Geen enkel probleem inderdaad, maar als je iemand om een plek ziet zoeken, moet je je benen ook bij elkaar doen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Als er, zoals op het plaatje, niemand naast je zit zou dat toch gewoon moeten kunnen? Als er iemand naast je zit en je gaat je benen eens ff wijd uit elkaar zetten waarbij je over de 'grens' van de zitplaats komt ben je ook wel gewoon een asociale lul natuurlijk
Dat lijkt me niet meer dan logisch inderdaadquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:14 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Geen enkel probleem inderdaad, maar als je iemand om een plek ziet zoeken, moet je je benen ook bij elkaar doen.
Niet voor iedereen. Die maken zich extra breed juist in de hoop dat de plek vrij blijft...quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch inderdaad
Inderdaad.. Al die plaatjes zouden ook gewoon vervangen kunnen worden door de tekst 'Don't be a dick'. Maar blijkbaar zijn er voorbeelden nodig van asociaal gedrag.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef Odaiba het volgende:
Dit lijkt mij logisch, maarja niet iedereen houd rekening met elkaar.
Dan zou ik de kerel in kwestie gewoon op de bon slingeren voor zwartrijden omdat ie maar voor 1 zitplaats een vervoerbewijs heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Als er, zoals op het plaatje, niemand naast je zit zou dat toch gewoon moeten kunnen? Als er iemand naast je zit en je gaat je benen eens ff wijd uit elkaar zetten waarbij je over de 'grens' van de zitplaats komt ben je ook wel gewoon een asociale lul natuurlijk
Dikke mensen moeten speciaal begeleid worden om af te gaan vallen of ze betalen maar voor 2 personen in zulke gevallen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
En als een dik iemand nou 2 plekken bezet, mag dat dan wel?
Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Dat valt onder fat shamingquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Die moeten twee kaartjes betalen zou ook net zo eerlijk zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Klopt, een totaal gebrek aan opvoeding en sociale intuļtie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:26 schreef Ali_boo het volgende:
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?
Behalve 'het zit wel comfortabel' zou ik dat niet weten, maar goed, ik kan de gedachten van andere mannen niet lezenquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.quote:
Dikke mensen zouden ze aan een touw achter de metro aan moeten laten rennen, net zolang tot ze weer op een stoel passen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
saudi-arabie: Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een prostituee te gedragen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef Ringo het volgende:
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.
Stop the nag?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef NightH4wk het volgende:
En vrouwen moeten stoppen met teveel praten in het OV.
Haha, lompe breedzitter gespot.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef SpecialK het volgende:
Het blijft lekker door gaan die incursie van het feminisme in westerse overheden.
Alleen maar als je moeder op mijn schoot komt stuiteren.quote:
Maar volgens de ondertekenaars van de petitie ging het niet om de ruimte?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.
En waarom is het comfortabel om met de benen wijd te zitten itt benen bij elkaar?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Behalve 'het zit wel comfortabel' zou ik dat niet weten, maar goed, ik kan de gedachten van andere mannen niet lezen
Weet ik veel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:31 schreef ExTec het volgende:
Maar volgens de ondertekenaars van de petitie ging het niet om de ruimte?
quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
Zou er dan ook een maximale knie-afstand in het wetboek zijn opgenomen hoe breed je mag gaan zitten? Komt er dan een conducteur langs met een meetlintje?
Goede vraag. Waarom is het comfortabel om thuis op de bank lekker onderuit te hangen? Nog zo'n vraag.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En waarom is het comfortabel om met de benen wijd te zitten itt benen bij elkaar?
?quote:
quote:Ga gewoon normaal zitten, man.
Of is je balkanker ontploft? 😯
Dit, maar dan puur en alleen om hoe de aanwezige ruimte benut wordt. Pragmatisch dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef Odaiba het volgende:
Dit lijkt mij logisch, maarja niet iedereen houd rekening met elkaar.
Met die vage verwoording kun je inderdaad alles wel aanpakken. Dat klinkt meer alsof ze iets willen doen tegen algemeen dominant gedrag dan tegen mensen die gewoon fysiek te veel ruimte in beslag nemen.quote:“This new information sign is similar to those that already exist in other transport systems around the world to stop people adopting a posture that makes others uncomfortable.”
Wat jij wilt, gewoon een verzoek in het algemeen.quote:
Gewoon meteen doortrekken naar een algemene regel: Je mag jezelf niet meer uiten of gedragen op een manier waar anderen mogelijk aanstoot aan zouden kunnen nemen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:39 schreef SpecialK het volgende:
Het is trouwens prima dat een vervoersbedrijf ruimte-regels instelt. Daar niet van. Maar ik denk dat het nogal vreemd is om iets te framen als een een mannelijk issue.
Als we zo gaan beginnen zijn er enkele pijnlijke alternatieve regels en bijbehorende borden te bedenken:
1. Een oproep aan Indiers om niet te vergeten deodorant te gebruiken tijdens het reizen
2. Een oproep aan wijven om hun tasje of boodschappentassen niet op de plaats naast hen neer te zetten
3. Een oproep aan zigeuners om te stoppen met zakkenrollen.
Dat zou stuk voor stuk onacceptabel zijn. Het lijkt me simpeler om regels te stellen die gewoon voor iedereen gelden zonder iemand er specifiek op aan te kijken, wat gezien de plaatjes in de OP wel lijkt te gebeuren.
Maar wat nu als ik aan die opvatting aanstoot neem? Discriminatie is het!quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Gewoon meteen doortrekken naar een algemene regel: Je mag jezelf niet meer uiten of gedragen op een manier waar anderen mogelijk aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Draai je nu niet de zaken om?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat jij wilt, gewoon een verzoek in het algemeen.
Mannen kunnen over zulke simpele hoffelijkheidskwesties doen alsof het Feministische Monster hen hoogstpersoonlijk de testikels komt afsnijden. Echt, wat een kleinzielig gejank.
Gewoon je poten bij elkaar houden, dan praat niemand meer ergens over.
Misschien dat dit voorkomen kan worden door niet in te zetten met klare onzin als dat breed zitten ineens een projectie van mannelijke macht is ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef Ringo het volgende:
Mannen kunnen over zulke simpele hoffelijkheidskwesties doen alsof het Feministische Monster hen hoogstpersoonlijk de testikels komt afsnijden. Echt, wat een kleinzielig gejank.
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien dat dit voorkomen kan worden door niet in te zetten met klare onzin als dat breed zitten ineens een projectie van mannelijke macht is ofzo?
Just sayin'.
6.23quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
Zou er dan ook een maximale knie-afstand in het wetboek zijn opgenomen hoe breed je mag gaan zitten? Komt er dan een conducteur langs met een meetlintje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |