Bij de meeste spaarrekeningen heb ik het geld voor het middaguur op m'n Rabo of ING betaalrekening staan als ik s'morgens voor 9:00 de overboeking doe. Dat is bijvoorbeeld het geval bij Leaseplan Bank, MoneYou en NIBC. Een aantal zijn trager (bijvoorbeeld Nationale Nederlanden) en heb ik het geld pas s'middags.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat je er niet realtime over kan beschikken. Als je een spaarrekening aanhoudt waar je ook je lopende rekening hebt kan je er direct bij.
Dat is ook helemaal waar. Maar ik vind het gewoon prettig om wat 'nog sneller' achter de hand te hebben voor het geval dat.....quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij de meeste spaarrekeningen heb ik het geld voor het middaguur op m'n Rabo of ING betaalrekening staan als ik s'morgens voor 9:00 de overboeking doe.
Niet geheel verrassend gaat de Rabobank mee:quote:Op maandag 31 juli 2017 05:00 schreef djh77 het volgende:
U spaart bij ING. Met dit bericht informeren wij u dat de rentes voor uw spaarrekening(en) met een variabele rente wijzigen op 3 augustus 2017. Hieronder ziet u de rentepercentages op een rij:
Spaarrekening
Over saldi tot ¤ 25.000 0,10% (was 0,15%)
Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 0,10% (was 0,15%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 0,15% (was 0,20%)
De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo. De rentepercentages zijn op jaarbasis.
quote:Rabo InternetSparen
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin uw spaartegoed valt.
Saldoklasse 1. ¤ 0 tot ¤ 20.000
0,10 % (was 0,15 %)*
Saldoklasse 2. Vanaf ¤ 20.000 tot ¤ 100.000
0,10 % (was 0,15 %)*
Saldoklasse 3. Vanaf ¤ 100.000
0,10 % (was 0,15 %)*
Over het gedeelte van het tegoed boven ¤ 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd).*
Rabo PeriodeSparen
Hieronder ziet u voor de varianten het nieuwe rentepercentage.
Rabo PeriodeSparen 30
0,20 % (was 0,25 %)*
Rabo PeriodeSparen 90
0,25 % (was 0,30 %)*
Over het gedeelte van het tegoed boven ¤ 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd).*
Het is wel een zeikbank zeg! Eerst een heel gedoe over dat ze belastingreferenties moeten hebben en net een mailtje van "we zijn verplicht te vragen waar die 100k vandaan komt". Ja gewoon van een andere spaarrekening natuurlijk, want jullie geven 1% en die andere bank maar 0,5%. Duh...quote:Op maandag 31 juli 2017 17:42 schreef Spaardertje het volgende:
Netjes 1% gekregen op m'n advanzia rekening.
Waar veel mensen decennialang veel minder rente ontvangen dan ze hadden kunnen krijgen is SeLang zelfs nog scherp op één enkele dag rente.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:25 schreef SeLang het volgende:
Dit is relevant omdat je bijvoorbeeld je geld van NIBC naar Leaseplan wilt verplaatsen als ze de rente verlagen. Dan wil je in een dag van NIBC --> Rabo --> Leaseplan zonder renteverlies. Bij Nationale Nederlanden --> Rabo --> Leaseplan werkt dat niet omdat het geld te laat binnenkomt bij Rabo om het nog diezelfde dag te kunnen doorsluizen en je dus een dag lang de lage Rabo rente ontvangt (= ¤1,10 verlies, gebaseerd op 0,4% renteverschil tussen Rabo en Leaseplan).
Ik moet zeggen dat ik daar ook altijd op let. Ook maak ik dergelijke overboekingen bij voorkeur niet op een vrijdag om dat je dan, als het toch eens "mis" loopt een heel weekend rente mist.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar veel mensen decennialang veel minder rente ontvangen dan ze hadden kunnen krijgen is SeLang zelfs nog scherp op één enkele dag rente.
quote:U heeft een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden met variabele rente. Als gevolg van de
huidige marktomstandigheden verlagen wij het rentepercentage van de internetspaarrekening per
18 augustus 2018 van 0,4% naar 0,35%.
Over het algemeen hebben KNAB en Leaseplan Bank vaak de hoogste rentes op vrij opneembaar spaargeld. Daar heb ik dan ook mijn rekeningen lopen. Ook met deposito's is LPB vaak een goede partij.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:07 schreef Kaizen_ het volgende:
Vanwege de kelderende rentes heb ik zelf drie spaarrekeningen lopen:
Rabobank 0,1%
Hier heb ik zo weinig mogelijk opstaan, meestal een bedrag < ¤200.
DHB 5YR Periode sparen 1,45%
Een groot gedeelte van mijn spaargeld heb ik 5 jaar vastgezet op 1,45% rente. Ben nu aan het tweede jaar begonnen en aan het einde van de rit verwacht ik plusminus ¤3000 "winst" eruit te behalen, vergeleken met Argenta- en Rabo rekeningen.
Argenta 0,4%
Hier staat al mijn spaargeld, min het DHB Bank gedeelte wat vaststaat. Geen enorm hoge rente, maar alsnog beter dan de Rabobank.
Dat is best veel zeg. Op hun site staat ook dat ze onder het depositogarantiestelsel vallen. Is deze bank net nieuw ofzo want deze staat niet in de OP?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:17 schreef radeloosje1987 het volgende:
Iemand ervaring met Bigbank? Kan je voor aantrekkelijk 1.10 % rente een jaar lang je spaargeld vastzetten.
quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:35 schreef SeLang het volgende:
"we zijn verplicht te vragen waar die 100k vandaan komt". Ja gewoon van een andere spaarrekening natuurlijk, want jullie geven 1% en die andere bank maar 0,5%. Duh...
Vallen NIET onder het Nederlandse Deposito Garantiestelsel. Als ze omvallen, zul je dus naar de Baltische Staten moeten en je geld bij de Nationale bank ophalen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:17 schreef radeloosje1987 het volgende:
Iemand ervaring met Bigbank? Kan je voor aantrekkelijk 1.10 % rente een jaar lang je spaargeld vastzetten.
Zijn al sinds 1992 actief en sinds 2012 in NL. Net gebeld, hele goede klantenservice.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Vallen NIET onder het Nederlandse Deposito Garantiestelsel. Als ze omvallen, zul je dus naar de Baltische Staten moeten en je geld bij de Nationale bank ophalen.
Maar nog steeds geld dat het niet onder het NL garantiestelsel valt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:45 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Zijn al sinds 1992 actief en sinds 2012 in NL. Net gebeld, hele goede klantenservice.
Ik zou het risico wel aandurven. http://imgur.com/a/15ApNquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:18 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Maar nog steeds geld dat het niet onder het NL garantiestelsel valt.
Hoe zit dat eigenlijk met die bonusrente?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:21 schreef blomke het volgende:
Knab verlaagt de rentes:
op vrijdag 1 september verlagen we de rentetarieven. Hieronder vind je de nieuwe tarieven.
De particuliere rentetarieven op een rij:
Betaalrekening:
Over je saldo tot ¤ 250.000*: 0,10% (ongewijzigd)
Over je saldo vanaf ¤ 250.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Flexibele Spaarrekening:
Over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,45% (was 0,50%)
Kwartaal Spaarrekening:
Basisrente over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,30% (was 0,35%)
Bonusrente over je saldo tot ¤ 500.000*: 0,20% (ongewijzigd)
Vermogensbeheerrekening:
Over je liquide saldo tot ¤ 500.000*: 0,45% (was 0,50%)
Gemaksbeleggenrekening:
Over je liquide saldo tot ¤ 500.000*: 0,45% (was 0,50%)
Saldo vanaf ¤ 500.000:
Rente over je saldo vanaf ¤ 500.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Hoe bedoelen ze dat nu precies, heb je een rekenvoorbeeld?quote:De bonusrente is een extra rente die op elke eerste dag van een kalenderkwartaal wordt berekend over het saldo dat gedurende het hele afgelopen kalenderkwartaal op je rekening heeft gestaan.
Dan krijg je dus, voor dat kwartaal, bonus over 10k aangezien alleen die 10k er het gehele kwartaal opgestaan heeft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 04:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met die bonusrente?
[..]
Hoe bedoelen ze dat nu precies, heb je een rekenvoorbeeld?
Stel: ik heb 1 januari 15.000 euro. Op 1 februari pin ik 5.000 en heb ik nog 10k over. Dan stort ik 10k bij en heb ik op 1 april 20k. Waarover krijg ik dan rente?
Dat dacht ik al - bedankt!quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 06:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan krijg je dus, voor dat kwartaal, bonus over 10k aangezien alleen die 10k er het gehele kwartaal opgestaan heeft.
Dat zou je uitgangspunt moeten zijn. Daarnaast kan het prettig zijn dat je er voor noodgevallen wel over kan beschikken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 07:53 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al - bedankt!Eigenlijk alleen gunstig voor mensen die niks afhalen en enkel bijstorten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |