0,75% over de hoofdsom nog wel iets hoger dan 1% over het openstaande bedrag.
Dan hoef ik mijn investering niet terug te trekken. Had me terug getrokken als er meer dan 600K in de eerste hypotheek zou komen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:34 schreef djh77 het volgende:
Partyschip CCF verlaagd naar E 600.000:
[..]
Dat project in Texel lijkt wel grappig en groen, met de zonnepanelen en Tesla batterij enzo. Maar met een LTV van 49% betekent het dat ieder huis 1 miljoen kost! Lijkt me wat veel. En als ik de pitch mag geloven wordt er ineens afgelost na 1 jaar, maar in ieder geval na 3 jaar.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat vooraf betalen, daar liep ik gisteren ook tegenaan. Als ze dat zouden aanpassen pak ik Texel waarschijnlijk ook wel mee ondanks dat het platform een hele nieuwe naam voor me is. Als ik kijk naar de initiatiefnemers achter de site dan denk ik wel dat die een heel zakelijk netwerk kunnen mobiliseren dus het zou zomaar ineens vrij hard kunnen gaan.
Ook ik ben ingestapt. Had het voornemen om bij max. 600.000 in te stappen. Dus nu maar gedaan. En nu maar afwachten hoe het loopt ;-)quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dan hoef ik mijn investering niet terug te trekken. Had me terug getrokken als er meer dan 600K in de eerste hypotheek zou komen.
Nog 18.5K te gaan voor de liefhebber!
Ik vind het allemaal uitblinken in onduidelijkheid.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Dat project in Texel lijkt wel grappig en groen, met de zonnepanelen en Tesla batterij enzo. Maar met een LTV van 49% betekent het dat ieder huis 1 miljoen kost! Lijkt me wat veel. En als ik de pitch mag geloven wordt er ineens afgelost na 1 jaar, maar in ieder geval na 3 jaar.
Ik heb er niet veel vertrouwen in.
Ik vaar ook mee. Bij gedwongen verkoop verwacht ik met 1e hypotheek wel een groot deel van mijn inleg terug. Nog 9,5 k te gaan.quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:17 schreef Ed99_8 het volgende:
[..]
Ook ik ben ingestapt. Had het voornemen om bij max. 600.000 in te stappen. Dus nu maar gedaan. En nu maar afwachten hoe het loopt ;-)
De info is inderdaad summier en men zou er goed aan doen om ook het genoemde, De ondernemers hebben een uitstekend Business Plan uitgewerkt en zich professioneel laten adviseren o.a. door huisaccountant Credion – De heer M.J. den Boer. Online te zetten.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Dat project in Texel lijkt wel grappig en groen, met de zonnepanelen en Tesla batterij enzo. Maar met een LTV van 49% betekent het dat ieder huis 1 miljoen kost! Lijkt me wat veel. En als ik de pitch mag geloven wordt er ineens afgelost na 1 jaar, maar in ieder geval na 3 jaar.
Ik heb er niet veel vertrouwen in.
Dat maakt het helemaal onduidelijk, want ik begrijp dat de familie op die plaats al 'sinds anno 1928' groepsverblijven aanbiedt.quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:23 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal uitblinken in onduidelijkheid.
volgens mij is de eerste hypotheek alleen op de bouwkavel, dus die moet al 3 miljoen waard zijn.
De bouw is zo ik het lees nog niet gestart.
E 1.550.000 / 49% = E3.163.000 voor 3 woningenquote:Op woensdag 21 juni 2017 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hoe kom jij trouwens aan 1 miljoen per huis?
Dat kan best kloppen, de holding en werkmaatschappij die genoemd worden zijn echter pas paar jaar oud, volgens laatste rapport zit er niks in.quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:33 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Dat maakt het helemaal onduidelijk, want ik begrijp dat de familie op die plaats al 'sinds anno 1928' groepsverblijven aanbiedt.
LTV = 49%quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hoe kom jij trouwens aan 1 miljoen per huis?
Disclaimer: Ik heb de pitch slechts oppervlakkig doorgelezen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Daarnaast is niet duidelijk waarop de 1ste hypotheek gegeven wordt. Alleen op 17000m2 grond, op grond en nieuwe opstal, of op grond en nieuwe opstal + alle oude opstallen?
Worden alle oude opstallen gesloopt om die ene nieuwe opstal te maken of blijven er na de bouw nog oude opstallen in exploitatie en worden die pas gesloopt als de het volgende gebouw met 4 * 8 persoonsappartementen wordt gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |