http://www.omroepgelderla(...)nte-in-behandelkamerquote:NIJMEGEN - De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) wil dat een 42-jarige gynaecoloog wordt geschorst omdat hij tijdens zijn opleiding in het Radboudumc een seksuele relatie had met een patiënte. Volgens de IGZ kan dit niet door de beugel.
De vrouw onthulde vorig jaar dat ze in 2009 tijdens haar zwangerschap regelmatig seks had met de arts in opleiding. Dit gebeurde in de behandelkamer van het Nijmeegse ziekenhuis. Volgens een woordvoerder van het Radboudumc werd het ziekenhuis in 2015 op de hoogte gesteld van de zaak.
De patiënte en haar partner waren bij de gynaecoloog in behandeling wegens vruchtbaarheidsproblemen. De vrouw raakte uiteindelijk spontaan zwanger maar was inmiddels tot over haar oren verliefd op de arts.
'Arts in de fout'
Na de behandeling zocht de zwangere vrouw weer contact met de gynaecoloog en hadden zij afspraakjes. Als vriendendienst maakte hij in het ziekenhuis zonder medische noodzaak echo’s en hadden de man en vrouw seks in de behandelkamer.
De inspectie betoogde woensdag bij het regionaal tuchtcollege in Eindhoven dat de arts de fout in is gegaan en de verleiding had moeten weerstaan. De gynaecoloog verklaarde dat hij was gezwicht voor het emotionele verhaal van de vrouw en haar avances.
'Steun collega's'
De gynaecoloog heeft zijn opleiding in Nijmegen afgerond en werkt inmiddels in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Zijn verhaal is daar bekend en hij krijgt daar naar eigen zeggen de volledige steun van zijn collega’s en de ziekenhuisdirectie.
Het tuchtcollege doet op 26 juli uitspraak over de zaak.
Alsof vrouwen geen seks met elkaar kunnen hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Snap sowieso niet dat dat beroep niet alleen voor vrouwen is.
Minder snel denk ik.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Alsof vrouwen geen seks met elkaar kunnen hebben.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Hoezo? Ik vind met enkele uitzonderingen mannelijke gyns fijner dam vrouwen. Mannen zijn voorzichtiger en zeggen duidelijker dat ze doen in mijn ervaring.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Allejezus wat een domme opmerkingquote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Dan snap jij wel meer dingen niet!quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Vuile misandrist. Ga naar girlpower.com ofzo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Want?quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:44 schreef DKS het volgende:
Nou ja, hij was natuurlijk al 'een lul'.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:31 schreef DrMabuse het volgende:
Fijn zo'n onthulling.
Wat ik lees is dat er een relatie was ontstaan, dat kan (ook daar in die omstandigheden) gebeuren lijkt me.
Zeker omdat hij het paar langer begeleidde.
Triest dat de man / arts nu de lul kan worden.
Triest? Beroepsethiek kunnen we beter afschaffen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:31 schreef DrMabuse het volgende:
Fijn zo'n onthulling.
Wat ik lees is dat er een relatie was ontstaan, dat kan (ook daar in die omstandigheden) gebeuren lijkt me.
Zeker omdat hij het paar langer begeleidde.
Triest dat de man / arts nu de lul kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |