Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.quote:Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...quote:Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende:
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...
In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem nietquote:Op zondag 18 juni 2017 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.
Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddienstenquote:Op zondag 18 juni 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
quote:Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende:
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eindquote:Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut.quote:Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.
En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Meh. Treinmijden it isquote:Op zondag 18 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."quote:
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail redenquote:Op maandag 19 juni 2017 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |