abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171639041
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat valt met Molukkers nog vies tegen, de laatste keer dat ik een peloton ME'ers een Molukse wijk zag intrekken, stonden de Molukkers ze gewoon op te wachten met harpoenen. Sta je dan met je knuppeltje en je plexiglas schild. :')
:') ___! Met Molukkers valt idd niet te spotten.
pi_171639087
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Molukkers in Marokkanenwijken plaatsen om daar de orde te handhaven, werkt bijv erg goed in Culemborg *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171639180
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nou, ik kan me nog een voorval herinneren waar een zekere koloniale macht ze een eigen onafhankelijke staat beloofde als ze de wapens op zouden pakken tegen hun eigen vaderland....

een paar jaar later geen eigen staat maar afgedaan met een schamel woonwijkje.....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 juni 2017 @ 11:58:45 #54
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171639201
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Molukkers in Marokkanenwijken plaatsen om daar de orde te handhaven, werkt bijv erg goed in Culemborg *O*
Hier was ooit ruzie tussen Molukkers en Marokkanen. Beiden waren met 50 man gekomen. Stokken, ijzeren kettingen, beiden haalden alles uit de kast. :N
Protège moi de mes désirs.
pi_171639217
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is de taak van de politie, maar die brandt zich daar de vingers niet aan, en dus mag de burger het weer opknappen. Maar ik snap wel dat het werkt. Het is ook niet voor niks dat ze asieleisers of statushouders niet in een Molukkenwijk zetten ;)
pi_171639325
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, ik kan me nog een voorval herinneren waar een zekere koloniale macht ze een eigen onafhankelijke staat beloofde als ze de wapens op zouden pakken tegen hun eigen vaderland....

een paar jaar later geen eigen staat maar afgedaan met een schamel woonwijkje.....
Jij kan je 1945 tot 1959 nog serieus herinneren?
pi_171639405
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 10:36 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Je gaat al de fout in met Indo's en Molukkers als hetzelfde te beschouwen.
Daarnaast, ik, als indo ben ook nog nooit in Indonesie geweest. Wat ik wel graag eens zou willen, maar voor mij financieel niet haalbaar is.
Om dan maar te zeggen dat het lachwekkend is als een indo de taal niet spreekt en ook nog nooit naar Indonesie is geweest, vind ik dan weer erg kortzichtig.

*edit; https://nl.wikipedia.org/wiki/Molukken
Lees je in, zou ik zeggen. :)
Retourtje Jakarta is 700 euro. Hoezo niet financieel haalbaar? Ook niet als je je zo indo voelt? Dan is die identiteit wel erg flinterdun. Je hebt geen flauw idee hoe het daar is als je er nog nooit geweest bent. Ik ben er wel geweest. Indonesie is ook erg divers, Bali kent een andere sfeer dan Sumatra. Maar dat is niet uit te leggen aan iemand die er nooit geweest is. Dat is het leuke aan reizen, ervaringen opdoen. Ik blijft het lachwekkend vinden als mensen zich een identiteit aannemen en nationalistisch doen over een land waar ze nog nooit zijn geweest en de taal ervan niet spreken. Zo ongeloofwaardig.
pi_171639458
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd.
De Nederlandse regering heeft in de jaren 50 deze Molukkers hierheen gehaald wegens de dreiging van Soekarno. Het zou een tijdelijk verblijf zijn, want "onze" regering had beloofd dat ze weer naar hun woonplaats, de Molukken, zouden terugkeren, desnoods met gewapende Nederlandse steun.
Ook toen, net zoals nu, bleken beloften van "onze" regering niets waard.
Dat is een versie van het verhaal. Een verhaal wat heel oud begint te worden, so who cares? Die generatie die dat bewust heeft meegemaakt leeft al niet meer. De kinderen daarvan sterven nu uit. Voor de 4e generatie: wake up, het is 2017, je leeft nu en in de toekomst. The world has changed.
pi_171639464
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:06 schreef Homey het volgende:
Ik blijft het lachwekkend vinden als mensen zich een identiteit aannemen en nationalistisch doen over een land waar ze nog nooit zijn geweest en de taal ervan niet spreken. Zo ongeloofwaardig.
Welke taal?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_171639479
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Welke taal?
De gangbare taal in Indonesie is bahasa indonesia.
pi_171639486
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij kan je 1945 tot 1959 nog serieus herinneren?
Ja.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171639491
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:09 schreef Homey het volgende:

[..]

De gangbare taal in Indonesie is bahasa indonesia.
Geen Indo die dat sprak. Daar waren ze Indo voor.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_171639536
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:06 schreef Homey het volgende:

[..]

Retourtje Jakarta is 700 euro. Hoezo niet financieel haalbaar? Ook niet als je je zo indo voelt? Dan is die identiteit wel erg flinterdun. Je hebt geen flauw idee hoe het daar is als je er nog nooit geweest bent. Ik ben er wel geweest. Indonesie is ook erg divers, Bali kent een andere sfeer dan Sumatra. Maar dat is niet uit te leggen aan iemand die er nooit geweest is. Dat is het leuke aan reizen, ervaringen opdoen. Ik blijft het lachwekkend vinden als mensen zich een identiteit aannemen en nationalistisch doen over een land waar ze nog nooit zijn geweest en de taal ervan niet spreken. Zo ongeloofwaardig.
:') Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op.
Alsof je met een retourtje Jakarta klaar bent om een land te bezichtigen. :') :')
Maar prima hoor, als jij je verheven voelt boven iemand die een identiteit niet kan uitdoen als een jas. En de taal leren? #hoedan? in NL met Nederlandse ouders :') :')
pi_171639583
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd.
De Nederlandse regering heeft in de jaren 50 deze Molukkers hierheen gehaald wegens de dreiging van Soekarno. Het zou een tijdelijk verblijf zijn, want "onze" regering had beloofd dat ze weer naar hun woonplaats, de Molukken, zouden terugkeren, desnoods met gewapende Nederlandse steun.
Ook toen, net zoals nu, bleken beloften van "onze" regering niets waard.
Leugens. Want ze hadden geen keus.
pi_171639609
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Geen Indo die dat sprak. Daar waren ze Indo voor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indonesian_language

43 miljoen native speaker, en 150 miljoen L2 speakers. Maar in Nederland spreekt van de 'indo's' vrijwel niemand die taal.
  maandag 12 juni 2017 @ 12:22:42 #66
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_171639812

[ Bericht 100% gewijzigd door arvensis op 12-06-2017 12:23:15 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_171639904
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:') Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op.
Alsof je met een retourtje Jakarta klaar bent om een land te bezichtigen. :') :')
Maar prima hoor, als jij je verheven voelt boven iemand die een identiteit niet kan uitdoen als een jas. En de taal leren? #hoedan? in NL met Nederlandse ouders :') :')
Vanuit Jakarta kan je doorreizen naar andere bestemmingen in het land. Probeer het een keer uit. Best leuk hoor, het is een prachtig land. Ik spreek uit ervaring. Dus, je kan jezelf geen indo noemen. Je bent gewoon een Nederlander die toevallig een band heeft met Indonesie, that's all. Niks mis mee.
pi_171639981
Draai het eens om. Stel je voor dat je in Australie een Australier hebt die toevallig een opa en oma uit Nederland heeft, die overigens grotendeels in Australie hebben doorgebracht. Zal die Australier zichzelf ook als identiteit Nederlander aanmeten? Alhoewel hij geen woord Nederlands spreekt en nog nooit in Nederland is geweest? En niet meer van Nederland weet dan dat je weed mag roken in Amsterdam? Zou toch ook een nietszeggende identiteit zijn...
pi_171640018
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Vanuit Jakarta kan je doorreizen naar andere bestemmingen in het land. Probeer het een keer uit. Best leuk hoor, het is een prachtig land. Ik spreek uit ervaring. Dus, je kan jezelf geen indo noemen. Je bent gewoon een Nederlander die toevallig een band heeft met Indonesie, that's all. Niks mis mee.
Klopt, ik ben gewoon Nederlander met Indisch bloed. w/
Verder geloof ik direct dat Indonesie een prachtland is. En voor hier laat ik het erbij. :W
pi_171640088
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:43 schreef 2Happy4U het volgende:
En dan over 20 jaar janken dat niemand hen begrijpt omdat ze allemaal in enclaves wonen.
:'( Het is allemaal de schuld van de boze blanke man!!!¡!!1!!!!! :'(
  maandag 12 juni 2017 @ 12:35:38 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171640140
Amokmakers!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171640306
kom vechten dan pussies met jullie grote smoel. trappen de ME terug naar waar ze vandaan komen.
pi_171640448
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:14 schreef Homey het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Indonesian_language

43 miljoen native speaker, en 150 miljoen L2 speakers. Maar in Nederland spreekt van de 'indo's' vrijwel niemand die taal.
Indonesisch is pas echt ontwikkeld na de kolonisatie. De Indo's zelf spraken Nederlands of een mengelmoes, dat is een half kastensysteem. In ieder geval is er geen binding met Indonesië, maar met Nederlands-Indië.
  maandag 12 juni 2017 @ 12:51:36 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171640518
Molukkers =/= Indo's, dat zijn meestal Javanen.
Molukkers zijn onze eigen Palestijnen, gewoon genaaid door de geschiedenis. Oude generatie hebben de jongeren teveel hun dromen mee gegeven, ipv te zeggen, by gones be by gones en maak wat van je leven in NL.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 juni 2017 @ 12:57:32 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171640636
Het gaat hier niet om indo's, maar om Molukkers. Om precies te zijn, Zuid-Molukkers of Ambonezen, van het eiland Ambon. Dat is nog een paar uur vliegen vanaf Jakarta. Compleet andere cultuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')