Geen enkel probleem inderdaad, maar als je iemand om een plek ziet zoeken, moet je je benen ook bij elkaar doen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Als er, zoals op het plaatje, niemand naast je zit zou dat toch gewoon moeten kunnen? Als er iemand naast je zit en je gaat je benen eens ff wijd uit elkaar zetten waarbij je over de 'grens' van de zitplaats komt ben je ook wel gewoon een asociale lul natuurlijk
Dat lijkt me niet meer dan logisch inderdaadquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:14 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Geen enkel probleem inderdaad, maar als je iemand om een plek ziet zoeken, moet je je benen ook bij elkaar doen.
Niet voor iedereen. Die maken zich extra breed juist in de hoop dat de plek vrij blijft...quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch inderdaad
Inderdaad.. Al die plaatjes zouden ook gewoon vervangen kunnen worden door de tekst 'Don't be a dick'. Maar blijkbaar zijn er voorbeelden nodig van asociaal gedrag.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef Odaiba het volgende:
Dit lijkt mij logisch, maarja niet iedereen houd rekening met elkaar.
Dan zou ik de kerel in kwestie gewoon op de bon slingeren voor zwartrijden omdat ie maar voor 1 zitplaats een vervoerbewijs heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Als er, zoals op het plaatje, niemand naast je zit zou dat toch gewoon moeten kunnen? Als er iemand naast je zit en je gaat je benen eens ff wijd uit elkaar zetten waarbij je over de 'grens' van de zitplaats komt ben je ook wel gewoon een asociale lul natuurlijk
Dikke mensen moeten speciaal begeleid worden om af te gaan vallen of ze betalen maar voor 2 personen in zulke gevallen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
En als een dik iemand nou 2 plekken bezet, mag dat dan wel?
Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Dat valt onder fat shamingquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Die moeten twee kaartjes betalen zou ook net zo eerlijk zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
Klopt, een totaal gebrek aan opvoeding en sociale intuļtie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:26 schreef Ali_boo het volgende:
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?
Behalve 'het zit wel comfortabel' zou ik dat niet weten, maar goed, ik kan de gedachten van andere mannen niet lezenquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Misschien is er aan andere reden voor mannen om zo met de benen wijd te gaan zitten ?
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.quote:
Dikke mensen zouden ze aan een touw achter de metro aan moeten laten rennen, net zolang tot ze weer op een stoel passen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:22 schreef 44rdbei het volgende:
saudi-arabie: Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een prostituee te gedragen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef Ringo het volgende:
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.
Stop the nag?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef NightH4wk het volgende:
En vrouwen moeten stoppen met teveel praten in het OV.
Haha, lompe breedzitter gespot.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef SpecialK het volgende:
Het blijft lekker door gaan die incursie van het feminisme in westerse overheden.
Alleen maar als je moeder op mijn schoot komt stuiteren.quote:
Maar volgens de ondertekenaars van de petitie ging het niet om de ruimte?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon een verzoek om je niet als een hork te gedragen.
En waarom is het comfortabel om met de benen wijd te zitten itt benen bij elkaar?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Behalve 'het zit wel comfortabel' zou ik dat niet weten, maar goed, ik kan de gedachten van andere mannen niet lezen
Weet ik veel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:31 schreef ExTec het volgende:
Maar volgens de ondertekenaars van de petitie ging het niet om de ruimte?
quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
Zou er dan ook een maximale knie-afstand in het wetboek zijn opgenomen hoe breed je mag gaan zitten? Komt er dan een conducteur langs met een meetlintje?
Goede vraag. Waarom is het comfortabel om thuis op de bank lekker onderuit te hangen? Nog zo'n vraag.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En waarom is het comfortabel om met de benen wijd te zitten itt benen bij elkaar?
?quote:
quote:Ga gewoon normaal zitten, man.
Of is je balkanker ontploft? 😯
Dit, maar dan puur en alleen om hoe de aanwezige ruimte benut wordt. Pragmatisch dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:13 schreef Odaiba het volgende:
Dit lijkt mij logisch, maarja niet iedereen houd rekening met elkaar.
Met die vage verwoording kun je inderdaad alles wel aanpakken. Dat klinkt meer alsof ze iets willen doen tegen algemeen dominant gedrag dan tegen mensen die gewoon fysiek te veel ruimte in beslag nemen.quote:“This new information sign is similar to those that already exist in other transport systems around the world to stop people adopting a posture that makes others uncomfortable.”
Wat jij wilt, gewoon een verzoek in het algemeen.quote:
Gewoon meteen doortrekken naar een algemene regel: Je mag jezelf niet meer uiten of gedragen op een manier waar anderen mogelijk aanstoot aan zouden kunnen nemen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:39 schreef SpecialK het volgende:
Het is trouwens prima dat een vervoersbedrijf ruimte-regels instelt. Daar niet van. Maar ik denk dat het nogal vreemd is om iets te framen als een een mannelijk issue.
Als we zo gaan beginnen zijn er enkele pijnlijke alternatieve regels en bijbehorende borden te bedenken:
1. Een oproep aan Indiers om niet te vergeten deodorant te gebruiken tijdens het reizen
2. Een oproep aan wijven om hun tasje of boodschappentassen niet op de plaats naast hen neer te zetten
3. Een oproep aan zigeuners om te stoppen met zakkenrollen.
Dat zou stuk voor stuk onacceptabel zijn. Het lijkt me simpeler om regels te stellen die gewoon voor iedereen gelden zonder iemand er specifiek op aan te kijken, wat gezien de plaatjes in de OP wel lijkt te gebeuren.
Maar wat nu als ik aan die opvatting aanstoot neem? Discriminatie is het!quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Gewoon meteen doortrekken naar een algemene regel: Je mag jezelf niet meer uiten of gedragen op een manier waar anderen mogelijk aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Draai je nu niet de zaken om?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat jij wilt, gewoon een verzoek in het algemeen.
Mannen kunnen over zulke simpele hoffelijkheidskwesties doen alsof het Feministische Monster hen hoogstpersoonlijk de testikels komt afsnijden. Echt, wat een kleinzielig gejank.
Gewoon je poten bij elkaar houden, dan praat niemand meer ergens over.
Misschien dat dit voorkomen kan worden door niet in te zetten met klare onzin als dat breed zitten ineens een projectie van mannelijke macht is ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef Ringo het volgende:
Mannen kunnen over zulke simpele hoffelijkheidskwesties doen alsof het Feministische Monster hen hoogstpersoonlijk de testikels komt afsnijden. Echt, wat een kleinzielig gejank.
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien dat dit voorkomen kan worden door niet in te zetten met klare onzin als dat breed zitten ineens een projectie van mannelijke macht is ofzo?
Just sayin'.
6.23quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
Zou er dan ook een maximale knie-afstand in het wetboek zijn opgenomen hoe breed je mag gaan zitten? Komt er dan een conducteur langs met een meetlintje?
Gewoon het feminisme gehoorzamen dan is er geen gezeik.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat jij wilt, gewoon een verzoek in het algemeen.
Gewoon je poten bij elkaar houden, dan praat niemand meer ergens over.
Nummer 2.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:50 schreef Gezicht het volgende:
Maar gaat het nu erom dat mannen die zo zitten meer plaats innemen, of omdat een miniscuul percentage vrouwen het aanstootgevend en seksistisch vindt als mannen op die manier comfortabel zitten?
Precies, en als anderen zeiken, niks zeggen! Anders ben jij de zeikert!quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gewoon het feminisme gehoorzamen dan is er geen gezeik.
quote:“Just as women are taught to sit with our legs close together (as if we are holding something between our knees) manspreaders transmit an idea of power and territoriality, as if the space belongs to them,” read the petition, which gathered 11,000 virtual signatures.
Dat vraag ik me ook af en mogen vrouwen wel met de benen wijd blijven zitten?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:50 schreef Gezicht het volgende:
Maar gaat het nu erom dat mannen die zo zitten meer plaats innemen, of omdat een miniscuul percentage vrouwen het aanstootgevend en seksistisch vindt als mannen op die manier comfortabel zitten?
Wat?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:53 schreef agter het volgende:
Hier in de bus gebeurd dit ook vaak.
Zo irritant en asociaal vind ik dat.
Alleen als ze lekker is en een kort rokje aan heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af en mogen vrouwen wel met de benen wijd blijven zitten?
Dat laatste.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat?
Dat mannen macht projecteren door wijdbeens te gaan zitten?
Of: dat je inderdaad gewoon naast een hork zit die niet door heeft dat anderen ook ruimte willen?
Precies. En Ria is denk ik een van de laatste personen die moet willen dat we die hele lijn van 'een ander mag niet doen waar ik aanstoot aan neem' op een gelijkwaardige manier door gaan trekken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:52 schreef hottentot het volgende:
Ik betaal dan die bekeuring wel i.p.v. zweetballen te krijgen doordat dikke vette kortharige Ria haar ogen er niet vanaf kan houden en dat dat mijn schuld is.
Ja eens maar dat zijn nu net de types die het niet doenquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen als ze lekker is en een kort rokje aan heeft.
Gewoon roken weer toestaan in het OV, ruikt iedereen hetzelfde.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Waarom doen ze niks aan stinkende mensen of dikke mensen? Das ook niet klantvriendelijk.
Het gebeurt niet vaak, maar af en toe.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja eens maar dat zijn nu net de types die het niet doen
Eens.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Waarom doen ze niks aan stinkende mensen of dikke mensen? Das ook niet klantvriendelijk.
Kan iemand mij vertellen wat een witte cis male is? Ik zie de term constant voorbij komen, voornamelijk in zeurderige slachtofferbetogen zoals die van de TS, en vraag me af of iedereen die term moet kennen ofzo, zo vaak komt deze zonder uitleg tevoorschijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:08 schreef Ali_boo het volgende:
Extreem rechte groeperingen ( voornamelijk witte cis males en vaak ook nog christelijk ) verschuilen zich achter '' biologie''. Maar zoals we allemaal weten is dit slechts een excuus om vrouwen verder te blijven onderdrukken
Onbegrijpelijk dat we anno 2017 dit gedrag in Nederland blijven tolereren.
Moeten we hier soortgelijke maatregelen nemen ?
Precies, zodra je de 30 bent gepasseerd heb je geen enkele recht om met je benen wijd te gaan zittenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gebeurt niet vaak, maar af en toe.
Even wel voor de goede orde: lelijke vrouwen moeten ze wel meteen gaan verbieden om rokjes te dragen. Ongeacht of de benen wijd of over elkaar zijn.
Misschien moeten we ze gewoon wel helemaal verbieden.
Iemand anders nog ideeėn voor het verbeteren van de openbare ruimte?
Ik ken toch aardig wat mooie vrouwen boven de 30. En verbaas mij over het enorme aantal tieners wat al veel te dik is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Precies, zodra je de 30 bent gepasseerd heb je geen enkele recht om met je benen wijd te gaan zitten
Sinaasappelhuid is NIET geil
Speciaal voor jouw :quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat een witte cis male is? Ik zie de term constant voorbij komen, voornamelijk in zeurderige slachtofferbetogen zoals die van de TS, en vraag me af of iedereen die term moet kennen ofzo, zo vaak komt deze zonder uitleg tevoorschijn.
Houd gewoon je poten bij elkaar, Joe.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:45 schreef ExTec het volgende:
Misschien dat dit voorkomen kan worden door niet in te zetten met klare onzin als dat breed zitten ineens een projectie van mannelijke macht is ofzo?
Just sayin'.
Hm. internethypeje, tumblr-braakje, ik geloof het wel. Back to work.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw :
Cis Male
A term used (in a non-ironic fashion) by radical feminists and other odd characters as a way to marginalize normal people.
"He's a cis male" - a person who should be removed from the gene pool when referring to a normal male
##cismale #cis #male
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cis%20male
Weer wat geleerd waar ik helemaal geen reet aan heb.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw :
Cis Male
A term used (in a non-ironic fashion) by radical feminists and other odd characters as a way to marginalize normal people.
"He's a cis male" - a person who should be removed from the gene pool when referring to a normal male
##cismale #cis #male
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=cis%20male
Het gaat erom dat je je niet als een varken gedraagt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:50 schreef Gezicht het volgende:
Cis verwijst naar iemand die heteroseksueel is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat een witte cis male is? Ik zie de term constant voorbij komen, voornamelijk in zeurderige slachtofferbetogen zoals die van de TS, en vraag me af of iedereen die term moet kennen ofzo, zo vaak komt deze zonder uitleg tevoorschijn.
Of we discrimineren beidenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken toch aardig wat mooie vrouwen boven de 30. En verbaas mij over het enorme aantal tieners wat al veel te dik is.
Geen leeftijdsdiscriminatie, gewoon discrimineren op uiterlijk!
Ja, maar oud word ik ook wel een keer. Zelf wil ik buiten schot blijven.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Of we discrimineren beiden
Als je lelijk bent of oud word je verplicht een burka te dragen![]()
#Stoptheulgy
Haha, contact oe ah eng....quote:
Om die reden is het ook een logische reden maar omdat het aanstootgevend zou zijn en een teken van mannelijke dominantie is wel absurd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Ringo het volgende:
In Japan is deze regel volkomen geaccepteerd, alleen westerse honden snappen 'm niet.
[ afbeelding ]
Maar dan ook dikke mensen weren die met hun kwabben over andermans stoel hangen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Ringo het volgende:
In Japan is deze regel volkomen geaccepteerd, alleen westerse honden snappen 'm niet.
[ afbeelding ]
Maar je bent eraan geholpen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Silven het volgende:
Uhh, misschien heel vreemd hoor, maar ik kan niet anders zitten dan dat. :|
en aseksualiteit is daar ook een groot probleemquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook de lekkere laat ik links liggen ,niets anders dan ellendequote:Op woensdag 14 juni 2017 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weer wat geleerd waar ik helemaal geen reet aan heb.
Wie neemt feministen dan ook serieus (nou ja, als ze lekker zijn wil ik ze best een keer serieus nemen).
Oh, je wil een ruilhandeltje opzetten? "Hunnie-ook".quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:18 schreef Perrin het volgende:
Maar dan ook dikke mensen weren die met hun kwabben over andermans stoel hangen.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar je bent eraan geholpen?
[ afbeelding ]
Ik heb geen zin in beentje vrijen met een of andere onbekende autistische fokker in de bus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Haha, contact oe ah eng....
Autisten zijn het.
Ik zit lekker wijdbeens in mijn eigen autoquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh, je wil een ruilhandeltje opzetten? "Hunnie-ook".
Gedraag je gewoon fatsoenlijk, het kost niet zoveel moeite.
Met je pik in je hand, lekker rukken voor het stoplicht.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:22 schreef Perrin het volgende:
Ik zit lekker wijdbeens in mijn eigen auto
QFTquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Silven het volgende:
Uhh, misschien heel vreemd hoor, maar ik kan niet anders zitten dan dat. :| Ik kan wel voor een minuut of 2 mijn benen tegen elkaar houden maar dan begint de verzuring toch echt op te treden ondat het vrij veel inspanning kost. Mensen doen hier net alsof het een keuze is om wat wijder te zitten met de benen.
Alweer, nogmaals: Het is een prima huisregel. Want iedereen betaalt voor een kaartje, en bij een zitplaats mag je ook gewoon een bepaalde bijbehorende ruimte verwachten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |