https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidappquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik vraag me af of watjes in mn neus gaan helpen tegen de jeukogen.
En als ik jeukogen heb, kan ik mijn lenzen niet dragen en met mijn bril zie ik minder dan met mijn lenzen (heel verhaal, ingewikkeld). Dus ik draag liefst wel mijn lenzen. Vandaar de oogdruppels.
Ik loop buiten nagenoeg altijd met zonnebrilquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:15 schreef Koral het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Dit soort brillen (zonder sterkte) sluiten af tussen je neus en ogen. Je kan dan gewoon je lenzen blijven dragen en hebt gegarandeerd weinig last van je ogen tijdens het hooikoorts seizoen. En dat voor een tientje.![]()
Heb de mijne al 4 jaar en gebruik daardoor nauwelijks pilletjes meer!
En zonnebril die sluitend is tussen je neus en ogen? Waar heb je dat gekocht?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik loop buiten nagenoeg altijd met zonnebril.
O, zo, ja, ik snap het. Bedankt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik vraag me af of watjes in mn neus gaan helpen tegen de jeukogen.
En als ik jeukogen heb, kan ik mijn lenzen niet dragen en met mijn bril zie ik minder dan met mijn lenzen (heel verhaal, ingewikkeld). Dus ik draag liefst wel mijn lenzen. Vandaar de oogdruppels.
Nee een gewone, wel iets gekromd, maar sluit niet perfect aan, dan moet je een skibril opzetten ofzo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:21 schreef Koral het volgende:
[..]
En zonnebril die sluitend is tussen je neus en ogen? Waar heb je dat gekocht?
Geen idee...omdat, denk ik...quote:Op zondag 26 april 2020 08:36 schreef Extraneus het volgende:
[..]
O, zo, ja, ik snap het. Bedankt.
Waarom heet je eigenlijk geen Nijnja?
Is ook goed, ik word ook wel eens uitgemaakt voor Ninja... maar zo gevaarlijk ben ik niet.quote:
Ik krijg ook altijd Oral Allergy Syndrome van appels. Heel irritant.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn vader had dat inderdaad ook. En appels. Weet niet of hij het met bepaalde noten erger had.
Die link die ik eerder postte sluit wel perfect aan en is geen skibrilquote:Op zondag 26 april 2020 18:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nee een gewone, wel iets gekromd, maar sluit niet perfect aan, dan moet je een skibril opzetten ofzo.
[..]
Geen idee...omdat, denk ik...
Zie de topictitel.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier is het al een paar dagen echt zo dramatisch dat de papieren snotlappen er doorheen vliegen.
Ben er echt belabberd van.
Geen zin om huisarts nu lastig te vallen om iets anders dan Tavegyl.
Jaaaa ik had het toen destijds in dit topic ook gevolgd jullie verhalen maar ik vind het zo naar klinkenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:54 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zie de topictitel.
Nog steeds zonder klachten.
Het is helemaal niet naar, helpt ook enorm goed bij gewone verstopte neusquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jaaaa ik had het toen destijds in dit topic ook gevolgd jullie verhalen maar ik vind het zo naar klinken
Misschien voor volgend jaar.
Verstandig, misschien zijn er nog andere opties dan tavegyl...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jaaaa ik had het toen destijds in dit topic ook gevolgd jullie verhalen maar ik vind het zo naar klinken
@:Nijna, dit kan idd ook wel telefonisch ja. Moet sowieso ook weer oogdruppels hebben want het snot komt ook uit mijn ogen.
De Tavegyl heeft de eerste weken trouwens prima geholpen.
Maar ben ook gewoon erg veel buiten want hont en lekker weer en merk gewoon dat de Tavegyl zijn werk niet zo goed meer doet.
Daarbij word ik echt super onzeker door dat Corona en ik een niesbui in het openbaar heb, schaam me dan echt te pletter
Dus maandag bel ik gewoon.
Ik vind dat spoelen dus echt verschrikkelijk, alsof je hersenen er via je oren uitgeperst worden. Ik ben nu al ruim een jaar bezig met immunotherapie, heb het idee dat het een stuk minder is dit jaar!! Wel veel slijm in mijn keel dat ik niet weggehoest krijg. Zwaar irritant!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Verstandig, misschien zijn er nog andere opties dan tavegyl...
Dat neusspoelen is best fijn, maar ik doe het eigenlijk vooral voor ik naar bed ga als ik wat meer snot heb zeg maar, dus niet consequent dagelijks.
Ik moet wel zeggen dat ik dit jaar al toen de scholen sloten zo ongeveer, maar gelijk ben begonnen met de loratadine. Maar meestal krijg ik pas in mei last als het gras gaat bloeien. Ik heb de indruk dat dat nu wel bloeit, maar mijn klachten vallen redelijk mee. Af en toe een jeukoog, niezen enzo valt ook wel mee. Alleen mijn neus loopt wat meer.
Oogdruppels heb ik al wel liggen, maar nog niet gebruikt.
Nou nou... Dat spoelen is de eerste drie-vier keer niet zo heel comfortabel, maar nu voel ik het niet eens meer.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:39 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik vind dat spoelen dus echt verschrikkelijk, alsof je hersenen er via je oren uitgeperst worden. Ik ben nu al ruim een jaar bezig met immunotherapie, heb het idee dat het een stuk minder is dit jaar!! Wel veel slijm in mijn keel dat ik niet weggehoest krijg. Zwaar irritant!
Dat dacht je vorig jaar ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
physiomer gebruikt toen, echt nooit meer!!quote:Op zaterdag 9 mei 2020 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
Nou nou... Dat spoelen is de eerste drie-vier keer niet zo heel comfortabel, maar nu voel ik het niet eens meer.
Dat is niet waar ik het over heb.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:22 schreef soapie het volgende:
[..]
physiomer gebruikt toen, echt nooit meer!!
Het voordeel van de knijpfles is dat je niet enkel van zwaartekracht afhankelijk bent en de oplossing in je neus spuit. Daardoor worden de holtes beter bereikt. Maar zo'n gietertje is altijd nog beter dan niet spoelen.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik heb een soort gietertje![]()
Met maatschepje voor juiste hoeveelheid zout. Ik heb het al poos niet gebruikt want geen holte ontsteking gehad
Deze dus
https://rhinohorn.nl/hoe-spoel-ik-mijn-neus
Nou ik ben om: net online besteld inclusief 60 zakjesquote:Op zondag 10 mei 2020 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het voordeel van de knijpfles is dat je niet enkel van zwaartekracht afhankelijk bent en de oplossing in je neus spuit. Daardoor worden de holtes beter bereikt. Maar zo'n gietertje is altijd nog beter dan niet spoelen.![]()
Doorgaans gebruik ik de standaard zoutoplossing. Als ik een verstopping/ontsteking voel opkomen, gebruik ik de zoutoplossing met xylitol. Meestal is het dan de tweede dag weer weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |