Zijn er hier mensen die wel eens dit soort dingen hebben gedaan?
Zo ja : waarom heb je het gedaan?
Nieuwgierigheid of wist je gewoon niet dat het gevaarlijk was?
Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen.
quote:?
Op vrijdag 13 december 2002 22:35 schreef MUUS het volgende:
We weten allemaal dat geesten oproepen geen goed plan is.
quote:Dat topic is meer dan een jaar oud.
Op vrijdag 13 december 2002 22:36 schreef F1908 het volgende:
Glaasje draaien
quote:Oproepen en dus de rust verstoren is niet slim.
Op vrijdag 13 december 2002 22:37 schreef facedown het volgende:[..]
?
quote:he die ga ik onthouden
Op vrijdag 13 december 2002 22:38 schreef MUUS het volgende:[..]
Dat topic is meer dan een jaar oud.
Nieuwe users, nieuwe verhalen.
ik functioneer iig nog
moet ook zeggen dat ik er niet erg in geloof..
misschien zijn de mensen die het doen sowieso wel niet goed bij hun hoofd
aan de andere kant: ik ken de verhalen, mensen die in het gesticht zijn beland, maarja.....verhalen zijn verhalen..... dus ja..
je kan er niet veel mee..
quote:Er zijn voorspellingen uitgekomen.
Op vrijdag 13 december 2002 22:39 schreef static het volgende:
Ja, meerdere malen gedaan (uit balorigheid na een fles wijn), is een rits belachelijke voorspellingen uitgekomen.
Mag ik weten wat er uit is gekomen of hou je dat liever voor jezelf?
quote:Klopt... en dat hier het geval is.. ga ik een Quija bord aanschaffen..
Oproepen en dus de rust verstoren is niet slim.
Als ze vanzelf naar je toe komen, is het een ander verhaal.
Ik wil ze zo proberen een makkelijker medium te geven met mij te communiceren als ze dat mochten willen...
( eigenlijk een medium dat het makkelijker voor míj maakt om naar hún te luisteren... )
ik ga ook niemand aanroepen die er niet is..
Alhoewel ik niet in geesten ed geloof, vind ik toch dat je niet moet fucken met dat soort dingen.
Niet doen dus... laat de doden dood.
quote:Als je erin gelooft tenminste. Anders gebeurd er vrij weinig (oftwel niks). Kan je wachten totdat je een ons weegt voordat het glas gaat bewegen of het ouija bord je iets duidelijk probeert te maken.
Oproepen en dus de rust verstoren is niet slim.
Als ze vanzelf naar je toe komen, is het een ander verhaal.
quote:
quote:Laatste post is van 9 sept 2002 daarvoor 28 aug 2002.
Op maandag 9 september 2002 19:12 schreef Dezz het volgende:
Zou er iemand eens foto's willen maken tijdens zo'n glaasje draai gebeuren! Of zullen we eens een Fok!glaasjedraai dag houden, lijkt me een lachu idee
Geen jaar oud dus .. tja .. hmmm lieve Muus. niet erg hoor maar kraak niet iemand direct af die je helpt door het oudere topic aan te wijzen.
-on topic - tja ik vind het best gevaarlijk en heb het niet zo op het oproepen van geesten.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 13-12-2002 22:45]
quote:Jezus, LD, ik kraak niemand af.
Op vrijdag 13 december 2002 22:42 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
[..]Laatste post is van 9 sept 2002 daarvoor 28 aug 2002.
Geen jaar oud dus .. tja .. hmmm lieve Muus. niet erg hoor maar kraak niet iemand direct af die je helpt door het oudere topic aan te wijzen
Ik laat deze graag nog even open. Er reageren namelijk users van wie ik het niet had verwacht en van wie ik erg graag nog wat meer wil horen.
quote:Toch blijf ik bij mijn mening niet te klootzakken met de doden.
Op vrijdag 13 december 2002 22:42 schreef facedown het volgende:[..]
Als je erin gelooft tenminste. Anders gebeurd er vrij weinig (oftwel niks). Kan je wachten totdat je een ons weegt voordat het glas gaat bewegen of het ouija bord je iets duidelijk probeert te maken.
Slechte zaak, ook puur uit respect.
quote:boeie
Op vrijdag 13 december 2002 22:42 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
[..]Laatste post is van 9 sept 2002 daarvoor 28 aug 2002.
Geen jaar oud dus .. tja .. hmmm lieve Muus. niet erg hoor maar kraak niet iemand direct af die je helpt door het oudere topic aan te wijzen
quote:Neuh, ik ben een grote twijfelaar.
Op vrijdag 13 december 2002 22:41 schreef MUUS het volgende:[..]
Er zijn voorspellingen uitgekomen.
Dus mag ik aannemen dat je erin gelooft?
Ik neem aan, dat je niet zelf die voorspellingen hebt gedaan.Mag ik weten wat er uit is gekomen of hou je dat liever voor jezelf?
Er werd voorspeld dat ik een bepaald persoon in 1999/2000 tegen zou komen (zelfs met naam en toenaam genoemd), is niet gebeurt.
Daarnaast zou ik met mijn neef (die overigens nu wel in het televisie-wereldje zit) een film gaan produceren ( ) waarin hij ook zou gaan acteren, is ook niet gebeurt.
Ik zou iets met het land India te maken gaan krijgen, ook geen idee waar dat op sloeg.
Er was nog wat meer, misschien dat me dat straks te binnen schiet, het is alweer een tijdje geleden.
X-Ray, is er toen helemaal niets gebeurd?
Mirage, ooit al eens eerder gedaan of wordt dat dan je eerste keer?
Dan nog : laat je zo'n bord gewoon staan en wacht je tot ze zelf iets doen of roep je ze op? Dat is dan wel weer de rust verstoren natuurlijk.
Vragen, vragen.
quote:Je hoeft toch niet perse te klootzakken met de doden? Misschien vinden ze het juist wel fijn om nog eens in contact te komen?
Op vrijdag 13 december 2002 22:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
Toch blijf ik bij mijn mening niet te klootzakken met de doden.
quote:Of een of andere grapjas die het glas een handje helpt (mits je het met meerdere personen doet natuurlijk)
Op vrijdag 13 december 2002 22:48 schreef Tha-Gnome het volgende:
Het kan natuurlijk wel waar zijn dat het glas misschien gaat bewegen, maar das puur menselijke energie.
quote:Ben je het zelf van plan dan? Vanwaar die interesse?
Op vrijdag 13 december 2002 22:47 schreef MUUS het volgende:Vragen, vragen.
Makes no sense @ all.
Hoe en of het werkt weet ik niet, maar er zijn zat (vreemde) verhalen.
Maar contact met de doden....nee.
quote:Tijdens was wel leuk (maar goed, we hadden een flinke borrel op
Op vrijdag 13 december 2002 22:47 schreef MUUS het volgende:
Static, wat gebeurde er dan tijdens en na het glaasje draaien?
Wat er daarna allemaal gebeurt is was heel vreemd, ik kom een keer thuis, staat opeens een joekel van een antieke spiegel die normaal aan de muur hangt netjes op de grond tegen een andere muur.
Een tijd later lag er een plas water op mijn bureau, netjes om mijn laptop heen (nee, geen lekkage), mijn honden worden af en toe enorm bang voor niets en kruipen helemaal trillend weg, spullen die opeens verwijnen en er later weer zijn, etc.
quote:Nee, absoluut niet. Ik heb het in mijn tienerjaren een keer gedaan.
Op vrijdag 13 december 2002 22:49 schreef facedown het volgende:[..]
Ben je het zelf van plan dan? Vanwaar die interesse?
Vanwaar die interesse?
Mijn interesse in geesten is er altijd geweest. Ik heb zelf genoeg ervaringen. Ik weet ook dat er genoeg users zijn die ook ervaringen hebben, maar ze vaak niet durven posten.
Misschien dat een zetje ze helpt.
quote:Wat gebeurde er toen? Deed je het alleen of met vrienden/bekenden?
Op vrijdag 13 december 2002 22:53 schreef MUUS het volgende:[..]
Nee, absoluut niet. Ik heb het in mijn tienerjaren een keer gedaan.
Ik was gelijk genezen.
quote:Heb je een voorbeeld?
Mijn interesse in geesten is er altijd geweest. Ik heb zelf genoeg ervaringen. Ik weet ook dat er genoeg users zijn die ook ervaringen hebben, maar ze vaak niet durven posten.
quote:Dat gebeurde allemaal daarna pas?
Op vrijdag 13 december 2002 22:51 schreef static het volgende:[..]
Tijdens was wel leuk (maar goed, we hadden een flinke borrel op
), was iemand die beweerde van Franse adel te zijn.
Wat er daarna allemaal gebeurt is was heel vreemd, ik kom een keer thuis, staat opeens een joekel van een antieke spiegel die normaal aan de muur hangt netjes op de grond tegen een andere muur.
Een tijd later lag er een plas water op mijn bureau, netjes om mijn laptop heen (nee, geen lekkage), mijn honden worden af en toe enorm bang voor niets en kruipen helemaal trillend weg, spullen die opeens verwijnen en er later weer zijn, etc.
Denk je dat het echt door het oproepen komt?
Misschien gebeurden die dingen daarvoor al.
(Dieren zijn idd erg gevoelig voor dat soort dingen. )
quote:Er zijn 3 vaste die zich met mij bemoeien... " geesten / eniteiten/ aanwezigen... ik weet nooit hoe ze te noemen )
Static, wat gebeurde er dan tijdens en na het glaasje draaien?X-Ray, is er toen helemaal niets gebeurd?
Mirage, ooit al eens eerder gedaan of wordt dat dan je eerste keer?
Dan nog : laat je zo'n bord gewoon staan en wacht je tot ze zelf iets doen of roep je ze op? Dat is dan wel weer de rust verstoren natuurlijk.Vragen, vragen.
Ik heb een periode gehd dat er heel erg aan mij getrokken werd... zo voelde het figuurlijk... ik had het idee dat ze iets wilden vertellen, maar ik begreep ze niet...
Dit is alweer lang geleden.. tegenwoordig verloopt alles gewoon rustig.
Ik krijg " gedacvhten " die in mijn hoofd oppoppen.. weet alleen niet of dit door hun komt of door bijvoorbeeld helderweten ( ?? ) .
Wat is wél weet is dat ik met hún kan communiceren...
Ik kan ze vertellen weg te gaan ( iig even niet " aanwezig " te zijn )
Andere manieren van contact zijn eigenlijk heel moeilijk te omschrijven...
Als klein meisje kon ik het allemaal wel heel makkelijk...
Nodig heb ik het verder ook niet.. Alles loopt lekker... mijn ontwikeling gaat in een mooi tempo....
alles is oke...
Ik wil heel graag eens kijken of communicatie op een duidelijker manier ( letters en beweging op een plek waar het ook voor communicatie bedoeld is !! ) een positieve ervaring is. En of dat voor mij is weggelegd.
Mocht communiceren op die manier lukken, dan denk ik dat misinterpretatie van dingen ook een iets kleiner probleem wordt.. het is gewoon duidelijk...
Ik wil in het begin gewoon het bord eerst een paar dagen in de kamer laten liggen..
" vertellen " dat ik een manier heb gevonden waarmee ik waarschijnlijk beter kan luisteren.
Dan gewoon een keer een avond gaan zitten.. ( als het toch al onrutig hier is ) niets zeggen niets vragen, behalve mededelen dat ik bereid ben om te luisteren...
that´s it...
quote:Wmoa, 56 resultaten op glaasje draaien en 20 op ouija bord. Wat denk je dat je nu ineens gaat ontdekken
Op vrijdag 13 december 2002 22:38 schreef MUUS het volgende:
JIJ doet dat.. het bord is een medium net als je stem... JIJ praat... het geluid dient alleen als medium zodat de ander wéét dat en wat je zegt....
quote:Huh
Op vrijdag 13 december 2002 23:00 schreef Mirage het volgende:
het geluid dient alleen als medium zodat de ander wéét dat en wat je zegt....
quote:Ik ben van mening dat die werelden gescheiden moeten blijven.
Op vrijdag 13 december 2002 22:47 schreef facedown het volgende:[..]
Je hoeft toch niet perse te klootzakken met de doden? Misschien vinden ze het juist wel fijn om nog eens in contact te komen?
Of die andere wereld uberhaupt bestaan laat ik in het midden. Gewoon niet doen...klaar.
quote:Waarom?
Op vrijdag 13 december 2002 23:02 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik ben van mening dat die werelden gescheiden moeten blijven.
Punt.
quote:Pfffff, moet ik even heel diep graven. We hebben het dan ook over 11 jaar geleden...
Op vrijdag 13 december 2002 22:56 schreef facedown het volgende:Wat gebeurde er toen? Deed je het alleen of met vrienden/bekenden?
Andere vragen kan ik me zo snel ff niet herinneren.
Ik weet wel, dat ik er heel snel mee ophield, omdat die geest me zo'n naar gevoel gaf. Alsof ik haar bezit was.
Nogmaals : ik deed het alleen, want dat vriendinnetje mocht niet meer meedoen. Zij heeft het glas dus niet geduwd.
quote:Van mijn andere ervaringen bedoel je of bedoelde je het bovenstaande?
Heb je een voorbeeld?
quote:Yup..
Op vrijdag 13 december 2002 22:56 schreef MUUS het volgende:[..]
Dat gebeurde allemaal daarna pas?
quote:Geen idee, ik ben zeer sceptisch.
Denk je dat het echt door het oproepen komt?
quote:Neuh...
Misschien gebeurden die dingen daarvoor al.
Je mag je gids ook hulp vragen...
Een Quija bord vergemakkelijkt dit contact...
WAAROM dan de angst ?
OMdat een Quija bord zo gemakkelijk is kan iedere entiteit zich ermee bemoeien... Je opend een deur voor veel meer dan alleen je eigen gids..
Daarnaast roepen mensen geesten op... dáármee haal je iets wat neit al bij je is naar je toe... kan goed zijn kan niet goed zijn... in de zin van een warhoofd... iemand die doet of hij alle wijsheid in pacht heeft etc...
Óók een gevaar is de aantrekkingskracht van " niet slimme vragen ".. wanneer ga ik dood..
Moet ik van het gebouw springen of niet ?
etc...
JIJ bent hier de mens .. jij moet JOUW leven leiden... NIEMAND heeft hier invloed op of kan bepalen welke weg JIJ gaat/ wil bewandelen....
Maak dus je EIGEN keuzes... laat die nooit afhangen van een dergelijk iets..
Gebruik het als info bron.. net als dat je een boek leest...
Gebruik het voor warmte/ troost desnoods.. je bent niet alleen...
Gebruik het desnoods voor ADVIES !
Gebruik het voor je ontwikkeling.. of misschien wel om hún een handje te helpen..
quote:Heb je sindsdien nog wat van die vrouw 'vernomen', het lijkt me dat zoiets je wel blijft achtervolgen, alsof er continu op je gelet wordt!
Op vrijdag 13 december 2002 23:03 schreef MUUS het volgende:[..]
Pfffff, moet ik even heel diep graven. We hebben het dan ook over 11 jaar geleden...
-knip-
quote:Hoe zou je die dingen die in je huis gebeuren dan verklaren?
Op vrijdag 13 december 2002 23:04 schreef static het volgende:Geen idee, ik ben zeer sceptisch.
quote:Het glas heeft niet bewogen. Er is niets gebeurt.
X-Ray, is er toen helemaal niets gebeurd?
quote:Maar hoe weet je dat je je gids aan de lijn hebt, of een andere goede entiteit? Aangezien ze allen kunnen liegen.
Op vrijdag 13 december 2002 23:05 schreef Mirage het volgende:
Je " gidsen " of " vaste aanwezigen " kan en mag je ten alle tijden mee communiceren...Je mag je gids ook hulp vragen...
quote:Hallo
Op vrijdag 13 december 2002 23:02 schreef Furby het volgende:
HuhWat staat daar eigenlijk
quote:Omdat ze niet voor jan lul gescheiden ZIJN.
Op vrijdag 13 december 2002 23:03 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Waarom?
quote:...Heb je al contact
Op vrijdag 13 december 2002 23:09 schreef Furby het volgende:[..]
Hallo
...
quote:Gewoon niet nadenken en alles op geesten afschuiven.
Op vrijdag 13 december 2002 23:06 schreef MUUS het volgende:
Hoe zou je die dingen die in je huis gebeuren dan verklaren?
quote:Ehm, of zij het was, weet ik niet, maar er zijn wel dingen gebeurd waarbij ik exact hetzelfde gevoel kreeg als toen. Heel naar en heel benauwend.
Op vrijdag 13 december 2002 23:06 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Heb je sindsdien nog wat van die vrouw 'vernomen', het lijkt me dat zoiets je wel blijft achtervolgen, alsof er continu op je gelet wordt!
Ik heb na die ene keer nooit meer geesten opgeroepen en ik heb ook niet de behoefte om het weer te doen. Dus controleren of zij het was, ga ik iig niet doen. Ik WIL niet eens weten of ze er nog is.
quote:De geest van ieder mens is op dat moment aanwezig, wie zegt dan dat ze gescheiden zijn? Omdat we ze niet kunen zien, horen of voelen; normalitair gezien?
Op vrijdag 13 december 2002 23:09 schreef X-Ray het volgende:[..]
Omdat ze niet voor jan lul gescheiden ZIJN.
quote:Dát is dus het gevaar.. ze kunnen liegen..
Op vrijdag 13 december 2002 23:08 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Maar hoe weet je dat je je gids aan de lijn hebt, of een andere goede entiteit? Aangezien ze allen kunnen liegen.
Ik ben nu op een punt dat ik denk genoeg contact te hebben gehad en heb om juist aan te voelen of iets goed is of niet.
Ik ga ook niemand oproepen..
ik pak het bord als ze weer druk zijn ( en dus contact met MIJ maken )
quote:Wat vond je vriendinnetje ervan? (lijkt me niet relaxed op jonge leeftijd)
Op vrijdag 13 december 2002 23:03 schreef MUUS het volgende:[..]
Ik deed het met 1 vriendinnetje, maar later alleen.
De geest die kwam verbood haar nog mee te doen. Ze mocht haar niet en wilde haar niet eens in de kamer hebben. Het was een vrouw die zei dat ze altijd bij me was en alles zag wat ik deed. Ze was erg jaloers op dat vriendinnetje. De sfeer was ook erg eng op dat moment. Ik scheet peultjes. Ze haatte dat meisje gewoon. Het was een oude vrouw, die op 86e jarige leeftijd was gestorven. Ze had ook een hele rare naam, Urg oid.
Ik stelde toen allemaal typische meisjesvragen.
Het was net uit met mijn vriendje en ik wilde weten of we nog bij elkaar kwamen. Het antwoord was "ja".
Ik zag die jongen helemaal niet meer en een week later kwam ik hem tegen en was het weer meteen "aan".Andere vragen kan ik me zo snel ff niet herinneren.
Ik weet wel, dat ik er heel snel mee ophield, omdat die geest me zo'n naar gevoel gaf. Alsof ik haar bezit was.
Nogmaals : ik deed het alleen, want dat vriendinnetje mocht niet meer meedoen. Zij heeft het glas dus niet geduwd.
[..]
quote:Nee, zoals bovenstaande idd.
Van mijn andere ervaringen bedoel je of bedoelde je het bovenstaande?
Andere ervaringen zijn dan buiten het glas cq ouija bord?
quote:Misschien is het voor de belanghebbenden interessant om de "oude" topics toch te lezen. Er staat best wel veel info in en ook verhalen van veel mensen . onderandere van oud truthers etc.
Op vrijdag 13 december 2002 22:45 schreef Chiwakka het volgende:
geesten oproepen/ glaasje draaien
ik wil graag met geesten in contact komen
Communicatie met geesten
Glaasje draaien: Het klopt allemaal niet...
glaasje draaien
OUIJA-boards
Glaasje draaien
Glaasje draaien
ook deze staat erin
quote:Misschien ook wel interessant voor jullie, maar nog steeds raad ik jullie aan er niet aan te doen ...
Op donderdag 15 november 2001 23:13 schreef A_X het volgende:
http://www.google.com/search?hl=nl&q=ouija+bord&lr=lang_nlkijk hier eens zou ik zeggen, genoeg over te vinden in het nederlands.
http://www.reewoud.com/ouija/info.htm
Hier kan je zelfs Ouija borden bestellen, maar als je een beetje handig bent maak je zelf ook zoiets.
quote:Zeg ik dat dan?
Op vrijdag 13 december 2002 23:10 schreef Furby het volgende:[..]
Gewoon niet nadenken en alles op geesten afschuiven.
Als jij een spiegel aan de muur hebt hangen en je komt binnen en dat ding staat ineens tegen een heel andere muur, ga jij dan niet nadenken?
Hoe verklaar jij dat dan?
sorry.. kan je de vraag voor mij duidelijker proberen te maken ?
quote:Dode mensen zijn dood.
Op vrijdag 13 december 2002 23:11 schreef Infinity123 het volgende:[..]
De geest van ieder mens is op dat moment aanwezig, wie zegt dan dat ze gescheiden zijn? Omdat we ze niet kunen zien, horen of voelen; normalitair gezien?
Volgens mij staan deze twee werelden juist heel dicht bij elkaar, wat doen deze zielen anders dan hier op de aarde?
Laat ze met rust.
Punt.
quote:Of de spiegel valt... en gaat met een boogje...komt heelhuids aan op de grond..
Op vrijdag 13 december 2002 23:13 schreef MUUS het volgende:[..]
Zeg ik dat dan?
Als jij een spiegel aan de muur hebt hangen en je komt binnen en dat ding staat ineens tegen een heel andere muur, ga jij dan niet nadenken?
quote:Als een sixth sence? Kan iedereen dat voelen? Heb jij al eens in contact gestaan met hele boze entieiten, zo ja, hoe was dat en wat deed je?
Op vrijdag 13 december 2002 23:12 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik ben nu op een punt dat ik denk genoeg contact te hebben gehad en heb om juist aan te voelen of iets goed is of niet.
Sorry, ben heel nieuwsgierig naar dit soort zaken.
quote:In ieder geval NIET door te denken dat een geest de moeite neemt om dingen te verplaatsen puur ter vermaak van zichzelf.
Op vrijdag 13 december 2002 23:13 schreef MUUS het volgende:Hoe verklaar jij dat dan?
Als hij een spiegel kan verplaatsen kan hij ook een pen pakken en schrijven of een beetje in notepad kladderen. Waarom ga je trouwens met een glas zitten en niet met een pen en bloknote
quote:Sommige zijn rusteloos en wel hun zielen zijn wraakzuchtig , daarom moet je ze niet storen .. Het kan gevaarlijk zijn.
Op vrijdag 13 december 2002 23:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Laat ze met rust.
Punt.
quote:ouders, vriend, vriendin, kennis, alcohol, mdma.... enz enz.
Op vrijdag 13 december 2002 23:13 schreef MUUS het volgende:[..]
Zeg ik dat dan?
quote:Ik denk dat jij gelijk hebt...
Dode mensen zijn dood.
Laat ze met rust.
Punt.
moet j die dan ook persé negeren ?
Ik denk dat dat een vrije keuze is...en dat er hier geen goed of fout in is.
quote:Of jij je zin duidelijker kan maken. Ik begrijp de hele zin niet, wat op wat slaat of er woorden tussen hadden gemoeten of weet ik wat ...
Op vrijdag 13 december 2002 23:14 schreef Mirage het volgende:sorry.. kan je de vraag voor mij duidelijker proberen te maken ?
quote:Geen idee, maar ik relateer het niet direct aan dat glaasje draaien.
Op vrijdag 13 december 2002 23:06 schreef MUUS het volgende:[..]
Hoe zou je die dingen die in je huis gebeuren dan verklaren?
quote:Die ging bijna over haar nek van angst. Ze vond het doodeng en heeft dus wel ff een potje zitten huilen.
Op vrijdag 13 december 2002 23:12 schreef facedown het volgende:
Wat vond je vriendinnetje ervan? (lijkt me niet relaxed op jonge leeftijd)
Waarom deed je het later TOCH nog alleen? Fascinatie? En waarom luisterde je naar die oude vrouw? Dacht je dat ze jou of je vriendinnetje iets aan zou doen?
Alleen wat dat betreft heb ik geluisterd. Ik was 14 en scheet peultjes.
Naderhand ben ik heel blij, dat ik niet zomaar gestopt ben en heb gewacht tot ik weg mocht.
We waren toen allebei idd bang, dat ze wat zou doen.
Het gevoel van toen zorgt er nu weer voor dat ik kippenvel krijg.
quote:Ja, naast deze ervaring dus. Die zijn dus ook voor een ander topic.
Nee, zoals bovenstaande idd.Andere ervaringen zijn dan buiten het glas cq ouija bord?
quote:Die film heb ik nog niet gezien.. ik heb hem opgenomen.. is nu nog bezig geloof ik...
Op vrijdag 13 december 2002 23:15 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Als een sixth sence? Kan iedereen dat voelen? Heb jij al eens in contact gestaan met hele boze entieiten, zo ja, hoe was dat en wat deed je?
Sorry, ben heel nieuwsgierig naar dit soort zaken.
ik heb beloofd hem vanacht samen met mijn vriend te kijken.. Hier kan ik dus geen antwoord op geven
Maar boze/slechte entiteiten.. ik geloof het niet.. wel chaotische.. en die kunnen je ( mij ) het idee geven dat ze slecht zijn... gewoonweg omdat het " eng " of niet goed voelt... het chaotische/ verwarde voel ik dan namelijk aan.. en dan moet ik mijzelf ffe bij elkaar pakken... goed luisteren.. óf zeggen dat ze op moeten vliegen.
quote:Zeik op man. Wat is er dan gevaarlijk
Op vrijdag 13 december 2002 23:16 schreef Lord Dreamer het volgende:Het kan gevaarlijk zijn.
Komen ze met een punt 50 op je afstormen en doorzeven je met verarmt uranium kogels
NEE, ze verplaatsen je spiegel.
quote:ALS ze hier nog rond zweven hebben ze blijkbaar een functie?
Dode mensen zijn dood.
Laat ze met rust.
Punt.
Laat ze lekker van nut zijn, of laat ze 'levenden' jennen.
quote:Lul niet, ik was er zelf bij.
Op vrijdag 13 december 2002 23:16 schreef Riva het volgende:[..]
alcohol, mdma.... enz enz.
quote:Kan ik inkomen, waarom zou je ze wél oproepen? Al heb ik het idee dat sommige entiteiten opgeroepen willen worden. Zou dat dan ook slecht zijn?
Dode mensen zijn dood.
Laat ze met rust.
Punt.
quote:Hahaha ik begrijp het
Op vrijdag 13 december 2002 23:17 schreef Furby het volgende:[..]
Of jij je zin duidelijker kan maken. Ik begrijp de hele zin niet, wat op wat slaat of er woorden tussen hadden gemoeten of weet ik wat ...
sorry; hier een herziene versie..
Een Quija bord kan op zich géén geesten oproepen.. het oproepen doe jijzelf !
Het bord fungeert alleen als medium.. als pen en papier bijvoorbeeld !
Als je buurman in zijn tuin staat kan hij je vertellen dat er een vogel boven je hoofd zit te poepen door warrig te gaan zwaaien en te springen... hij kan ook een ander medium..stem ! gebruiken om te gebruiken zijn boodschap over te brengen...
quote:Of ze spiegels verplaatsen geen idee / nooit gezien verder. Maar ik heb het zelf niet zo op het verstoren van rustelozen.. Er zijn mensen geflipt door het spelen met Ouija bord.
Op vrijdag 13 december 2002 23:19 schreef Furby het volgende:[..]
Zeik op man. Wat is er dan gevaarlijk
Komen ze met een punt 50 op je afstormen en doorzeven je met verarmt uranium kogels
NEE, ze verplaatsen je spiegel.
Aan de andere kant moet je zelf het glas vasthouden en dat maakt de zaak natuurlijk weer zo tja riskant. beïnvloedbaar..
was het maar zo dat je het bord op tafel zetten en het glas erop en dan zou het glas uitzich zelf bewegen . maar dat heb ik zelfnog niet mee mogen maken ...
ik denk dat jij best zinnige dingen te melden hebt..
de manier waarop je dit doet is echter iets te fel/ star/ beledigend...
Zou je kunnen proberen iets minder aanvallerig tegen sommigen hier te praten ?
quote:Jaja, dus poltergeist gebeuren is grotendeels onzin, het kan dus gewoon verkeerd op de mensen zelf overkomen?
Op vrijdag 13 december 2002 23:19 schreef Mirage het volgende:[..]
Maar boze/slechte entiteiten.. ik geloof het niet.. wel chaotische.. en die kunnen je ( mij ) het idee geven dat ze slecht zijn... gewoonweg omdat het " eng " of niet goed voelt... het chaotische/ verwarde voel ik dan namelijk aan.. en dan moet ik mijzelf ffe bij elkaar pakken... goed luisteren.. óf zeggen dat ze op moeten vliegen.
quote:Ik vraag niet, hoe je het niet verklaart, maar hoe je het wel zou verklaren.
Op vrijdag 13 december 2002 23:15 schreef Furby het volgende:In ieder geval NIET door te denken dat een geest de moeite neemt om dingen te verplaatsen puur ter vermaak van zichzelf.
quote:Tja, die methode heeft iemand lang geleden bedacht en zo gaat men door. Het kost een geest ook minder moeite om een glaasje te schuiven dan een heel verhaal op te schrijven natuurlijk.
Als hij een spiegel kan verplaatsen kan hij ook een pen pakken en schrijven of een beetje in notepad kladderen. Waarom ga je trouwens met een glas zitten en niet met een pen en bloknote
quote:Ja precies waarom word ik boos als een inbreker me deur intrapt.
Op vrijdag 13 december 2002 23:22 schreef Furby het volgende:
Wat een gelul. Als een geest niet gestoord wil worden waarom antwoord hij dan ?
quote:Je dacht toen dus wel dat het goed mogelijk was dat ze jullie ook daadwerkelijk iets zou aandoen? Denk je dat nu nog steeds? (als je nu weer contact met haar zou zoeken)
Op vrijdag 13 december 2002 23:19 schreef MUUS het volgende:[..]
Alleen wat dat betreft heb ik geluisterd. Ik was 14 en scheet peultjes.
Naderhand ben ik heel blij, dat ik niet zomaar gestopt ben en heb gewacht tot ik weg mocht.
quote:OK. Logisch.
Ja, naast deze ervaring dus. Die zijn dus ook voor een ander topic.
Misschien schrijf ik ze ooit nog eens op. Misschien hou ik ze wel altijd voor mezelf.
quote:Straks gaan geesten jou nog storen als je zo naief blijft praten.
Op vrijdag 13 december 2002 23:22 schreef Furby het volgende:
Wat een gelul. Als een geest niet gestoord wil worden waarom antwoord hij dan ?
quote:Zo zie ik het wel...
Op vrijdag 13 december 2002 23:25 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Jaja, dus poltergeist gebeuren is grotendeels onzin, het kan dus gewoon verkeerd op de mensen zelf overkomen?
een " boze/ slechte " komt vanuit mijn ervaring bekeken niet uit zichzelf...
De " entiteiten " waarvan ik dacht dat ze slecht waren déden als ik objectief keek niets verkeerd.. als ik mijn gevoel/ emoties even uitschakelde en naar mezelf keek dan interpreteerd ík dingen als slecht omdat ik ze niet begreep.
quote:Dus jij neemt altijd de telefoon op neem ik aan. Nou ik niet.
Op vrijdag 13 december 2002 23:25 schreef X-Ray het volgende:
Ja precies waarom word ik boos als een inbreker me deur intrapt..
quote:Niet noodzakelijk meer moeite, het verteld wel een stukje sneller dan een glas
Op vrijdag 13 december 2002 23:25 schreef MUUS het volgende:Het kost een geest ook minder moeite om een glaasje te schuiven dan een heel verhaal op te schrijven natuurlijk.
quote:Ja en ja.
Op vrijdag 13 december 2002 23:26 schreef facedown het volgende:Je dacht toen dus wel dat het goed mogelijk was dat ze jullie ook daadwerkelijk iets zou aandoen? Denk je dat nu nog steeds? (als je nu weer contact met haar zou zoeken)
quote:Ja, sneller, maar het is voor hen moeilijker.
Op vrijdag 13 december 2002 23:28 schreef facedown het volgende:[..]
Niet noodzakelijk meer moeite, het verteld wel een stukje sneller dan een glas
quote:Zeer juist. Laat maar komen. Waar moet ik dan bang voor zijn behalve dat ze mijn spiegel verplaatsen
Op vrijdag 13 december 2002 23:26 schreef ParAlien het volgende:
Straks gaan geesten jou nog storen als je zo naief blijft praten.
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 23:25 schreef Mirage het volgende:
Furby..ik denk dat jij best zinnige dingen te melden hebt..
de manier waarop je dit doet is echter iets te fel/ star/ beledigend...
Zou je kunnen proberen iets minder aanvallerig tegen sommigen hier te praten ?
quote:Waarschijnlijk. Maar je twijfelt nog? Denk je dat het weer zou lukken? En waarom zou JIJ bang moeten zijn? Trommel je vriendinnetje weer op en zeg dat ze haar mond moet houden!
Op vrijdag 13 december 2002 23:28 schreef MUUS het volgende:[..]
Ja en ja.
1 van de redenen waarom ik het wsl nooit meer zal doen.
quote:Het gaat niet om mij denk ik.
Op vrijdag 13 december 2002 23:29 schreef MUUS het volgende:[..]
Ja, sneller, maar het is voor hen moeilijker.
Een duwtje of een verhaal schrijven. Wat kost jou meer moeite?
Overigens kost het nogal wat moeite om het glas steeds te verplaatsen. enkele letters op papier zou evenveel moeite zijn...
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 23:23 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Aan de andere kant moet je zelf het glas vasthouden en dat maakt de zaak natuurlijk weer zo tja riskant.beïnvloedbaar..
Was het maar zo dat je het bord op tafel zetten en het glas erop en dan zou het glas uitzich zelf bewegen . maar dat heb ik zelfnog niet mee mogen maken ...
quote:Om dat vrouwtje vervolgens helemaal pissed off te krijgen en MUUS nog langer achtervolgd wordt. Lijkt me nou geen goed idee om met iemand te gaan ruziën die jou het leven makkelijk zuur ka maken, toch?
Op vrijdag 13 december 2002 23:31 schreef facedown het volgende:[..]
Waarschijnlijk. Maar je twijfelt nog? Denk je dat het weer zou lukken? En waarom zou JIJ bang moeten zijn? Trommel je vriendinnetje weer op en zeg dat ze haar mond moet houden!
quote:Ik kan het mij wel voorstellen....
Op vrijdag 13 december 2002 23:28 schreef MUUS het volgende:[..]
Ja en ja.
1 van de redenen waarom ik het wsl nooit meer zal doen.
Al ben ik van mening dat je groeit / je ontwikkeld... waarschijnlijk zou je er nu heel anders mee omgaan..
Je zou het nu ook anders zien..
Een grote knuffel uit je jeugd lijkt enorm in je herinnering.. als je hem in het echt weerziet dan is hij een stuk kleiner..
quote:Zeker als er mensen hun hand op hebben.
Op vrijdag 13 december 2002 23:32 schreef facedown het volgende:Overigens kost het nogal wat moeite om het glas steeds te verplaatsen.
quote:Lieverd... dat heb ik een paar posts terug al gedaan..
Op vrijdag 13 december 2002 23:32 schreef Furby het volgende:
Behalve jezelf quoten kan je me ook melden wat er zo gevaarlijk is aan die geestenIedereen lult over het gevaar maar het gevaarlijkste wat ik zie is dat je een spiegel op je voet kan krijgen als je er toevallig bij bent.
tenminste waarom het in mijn ogen gevaarlijk kán zijn...
óók heb ik verteld dat ik dus wél een Quijja bord ga aanschaffen... ook dáár de reden van is allang vermeld..
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 13-12-2002 23:36]
quote:Nee, maar zeg nooit nooit. Misschien komt er ooit een dag, dat het "moet" ofzo. Geen idee.
Op vrijdag 13 december 2002 23:31 schreef facedown het volgende:[..]
Waarschijnlijk. Maar je twijfelt nog? Denk je dat het weer zou lukken? En waarom zou JIJ bang moeten zijn? Trommel je vriendinnetje weer op en zeg dat ze haar mond moet houden!
quote:Waarom zou ze makkelijk jou leven zuur kunnen maken? Door een beetje de klopgeest uit te gaan hangen? Of zijn het superhelden die jou op vervelende wijze kapot kunnen maken?
Op vrijdag 13 december 2002 23:33 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Om dat vrouwtje vervolgens helemaal pissed off te krijgen en MUUS nog langer achtervolgd wordt. Lijkt me nou geen goed idee om met iemand te gaan ruziën die jou het leven makkelijk zuur ka maken, toch?
quote:Even een hele hoop energie bundelen en een zet geven of een pen vastpakken (energie), dan nog die pen bewegen (nog meer energie) en een woord of meer schrijven. (nog meer energie) En dat dan bij elke vraag.
Op vrijdag 13 december 2002 23:32 schreef facedown het volgende:
Overigens kost het nogal wat moeite om het glas steeds te verplaatsen. enkele letters op papier zou evenveel moeite zijn...
Snappie?
quote:Waarom moet je het glas vasthouden ???? de entiteit is dan toch al aanwezig en kan het zelf toch bewegen ??
Op vrijdag 13 december 2002 23:23 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Aan de andere kant moet je zelf het glas vasthouden en dat maakt de zaak natuurlijk weer zo tja riskant.beïnvloedbaar..
Was het maar zo dat je het bord op tafel zetten en het glas erop en dan zou het glas uitzich zelf bewegen . maar dat heb ik zelfnog niet mee mogen maken ...
http://www.skepdic.com/ouija.html
maar goed, op deze link staan ook slechts beweringen. ik kan me herinneren dat ik als tiener ook ooit iets dergelijks heb geprobeerd, maar er gebeurde weinig. maar misschien geloofde ik er niet genoeg in of waren de omstandigheden niet goed.
quote:Waarom zie je dat als beinvloedbaar als je zelf het glas vasthoudt?
Op vrijdag 13 december 2002 23:33 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 13-12-2002 23:40]
zomaar even een note tussendoor...
Maargoed................ik was 8 jaar he......
quote:omdat als jij wilt dat het beweegt dan beweegt het . de geest is sterker dan het lichaam. dus je kan het zelf onbewust laten bewegen als het moet bewegen
Op vrijdag 13 december 2002 23:39 schreef MUUS het volgende:[..]
Waarom zie je dat als beinvloedbaar als je zelf het glas vasthoudt?
Ik deed het alleen en vond de uitkomst niet echt funny ofzo.
quote:Het moet natuurlijk nooit. Je bent er altijd zelf bij.
Op vrijdag 13 december 2002 23:35 schreef MUUS het volgende:[..]
Nee, maar zeg nooit nooit. Misschien komt er ooit een dag, dat het "moet" ofzo. Geen idee.
quote:Om je angst te confronteren? Wie weet gebeurd er helemaal niets of geeft ze je een verklaring, slechte dag gehad ofzo.
Het zal wel weer lukken, daar twijfel ik absoluut niet over.
Ik ben eerder bang voor het gevoel dat ik dan misschien weer krijg. Ik krijg dat al soms door andere dingen. Waarom zou ik het opzoeken?
quote:Slechte argumenten... Hiermee kan je niet verklaren waarom genoeg mensen zo vaak de juiste voorspellingen doorkrijgen van 'entiteiten'.
Op vrijdag 13 december 2002 23:39 schreef bartmfok het volgende:
ik vind de informatie op onderstaande link geloofwaardiger dan de beweringen op dit forum.http://www.skepdic.com/ouija.html
maar goed, op deze link staan ook slechts beweringen. ik kan me herinneren dat ik als tiener ook ooit iets dergelijks heb geprobeerd, maar er gebeurde weinig. maar misschien geloofde ik er niet genoeg in of waren de omstandigheden niet goed.
quote:Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
Op vrijdag 13 december 2002 23:38 schreef MUUS het volgende:[..]
Snappie?
Of andersom, ik begrijp JOU wel, maar IK snap het niet.
quote:Ik denk in jouw geval beide.
Op vrijdag 13 december 2002 23:45 schreef facedown het volgende:[..]
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
Of andersom, ik begrijp JOU wel, maar IK snap het niet.
quote:Dit is geblaat. Ze moeten het glas naar ELKE letter moven ipv ff met een pen bewegen.
Op vrijdag 13 december 2002 23:38 schreef MUUS het volgende:
Even een hele hoop energie bundelen en een zet geven of een pen vastpakken (energie), dan nog die pen bewegen (nog meer energie) en een woord of meer schrijven. (nog meer energie) En dat dan bij elke vraag.Snappie?
quote:Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt
Op vrijdag 13 december 2002 23:47 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik denk in jouw geval beide.
Probeer jij het maar eens uit te leggen waarom het bewegen van een glas minder energie zou kosten dan het opschrijven van een letter
quote:De juiste voorspellingen ? Tja, ik geloof eigenlijk al niet in voorspellingen. Dat zou toch betekenen dat alles in het leven voorbestemd is en dat wil ik niet eens geloven. Waar ik wel in wil geloven zijn self fulfilling prophecies(=voorspellingen in dit geval).
Op vrijdag 13 december 2002 23:44 schreef ParAlien het volgende:Hiermee kan je niet verklaren waarom genoeg mensen zo vaak de juiste voorspellingen doorkrijgen van 'entiteiten'.
Maar dat is mijn mening op dit moment.
quote:Ja, ik zie het ook niet helemaal idd.
Op vrijdag 13 december 2002 23:48 schreef Furby het volgende:[..]
Dit is geblaat. Ze moeten het glas naar ELKE letter moven ipv ff met een pen bewegen.
Wellicht beweegt de geest fysiek het glas niet, maar gebruikt deze de energie van de mensen die het glas 'vasthouden'.
quote:Ik denk dat dit voor jou inderdaad een realiteit is, maar voor mij niet... snappie?
Op vrijdag 13 december 2002 23:48 schreef facedown het volgende:[..]
Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt
Probeer jij het maar eens uit te leggen waarom het bewegen van een glas minder energie zou kosten dan het opschrijven van een letter
Wat je vraagt kan ik niet uitleggen, ik heb het nog niet kunnen vragen aan ze.
quote:Dan had mijn geest er wel leukere antwoorden op gegeven.
Op vrijdag 13 december 2002 23:42 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
omdat als jij wilt dat het beweegt dan beweegt het . de geest is sterker dan het lichaam. dus je kan het zelf onbewust laten bewegen als het moet bewegen
Geloof me, ik wilde echt dat er wat leukers uitkwam en dat kwam gewoon niet.
quote:Dan kan het zijn dat je op dat moment dus fysiek werd overgenomen.. Ik zou dat geintje niet meer doen hoor..
Op vrijdag 13 december 2002 23:52 schreef MUUS het volgende:[..]
Dan had mijn geest er wel leukere antwoorden op gegeven.
Geloof me, ik wilde echt dat er wat leukers uitkwam en dat kwam gewoon niet.
quote:Probeer eens iets duidelijker te formuleren svp.
Op vrijdag 13 december 2002 23:51 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik denk dat dit voor jou inderdaad een realiteit is, maar voor mij niet... snappie?
quote:Niet gelukt of niet geprobeerd?
Wat je vraagt kan ik niet uitleggen, ik heb het nog niet kunnen vragen aan ze.
quote:Ik was het ook niet van plan.
Op vrijdag 13 december 2002 23:53 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Dan kan het zijn dat je op dat moment dus fysiek werd overgenomen.. Ik zou dat geintje niet meer doen hoor..
quote:Gewoon iets beter lezen, zo moeilijk is de Nederlandse taal nou ook weer niet en meestal schrijf ik zonder typfouten.
Op vrijdag 13 december 2002 23:54 schreef facedown het volgende:[..]
Probeer eens iets duidelijker te formuleren svp.
quote:Niet geprobeerd. Ook geen behoefte aan. Ik ken weinig positieve verhalen en veel slechte verhalen. Toch denk ik dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn als je het doet met 'ervaren' mensen. Mijn zus had me een keer een verhaal verteld, ze had met een paar vrienden/vriendinnen geesten opgeroepen (onervaren), we hadden toen (inmiddels lang geleden) allerlei vreemde dingen meegemaakt in ons huis, ongeveer 2 jaar lang.
Niet gelukt of niet geprobeerd?
quote:Je bedoeld dat je eigenlijk zelf ook geen idee hebt?
Op zaterdag 14 december 2002 00:08 schreef ParAlien het volgende:[..]
Gewoon iets beter lezen, zo moeilijk is de Nederlandse taal nou ook weer niet en meestal schrijf ik zonder typfouten.
