Dat lijkt mij ook. EJ moet de overeenkomst met jou nakomen. Heb je daar wat over op papier TS?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:13 schreef miro86 het volgende:
Je hebt je aangemeld als vrijwilliger. De verordening gaat over mensen die gedwongen geweigerd zijn. Je hebt recht op wat je met EasyJet hebt afgesproken toen je je aanmeldde als vrijwilliger.
Dit dus, je hebt recht op wat je ter plekke hebt afgesproken.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:32 schreef baskick het volgende:
Handig gespeeld dus van de maatschappij; vrijwilligers zullen (als er niets is afgesproken) wel niets krijgen.
Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Hallmark het volgende:
Heb je toevallig niet met creditcard geboekt?
Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.
Afgaande op de OP niet, nee.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:37 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.
Vergoeding van ¤250,00 incl. alle normale onkosten van een dag langer blijven. Lunch, diner, taxi, drinken.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:13 schreef miro86 het volgende:
Je hebt je aangemeld als vrijwilliger. De verordening gaat over mensen die gedwongen geweigerd zijn. Je hebt recht op wat je met EasyJet hebt afgesproken toen je je aanmeldde als vrijwilliger.
Nee, dat is de grap. Die krijg je niet. Je meldt je als vrijwilliger en wordt doorverwezen naar de sales desk. Die regelt alle zaken voor je en zegt dat je in Nederland een claim moet indienen. Als je vraagt naar bevestiging op papier dan zeggen ze: staat in het systeem. Kunnen we niet geven.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. EJ moet de overeenkomst met jou nakomen. Heb je daar wat over op papier TS?
Nee helaas.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Hallmark het volgende:
Heb je toevallig niet met creditcard geboekt?
Nee, je krijgt een vervangende vlucht en een compensatie van ¤250,00. Geen terugbetaling van de vlucht.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die betalen dan zijn claim? Ik neem aan dat zijn vlucht wel al terugbetaald is.
Ja ¤250,00 en alle kosten voor een dag extra verblijf. Schijnt standaard te zijn bij EasyJet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:37 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat hij gewoon een latere vlucht heeft genomen. Meestal biedt de vliegmaatschappij dan compensatie zoals diner, overnachting, cash e.d. Benieuwd of TS er überhaupt iets voor gekregen heeft.
Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 17:57 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Vergoeding van ¤250,00 incl. alle normale onkosten van een dag langer blijven. Lunch, diner, taxi, drinken.
Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?quote:Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.quote:Op woensdag 21 juni 2017 02:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?
TS heeft nog niks gekregen tot dusver volgens mij en wil nu dus zn afgesproken vergoeding ontvangen. (Zo lees ik het)quote:Op woensdag 21 juni 2017 05:59 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.
Niet op meer dan afgesproken, wel op het afgesprokene. Maar TS kan niets bewijzen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
Hoezo niet? Easyjet hoeft dat niet na te komen?quote:Op woensdag 21 juni 2017 05:59 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
EasyJet bood 250 euro + latere vlucht en Ts is daarmee akkoord gegaan. Dus Ts kan nu niet veel.
Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 22:59 schreef baskick het volgende:
Oké, dus je hebt je als vrijwilliger aangemeld en je weg laten sturen zonder iets op schrift. Stel dat er een fatale termijn zou zijn, wat dan?
Heb je trouwens geen edit-knop?
Waarom niet? Er is toch gewoon een afspraak gemaakt? Een beetje lastig om te bewijzen maar ik heb wel 20 getuigen, het is omgeroepen op het vliegveld, er waren meer mensen die vrijwilliger zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2017 01:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je nergens meer recht op hebt.
Resultaat is hetzelfde: weg zonder bewijs. Stel dat er een fatale termijn geldt, wat dan?quote:Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.
Ik heb mij niet weg laten sturen maar ben weg gegaan omdat het geen zin had langer bij die balie te blijven staan.
Een editknop? Hoezo?
Dat is toch de normale verplichte vergoeding die men bij vluchten onder de 1500 km moet geven als je niet meekan.quote:Op woensdag 21 juni 2017 02:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ze hoeven hun toezeggingen niet na te komen?
Zucht hier gaat het toch helemaal niet om. Hij is vrijwillig met een latere vlucht gegaan, en mondeling is iets afgesproken over 250 euro vergoeding. Dat heeft toch niks met vertragingen te maken?quote:Op donderdag 22 juni 2017 11:30 schreef Ralphmeister het volgende:
Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤ 600 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km
Aan de hand van dit lijstje kan TS opzoeken wat zijn vergoeding is en deze kan hij eisen bij EasyJet ondanks dat hij vrijwillig is uitgestapt. Maarja, zoals wel vaker zit er natuurlijk verschil in tussen in je recht staan en het ook krijgen.
Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..quote:Op donderdag 22 juni 2017 11:47 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Zucht hier gaat het toch helemaal niet om. Hij is vrijwillig met een latere vlucht gegaan, en mondeling is iets afgesproken over 250 euro vergoeding. Dat heeft toch niks met vertragingen te maken?
Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..quote:Op donderdag 22 juni 2017 11:47 schreef Sloggi het volgende:
Wacht even, ik snap het niet.
TS heeft zich als vrijwilliger gemeld, heeft (o.a.) 250,- toegezegd gekregen.
1. Hij heeft dit geld gekregen en wil daar bovenop een claim indienen.
2. Hij heeft dit geld niet gekregen en wil die 250,-.
Om welk scenario gaat het?
Als ik het goed begrijp wil jij die 250 euro krijgen die je beloofd is, als het een vlucht was < 1500 km is dat ook exact waar je recht op hebt volgens verordening 261/2004. Dan is enkel nog de vraag hoeveel kwam je uiteindelijk later aan op je bestemming en welke andere kosten heb jij hierdoor moeten maken?quote:Op woensdag 21 juni 2017 13:31 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja, dat wordt namelijk geregeld nadat er genoeg vrijwilligers zijn en kunnen ze niet aan de gate regelen. Je verwacht dus een bevestiging te krijgen maar die krijg je niet.
Ik heb mij niet weg laten sturen maar ben weg gegaan omdat het geen zin had langer bij die balie te blijven staan.
Een editknop? Hoezo?
Is dat zo?quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/instappen-geweigerd/
Het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit of je geweigerd wordt en op een vlucht vier uur later mee mag of dat je vier uur vertraging hebt. Resultaat is het zelfde. Ook indien vrijwillig zie bron.
Hij moet dit lijstje checken aan de hand van zijn vlucht en dan weet hij waar hij recht op heeft, mijn excuses dat ik het lijstje voor vertraagde vluchten had gekopieerd.. Speciaal voor jou het instapweigering lijstje, tevens uit mijn bron:
Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km
[..]
Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..
Hij is niet geweigerd, hij heeft er vrijwillig van afgezien. In de verordening staat dat een luchtvaartmaatschappij eerst vraagt of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.quote:Artikel 2
k) "vrijwilliger": een persoon die zich onder de in artikel 3, lid 2, vastgestelde voorwaarden voor instappen heeft aangemeld en ingaat op het verzoek van de luchtvaartmaatschappij om zijn boeking tegen bepaalde voordelen af te staan;
Van toepassing op TS. Welke 'bepaalde voordelen' heeft TS afgesproken - ik lees er niets over?quote:Artikel 4, lid 1
Wanneer een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert redelijkerwijs instapweigering voor een vlucht kan verwachten, vraagt zij eerst of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert. Vrijwilligers krijgen bijstand overeenkomstig artikel 8, en deze is aanvullend op bij de in dit lid bedoelde voordelen.
Niet van toepassing op TS.quote:Artikel 4, lid 2
Indien het aantal vrijwilligers dat zich aanbiedt niet voldoende is om de resterende passagiers met boeking te laten meevliegen op de vlucht, kan de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert passagiers tegen hun wil de toegang tot de vlucht weigeren.
De compensatie is voor zover ik hieruit haal alleen van toepassing op passagiers die tegen hun wil de toegang tot een vlucht is geweigerd. Niet van toepassing gezien 'vrijwilliger'. Dit sluit TS uit van vergoeding uit artikel 7 (de vaste bedragen afhankelijk van de afstand), maar geeft hem recht op vergoeding uit artikel 8.quote:Artikel 4, lid 3
Indien passagiers tegen hun wil de toegang tot een vlucht wordt geweigerd, compenseert de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert hen onmiddellijk overeenkomstig artikel 7, en biedt zij hun bijstand overeenkomstig de artikelen 8 en 9.
Voor zover ik het eruit haal, heeft TS een vervangende vlucht gekregen. Daar had hij recht op. Hij heeft nog steeds recht op dat wat is afgesproken (maar in dit topic niet bekend is).quote:Artikel 8
Recht op terugbetaling of een andere vlucht
TS heeft niets op papier, omdat hij met een kluitje in het riet is gestuurd (doe maar online, dit dat). Of de medewerker van de maatschappij heeft hem onjuist afgehandeld, of het is beleid om bewust verkeerd te informeren. Als er op het moment niets is afgesproken (en de claim voor vertraging niet van toepassing is op vrijwilligers), heeft TS geen poot om op te staan.quote:Op het moment dat u geweigerd bent op uw vlucht is het van belang dat u aanwezig bent geweest op de luchthaven en dat u hier bewijs van heeft, zoals een boardingpass. Daarnaast is het altijd handig om door de luchtvaartmaatschappij op papier te laten zetten dat u geweigerd bent op uw vlucht zonder dat de luchtvaartmaatschappij een gegronde reden daarvoor had.
Inderdaad scenario 2. Het is 'pas' een maand geleden natuurlijk. Bijzonder is dat je geen contact kunt krijgen. Bij EUclaim kost het een vermogen om hen dat te laten doen. Reacties daar dat het wel 1,5 jaar kan duren...quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Zucht, vlucht overboekt / instapweigering zijn exacte zelfde regels als vertraging volgens Verordening 261/2004..
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/instappen-geweigerd/
Het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit of je geweigerd wordt en op een vlucht vier uur later mee mag of dat je vier uur vertraging hebt. Resultaat is het zelfde. Ook indien vrijwillig zie bron.
Hij moet dit lijstje checken aan de hand van zijn vlucht en dan weet hij waar hij recht op heeft, mijn excuses dat ik het lijstje voor vertraagde vluchten had gekopieerd.. Speciaal voor jou het instapweigering lijstje, tevens uit mijn bron:
Vluchtbestemmingen binnen de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU
¤250 compensatie bij een vlucht tot 1500 km
¤400 compensatie bij een vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤600 compensatie bij een vlucht van meer dan 3500 km
[..]
Zoals ik het begrijp scenario 2 maar TS zou dat even moeten bevestigen. In het geval van scenario 1 kan die mijn reactie vergeten..
Nou, voor de vergoeding waar je recht op hebt, maakt het wel uit of je je vrijwillig gemeld hebt (en het aanbod geaccepteerd hebt), of dat ze je aanwijzen (gedwongen weigering):quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:46 schreef KimJong-un het volgende:
Afgesproken is: ¤250,00 vergoeding voor de overlast, een vlucht op de volgende dag, EasyJet regelt een hotel en taxi en je krijgt alle kosten van die extra dag vergoed, mits redelijk.
Hotel was keurig geregeld. Taxi waren ze 'vergeten'...
Kosten van die extra dag ongeveer ¤100 voor lunch, diner, tussendoortje en taxi. Vrijwillig of niet, daar heeft EasyJet 1 formulier voor. De toegang aan boord is geweigerd, dat ze jou mochten selecteren doet daar niets aan af.
Ik wacht dus op vergoeding van mijn bonnetjes en die toegezegde ¤250,00 vergoeding.
Je toegezegde vergoeding is conform waar je recht op had als je gedwongen geweigerd was (gedwongen, niet vrijwillig). Vraag is dus niet alleen en niet zozeer hoe lang ze erover mogen doen, maar ook wat er in hun mail stond (afwijzing, toekenning, melding m.b.t. vertraagde afhandeling, verzoek om contact op te nemen, verzoek om documenten op te sturen). Daar zouden ze je telefonisch toch antwoord op moeten kunnen geven...quote:k) "vrijwilliger": een persoon die zich onder de in artikel 3, lid 2, vastgestelde voorwaarden voor instappen heeft aangemeld en ingaat op het verzoek van de luchtvaartmaatschappij om zijn boeking tegen bepaalde voordelen af te staan;
Mijn ervaring met Easyjet na een ernstig vertraagde vlucht: het is onbegonnen werk dit zelf te doen. Ze gaan niet met je in gesprek en reageren niet op mails en brieven.quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:42 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Inderdaad scenario 2. Het is 'pas' een maand geleden natuurlijk. Bijzonder is dat je geen contact kunt krijgen. Bij EUclaim kost het een vermogen om hen dat te laten doen. Reacties daar dat het wel 1,5 jaar kan duren...
Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Easyjet na een ernstig vertraagde vlucht: het is onbegonnen werk dit zelf te doen. Ze gaan niet met je in gesprek en reageren niet op mails en brieven.
Ik heb het uit handen gegeven via euclaim en uiteindelijk na meer dan twee jaar (!) compensatie gekregen dankzij een rechterlijke uitspraak.
Ja waarschijnlijk omdat ze jou, vrijwillig of niet, hetzelfde aanbieden, uiteraard moeten ze dit dan wel nakomen. Maakt het nu natuurlijk wel lastig zonder bewijs hiervan. Zat je al in het vliegtuig of ben je al vertrokken voor het boarden?quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:46 schreef KimJong-un het volgende:
Afgesproken is: ¤250,00 vergoeding voor de overlast, een vlucht op de volgende dag, EasyJet regelt een hotel en taxi en je krijgt alle kosten van die extra dag vergoed, mits redelijk.
Hotel was keurig geregeld. Taxi waren ze 'vergeten'...
Kosten van die extra dag ongeveer ¤100 voor lunch, diner, tussendoortje en taxi. Vrijwillig of niet, daar heeft EasyJet 1 formulier voor. De toegang aan boord is geweigerd, dat ze jou mochten selecteren doet daar niets aan af.
Ik wacht dus op vergoeding van mijn bonnetjes en die toegezegde ¤250,00 vergoeding.
Maar als TS niks getekend heeft, kan easyJet toch ook niet bewijzen wat ze dan wel zijn overeengekomen, en of der überhaupt een overeenkomst was?quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Is dat zo?
[..]
Hij is niet geweigerd, hij heeft er vrijwillig van afgezien. In de verordening staat dat een luchtvaartmaatschappij eerst vraagt of er vrijwilligers zijn die hun boekingen willen opgeven in ruil voor bepaalde voordelen, onder voorwaarden die moeten worden overeengekomen tussen de betrokken passagier en de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert.
Vraag is dus: wat heeft TS concreet afgesproken en hoe toont hij dat aan?
[..]
Van toepassing op TS. Welke 'bepaalde voordelen' heeft TS afgesproken - ik lees er niets over?
[..]
Niet van toepassing op TS.
[..]
De compensatie is voor zover ik hieruit haal alleen van toepassing op passagiers die tegen hun wil de toegang tot een vlucht is geweigerd. Niet van toepassing gezien 'vrijwilliger'. Dit sluit TS uit van vergoeding uit artikel 7 (de vaste bedragen afhankelijk van de afstand), maar geeft hem recht op vergoeding uit artikel 8.
[..]
Voor zover ik het eruit haal, heeft TS een vervangende vlucht gekregen. Daar had hij recht op. Hij heeft nog steeds recht op dat wat is afgesproken (maar in dit topic niet bekend is).
TS geeft niet aan dat er 'bepaalde voordelen' zijn afgesproken (en/of wat die zouden zijn), maar dat hij een (standaard) claim heeft ingediend wegens vertraging (vlucht niet vertraagd, maar wel een latere aankomst door latere vlucht). Ik vermoed dat er geen recht is op de claim bij vertraging, maar alleen op wat ia afgesproken. En daar lees ik nog geen antwoord op.
Uit jouw zelfde bron:
[..]
TS heeft niets op papier, omdat hij met een kluitje in het riet is gestuurd (doe maar online, dit dat). Of de medewerker van de maatschappij heeft hem onjuist afgehandeld, of het is beleid om bewust verkeerd te informeren. Als er op het moment niets is afgesproken (en de claim voor vertraging niet van toepassing is op vrijwilligers), heeft TS geen poot om op te staan.
Geen idee. Die kopen het wellicht direct af omdat laag bedrag en veel moeite. Snel je geld, maar voelt niet rechtvaardig.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:37 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?
Precies, maar volgens mij is er dan geen claim (i.p.v. de door jou genoemde vergoeding).quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Maar als TS niks getekend heeft, kan easyJet toch ook niet bewijzen wat ze dan wel zijn overeengekomen, en of der überhaupt een overeenkomst was?
Dus kom je terug bij die 250 euro lijkt me
Niet iedereen heeft een rechtsbijstandsverzekering.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:37 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Wat is de reden dat mensen bij een maatschappij die moeilijk doet naar EUClaim stapt in plaats van je rechtsbijstand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |