abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:44:48 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171807592
Begin mei heb ik met EasyJet gevlogen. Onze vlucht was met 15 mensen overboekt en ze zochten vrijwilligers. Gezien ik geen belangrijke afspraken had, onze groep uit 20 man bestond (waarvan een groot deel wel met afspraken) en zich maar geen vrijwilligers meldde heb ik met nog een aantal man mij als vrijwilliger aangemeld.

Allemaal erg rommelig geregeld. Inmiddels een claim ingediend en een reactie gekregen die uit allemaal bijzondere tekens bestaat. Er lijkt iets fout gegaan te zijn in hun systeem. (doe paginabron weergeven op een wat moeilijkere website en je hebt ongeveer de e-mail die ik gehad heb). Vervolgens daar weer op gereageerd maar geen reactie. Telefonisch zijn ze wel bereikbaar maar zodra je vraag over een claim gaat wordt je naar de mail en website verwezen.

De EU verordening even nagekeken, is er een maximaal termijn of mag zo'n luchtvaartmaatschappij er 10 jaar over doen? Ik kan het nergens vinden.

Het gaat om EU-verordening 261/2004.

Iemand die hier meer verstand van heeft? Bij de recensies van EU claim zie ik dat het soms wel 1,5 jaar kan duren.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171808163
Je hebt je aangemeld als vrijwilliger. De verordening gaat over mensen die gedwongen geweigerd zijn. Je hebt recht op wat je met EasyJet hebt afgesproken toen je je aanmeldde als vrijwilliger.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171808495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:13 schreef miro86 het volgende:
Je hebt je aangemeld als vrijwilliger. De verordening gaat over mensen die gedwongen geweigerd zijn. Je hebt recht op wat je met EasyJet hebt afgesproken toen je je aanmeldde als vrijwilliger.
Dat lijkt mij ook. EJ moet de overeenkomst met jou nakomen. Heb je daar wat over op papier TS?
pi_171808658
Handig gespeeld dus van de maatschappij; vrijwilligers zullen (als er niets is afgesproken) wel niets krijgen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171808704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef baskick het volgende:
Handig gespeeld dus van de maatschappij; vrijwilligers zullen (als er niets is afgesproken) wel niets krijgen.
Dit dus, je hebt recht op wat je ter plekke hebt afgesproken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171808728
Dat je na dat hele United-gebeuren in april jezelf als vrijwilliger hebt gemeld in mei...
Nice.

Succes en sterkte.

Wat had je destijds eigenlijk afgesproken met ze?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 11:35:39 ]
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:44:28 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171808927
Heb je toevallig niet met creditcard geboekt?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171809684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Hallmark het volgende:
Heb je toevallig niet met creditcard geboekt?
Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:37:00 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_171809952
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.
Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_171811503
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:37 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.
Afgaande op de OP niet, nee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:57:41 #11
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171816304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:13 schreef miro86 het volgende:
Je hebt je aangemeld als vrijwilliger. De verordening gaat over mensen die gedwongen geweigerd zijn. Je hebt recht op wat je met EasyJet hebt afgesproken toen je je aanmeldde als vrijwilliger.
Vergoeding van ¤250,00 incl. alle normale onkosten van een dag langer blijven. Lunch, diner, taxi, drinken.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:58:50 #12
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171816324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. EJ moet de overeenkomst met jou nakomen. Heb je daar wat over op papier TS?
Nee, dat is de grap. Die krijg je niet. Je meldt je als vrijwilliger en wordt doorverwezen naar de sales desk. Die regelt alle zaken voor je en zegt dat je in Nederland een claim moet indienen. Als je vraagt naar bevestiging op papier dan zeggen ze: staat in het systeem. Kunnen we niet geven.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:59:24 #13
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171816333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Hallmark het volgende:
Heb je toevallig niet met creditcard geboekt?
Nee helaas.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:59:58 #14
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171816347
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.
Nee, je krijgt een vervangende vlucht en een compensatie van ¤250,00. Geen terugbetaling van de vlucht.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:00:30 #15
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171816358
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:37 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.
Ja ¤250,00 en alle kosten voor een dag extra verblijf. Schijnt standaard te zijn bij EasyJet.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171824458
Oké, dus je hebt je als vrijwilliger aangemeld en je weg laten sturen zonder iets op schrift. Stel dat er een fatale termijn zou zijn, wat dan?

Heb je trouwens geen edit-knop?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 21 juni 2017 @ 01:43:56 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_171827266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:57 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Vergoeding van ¤250,00 incl. alle normale onkosten van een dag langer blijven. Lunch, diner, taxi, drinken.
Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_171827406
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?
pi_171827885
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?
EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.
pi_171827915
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 05:59 schreef Jaarsma93 het volgende:

[..]

EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.
TS heeft nog niks gekregen tot dusver volgens mij en wil nu dus zn afgesproken vergoeding ontvangen. (Zo lees ik het)
Ja, hoi!
pi_171828138
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
Niet op meer dan afgesproken, wel op het afgesprokene. Maar TS kan niets bewijzen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 21 juni 2017 @ 07:28:24 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171828170
Slim van easy jet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171828247
Social shaming werkt het best in dit geval. Je verhaal met urgentie uiten op hun Facebookpagina, Twitter etc. en je zult zien dat je ineens voorrang krijgt. Je hebt je laten afpoeieren zonder bevestiging op papier, laat je nu ook niet afpoeieren per e-mail en telefoon. Als het is opgelost wel weer netjes je posts op Facebook/Twitter verwijderen of updaten met het eindresultaat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171828815
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 05:59 schreef Jaarsma93 het volgende:

[..]

EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.
Hoezo niet? Easyjet hoeft dat niet na te komen?
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:31:09 #25
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171833865
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:59 schreef baskick het volgende:
Oké, dus je hebt je als vrijwilliger aangemeld en je weg laten sturen zonder iets op schrift. Stel dat er een fatale termijn zou zijn, wat dan?

Heb je trouwens geen edit-knop?
Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.

Ik heb mij niet weg laten sturen maar ben weg gegaan omdat het geen zin had langer bij die balie te blijven staan.

Een editknop? Hoezo?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:32:30 #26
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171833891
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
Waarom niet? Er is toch gewoon een afspraak gemaakt? Een beetje lastig om te bewijzen maar ik heb wel 20 getuigen, het is omgeroepen op het vliegveld, er waren meer mensen die vrijwilliger zijn.

EasyJet is gewoon een professionele organisatie.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:55:53 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171835324
Ik help je hopen TS
Laat hier vooral weten of je het geld nog kreeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171835400
Ik vermoed dat als je dit op facebook gooit je het geld binnen een dag hebt :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:58 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171835570
Heb je easy jet gebeld, TS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171836141
Ik zou het geld cash eisen, of een bevestiging op papier dat ik recht heb op het geld, en me anders niet aanmelden als vrijwilliger.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:41:04 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171836199
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:45:09 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171836299
Kortom, TS stennis schoppen, bellen, facebook hashtags en rellen
Heb je een rechtsbijstandsverzekering, schakel die in
Bel met Kassa en Tros Radar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171841478
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.

Ik heb mij niet weg laten sturen maar ben weg gegaan omdat het geen zin had langer bij die balie te blijven staan.

Een editknop? Hoezo?
Resultaat is hetzelfde: weg zonder bewijs. Stel dat er een fatale termijn geldt, wat dan?

Met een edit-knop kin je multi quote nabootsen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171842961
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juni 2017 02:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?
Dat is toch de normale verplichte vergoeding die men bij vluchten onder de 1500 km moet geven als je niet meekan.
pi_171855017
Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤ 600 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km

Aan de hand van dit lijstje kan TS opzoeken wat zijn vergoeding is en deze kan hij eisen bij EasyJet ondanks dat hij vrijwillig is uitgestapt. Maarja, zoals wel vaker zit er natuurlijk verschil in tussen in je recht staan en het ook krijgen.

Stap 1 is EasyJet benaderen en anders je rechtsbijstand. EUClaim of iets kan ook maar dan lever je onterecht een hoop in. Ik weet niet hoe het met EasyJet werkt maar bij KLM wordt het netjes overgemaakt binnen een redelijke termijn na je klacht. Ik was 27 mei vertraagd en had mijn 600 euro begin van de week op mijn rekening.
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:47:17 #36
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_171855303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:30 schreef Ralphmeister het volgende:
Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤ 600 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km

Aan de hand van dit lijstje kan TS opzoeken wat zijn vergoeding is en deze kan hij eisen bij EasyJet ondanks dat hij vrijwillig is uitgestapt. Maarja, zoals wel vaker zit er natuurlijk verschil in tussen in je recht staan en het ook krijgen.

Zucht hier gaat het toch helemaal niet om. Hij is vrijwillig met een latere vlucht gegaan, en mondeling is iets afgesproken over 250 euro vergoeding. Dat heeft toch niks met vertragingen te maken?
Chaos is a ladder.
pi_171855309
Wacht even, ik snap het niet.

TS heeft zich als vrijwilliger gemeld, heeft (o.a.) 250,- toegezegd gekregen.
1. Hij heeft dit geld gekregen en wil daar bovenop een claim indienen.
2. Hij heeft dit geld niet gekregen en wil die 250,-.

Om welk scenario gaat het?
pi_171855940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:47 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Zucht hier gaat het toch helemaal niet om. Hij is vrijwillig met een latere vlucht gegaan, en mondeling is iets afgesproken over 250 euro vergoeding. Dat heeft toch niks met vertragingen te maken?
Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/instappen-geweigerd/

Het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit of je geweigerd wordt en op een vlucht vier uur later mee mag of dat je vier uur vertraging hebt. Resultaat is het zelfde. Ook indien vrijwillig zie bron.

Hij moet dit lijstje checken aan de hand van zijn vlucht en dan weet hij waar hij recht op heeft, mijn excuses dat ik het lijstje voor vertraagde vluchten had gekopieerd.. Speciaal voor jou het instapweigering lijstje, tevens uit mijn bron:

Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km

quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:47 schreef Sloggi het volgende:
Wacht even, ik snap het niet.

TS heeft zich als vrijwilliger gemeld, heeft (o.a.) 250,- toegezegd gekregen.
1. Hij heeft dit geld gekregen en wil daar bovenop een claim indienen.
2. Hij heeft dit geld niet gekregen en wil die 250,-.

Om welk scenario gaat het?
Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..
pi_171856176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.

Ik heb mij niet weg laten sturen maar ben weg gegaan omdat het geen zin had langer bij die balie te blijven staan.

Een editknop? Hoezo?
Als ik het goed begrijp wil jij die 250 euro krijgen die je beloofd is, als het een vlucht was < 1500 km is dat ook exact waar je recht op hebt volgens verordening 261/2004. Dan is enkel nog de vraag hoeveel kwam je uiteindelijk later aan op je bestemming en welke andere kosten heb jij hierdoor moeten maken?

Heb jij nog wel je nieuwe boarding pass voor de latere vlucht?
pi_171856864
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/instappen-geweigerd/

Het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit of je geweigerd wordt en op een vlucht vier uur later mee mag of dat je vier uur vertraging hebt. Resultaat is het zelfde. Ook indien vrijwillig zie bron.

Hij moet dit lijstje checken aan de hand van zijn vlucht en dan weet hij waar hij recht op heeft, mijn excuses dat ik het lijstje voor vertraagde vluchten had gekopieerd.. Speciaal voor jou het instapweigering lijstje, tevens uit mijn bron:

Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km

[..]

Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..
Is dat zo?

quote:
Artikel 2
k) "vrijwilliger": een persoon die zich onder de in artikel 3, lid 2, vastgestelde voorwaarden voor instappen heeft aangemeld en ingaat op het verzoek van de luchtvaartmaatschappij om zijn boeking tegen bepaalde voordelen af te staan;
Hij is niet geweigerd, hij heeft er vrijwillig van afgezien. In de verordening staat dat een luchtvaartmaatschappij eerst vraagt of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.

Vraag is dus: wat heeft TS concreet afgesproken en hoe toont hij dat aan?

quote:
Artikel 4, lid 1
Wanneer een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert redelijkerwijs instapweigering voor een vlucht kan verwachten, vraagt zij eerst of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert. Vrijwilligers krijgen bijstand overeenkomstig artikel 8, en deze is aanvullend op bij de in dit lid bedoelde voordelen.
Van toepassing op TS. Welke 'bepaalde voordelen' heeft TS afgesproken - ik lees er niets over?

quote:
Artikel 4, lid 2
Indien het aantal vrijwilligers dat zich aanbiedt niet voldoende is om de resterende passagiers met boeking te laten meevliegen op de vlucht, kan de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert passagiers tegen hun wil de toegang tot de vlucht weigeren.
Niet van toepassing op TS.

quote:
Artikel 4, lid 3
Indien passagiers tegen hun wil de toegang tot een vlucht wordt geweigerd, compenseert de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert hen onmiddellijk overeenkomstig artikel 7, en biedt zij hun bijstand overeenkomstig de artikelen 8 en 9.
De compensatie is voor zover ik hieruit haal alleen van toepassing op passagiers die tegen hun wil de toegang tot een vlucht is geweigerd. Niet van toepassing gezien 'vrijwilliger'. Dit sluit TS uit van vergoeding uit artikel 7 (de vaste bedragen afhankelijk van de afstand), maar geeft hem recht op vergoeding uit artikel 8.

quote:
Artikel 8
Recht op terugbetaling of een andere vlucht
Voor zover ik het eruit haal, heeft TS een vervangende vlucht gekregen. Daar had hij recht op. Hij heeft nog steeds recht op dat wat is afgesproken (maar in dit topic niet bekend is).

TS geeft niet aan dat er 'bepaalde voordelen' zijn afgesproken (en/of wat die zouden zijn), maar dat hij een (standaard) claim heeft ingediend wegens vertraging (vlucht niet vertraagd, maar wel een latere aankomst door latere vlucht). Ik vermoed dat er geen recht is op de claim bij vertraging, maar alleen op wat ia afgesproken. En daar lees ik nog geen antwoord op.

Uit jouw zelfde bron:

quote:
Op het moment dat u geweigerd bent op uw vlucht is het van belang dat u aanwezig bent geweest op de luchthaven en dat u hier bewijs van heeft, zoals een boardingpass. Daarnaast is het altijd handig om door de luchtvaartmaatschappij op papier te laten zetten dat u geweigerd bent op uw vlucht zonder dat de luchtvaartmaatschappij een gegronde reden daarvoor had.
TS heeft niets op papier, omdat hij met een kluitje in het riet is gestuurd (doe maar online, dit dat). Of de medewerker van de maatschappij heeft hem onjuist afgehandeld, of het is beleid om bewust verkeerd te informeren. Als er op het moment niets is afgesproken (en de claim voor vertraging niet van toepassing is op vrijwilligers), heeft TS geen poot om op te staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 22-06-2017 13:49:20 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:38:57 #41
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171857378
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je easy jet gebeld, TS?
Heb je de OP gelezen Pietverdriet?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:42:19 #42
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171857442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/instappen-geweigerd/

Het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit of je geweigerd wordt en op een vlucht vier uur later mee mag of dat je vier uur vertraging hebt. Resultaat is het zelfde. Ook indien vrijwillig zie bron.

Hij moet dit lijstje checken aan de hand van zijn vlucht en dan weet hij waar hij recht op heeft, mijn excuses dat ik het lijstje voor vertraagde vluchten had gekopieerd.. Speciaal voor jou het instapweigering lijstje, tevens uit mijn bron:

Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km

Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km

[..]

Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..
Inderdaad scenario 2. Het is 'pas' een maand geleden natuurlijk. Bijzonder is dat je geen contact kunt krijgen. Bij EUclaim kost het een vermogen om hen dat te laten doen. Reacties daar dat het wel 1,5 jaar kan duren...
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:46:25 #43
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_171857523
Afgesproken is: ¤250,00 vergoeding voor de overlast, een vlucht op de volgende dag, EasyJet regelt een hotel en taxi en je krijgt alle kosten van die extra dag vergoed, mits redelijk.

Hotel was keurig geregeld. Taxi waren ze 'vergeten'...

Kosten van die extra dag ongeveer ¤100 voor lunch, diner, tussendoortje en taxi. Vrijwillig of niet, daar heeft EasyJet 1 formulier voor. De toegang aan boord is geweigerd, dat ze jou mochten selecteren doet daar niets aan af.

Ik wacht dus op vergoeding van mijn bonnetjes en die toegezegde ¤250,00 vergoeding.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_171857919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:46 schreef KimJong-un het volgende:
Afgesproken is: ¤250,00 vergoeding voor de overlast, een vlucht op de volgende dag, EasyJet regelt een hotel en taxi en je krijgt alle kosten van die extra dag vergoed, mits redelijk.

Hotel was keurig geregeld. Taxi waren ze 'vergeten'...

Kosten van die extra dag ongeveer ¤100 voor lunch, diner, tussendoortje en taxi. Vrijwillig of niet, daar heeft EasyJet 1 formulier voor. De toegang aan boord is geweigerd, dat ze jou mochten selecteren doet daar niets aan af.

Ik wacht dus op vergoeding van mijn bonnetjes en die toegezegde ¤250,00 vergoeding.
Nou, voor de vergoeding waar je recht op hebt, maakt het wel uit of je je vrijwillig gemeld hebt (en het aanbod geaccepteerd hebt), of dat ze je aanwijzen (gedwongen weigering):

quote:
k) "vrijwilliger": een persoon die zich onder de in artikel 3, lid 2, vastgestelde voorwaarden voor instappen heeft aangemeld en ingaat op het verzoek van de luchtvaartmaatschappij om zijn boeking tegen bepaalde voordelen af te staan;
Je toegezegde vergoeding is conform waar je recht op had als je gedwongen geweigerd was (gedwongen, niet vrijwillig). Vraag is dus niet alleen en niet zozeer hoe lang ze erover mogen doen, maar ook wat er in hun mail stond (afwijzing, toekenning, melding m.b.t. vertraagde afhandeling, verzoek om contact op te nemen, verzoek om documenten op te sturen). Daar zouden ze je telefonisch toch antwoord op moeten kunnen geven...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171861351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:42 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Inderdaad scenario 2. Het is 'pas' een maand geleden natuurlijk. Bijzonder is dat je geen contact kunt krijgen. Bij EUclaim kost het een vermogen om hen dat te laten doen. Reacties daar dat het wel 1,5 jaar kan duren...
Mijn ervaring met Easyjet na een ernstig vertraagde vlucht: het is onbegonnen werk dit zelf te doen. Ze gaan niet met je in gesprek en reageren niet op mails en brieven.

Ik heb het uit handen gegeven via euclaim en uiteindelijk na meer dan twee jaar (!) compensatie gekregen dankzij een rechterlijke uitspraak.
pi_171862142
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Easyjet na een ernstig vertraagde vlucht: het is onbegonnen werk dit zelf te doen. Ze gaan niet met je in gesprek en reageren niet op mails en brieven.

Ik heb het uit handen gegeven via euclaim en uiteindelijk na meer dan twee jaar (!) compensatie gekregen dankzij een rechterlijke uitspraak.
Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?
pi_171862242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:46 schreef KimJong-un het volgende:
Afgesproken is: ¤250,00 vergoeding voor de overlast, een vlucht op de volgende dag, EasyJet regelt een hotel en taxi en je krijgt alle kosten van die extra dag vergoed, mits redelijk.

Hotel was keurig geregeld. Taxi waren ze 'vergeten'...

Kosten van die extra dag ongeveer ¤100 voor lunch, diner, tussendoortje en taxi. Vrijwillig of niet, daar heeft EasyJet 1 formulier voor. De toegang aan boord is geweigerd, dat ze jou mochten selecteren doet daar niets aan af.

Ik wacht dus op vergoeding van mijn bonnetjes en die toegezegde ¤250,00 vergoeding.
Ja waarschijnlijk omdat ze jou, vrijwillig of niet, hetzelfde aanbieden, uiteraard moeten ze dit dan wel nakomen. Maakt het nu natuurlijk wel lastig zonder bewijs hiervan. Zat je al in het vliegtuig of ben je al vertrokken voor het boarden?
pi_171862479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Is dat zo?

[..]

Hij is niet geweigerd, hij heeft er vrijwillig van afgezien. In de verordening staat dat een luchtvaartmaatschappij eerst vraagt of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.

Vraag is dus: wat heeft TS concreet afgesproken en hoe toont hij dat aan?


[..]

Van toepassing op TS. Welke 'bepaalde voordelen' heeft TS afgesproken - ik lees er niets over?

[..]

Niet van toepassing op TS.

[..]

De compensatie is voor zover ik hieruit haal alleen van toepassing op passagiers die tegen hun wil de toegang tot een vlucht is geweigerd. Niet van toepassing gezien 'vrijwilliger'. Dit sluit TS uit van vergoeding uit artikel 7 (de vaste bedragen afhankelijk van de afstand), maar geeft hem recht op vergoeding uit artikel 8.

[..]

Voor zover ik het eruit haal, heeft TS een vervangende vlucht gekregen. Daar had hij recht op. Hij heeft nog steeds recht op dat wat is afgesproken (maar in dit topic niet bekend is).

TS geeft niet aan dat er 'bepaalde voordelen' zijn afgesproken (en/of wat die zouden zijn), maar dat hij een (standaard) claim heeft ingediend wegens vertraging (vlucht niet vertraagd, maar wel een latere aankomst door latere vlucht). Ik vermoed dat er geen recht is op de claim bij vertraging, maar alleen op wat ia afgesproken. En daar lees ik nog geen antwoord op.

Uit jouw zelfde bron:

[..]

TS heeft niets op papier, omdat hij met een kluitje in het riet is gestuurd (doe maar online, dit dat). Of de medewerker van de maatschappij heeft hem onjuist afgehandeld, of het is beleid om bewust verkeerd te informeren. Als er op het moment niets is afgesproken (en de claim voor vertraging niet van toepassing is op vrijwilligers), heeft TS geen poot om op te staan.
Maar als TS niks getekend heeft, kan easyJet toch ook niet bewijzen wat ze dan wel zijn overeengekomen, en of der überhaupt een overeenkomst was?

Dus kom je terug bij die 250 euro lijkt me. TS kan namelijk wel bewijzen dat ie later dan 4 uur op een vliegtuig gestapt is. Sterker nog ze kunnen niet eens bewijzen dat het vrijwillig geweest is ze geen overeenkomst gesloten hebben
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_171862512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:37 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?
Geen idee. Die kopen het wellicht direct af omdat laag bedrag en veel moeite. Snel je geld, maar voelt niet rechtvaardig.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Maar als TS niks getekend heeft, kan easyJet toch ook niet bewijzen wat ze dan wel zijn overeengekomen, en of der überhaupt een overeenkomst was?

Dus kom je terug bij die 250 euro lijkt me
Precies, maar volgens mij is er dan geen claim (i.p.v. de door jou genoemde vergoeding).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171863660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 16:37 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?
Niet iedereen heeft een rechtsbijstandsverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')