[..]
quote:Dat denk ik ook idd. Het lijkt me voor een geest makkelijker zijn energie the channelen door een stoffelijk persoon en diens spierkracht te gebruiken voor het verplaatsen van het glas dan het glas uit zichzelf te laten bewegen.
Op vrijdag 13 december 2002 23:51 schreef facedown het volgende:[..]
Wellicht beweegt de geest fysiek het glas niet, maar gebruikt deze de energie van de mensen die het glas 'vasthouden'.
Dit fenomeen zie je ook terug in zgn. automatisch schrijven/tekenen. Er zijn mensen die, zonder op hun papier te kijken de mooiste portretten/landschappen kunnen tekenen in de stijl van overleden meesters, of teksten schrijven in een heel ander handschrift en taal. Hierbij wordt dus contact gezocht (of de geesten zoeken zelf contact) en laten hun handen 'leiden'.
quote:Ja, zo gaat dat hier, er is in dit geval een topic van een maand oud, maar toch wordt dit topic niet op slot gegooit, natuurlijk omdat het door een mod geopend is
Op zaterdag 14 december 2002 20:41 schreef berney het volgende:[..]
.
Als het door iemand anders geopend was (dit topic), zou dit natuurlijk op slot worden gegooid, maar dat ff terzijde....
quote:fout! Het gaat hier om de redenatie achter het spel, waarom wel/niet, gevolgen en oorzaken. Het is duidelijk dat er niet specifiek over het glaasje draaien/ouijabord gesproken wordt. Hou op met zeuren
Op zaterdag 14 december 2002 21:18 schreef Solomon het volgende:[..]
Ja, zo gaat dat hier, er is in dit geval een topic van een maand oud, maar toch wordt dit topic niet op slot gegooit, natuurlijk omdat het door een mod geopend is
Als het door iemand anders geopend was (dit topic), zou dit natuurlijk op slot worden gegooid, maar dat ff terzijde....
Oh ja, subtiel *kickje*
quote:Goeie vraag, weet iemand hier iets zinnigs op te zeggen?
Op zaterdag 14 december 2002 20:19 schreef Solomon het volgende:
Nu zit ik toch met een vraag, met zo'n ouja bord, waarom moet dat glas worden vastgehouden door mensenen als die "geesten" niet sterk genoeg ervoor zijn om dat zelf te doen, waarom kunnen ze dan wel spiegels verplaatsen en andere rare dingen doen
quote:Ik denk dat uitvoerder het contactpunt is. Als je met zo'n glas voor je neus gaat spreken, zal een entiteit niet weten dat het met het glas moet werken. Het verplaatsen van de spiegel is niet op 'commando' gedaan, glaasje draaien is dat wel. Zal niet veel met kracht te maken hebben.
Op zondag 15 december 2002 00:29 schreef Vibromass het volgende:[..]
Goeie vraag, weet iemand hier iets zinnigs op te zeggen?
quote:Maar worden deze 'entiteiten' dan niet verondersteld menselijke geesten te zijn? Of op zijn minst over intelligentie te beschikken? Ik dacht dat de bedoeling van het glaasje draaien is vragen te stellen aan de entiteiten. Zouden ze wel gecompliceerde vragen kunnen beantwoorden, maar niet zelf kunnen bedenken dat ze het glas richting de letters moeten bewegen als er niet iemand met zijn vinger bovenop zit?
Op zondag 15 december 2002 01:43 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Ik denk dat uitvoerder het contactpunt is. Als je met zo'n glas voor je neus gaat spreken, zal een entiteit niet weten dat het met het glas moet werken. Het verplaatsen van de spiegel is niet op 'commando' gedaan, glaasje draaien is dat wel. Zal niet veel met kracht te maken hebben.
Ik ontdek net, dat er ook wel eens een pendel i.p.v. een glas wordt gebruikt. Iemand daar ervaring mee?
Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen willen delen?
Ik vind het erg interessant om al die verhalen te lezen en ik ben niet de enige.
Over het idee dat de doden met rust gelaten moeten worden:
Ik denk dat je best geesten/entiteiten of wat dan ook mag oproepen, zolang het maar niet voor bullshit is en je ze met respect behandeld. Iedereen mag mij om 5 uur 'snachts wakker maken zolang het maar een goeie reden heeft! En een goeie reden vind ik al als iemand gewoon de behoefte heeft om te praten over een probleem.
Ik denk dat je pas in trouble komt als je er gein mee gaat maken. Respectloos ermee omgaan. Als ik geest was zou ik ook pissed off zijn en glazen in 't rond smijten als ik met mijn geesten-ding bezig was en een groepje lolbroeken gaat me voor nix storen.
Ik denk dat die geesten alle emoties kunnen vertonen als wij levenden ook hebben (dus je kunt een gestoorde maniak tegenkomen) maar veel meer geesten zijn 'normaal'. De ene is dom, de andere slim, weer een ander gemeen en misleidend.
Mijn ervarigen:
Ik ging vroeger (9 jaar geleden ofzo) vrij vaak bij een neef logeren en gingen we altijd glaasje draaien. Vaak kregen we vaak dezelfde man te spreken. We vroegen dan om advies over dingen waar we mee zaten en die man gaf ons altijd een redelijk antwoord. (Vaak in de vorm van: wat denk je zelf? waarna wij ons idee over de kwestie gaven en hij het duidelijk maakte of ie ermee eens was of niet)
Ik heb er nooit iets vreemds aan overgehouden.
Ik wil wel weer zoiets gaan doen, alleen mij vrienden staan er niet echt open voor. Mijn neef heeft echter wel een slechte ervaring meegemaakt met iemand anders en hij durft niet meer.
Reacties?
quote:Gewoon op de tafel alle letters van het alfabet + cijfers 0 t/m 9 en wat lidwoorden en ja/nee enz. lijkt mij!?
Op donderdag 26 december 2002 20:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Kun je zo'n bord zelf maken? Hoe moet dat dan?
quote:Idioot!! Je hebt geen flauw idee waar je aan begint...
Op donderdag 26 december 2002 20:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Kun je zo'n bord zelf maken? Hoe moet dat dan? Ik zit erover te denken om het alleen te gaan doen. En hoewel ik vrij nuchter van karakter ben voel ik m'n hart al bonzen als ik eraan denkStel dat er idd iets gebeurt.. iemand tips of suggesties?
Als jij de komende 10 jaar gebons in je huis wilt horen terwijl je probeert te slapen dan moet je het vooral doen...
NIet doen dus!!
Je kunt 't best doen, maar als ik jou was zou ik het (nog) niet alleen doen. En denk eraan: RESPECT!!!
Belangrijk is ook dat je de antwoorden als advies moet zien van een bron die misschien niet betrouwbaar is. Dus denk eerst na voordat je klakkeloos de tips opvolgt!
quote:Nee, nooit gedaan. Maar heb vroeger wel eens gehoord dat mijn vorige school wel eens aan dit soort dingen deed. Nee, niet dat glaasje draaien, maar iets anders. Heeft ook in de krant gestaan. Een dag later werd iedereen ziek. En werd het verboden op school.
Op vrijdag 13 december 2002 22:35 schreef MUUS het volgende:
We weten allemaal dat geesten oproepen geen goed plan is.
Het kan gevaarlijk zijn. Er zijn zelfs mensen, die na dit soort "spelletjes" helemaal de weg kwijt zijn geraakt.Zijn er hier mensen die wel eens dit soort dingen hebben gedaan?
Zo ja : waarom heb je het gedaan?
Nieuwgierigheid of wist je gewoon niet dat het gevaarlijk was?Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen.
quote:Eigen ervaring? Van wie heb je dit?
Op donderdag 26 december 2002 21:27 schreef Pete het volgende:[..]
Idioot!! Je hebt geen flauw idee waar je aan begint...
Als jij de komende 10 jaar gebons in je huis wilt horen terwijl je probeert te slapen dan moet je het vooral doen...
quote:pendelen ?? met een ketting oid..
Op donderdag 26 december 2002 23:51 schreef Wez het volgende:[..]
Nee, nooit gedaan. Maar heb vroeger wel eens gehoord dat mijn vorige school wel eens aan dit soort dingen deed. Nee, niet dat glaasje draaien, maar iets anders. Heeft ook in de krant gestaan. Een dag later werd iedereen ziek. En werd het verboden op school.
quote:Hint: je hebt het verkeerd gedaan.
Op vrijdag 27 december 2002 22:44 schreef Shannara het volgende:
Een pendel is (vaak) een steen (of ander voorwerp, bijv van ijzer) aan een ketting/touwtje. Die moet je dan ergens boven laten hangen (vasthouden aan de ketting) en dan zou de steen moeten gaan bewegen naar een bepaalde richting. Bij mij bleef ie alleen maar rondjes draaien dus ik heb de hoop opgegeven.
Pendelen is trouwens gewoon een manier om jezelf een vraag te stellen. Een vraag die je rationeel niet gemakkelijk zou kunnen bantwoorden... bijvoorbeeld of een bepaald sieraad dat je draagt je goede of slechte energie opleverd.
Voordat je vragen stelt moet je eerst vastellen wat 'ja' en 'nee'/'positief' en 'negatief' is.
Dit kun je vaststellen door dat als eerste vragen te stellen en te kijken naar de reactie van de pendel. (stilhangen kan OOK een reactie zijn)
Onthoud dus: de antwoorden komen uit jezelf bij pendelen.
Pendelen is dus absoluut ongevaarlijk (niet meer gevaarlijk dan iedere andere vorm van zelfbeschouwing tenminste) in tegenstelling to glaasje draaien.
Een pendel van metaal werkt meestal het beste... maar een dure pendel is nergens voor nodig. Een naald aan een stukje garen werkt al perfect. Wel eerst even de pendel 'aarden' aan de persoon waar de vragen aan gesteld zullen worden door de naald een tijdje langzaam over de hand van die persoon heen en weer te laten gaan. Vervolgens de ja en nee vaststellen... en daarna pendelen maar!
Bij iedere vraag dus eerst de pendel stil hangen en dan boven de hand van de persoon hangen en de vraag stellen.
Het hoeft trouwens dacht ik niet per se de hand te zijn... maar dat is wel het gemakkelijkste.
Zoals het meestal gaat stel je een scène voor van enkele jonge studenten. Meestal is een vijftal ideaal. Daarvan gaat één de nota's noteren, en doen de anderen mee om hun vinger op het omgekeerde glas te houden dat temidden van de tafel staat (Glaasje draaien). In een cirkel op de tafel, liggen letters van A tot Z, cijfers van 0 tot 9; en enkele kaartjes met ja, nee, stop, een vraagteken of nog andere directe woorden. Meestal vat men het geheel op als een spelletje met een curiositeit. Onervaren vraagt men of er een geest aanwezig is. Na enkele ogenblikken wachten, begint er beweging in het glas te komen tot het plots naar "Ja" schuift. Op deze manier kunnen dan vragen aan die geest gesteld worden, die deze kan antwoorden door de antwoorden letter per letter te spellen. Maar, let op als je onervaren bent, is dit zeker geen onschuldig spelletje
Begrijp goed wat er gebeurt
Het Ouija-bord is een uitstekende divinatiemethode. Door je af te stemmen, trek je inderdaad mentaal een overledene aan. Alleen weet je niet wie, en waarom deze entiteit aardgebonden is gebleven, want Hogere entiteiten trek je slechts uiterst zeldzaam aan. Ook de overledenen waarnaar je vraagt komen bijna nooit opdagen omdat zij reeds zijn overgegaan. Zoals er goede en slechte mensen zijn, zijn er ook dus goede en slechte aardgebonden entiteiten. Ze hechten zich echter graag vast aan het contact omdat het meestal hun enige schakel tot communicatie is met de fysieke mens. Hoewel zij eigenlijk ook nog steeds aardbewoners zijn, worden zij niet waargenomen, en leven constant in een soort uitgetreden toestand, tot hun tijd er is dat ze kunnen overgaan. Waarom sommige entiteiten niet over gaan, bespreken we in een ander artikel.
Leugens, bedrog, en verkeerde toekomstvoorspellingen
Dit zijn zaken die meestal bij het Ouija-bord zeer veel voorkomen. Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom. Wel, meestal wordt bijvoorbeeld naar een overleden kennis gevraagd die eigenlijk al is overgegaan. Doch de mentale oproep naar contact met geesten wordt opgevangen en dus komen er meestal meerderen op af. Dit is dan hun kans om communicatie te hebben. Vermits je echter een bepaald persoon vroeg en terwijl zij dat niet zijn, staan ze voor een moeilijke beslissing. Of zij blijven er af, dan missen ze hun broodnodige contact dat ze zo graag wilden, of zij geven zich uit voor de entiteit die je vraagt. Als je dan niet naar bewijzen gaat vissen en oude herinneringen ophaalt, kunnen ze dit verschillende sessie volhouden zonder door de mand te vallen.
Een andere verkeerde opvatting is dat deze geesten de toekomst kunnen voorspellen. Nu moet je goed weten, dat zij meestal van niet méér op de hoogte zijn dan wij. Maar de nieuwsgierige deelnemers dringen aan. Daarom proberen zij dus een gokje te doen, waarvan later zal blijken dat er niets van klopt. Ook zijn er entiteiten, zoals er ook mensen zijn, die graag de gek houden met iemand. Omdat deze entiteiten meestal al enkele andere zwervende geesten gevonden hebben en daardoor niet meer alleen zijn, kunnen deze met de groep wel enkele grappige scene's uithalen, zoals iemands dood voorspellen, terwijl zij daar veel pret over hebben onder elkaar. (Soms spotgeesten genoemd)
Spellingsfouten en algebra
Iets dat veel voorkomt zijn spellingsfouten. Dat is wel normaal. Probeer zelf maar eens een verhaal te vertellen dat je letter per letter spelt. Maar indien je slechts onsamenhangende letters opvangt waaruit niets te halen is, dan heb je ofwel geen contact, of is er ofwel te veel storing. Het heeft dan ook geen zin meer om hiermee voort te doen.
Maar er zijn uitzonderingen.
Er zijn uiteraard ook goede entiteiten. Maar ook deze kunnen de toekomst niet voorspellen en zijn wel bang het contact te verliezen. Meestal ben je met onbekende entiteiten echter niet zoveel. Ze kunnen zich zowel als vrouw of als man uitgeven. Dus ze kunnen wel liegen om bestwil, en omdat jij bijvoorbeeld liever een man hebt waarmee je gemakkelijker over je persoonlijke problemen kan spreken. Maar ook deze entiteiten zijn geen psychologen. Mogelijk willen ze wel helpen.
De gevallen waarin het goed gaat
Deze betreffen steeds contacten met mensen die uit je kennissenkring komen en die plots, zoals bijvoorbeeld door een ongeval zijn overleden (zeker zelfmoord!). Deze entiteiten zullen zelf erg hun best doen zich te bewijzen. Je hoeft hun naam niet te vragen. Meestal geven ze dan zelf voldoende herinneringen, telefoonnummers, autonummerplaten en dergelijke door die kloppen. Blijf echter nog steeds op je hoede en let er altijd op dat je niet met het antwoord mentaal in je hoofd zit te spelen, waardoor zich toch een andere kan manifesteren, door dit mentaal op te vangen.
Als ik dit doe probeer ik soms een ander antwoord in mijn geest te nestelen en dit vast te houden. Een andere goede techniek om te weten of je wel degelijk de juiste entiteit hebt, is om deze opzettelijk voor iemand anders of voor komende uit je onderbewustzijn te houden. De geest zal protesteren zich met alle mogelijke middelen proberen te bewijzen. Informatie zoals de autonummerplaten, telefoonnummers en namen die je niet kent, die ik hierboven besprak en waarvan je de juistheid pas later kan controleren, heb ik zelf reeds meer dan eens meegemaakt en in geval van gekende, plots overleden entiteiten, bleken deze inderdaad juist te zijn. Dit was echter slechts het geval bij enkele entiteiten en dan meestal nog kort na hun dood. Meestal gaat het heel wat moeilijker als je bewijs wil, iets dat je zeker altijd moet vragen.
Bij de meeste van deze entiteiten, bijv; een verongelukte kennis, die juiste namen doorgaf van zijn beste vrienden die wij niet kenden, en persoonlijke zeer treffende boodschappen voor zijn vader, moeder en broer, over de dingen waar zij het net het moeilijkst mee hadden, blijft het contact echter niet. Na enkele maanden gaan zij meestal over. Net genoeg om de treurende familie een bewijs van hun voortbestaan te geven. Een tweede sessie bevatte persoonlijke informatie voor de moeder die daarvan getuige was, dat deze doorkwam. Daardoor gelooft deze nu dat haar zoon nog ergens bestaat. Bij deze sessies kregen we wel indrukwekkend bewijsmateriaal. Er bestaat geen twijfel over dat hij het wel degelijk was.
Andere goede entiteiten
Velen lopen hier niet op hun plaats. De ervaren spiritist zal praten met de entiteit en proberen uit te leggen waarom deze beter zou overgaan. Daartoe dien je eerst de reden te kennen waarom deze niet mee wilde naar het licht. Eens zij dat inzien, kan je hen naar het licht leiden. Meer dan eens zag ik een hartelijke bedanking doorkomen als laatste boodschap, om daarna voorgoed te verdwijnen.
De negatieve entiteiten
Eens ze contact hebben, wensen deze die nieuwe verworven mogelijkheid te behouden. Dit opent voor hen nieuwe mogelijkheden. Ze zijn eraan gehecht, en dit is meestal ook zo met degene die het bord gebruikt. Maar meestal begint dit na een tijdje te vervelen voor degene die dit contact op deze trage, lastige manier onderhoudt. Ook weet men uiteindelijk niet goed meer wat zeggen, vermits er geen gemeenschappelijke ervaringen zijn.
Dus dreigt het contact te verbreken. Daar is net die geest zo bang voor. Indien deze dat kan begrijpen en het toestaat, laat deze je gewoon met rust. MAAR...Indien de entiteit "geen gemakkelijke figuur" is, een agressie vertoont, of zich kwaad gedeprimeerd voelt, ontstaat het probleem. Omdat je geen contact meer neemt, proberen zij zich op alle andere mogelijke manieren op te dringen. Spookgeluiden, stemmen, negatieve of agressieve psychokinetische effecten kunnen ontstaan, naargelang het vermogen van de entiteit. Tot en met geduwd worden van de trap en dergelijke komen voor. (Positieve psychokinetische effecten bestaan ook, bij goede entiteiten:
Het gevaarlijkste
Dit is trance. Ga bij spiritisme nooit in trance! Nochtans zal je ervaren als je regelmatig aan Ouija-bord, planchetteschrijven, automatisch schrift of mediamiek ontvangen, doet; dat dit fenomeen je zeer moe maakt en dat je soms je ogen nog nauwelijks kan openhouden. Indien dit gebeurt, kunnen ze soms je lichaam binnen. Alleen de slechte zullen dit doen, bijv, een alcoholieker om vlug een fles cognac uit te drinken; iets dat hij in zijn toestand niet meer kon doen. Zo vormen verslavingen dikwijls de reden waarom iemand ergens weer eens een lichaam wil bezitten (ook een rookverslaafde, bijv.) Met andere woorden, dit kan eindigen in gesleten persoonlijkheid.
Andere hinderlijke nadelen
Wie veel "divinatiemethoden", "channelt" of aan "spiritisme" doet, op gelijk welke manier, krijgt een grotere schare entiteiten achter zich aan. (Er zijn wel methoden om slecht één gekende entiteit toe te kunnen laten, bijvoorbeeld een regelmatig veranderend paswoord afspreken met de zich reeds bewezen kennis; deze mag dit uiteraard alleen gebruiken indien deze alleen is. Degene die het contact maakt, houdt zich alleen in met deze die het paswoord kent. Daarbij worden dan nog eens enkele vragen gesteld, die een andere entiteit niet kan beantwoorden) De meeste entiteiten kunnen zeer weinig schade doen, in ieder geval kunnen zij wel blijkbaar iemand goed schrik aanjagen.
Enkele zeer zeldzame geesten kunnen werkelijke poltergeistfenomenen veroorzaken die ernstige gevolgen kunnen hebben. Ook kan plotse bezetenheid (psychiatrisch Multiple persoonlijkheidssyndroom) voorkomen van de ene minuut op de andere, maar wel voor de rest van het leven!!! Je dient te weten waarmee je bezig bent en alleen met doordachte kennis is dit verantwoord.
meer weten mail dan naar mrdecoder@mrdecoder.nl
quote:Mijn overgrootvader kon met een pendel kijken of een vrouw zwanger was of niet. En hij kon ook met een pendel en een foto kijken of iemand nog leefde. Een keertje gaf dat negatief.
Op zondag 15 december 2002 13:20 schreef MUUS het volgende:
*kickje*Ik ontdek net, dat er ook wel eens een pendel i.p.v. een glas wordt gebruikt. Iemand daar ervaring mee?
Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen willen delen?
Ik vind het erg interessant om al die verhalen te lezen en ik ben niet de enige.
Was dat jongetje verdronken in een sloot ergens in het dorp .....
Maar dat is ERG lang geleden, jaren 50, jaren 60. Ik ben er niet bijgeweest hoor, ik ben van 1984. Mijn moeder weet er meer van. Ze ging er altijd heen voor handopleggingen als ze hoofdpijn had. Ik geloof het niet zo 1 2 3 maar mijn zus is er helemaal wild van. (reiki, aardstralen ... )
quote:Ah, leuk, vertel hier eens meer : Pendelen.
Op zaterdag 3 mei 2003 21:56 schreef WAT het volgende:[..]
Mijn overgrootvader kon met een pendel kijken of een vrouw zwanger was of niet. En hij kon ook met een pendel en een foto kijken of iemand nog leefde. Een keertje gaf dat negatief.
Was dat jongetje verdronken in een sloot ergens in het dorp .....
Maar dat is ERG lang geleden, jaren 50, jaren 60. Ik ben er niet bijgeweest hoor, ik ben van 1984. Mijn moeder weet er meer van. Ze ging er altijd heen voor handopleggingen als ze hoofdpijn had. Ik geloof het niet zo 1 2 3 maar mijn zus is er helemaal wild van. (reiki, aardstralen ... )
er zullen altijd wel mensen zijn die zeggen. ach allemaal onzin. maar na mijn ervaring met het glaasje draaien ben ik er toch echt heel anders tegenaan gaan kijken.
* afraidtech heeft ietsie ervaring met glaasje draaien, heb er maar 2 dagen last van gehad.
heb geen ervaring met Ouija borden wil het wel mee maken... doen of nie?
zit hier gewoon te shaken achter het toetsenbord... jullie moesten me hart eens voelen.
Ik heb een heel simple bord, met alleen maar 'life' en 'death' erop. Meestal vraag ik "Wat zou je het liefst willen?".. Waarop het antwoord dus leven of dood es...
(jaja, een leek ...)
quote:minstens
Op dinsdag 6 mei 2003 13:15 schreef STING het volgende:[..]
De geest leefde toch ook al toen het in het lichaam zat? Of begon het pas te leven toen het uit het lichaam trad? Niet logisch.
quote:he hebie msn/icq? jij hebt er wel veel verstand van ofnie?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:19 schreef ReSpawn het volgende:[..]
minstens
Ervan uitgaande dat de geest een nieuwe was en niet eentje die al langer bestaat en ik ga er even voor het gemakkie van uit dat de persoon meteen is overleden...
Owja... doorgaande op dit oujia bord het werkt topic
Volgens mij is het gewoon iets willen zien, en het dan ook echt zien.
Maarja ik heb dan ook nog nooit geprobeerd geesten op te roepen!
quote:zeur dan nie
Op dinsdag 6 mei 2003 13:23 schreef ToMm het volgende:
Sorry hoor, maar ik geloof er helemaal niks van, al dat geesten gedoe...Volgens mij is het gewoon iets willen zien, en het dan ook echt zien.
Maarja ik heb dan ook nog nooit geprobeerd geesten op te roepen!
quote:url?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:24 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Ik ga over 5 minuten proberen contact te maken met een geest. Alles wordt opgenomen op webcam. Het vord heeft alleen de antwoorden 'leven' en 'dood' .
quote:doe niet zo eng!
Op dinsdag 6 mei 2003 13:24 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Ik ga over 5 minuten proberen contact te maken met een geest. Alles wordt opgenomen op webcam. Het vord heeft alleen de antwoorden 'leven' en 'dood' .
quote:thnx ben het aan het lezen, interessant.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:26 schreef michiel- het volgende:
Voor de andere n00bz:
http://users.bart.nl/~cheetung/prive-ouija-index.html
quote:Ik wil niet zeggen dat ik er veel verstand van heb, maar ik heb er wel veel over gelezen.. Heb t zelf nog nooit geprobeerd ofzo, maar ik vind t wel leuk om me erin te verdiepen.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:22 schreef afraidtech het volgende:[..]
he hebie msn/icq? jij hebt er wel veel verstand van ofnie?
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 06-05-2003 13:32]
quote:yuck wat een enge verhalen!
Op dinsdag 6 mei 2003 13:26 schreef michiel- het volgende:
Voor de andere n00bz:
http://users.bart.nl/~cheetung/prive-ouija-index.html
quote:kan het nu ffies nie zien was er gebeurt?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:30 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 06-05-2003 13:33]
quote:Quasi grappig filmpje, met aan het eind het woord bier in een hoek waar het glaasje heenging ...
Op dinsdag 6 mei 2003 13:31 schreef afraidtech het volgende:[..]
kan het nu ffies nie zien was er gebeurt?
quote:mwah in hoe verre hebben die geesten in de hand?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:36 schreef michiel- het volgende:
afraidtech, op die site zegt men dus dat je het beste kunt beginnen met deze truuks onder leiding van een 'echt' (opgeleid) medium.
ps: voel nog steeds enige aanwezigheid in deze kamer... beetje vreemd
quote:kan je niet een pen neerleggen naast je en vragen, als je hier nog steeds bent, beweeg de pen dan.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:38 schreef afraidtech het volgende:[..]
mwah in hoe verre hebben die geesten in de hand?
ps: voel nog steeds enige aanwezigheid in deze kamer... beetje vreemd
quote:Zij zullen sneller doorhebben of 'geesten' (?) met je aan het fokken zijn of niet. (denk ik?)
Op dinsdag 6 mei 2003 13:38 schreef afraidtech het volgende:
[..]
mwah in hoe verre hebben die geesten in de hand?ps: voel nog steeds enige aanwezigheid in deze kamer... beetje vreemd
quote:of gewoon zeggen oprotten
Op dinsdag 6 mei 2003 13:41 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
kan je niet een pen neerleggen naast je en vragen, als je hier nog steeds bent, beweeg de pen dan.
quote:dacht ik dus ook al aan... eng
Op dinsdag 6 mei 2003 13:42 schreef michiel- het volgende:
Ok, creepy ... ze draaien op 3FM nu Freek de Jonge - Er is Leven Na de Dood![]()
quote:probeer eens, als je hier bent, beweeg de pen dan, en daarna vragen of hij je met rust wilt laten.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:43 schreef afraidtech het volgende:[..]
of gewoon zeggen oprotten
nou ja over 3 uurtjes magi k hier weg dus is nog vol te houden... kijken morgenvroeg wat voor ravage ik hier zal aan treffen
het kan ntuurlijk ook een gedachte van je zijn, een mindspinsel, dat hij er nog zou zijn. maar straks is hij er echt nog!
quote:denk ook dat het zo'n spinsel is... maar ben nie bang ofzo... net zoals 6 jaar geleden... toen was ik doods benauwt
Op dinsdag 6 mei 2003 13:44 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
probeer eens, als je hier bent, beweeg de pen dan, en daarna vragen of hij je met rust wilt laten.
het kan ntuurlijk ook een gedachte van je zijn, een mindspinsel, dat hij er nog zou zijn. maar straks is hij er echt nog!
quote:ffies gevraagt zonder bord... hielp niets... nou ja heb een muziekje opstaan... vermaak me wel, al is de drang verschrikkelijk groot om het weer te doen,
Op dinsdag 6 mei 2003 13:47 schreef Schapenvachtje het volgende:
als je niet bang bent kan je toch best proberen te vragen, of hij er nog is. Al is het dat je het hardop in je HOOFD vraagt, ben je er nog, laat het dan weten.
quote:Dat is verslaving he, waar iedereen je voor waarschuwde ...
Op dinsdag 6 mei 2003 13:51 schreef afraidtech het volgende:
[..]
ffies gevraagt zonder bord... hielp niets... nou ja heb een muziekje opstaan... vermaak me wel, al is de drang verschrikkelijk groot om het weer te doen,
quote:ok nice. mindspinsel. (hoop ik voor je)
Op dinsdag 6 mei 2003 13:51 schreef afraidtech het volgende:[..]
ffies gevraagt zonder bord... hielp niets... nou ja heb een muziekje opstaan... vermaak me wel, al is de drang verschrikkelijk groot om het weer te doen,
quote:is dat de bedoeling niet?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:53 schreef MUUS het volgende:
Jongens, probeer het ff in te dimmen, want zo kletsen jullie het hele topic vol.
mwah doe het gewoon niet, over 2,5 uur ben ik vrij en thuis ga ik het cker niet doen.
quote:Die "ik wil het nog een keer doen" en "Freek de Jonge is op de radio" posts schieten niet echt op.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:55 schreef afraidtech het volgende:[..]
is dat de bedoeling niet?
quote:en jij wilde ervaringen weten... nou ervaring erbij hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:53 schreef MUUS het volgende:
Jongens, probeer het ff in te dimmen, want zo kletsen jullie het hele topic vol.
quote:zeker niet doen! straks istie echt een kwaaie! anyway goodluck!
Op dinsdag 6 mei 2003 13:55 schreef afraidtech het volgende:[..]
is dat de bedoeling niet?
mwah doe het gewoon niet, over 2,5 uur ben ik vrij en thuis ga ik het cker niet doen.
het is net als een film die je eigenlijk te eng vind (hoewel dat voor jou wel niet op zou gaan) dat je toch tussen je vingers door blijft kijken.
blijft een aantrekkingskracht inzitten. Ik zou het niet kunnen weerstaan.
maar ik zou het nooit inmn eentje kunnen.
quote:Laat hem toch lekker , volgens mij is ie nu wel genoeg gewaarschuwd, IK zou het iig nooit doen , het mag uberhaupt niet eens van mijn geloof.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:57 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
zeker niet doen! straks istie echt een kwaaie! anyway goodluck!
het is net als een film die je eigenlijk te eng vind (hoewel dat voor jou wel niet op zou gaan) dat je toch tussen je vingers door blijft kijken.
blijft een aantrekkingskracht inzitten. Ik zou het niet kunnen weerstaan.
maar ik zou het nooit inmn eentje kunnen.
quote:Is dat bewezen dan? Of is het gewoon een keertje zo gedaan en was dit het resultaat?
Op dinsdag 6 mei 2003 13:56 schreef Koerok het volgende:
Even een weetje:
Als de deelnemers zichzelf blinddoeken, en een buitenstaander noteert in stilte het resultaat, dan werkt het niet.
Conclusie: Blijkbaar is er toch iemand die (onbewust) stuurt.
quote:zou ook kunnen... ben er nog nie helemaal over uit... maar had me vingers echt heel los op het glas zo los dat ik het glas niet zelf kon bewegen.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:56 schreef Koerok het volgende:
Even een weetje:
Als de deelnemers zichzelf blinddoeken, en een buitenstaander noteert in stilte het resultaat, dan werkt het niet.
Conclusie: Blijkbaar is er toch iemand die (onbewust) stuurt.
quote:Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik zal eens even kijken of ik het terug kan vinden.
Op dinsdag 6 mei 2003 13:58 schreef MUUS het volgende:
Is dat bewezen dan? Of is het gewoon een keertje zo gedaan en was dit het resultaat?
[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 06-05-2003 14:09]
quote:niet doen!
Op dinsdag 6 mei 2003 15:04 schreef afraidtech het volgende:
damn... ik wil het weer doen.... sjit de drang om het weer te doen is echt groot...
quote:nog een uur en een kwartier volhouden... misschien gaat het thuis wat beter... damn...
Op dinsdag 6 mei 2003 15:06 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
niet doen!
quote:ben je thuis alleen? heb je het thuis gedaan de vorige keer?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:08 schreef afraidtech het volgende:[..]
nog een uur en een kwartier volhouden... misschien gaat het thuis wat beter... damn...
maar doe maar niet! niet verstandig
quote:zat op me werk te vervelen
Op dinsdag 6 mei 2003 15:09 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
ben je thuis alleen? heb je het thuis gedaan de vorige keer?
als je het doet.. wel posten he!maar doe maar niet! niet verstandig
quote:ik hoop t voor je dat je het thuis niet doet.. wat doe je dan voor werk
Op dinsdag 6 mei 2003 15:11 schreef afraidtech het volgende:[..]
zat op me werk te vervelen
dus ik dacht na aanleiding van dit topic kan ik ook wel eens doen. thuis zou ik het niet doen
quote:mwah tis stage hoor... ict en zit vandaag alleen in een kantoor zonder tijdsdruk zeg maar en dan ga je je snel vervelen en rare dingen doen
Op dinsdag 6 mei 2003 15:25 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
ik hoop t voor je dat je het thuis niet doet.. wat doe je dan voor werk
quote:jemig.. trek je het nog een beetje?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:27 schreef afraidtech het volgende:[..]
mwah tis stage hoor... ict en zit vandaag alleen in een kantoor zonder tijdsdruk zeg maar en dan ga je je snel vervelen en rare dingen doen
quote:voel me gewoon normaal, niets anders dan anders... alleen wil beetje gevoel dat er mee gekeken word.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:28 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
jemig.. trek je het nog een beetje?
quote:mindspinsel zoals ik al eerder dacht.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:29 schreef afraidtech het volgende:[..]
voel me gewoon normaal, niets anders dan anders... alleen wil beetje gevoel dat er mee gekeken word.
quote:yupzie... volgens mij is het hele verhaal mindspinsel... ik bedoel met dat glas ook... onbewust zelf voort bewegen...
Op dinsdag 6 mei 2003 15:33 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
mindspinsel zoals ik al eerder dacht.
Hoewel hij wel echt bij je kan zijn. Ik vind het wel spannend.
met die balpen had niks uitgehaald he? had je het wel duidelijk gevraagd en je geconcentreerd?
quote:denkje?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:37 schreef afraidtech het volgende:[..]
yupzie... volgens mij is het hele verhaal mindspinsel... ik bedoel met dat glas ook... onbewust zelf voort bewegen...
er zijn geesten, I am sure.
toen ik nog jong was, woonden we in een oud heren huis. Dat had een stevige zware deur met 2 schuif sloten. Het onderste kon sinds we er woonden niet dicht. absoluut niet. Op een middag was het inneens dicht. mn moeder moest het met een hamer weer open hameren.
Het huis was vroeger bezet was door de duitsers...
quote:tis idd vreemd... ik zelf heb niets met het getal 67... zo ut nie meer weten... nou ja boeiuh... tis goed afgelopen doe het dus ook nie weer denk ik.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:41 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
denkje?
nee ik denk t niet, er is dan toch iets wat dat "67" verzint.
en dat ben jij niet.er zijn geesten, I am sure.
toen ik nog jong was, woonden we in een oud heren huis. Dat had een stevige zware deur met 2 schuif sloten. Het onderste kon sinds we er woonden niet dicht. absoluut niet. Op een middag was het inneens dicht. mn moeder moest het met een hamer weer open hameren.
Het huis was vroeger bezet was door de duitsers...
quote:Ken je niemand die 67 was, je opa of oom, etc.?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:49 schreef afraidtech het volgende:[..]
tis idd vreemd... ik zelf heb niets met het getal 67... zo ut nie meer weten... nou ja boeiuh... tis goed afgelopen doe het dus ook nie weer denk ik.
quote:nopez totaal geen aanleiding ofzo... zo nie weten waar het vandaan komt
Op dinsdag 6 mei 2003 15:51 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Ken je niemand die 67 was, je opa of oom, etc.?
quote:denk toch dat t echt was
Op dinsdag 6 mei 2003 15:52 schreef afraidtech het volgende:[..]
nopez totaal geen aanleiding ofzo... zo nie weten waar het vandaan komt
quote:ik twijfel nog... omdat ik nu ook nie bang ben... misschien toch mijn twentse nuchterheid...
Op dinsdag 6 mei 2003 15:57 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
denk toch dat t echt was
quote:Ik hoop zelfs voor je dat het echt was, lijkt me een geweldige ervaring. De volgende keer moet je hem iets vragen dat je zelf echt niet kan weten, zo kun je testen of het een echte kracht van buitenaf is. Vraag hem bijvoorbeeld wat er op bladzijde 3 van een of ander boek bovenaan de bladzijde staat, het eerste woord ofzo.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:52 schreef afraidtech het volgende:[..]
nopez totaal geen aanleiding ofzo... zo nie weten waar het vandaan komt
quote:strak plan... maar dat duurt nog wel een aantal maanden/ jaren
Op dinsdag 6 mei 2003 16:03 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Ik hoop zelfs voor je dat het echt was, lijkt me een geweldige ervaring. De volgende keer moet je hem iets vragen dat je zelf echt niet kan weten, zo kun je testen of het een echte kracht van buitenaf is. Vraag hem bijvoorbeeld wat er op bladzijde 3 van een of ander boek bovenaan de bladzijde staat, het eerste woord ofzo.
quote:moet je persee bang zijn om een entiteit in je kamer te hebben..?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:02 schreef afraidtech het volgende:[..]
ik twijfel nog... omdat ik nu ook nie bang ben... misschien toch mijn twentse nuchterheid...
maar enkel als je er zelf ook achterstaat
hoelang heb je nog voordat je naar huis mag?
quote:nog 20 minuten... ik heb net weer geprobeert toen werkte het niet... ik weet ook niet of ik het weer moet doen.... stel dat het wel echt is
Op dinsdag 6 mei 2003 16:04 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
moet je persee bang zijn om een entiteit in je kamer te hebben..?
ik wil eigenlijk wel een vervolg op jouw ervaringen.
* Schapenvachtje is benieuwdmaar enkel als je er zelf ook achterstaat
hoelang heb je nog voordat je naar huis mag?
quote:Ik zou het zelf wel eens willen proberen, maar ik schijt gewoon bagger, stel dat het echt beweegt.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:04 schreef afraidtech het volgende:[..]
strak plan... maar dat duurt nog wel een aantal maanden/ jaren
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 06-05-2003 16:07]
quote:wat probeer je dan?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:05 schreef afraidtech het volgende:[..]
nog 20 minuten... ik heb net weer geprobeert toen werkte het niet... ik weet ook niet of ik het weer moet doen.... stel dat het wel echt is
shit ik krijg ook nieuwschierige gevoelens..
quote:is ook niet lollig ofzo
Op dinsdag 6 mei 2003 16:06 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
-edit Ik verwijderde die link niet voor niets.
quote:ik zou zeggen probeer het...
Op dinsdag 6 mei 2003 16:06 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
wat probeer je dan?
shit ik krijg ook nieuwschierige gevoelens..
pak een glas.. zet hem op het bord... vraag of er iemand is wacht een paar minuten krijg ik geen antwoord vraag ik het weer... en toen bewoog het glas ineens... wel met me vingers erop maar oefende geen druk uit, dus kon het glas zelf eigenlijk ook niet verplaatsen.
Vanaf nu zal ik me proberen te gedragen .
quote:dan nu ff ontopic,
Op dinsdag 6 mei 2003 16:09 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Sorry MUUS, ik wist niet dat je zo overgevoelig was.
Vanaf nu zal ik me proberen te gedragen
.
Heb jij het al eens geprobeerd?
quote:nee dat doe ik nu niet.. wil dat er iemand bij is.. die ik vertrouw.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:09 schreef afraidtech het volgende:[..]
ik zou zeggen probeer het...
pak een glas.. zet hem op het bord... vraag of er iemand is wacht een paar minuten krijg ik geen antwoord vraag ik het weer... en toen bewoog het glas ineens... wel met me vingers erop maar oefende geen druk uit, dus kon het glas zelf eigenlijk ook niet verplaatsen.
quote:Glaasje draai-meeting
Op dinsdag 6 mei 2003 16:11 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
nee dat doe ik nu niet.. wil dat er iemand bij is.. die ik vertrouw.
maar ik zal t zeker een keertje doen
We kunnen Mirage denk ik wel vragen als medium, hij/zij weet er geloof ik wel veel vanaf
[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 06-05-2003 16:12]
quote:als ik nou ook een beetje fatsoenlijke relevantie vragen had over dingen waar ik zelf niet uit kom. dan raadpleeg ik het bord denk ik wel weer... maar nie meer voor de lol...
Op dinsdag 6 mei 2003 16:11 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
nee dat doe ik nu niet.. wil dat er iemand bij is.. die ik vertrouw.
maar ik zal t zeker een keertje doen
quote:Jah, basisschoolkamp in groep 8
Op dinsdag 6 mei 2003 16:10 schreef Infinity123 het volgende:[..]
dan nu ff ontopic,
Heb jij het al eens geprobeerd?
Vanaf toen nooit meer gedaan, wel vaak zin er in gehad, maar ik weet nie of het allemaal wel zo slim is. Maar ik denk dat het na een paar kratjes hollandse trots (Bavaria ja.. ) toch wel een keer ervan gaat komen
.
quote:ga ik denk ik wel heen weet nog nie cker
Op dinsdag 6 mei 2003 16:12 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Glaasje draai-meeting
We kunnen Mirage denk ik wel vragen als medium, hij/zij weet er geloof ik wel veel vanaf
quote:Huh? hoe? wat? wanneer?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:13 schreef afraidtech het volgende:[..]
ga ik denk ik wel heen weet nog nie cker
quote:Ooooh, organiseer jij die dingen?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:13 schreef afraidtech het volgende:[..]
ga ik denk ik wel heen weet nog nie cker
quote:Met een dronken kop zal het wel niet gaan, of dan doe je het gewoon zelf. Zet er dan een camera bij ofzo.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:13 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Jah, basisschoolkamp in groep 8
.
Met stuk of 4 vrienden (en 1 meisje), allemaal vingertje erop, en wachten maar.. Dat meisje vond da wel leuk volgens mij, was allemaal kei serieus bezig.. Toen opeens een ruit *KABAAAAM doormidden vloog, zonder dat er ook maar een zuchtje wind stond.
Vanaf toen nooit meer gedaan, wel vaak zin er in gehad, maar ik weet nie of het allemaal wel zo slim is. Maar ik denk dat het na een paar kratjes hollandse trots (Bavaria ja..
) toch wel een keer ervan gaat komen
.
quote:Lol
Op dinsdag 6 mei 2003 16:15 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Met een dronken kop zal het wel niet gaan, of dan doe je het gewoon zelf. Zet er dan een camera bij ofzo.
quote:als er eentje komt bedoel ik
Op dinsdag 6 mei 2003 16:14 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Huh? hoe? wat? wanneer?
quote:Helemaal mee eens, ik wil het best proberen met een camera, maar dus never nooit niet alleen. Helaas is mijn omgeving iets te nuchter voor dit soort zaken.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:16 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Lol
![]()
Denk ook niet dat het dan opschiet maar jah..
Ik moet een keer bewijs hebben of het nou wel echt of niet echt is.. Daarom moet die ene gek hier uit dat topic snel de camera van zn buurman rippen
quote:Been there..
Op dinsdag 6 mei 2003 16:17 schreef Infinity123 het volgende:
Helaas is mijn omgeving iets te nuchter voor dit soort zaken.
quote:Ooh dacht al, werd al blij.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:17 schreef afraidtech het volgende:[..]
als er eentje komt bedoel ik
ik ga zelf nie organiseren
quote:organiseer jij er eentje
Op dinsdag 6 mei 2003 16:18 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Ooh dacht al, werd al blij.
quote:Als we met genoeg mensen zijn, wil ik wel een poging doen.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:19 schreef afraidtech het volgende:[..]
organiseer jij er eentje
quote:als er bier is en ik nie te ver hoef te reizen wil ik ook wel komen
Op dinsdag 6 mei 2003 16:20 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Als we met genoeg mensen zijn, wil ik wel een poging doen.
quote:lijkt mij wel wat.. maar ik heb geen zin om er een uur voor in de trein te zitten eigenlijk..
Op dinsdag 6 mei 2003 16:20 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Als we met genoeg mensen zijn, wil ik wel een poging doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 06-05-2003 16:27]
quote:breda woon ik, tilburg is oke! vrijdag middag in boxtel is ook goed.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:22 schreef Infinity123 het volgende:
Waar wonen jullie? Ik omgeving Maastricht, wil best wel tot Tilburg of Eindhoven reizen met ov ofzo.
quote:Vrijdag is moeilijk. Maar wel fijn dat je relatief dichtbij woont.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:26 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
breda woon ik, tilburg is oke! vrijdag middag in boxtel is ook goed.
quote:Lijkt me best leuk, als het ghost gebeuren niet erg aanspreekt kunnen we altijd nog aan de bar hangen.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:33 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Okay Ghostmeeting in Ehoven op Moederdag ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |