Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 00:20 |
![]() Het hogesnelheidscircus heeft Canada achter zich gelaten en is onderweg naar de volgende locatie. Ditmaal, voor de tweede keer in de geschiedenis, naar Azerbeidzjan. Het land in de Kaukasus zal het weekend van de 25e namelijk gastheer zijn van de Grand Prix van Europa. De wedstrijd wordt verreden op het Baku City Circuit dat zich door het hart van de Azerbeidjaanse hoofdstad slingert. De ontwerper van de baan is zoals gebruikelijk de Duitse architect Hermann Tilke. Hij bedacht een omloop van iets meer dan zes kilometer lang. Daarmee is het na het Belgische Spa-Franchorchamps de langste baan van de kalender. Baku City Circuit telt in totaal twintig bochten en kenmerkt zich onder meer door een ontzettend lang recht stuk van liefst 2,2 kilometer. Waar sommige delen van het circuit ontzettend breed zijn, zijn andere delen juist weer heel erg smal. Met name de combinatie van de bochten 8 tot en met 11 zijn voor racebegrippen aan de nauwe kant. Om het allemaal extra lastig te maken is ook deze baan, net als de meeste stratencircuits, omgeven doo muren en vangrails. Een kleine fout kan dus grote gevolgen hebben. ![]() ![]() Onboard Lap Baku De bandencompounds ![]() Bron: Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Baku [ Bericht 52% gewijzigd door Nattekat op 14-06-2017 13:46:41 ] | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 00:24 |
Soort van terecht wel. Hij had had hier gewoon uit zijn doppen moeten kijken voordat hij naar rechts kwam en GROS eraf maaide. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 00:24:43 ] | |
Kleffe_Dop | maandag 12 juni 2017 @ 00:43 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 00:48 |
Voor de volledigheid ![]() ![]() | |
Yashaaaaa | maandag 12 juni 2017 @ 01:07 |
Nog een wonder dat ie er maar twee geraakt heeft als je ziet hoe druk het er was. | |
DutchTrain | maandag 12 juni 2017 @ 01:19 |
Daarvoor ging de andere schoen nog het publiek in. Was dat ook nog op tv? | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 01:35 |
![]() ![]() | |
DutchTrain | maandag 12 juni 2017 @ 03:07 |
Dank! Kwam ik toch net niet in beeld :p | |
tong80 | maandag 12 juni 2017 @ 07:40 |
Niet kunnen kijken. Wat is er met verstappen gebeurd ?![]() | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 07:43 |
is niet gefinished | |
tong80 | maandag 12 juni 2017 @ 07:44 |
Dat begreep ik al. ![]() ![]() | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 07:44 |
je blijft het proberen he? ![]() | |
tong80 | maandag 12 juni 2017 @ 07:45 |
![]() ![]() | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 08:35 |
weet ik | |
WheeledWarrior | maandag 12 juni 2017 @ 09:03 |
Wat een kutresultaat weer voor Max, man. Enorm frustrerend seizoen op deze manier ![]() | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 09:11 |
zeker, het is gelukkig niet met een auto waar je om het kampioenschap mee kan strijden | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 12 juni 2017 @ 09:16 |
Hoe is dat relevant? Hij rijdt met een auto waarmee hij niet voor het kampioenschap kan strijden op de 2de plek en valt uit. Da's net zo kut als dat hij was uitgevallen met een auto waarmee hij wel voor het kampioenschap kan strijden. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 09:19 |
natuurlijk blijft het klote maar het is natuurlijk nog vervelender als je door dit soort zaken een kampioenschap door je vingers ziet glippen | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 12 juni 2017 @ 09:21 |
Ah, op die fiets. Ja, dan is het inderdaad nog net iets 'kutter'. ![]() | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 09:28 |
Maarja evengoed kut. Ricciardo begint aardig uit te lopen nu en over 10 jaar kijkt men alleen nog naar de behaalde punten in een seizoen en niet naar hoe dat ook alweer precies zat. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 09:29 |
als we over 10 jaar daar naar kijken is het toch wat tegen gevallen | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 09:29 |
Dat is misschien ook wel waar ![]() | |
XL | maandag 12 juni 2017 @ 09:32 |
Beetje zoals de Rosberg titel in de marge voor Ricciardo op deze manier. | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 09:32 |
Volgende race Baku ![]() | |
XL | maandag 12 juni 2017 @ 09:34 |
Die vele inhaalacties op de rechte stukken waren er niet omdat alle auto's even snel liepen. | |
BadderHaring | maandag 12 juni 2017 @ 09:34 |
Dan weet iedereen nog dat dit het pech seizoen was voor zijn glorietijd met 6 WK-titels op rij. | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 09:34 |
Lijkt me gezichtsbedrog omdat een Ricciardo voor de rest reed en niet er achter. Want dan zouden we zien dat RB behoorlijk wat tekort komt | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 09:35 |
Hoe bedoel je? | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 09:36 |
Ja en Perez reed op SS en had DRS + Mercedes motor en kwam er toch niet voorbij. | |
Deckard | maandag 12 juni 2017 @ 09:41 |
Ken je dat moment dat wanneer je eindelijk de printer weer eens wil gebruiken het papier op is? Of dat de inktcartridges verdwenen zijn of op is? Of dat je printer geen verbinding kan maken met het netwerk? Nou zo iets. | |
XL | maandag 12 juni 2017 @ 09:42 |
Er werd stevig ingehaald deze grandprix. Force India die druk zet op Red Bull is ook geen normaal scenario. De verschillen waren groot. Overigens vind ik het ook weer jammer dat Vettel op het einde gewoon veel risico kan nemen, van de baan schiet en zonder tijdverlies weer op de baan kan komen. Vorig jaar Hamilton ook door het gras een bocht afsnijden. Daar moeten de circuits echt een oplossing voor, of een drive-through ofzo. Ik bedoel, je maakt een grote fout daar hoort een straf bij. Dat je vanwege veiligheid daar geen muur kan zetten vind ik prima, maar nu is het gewoon deel van het spel dat je pogingen probeert die niet kunnen omdat het geen consequenties heeft. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 09:45 |
grindbak had leuker geweest inderdaad | |
BadderHaring | maandag 12 juni 2017 @ 09:59 |
Dit inderdaad. | |
OscarMopperkont | maandag 12 juni 2017 @ 10:06 |
Geen motorupdate voor RB op Baku https://www.formula1.com/(...)pgrade-for-baku.html ![]() | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 10:07 |
![]() ![]() ![]() Renault is wel echt enorm aan het prutsen nu. | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 10:13 |
Stukken minder dan Honda. Me dunkt. Overigens las ik zojuist in een ander topic dat Max gewoon gecontroleerder had moeten rijden, want dan zou zijn accu niet stuk gegaan zijn. En dat Max compleet overhyped is en nu als een nachtkaars uit zou gaan. Man man man, wat een hoop domme mensen lopen er rond. Die mogen overigens ook allemaal gewoon stemmen. ![]() | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 10:13 |
Lol damn ![]() | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 10:16 |
Dat andere topic zou ik niet serieus nemen want het is daar de bedoeling om te trollen. Ik vind het wel jammer dat Renault niet de motor kan leveren waar 'iedereen' op hoopt. Commerciele teams hebben dit jaar alleen de keuze tussen Renault en Honda toch? Zou het kunnen dat er volgend jaar andere leveranciers beschikbaar komen? | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 10:18 |
Nee. | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 10:19 |
Dat lijkt me helemaal de bedoeling niet. | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 10:22 |
Welk topic? | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 10:22 |
Klopt ja, maar kondig dan ook niet drie races op rij aan met een nieuwe PU te komen en dat telkens maar weer een race te verplaatsen. | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 10:23 |
Kijk anders even terug, topic bestaat al meer dan een maand en PSVCL zit gewoon te kutten terwijl jij in het verleden al uitgebreid met respect op hem gereageerd hebt. De twee grootste haters kijken beide geen enkele race dus dat topic valt toch geen seconden serieus te nemen maar de mods vinden het wel best. | |
Geralt | maandag 12 juni 2017 @ 10:24 |
Dat stoort mij een klein beetje ![]() De hoeveelheid stupiditeit is stuitend. ![]() | |
OscarMopperkont | maandag 12 juni 2017 @ 10:24 |
Mja, zoals je in het artikel kan lezen, wat je denk ik niet gedaan hebt, zegt Renault dat RB gezegd heeft dat er een update komt. Niet Renault zelf. | |
Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 10:26 |
Ja, je bent pas de 83ste die dit meldt. ![]() | |
opgebaarde | maandag 12 juni 2017 @ 10:28 |
En dat was de vorige keren toen een artikel geplaatst werd over een toekomstige grote update vast en zeker ook het geval, dat het artikel geschreven was met een RB bron/hoop ipv gebaseerd op geluiden vanuit Renault. Want laten we duidelijk zijn, die grote update die zou gaan komen, dat is al een wekelijks populair onderwerp voordat er überhaupt geracet werd in Australie | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 10:29 |
8 feb; https://racingnews365.nl/(...)r-tijdens-gp-spanje/ Dat werd idd gemeld door RBR, maar toch vreemd dat Renault het nu pas de kop in drukt... waarschijnlijk is er toch iets misgegaan met dit concept en kunnen ze niet meer verder. | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 10:30 |
Val ik even door de mand ![]() Maar evengoed dom van RB zelf om dat te roepen dan | |
BadderHaring | maandag 12 juni 2017 @ 10:31 |
Het is een beetje als die ene kamer in je huis waar je alle rotzooi inflikkert om de rest netjes te houden. | |
OscarMopperkont | maandag 12 juni 2017 @ 10:32 |
Hey sorry dat ik een leven heb en niet continue op internet zit en het net pas op de site van Formula1.com in het nieuwsoverzicht zag staan ![]() | |
OscarMopperkont | maandag 12 juni 2017 @ 10:32 |
Heb ik een extra kamer? ![]() * OscarMopperkont gaat op zoek | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 10:58 |
Wel een supervette drift en save van Grosjean trouwens! Baasje ![]() | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 11:04 |
Heeft wel ontzettend veel mazzel dat z'n linkervoorwielophanging niet breekt. | |
Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 11:05 |
Jammer dat ze die race niet meer nadoen met die kleine poppetjes, dat was leuk. | |
franklop | maandag 12 juni 2017 @ 11:09 |
De Mini's? Die doen ze zeker nog; Duurt altijd aantal dagen | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 11:13 |
Na alweer een domme actie van Sainz (na het eerder van de baan rammen van Stroll) krijg ik nu wel het idee dat dit zijn laatste seizoen in de F1 gaat zijn. Waar ik hem begin dit seizoen nog naar Renault zag gaan, kan ik me niet voorstellen dat ze hem nog zouden willen hebben. Daarnaast denk ik ook dat Ocon in 2019 het stoeltje van Bottas in mag gaan nemen, of die van Hamilton indien hij na dit jaar besluit te stoppen. Het is duidelijk een goede jongen voor de toekomst van dat team. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:14 |
ik las dat Ocon klaagde dat Perez van z'n lijn afweek tijdens het remmen, heb je daar een gifje van? | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 11:14 |
Ocon komt volgens mij ook uit de Mercedes talentenpool | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 11:17 |
Van het klagende vingertje of van de lijn? ![]() ![]() Ik verwacht dat die move daar het "probleem" was. Alleen cutte FOM wat snel weg.. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 11:21:20 ] | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:23 |
dank je maar was denk ik niet dit moment | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 11:26 |
Dit is het hele stuk wat was uitgezonden terwijl ze erover aan het praten waren. Zou er dan toch ergens in moeten zitten ![]() https://streamable.com/cl911 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 11:26:41 ] | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:29 |
![]() | |
motorbloempje | maandag 12 juni 2017 @ 11:30 |
Wisten jullie dat er dit jaar nog geen RB update komt? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 11:31 |
Mja, denk het ook. Dit is hem geslomo'd ![]() | |
Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 11:32 |
Ow, thx! | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2017 @ 11:46 |
Het is Formule 1. Geen bejaardenrace | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 11:57 |
Renault* | |
flipsen | maandag 12 juni 2017 @ 12:24 |
Iemand bekend met het feit dat Nico Hulkenberg ook Nederlands spreekt? ![]() | |
Sinister-D- | maandag 12 juni 2017 @ 12:40 |
Ocon was in 2014 2de keus na Verstappen om in het Junior programma op te nemen. Het is niet zo dat hij al zijn hele carrière gesteund wordt, maar pas vanaf seizoen 2015. | |
motorbloempje | maandag 12 juni 2017 @ 12:44 |
Ocon ![]() | |
Twieki | maandag 12 juni 2017 @ 12:56 |
Accu. ![]() WELL DONE ACCU! | |
motorbloempje | maandag 12 juni 2017 @ 12:58 |
![]() | |
Beach | maandag 12 juni 2017 @ 12:59 |
Helmut Marko die aan het begin vh seizoen zei dat RB wel wereldkampioen kon worden dit seizoen. [ Bericht 6% gewijzigd door Beach op 12-06-2017 13:04:29 ] | |
opreis | maandag 12 juni 2017 @ 13:04 |
Had max niet het een na hoogste topsnelheid tijdens de kwalificatie? Trouwens lijkt Max dit seizoen weer een stap gemaakt te hebben. Zn kwalificaties zijn beter en ook zn starts erg goed. Er blijft niet heel veel meer over wat nog beter kan/moet | |
Kleffe_Dop | maandag 12 juni 2017 @ 13:05 |
Wat hij overigens wel waar maakt dit seizoen. | |
BadderHaring | maandag 12 juni 2017 @ 13:05 |
Hij moet alleen zijn accu opladen voor de race, de volgende keer. | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2017 @ 13:06 |
Er is nog genoeg te verbeteren, want to finish first you'll first have to finish. | |
opreis | maandag 12 juni 2017 @ 13:08 |
Niet zo zeer vanuit Max | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2017 @ 13:08 |
Zeker. Hij is Wehrlein in de pikorde gepasseerd en is terecht bij Force India gestald. Daar begint hij het Perez nu al lastig te maken. | |
Peterselieman | maandag 12 juni 2017 @ 13:08 |
Je wordt aan het einde van de rit wel afgerekend op de resultaten. | |
Kleffe_Dop | maandag 12 juni 2017 @ 13:11 |
![]() Lance Stroll came out after the race to give some love to the fans! Massa had z'n schouders een keer opgehaald als hij negende was geëindigd (door met name uitvallers). ![]() | |
opreis | maandag 12 juni 2017 @ 13:13 |
Zijn resultaten zijn uitstekend, hij wordt door de mensen die er toe doen in de sport niet afgerekend op motorpech en dergelijke | |
Beach | maandag 12 juni 2017 @ 13:14 |
Je kan niet ontkennen dat hij geen fouten heeft gemaakt en mensen op eigen kracht heeft ingehaald. | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 13:15 |
Niet bij een thuis race in Brazilië. Ook dan zou hij even fans komen groeten. Dit was gewoon een thuis-race voor Stroll. En nog zijn eerste punten race ooit in F1 ook. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 13:16:12 ] | |
Kleffe_Dop | maandag 12 juni 2017 @ 13:16 |
En hij had één leuk gevecht met Hulk en Vettel, dat mag ook gezegd worden. ![]() Z'n inhaalacties waren overigens wel allemaal DRS open en puur op Mercedes kracht voorbij de mindere goden. Nah.. ik vond het een tikkeltje ongemakkelijk... Sky die er ook meteen live was vanuit het motorhome van Williams. Claire Williams zei zelfs verrast te zijn dat Sky daar stond... | |
Yashaaaaa | maandag 12 juni 2017 @ 13:19 |
Weet je wat ik nu 'jammer' vind. Dat er nu nog geen enkele race is geweest waarbij de bulls het met elkaar konden uitvechten. Iedere keer is er wel één uitgevallen en Monaco kun je toch niet inhalen (behalve (hoe het gebeurde) met pitstops). | |
Beach | maandag 12 juni 2017 @ 13:20 |
https://streamable.com/6ku5v Alonso een mindere god noemen? ![]() | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 13:20 |
China vergeten? ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 12 juni 2017 @ 13:21 |
Dan refereer ik naar die Japanse God die achterin z'n barrel ligt uiteraard. ![]() Hier heeft Alonso zelf nul invloed op. | |
Yashaaaaa | maandag 12 juni 2017 @ 13:25 |
Blijkbaar wel ![]() | |
opreis | maandag 12 juni 2017 @ 13:26 |
iedere keer dat Max uit viel lag hij voor op Ric, wie zegt dat er dan wel gevechten waren geweest? | |
je_ergste_nachtmerrie | maandag 12 juni 2017 @ 13:32 |
*Zet alu hoedje op* Zie je wel dat Ric de eerste rijder is? Zodra Max voor ligt gaat de auto stuk, of een mislukte undercut. Ik heb het altijd wel geweten!! *Alu hoedje af* | |
Beach | maandag 12 juni 2017 @ 13:35 |
![]() Dat was niet best nee. | |
motorbloempje | maandag 12 juni 2017 @ 13:42 |
Dit. ![]() | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 13:54 |
Die motor van Alonso was dus blijkbaar al stervende... Vandoorne haalde met z'n motor betere snelheden: https://www.motorsport.co(...)it-dangerous-917553/
| |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 14:07 |
Het sloop-je-databundel topic even opnieuw ingedeeld. Beter zo voor iedereens pc? ![]() F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer] Had van die index mooie linkjes gemaakt met maar 4 posts per pagina. Maar Fok! verbouwd ze naar je default (dus ik zie ze nog steeds linken naar pagina's met 50 ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 14:10:05 ] | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 14:11 |
Ben je al gescout door Ziggo? ![]() | |
Monolith | maandag 12 juni 2017 @ 14:14 |
Op PC is het nooit een punt, maar was laatst in het buitenland en dan mijd ik het F1 topic doorgaans wel op databundeltechnische redenen. ![]() | |
VEM2012 | maandag 12 juni 2017 @ 14:19 |
De finish halen lijkt mij toch iets wat beter kan. ![]() | |
Gezicht | maandag 12 juni 2017 @ 14:19 |
CrashO, held ![]() | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 14:49 |
De Honda wel, niet zo moeilijk om met DRS en Mercedes power een honda te passeren ![]() | |
AMDB | maandag 12 juni 2017 @ 15:23 |
Ja hij was inderdaad snel weg, was zelf om 5.30 op het vliegveld, al was dat met een auto prima te doen (niet noodzakelijk per helikopter). Ik zelf heb een stuk gelopen en toen de bus naar vliegveld gepakt.Wou m'n handen niet branden aan de metro (Jean Drapeau station net na de race zag er erg druk uit), of viel dat mee qua drukte? Zat in het grasveld naast tribune 33, was er rond 9.30 dus redelijke plek. Had graag wat meer kunnen zien van de baan maar heb me prima vermaakt voor een eerste keer. Volgend jaar zeker weer een optie en dan wel een grandstand plek denk ik :-) | |
Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 15:27 |
De Max tribune. ![]() | |
tong80 | maandag 12 juni 2017 @ 15:37 |
Duidelijk. ![]() ![]() | |
potjecreme | maandag 12 juni 2017 @ 15:40 |
Zouden spoilers nog uitmaken? | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 15:46 |
Geen idee. Verwacht van niet. Laden doet hij dan wel, dus qua traffic maakt het niet uit. Maar misschien geeft een brakke telefoon het wel weer zonder vast te lopen ja. Iemand die de normale pagina niet kan weergeven omdat zijn telefoon vastloopt, die kan testen of hij deze pagina wel kan openen? * Open niet de spoiler die je daar ziet, daar zitten een gifje of 118 in ![]() F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer] Als het uitmaakt, ga ik ze allemaal daar wel per 3 in spoilers gooien dan [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 15:51:03 ] | |
Klummie | maandag 12 juni 2017 @ 16:51 |
Nee, is gisteren ook al geconstateerd. | |
potjecreme | maandag 12 juni 2017 @ 16:52 |
Ah , dan weet ik dat ook. | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 16:53 |
Nuja, kwa data omdat hij alles nog steeds binnen trekt. Maar misschien scheelt het niet hoeven weergeven van alles, ietsjes, op antieke telefoons die last hebben van browser crashes. Als iemand met zo'n koelkast kan testen? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 16:53:58 ] | |
DutchTrain | maandag 12 juni 2017 @ 17:25 |
Ik ben na afloop nog de baan opgegaan, podiumceremonie gezien en even bij Parc Fermé staan kijken. Toen ik aankwam bij het metrostation zag het er erg druk uit, maar ik was in 20 min terug in de stad. Goed georganiseerd allemaal ![]() De uitgang langs de Biosphere zag er wel heel druk uit, maar de andere uitgang liep snel door. | |
VEM2012 | maandag 12 juni 2017 @ 17:26 |
Is dat de tribune waar na enkele rondjes niemand meer kan bellen of appen omdat de accu's leeg zijn? | |
OscarMopperkont | maandag 12 juni 2017 @ 17:27 |
Ik moest lachen ![]() Te droog. | |
jpjedi | maandag 12 juni 2017 @ 23:00 |
Geen Renault updates meer dit jaar... geloof nooit dat ze daar mee wegkomen. Dat is ook het einde van RBR. | |
Nattekat | maandag 12 juni 2017 @ 23:02 |
Je kan ze beter over meerdere posts verdelen. | |
#ANONIEM | maandag 12 juni 2017 @ 23:10 |
Dat heb ik nu ook. Per 3. Die mega spoiler was om te testen of spoilers uitmaken kwa browser-crashes. Kan ze ook wel per 1 posten. Maar dat duurt echt eeuwen. Moet nu al steeds 10 seconden wachten omdat Fok! foutmeldingen geeft als ik op volle snelheid post. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 23:11:39 ] | |
Sjemmert | maandag 12 juni 2017 @ 23:33 |
Er komen elke race updates van Renault. | |
loveli | maandag 12 juni 2017 @ 23:33 |
3 accounts bijmaken... | |
Rossdale | dinsdag 13 juni 2017 @ 06:40 |
Er komen wel updates. Geen grote overhaul | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 07:38 |
Met betrouwbaarheidsupdates en incremental updates kom je niet ver. Maar goed, enige voordeel is dat het seizoen dan niet 1 groot drama eindigt. | |
Tarado | dinsdag 13 juni 2017 @ 10:30 |
misschien wel aan de finish en dat is al heel wat ![]() | |
King_Merc | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:46 |
![]() zou een hele verbetering zijn ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:47 |
Lol: https://www.motorsport.co(...)mclaren-dyno-918068/ ![]() Klinkt niet goed | |
sasquatsch | dinsdag 13 juni 2017 @ 12:52 |
Dat was aan het begin van het seizoen (tijdens de pre-season testen) al bekend. Dat ze de perfomance van 1 cilinder op de dyno niet vertaald krijgen naar 6 cilinders in de motor. Dat is ook de reden van het uitstel van de update, heb ik begrepen. | |
Geralt | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:02 |
Naar ik begreep bleken er bij het opschalen naar 6 cilinders onverwacht trillingen in te zitten die men er niet zo 123 uit krijgt. | |
sasquatsch | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:23 |
Dat niet alleen maar de verwachte performance was er ook niet.https://www.reddit.com/r/(...)_media_about_hondas/ | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:28 |
Het mag dan wel niet, maar zouden ze niet beter af zijn met een vijfcylinder? | |
Weltschmerz | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:02 |
Dat vind ik raar, je zou zeggen dat het balanceren van een 90 graden V6 niet zoveel geheimen meer heeft. | |
Gezicht | dinsdag 13 juni 2017 @ 17:56 |
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649 Hardop gelachen ![]() | |
zoem | dinsdag 13 juni 2017 @ 17:59 |
![]() ![]() | |
YourCaptor | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:03 |
Ik hou van Max | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:05 |
Ìn theorie is elke cylinder in de V6 onafhankelijk van elkaar idd, daarom is in theorie een mono cylinder ontwerp een goed idee. Het blijft vreemd waarom het niet lukt, want Honda heeft wel vaker V6 motoren gebouwd: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_engines#V6 Omg ![]() | |
ChatGirl | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:07 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:21 |
![]() | |
Beach | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:30 |
Ik klik uit principe niet op dumbert en gs. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud is? | |
Geralt | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:39 |
die dikke van ter land in de zee en via de lucht vroeg aan max of hij de start al een keer had teruggezien en toen zei max ja ik zat zelfs in de auto en toen moest iedereen lachen ik snap de grap niet. | |
potjecreme | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:40 |
| |
Beach | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:43 |
oh ![]() | |
potjecreme | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:44 |
Kijk het nou maar. Speciaal voor jou het moment gezocht. | |
Beach | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:46 |
Ja dank je. Beetje jammer van dat te overdreven lachen. | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:48 |
GS is idd kut, maar Dumpert heeft gewoon leuke filmpjes. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:50 |
Ik lees uit principe geen reacties van Beach. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud van bovenstaande bericht is?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 19:51:17 ] | |
opgebaarde | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:53 |
Pas nou op. Zo meteen gaat beac ons alweer voor eeuwig verlaten | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:54 |
Oh ja, hij ging idd weg. | |
aesop | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:58 |
Het is ook dat limburgse accent dat het hem doet ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:08 |
alweer? | |
Yashaaaaa | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:21 |
Net RB, blijft ook maar dreigen. | |
Geralt | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:41 |
Niks mis met een puik Limburgs accent. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:48 |
Zelfs plat Duits is beter te verstaan ![]() | |
Geralt | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:52 |
Hij spreekt op tv gewoon Nederlands met een licht Limburgs accentje hoor; dat is prima te verstaan, ook voor niet Limburgers. | |
DP026 | woensdag 14 juni 2017 @ 00:17 |
Als Max niest dan lacht de kudde al. | |
Rossdale | woensdag 14 juni 2017 @ 06:50 |
Dat bepalen wij zelf wel ja! | |
Montelly | woensdag 14 juni 2017 @ 07:24 |
Schijn dat RB ook volgend jaar gaat sandbaggen. | |
Deckard | woensdag 14 juni 2017 @ 08:24 |
Omdat het een droge opmerking was. | |
Deckard | woensdag 14 juni 2017 @ 08:25 |
Dumpert ripped filmpjes. Verbaast mij dat ze nog niet zijn aangeklaagd. | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 08:47 |
![]() | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 08:54 |
Laten we die discussie elders houden, ik vond het alleen maar een grappig filmpje. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 10:00 |
Alonso had afgelopen zondag dus een gebroken krukas. Zou dat verzoek om niet te shortshiften en de weigering hiervan door Alonso nog van invloed kunnen zijn geweest? Een krukas breekt niet zomaar lijkt me ... | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 10:11 |
Ze waren ook dan redelijk geschokt inderdaad, gebroken krukas gebeurt zelfs bij normale auto's zelden. Zijn meestal de drijfstangen of de lagers die eruit klappen. Maar enige wat ik me kan indenken is dat er door het shortshiften teveel vibratie op de as kwam en uiteindelijk "bam" zei. Andere optie is: https://www.f1technical.n(...)4&start=9225#p701344 | |
Tarado | woensdag 14 juni 2017 @ 10:15 |
je zat er dus niet zo ver vanaf met die 5 cilinder? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 10:30 |
nah, eigenlijk wel. Honda krijgt het concept op de monocylinder niet vertaald naar een V6 en op dat moment vroeg ik mij af of het ze wel zou lukken om het naar een V5 vertaald te krijgen ![]() | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 10:41 |
V5 en V4 zijn dan nog moeilijker vanwege de balans... | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 10:45 |
klopt, maar het ding lijkt me nu ook niet in balans te zijn | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 10:48 |
ja ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 12:27 |
![]() Het hogesnelheidscircus heeft Canada achter zich gelaten en is onderweg naar de volgende locatie. Ditmaal, voor de tweede keer in de geschiedenis, naar Azerbeidzjan. Het land in de Kaukasus zal het weekend van de 25e namelijk gastheer zijn van de Grand Prix van Europa. De wedstrijd wordt verreden op het Baku City Circuit dat zich door het hart van de Azerbeidjaanse hoofdstad slingert. De ontwerper van de baan is zoals gebruikelijk de Duitse architect Hermann Tilke. Hij bedacht een omloop van iets meer dan zes kilometer lang. Daarmee is het na het Belgische Spa-Franchorchamps de langste baan van de kalender. Baku City Circuit telt in totaal twintig bochten en kenmerkt zich onder meer door een ontzettend lang recht stuk van liefst 2,2 kilometer. Waar sommige delen van het circuit ontzettend breed zijn, zijn andere delen juist weer heel erg smal. Met name de combinatie van de bochten 8 tot en met 11 zijn voor racebegrippen aan de nauwe kant. Om het allemaal extra lastig te maken is ook deze baan, net als de meeste stratencircuits, omgeven doo muren en vangrails. Een kleine fout kan dus grote gevolgen hebben. ![]() ![]() Onboard Lap Baku De bandencompounds ![]() Bron: Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Baku [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 12:45:19 ] | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 12:38 |
Mooie OP, jammer van het circuit ![]() | |
motorbloempje | woensdag 14 juni 2017 @ 12:39 |
Well done Baku!!! ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 14 juni 2017 @ 12:41 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | woensdag 14 juni 2017 @ 12:42 |
Wel fijn dat het saaiheid galore gaat worden, want ik ga die race wrsch met een van de grootste katers van de afgelopen tijd kijken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 12:45 |
![]() ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 12:46 |
ik bepaal voor mezelf dat ik het plat van hem volledig versta ![]() | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 12:46 |
Zou dit jaar weer alles volgeplakt zijn met zo'n oneliner? | |
motorbloempje | woensdag 14 juni 2017 @ 12:47 |
WELL DONE AGAIN BAKU!!!! | |
#ANONIEM | woensdag 14 juni 2017 @ 12:48 |
Medium Rare Baku!!!!!!! *Zou boven deur plakken als ik een steakhouse in Baku had [ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 12:48:23 ] | |
motorbloempje | woensdag 14 juni 2017 @ 12:48 |
![]() ![]() | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 13:03 |
Dit jaar staat er: Baku Well Done! (again) | |
motorbloempje | woensdag 14 juni 2017 @ 13:03 |
Wel alleen maar omdat ze de bordjes per ongeluk verkeerd om hebben gehangen dan. | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 13:06 |
![]() Make Baku Great Again! | |
flipsen | woensdag 14 juni 2017 @ 15:05 |
Misschien verrassen ze ons dit jaar. Hungaroring heeft ook de naam saai te zijn, toch heb ik daar al een paar keer bijzonder spannende races gezien. Dus laten we gewoon hopen op wat actie En bepaalde niet nader te noemen coureurs/auto´s die de finish eens halen ![]() | |
Blik | woensdag 14 juni 2017 @ 15:06 |
Ga het niet heel erg vinden dat ik deze GP ga missen, dan lig ik lekker op het strand | |
BeamofLight | woensdag 14 juni 2017 @ 15:13 |
| |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 15:20 |
Make Honda Great Again! | |
Crazy-M | woensdag 14 juni 2017 @ 15:34 |
2.2 km lange rechtestuk .... wordt dus weer een strijd tussen ferrari en mercedes. Red Bull mag weer blij zijn met een 5de plek als er geen Ferrari of Mercedes uitvalt. Ik vermoed tenminste niet dat de RB motor mee kan met Ferrari en Mercedes op het rechte stuk. | |
tja77 | woensdag 14 juni 2017 @ 15:36 |
Gewoon veel vleugel zetten en hopen dat je in de DRS train mee kunt. | |
Tarado | woensdag 14 juni 2017 @ 15:38 |
er is zelfs kans dat ze Ocon en of Perez voor zich krijgen | |
Monolith | woensdag 14 juni 2017 @ 15:40 |
Baku vorig jaar was toch wel één van de saaiste races die ik ooit heb gezien. Zal dit jaar niet veel anders zijn vrees ik. | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 15:43 |
RB moet eerder gaan uitkijken voor de Force India's denk ik, dat is ook Mercedes power. | |
Crazy-M | woensdag 14 juni 2017 @ 15:44 |
Ja als ze een goede pace hebben. Net even onboard gekeken. En eerlijk ... vanaf bocht 16 tot en met bocht 3 zie ik geen RB naar voren gaan. En het bochtenwerk erna is zo krap dat het soort monaco treintje wordt. | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 15:47 |
En Massa Stroll zal denk ik ook wel punten behalen, maar verliest op de rest van het circuit te veel om echt mee te kunnen doen. | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 16:08 |
De gp2 daarintegen was juist een van gekste races vorig jaar. Verwacht er ook niet veel van maar we zullen het zien. | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 16:09 |
Veel vleugel ? Juist niet lijkt me. | |
tja77 | woensdag 14 juni 2017 @ 16:12 |
Veel vleugel kun je in de bochten bijblijven, zorgen dat je binnen DRS afstand blijft, want dan klapt dat kreng toch plat. | |
Monolith | woensdag 14 juni 2017 @ 16:18 |
Als ik het me goed herinner vooral omdat het zo'n volstrekte chaos met crashes en dergelijke was. Wat weer geweten werd aan het verschil in niveau tussen beide competities. Maar wie weet hoe het dit jaar loopt met types als Stroll. ![]() | |
Tarado | woensdag 14 juni 2017 @ 16:22 |
denk niet dat dat gaat werken | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 16:32 |
Alleen het middelste gedeelte gaat plat. Als je de boven kant op een grote hoek afstelt voor downforce ga je daar alsnog een hoop drag van hebben op het rechte stuk. En het zijn bijna allemaal langzame 90 graden bochten waar je met meer downforce niet veel gaat winnen. | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 16:32 |
Klopt daarom ook de gekste race en niet de beste race ![]() | |
vannelle | woensdag 14 juni 2017 @ 17:58 |
Alleen werkt DRS de 1e paar ronden niet en is het dus onmogelijk om in de DRS zone te blijven als je in een RB rijdt. | |
daNpy | woensdag 14 juni 2017 @ 18:16 |
In de drs van vandoorne wel ![]() | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 20:13 |
We gaan sowieso record snelheden van de Honda motor zien volgend weekend ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:27 |
Hey Ger, is dat niet zo'n 10 minuten van bij jou vandaan? Het weekend na de opening ben ik in een bungalowpark op 10 minuten van daar, misschien ga ik eens een kijken nemen als het in de planning past ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:28 |
Iets verder dan 10 minuten. kwartier is haalbaar, maar dan wel 's avonds laat en veel te hard ![]() Realistisch zou ik zeggen 25 minuten ongeveer ![]() Ben er wel eens geweest. Is de voorkant van het pand van waaruit de Verstappen schaalmodelletjes (en de rest van de merchandise) verstuurd wordt ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:30 |
Ow ik vergis me, dat ligt ook in Swalmen. Ik dacht dat dit de voorkant van dat pand was, maar dat is niet. =edit= 1km verderop ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 14 juni 2017 @ 21:30 |
Ik vraag me af hoeveel de familie verstappen aan merchandizing verdient. | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 21:31 |
Zjwame! | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:33 |
zet de deur trouwens maar open het weekend van Baku en koop maar wat kwaliteits bier en nootjes. Dat weekend zitten we met een paar man in Landal, dan komen we buurten bij je zondagmiddag ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:33 |
Ik denk genoeg. Van die schaalmodellen alleen al is goed verdienen volgens mij. Gelimiteerde oplage, 1000 stuks, die gaan voor 75 euro over de toonbank. Laat ze dat eens 25K kosten om te laten maken en dan is het al veel denk ik. Hoppa, 50K in je zak. En dat zijn dan de kleine 1:43 modelletjes. De 1:18 modellen zijn een flink pak duurder en worden ook bijna allemaal gewoon binnen no time uitverkocht. En dan heb je het nog niet over petjes, jassen, truien, shirts, mokken en weet ik wat er allemaal te koop is. Ik denk dat ze er prima aan verdienen. | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:34 |
Waar ergens in Reuver of wat? | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:36 |
Lommerbergen ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:37 |
Ja is bij Reuver. Dan ben je zo bij die shop. 10 minuutjes. ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:39 |
Kesselseweg, rijksweg op naar rechts, rotonde rechtdoor en de 6de straat ofzo naar links. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 14 juni 2017 @ 21:39 |
Ik bedoelde bij jou in de buurt zodat ik wat kon komen tanken ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:39 |
En dan kom je ook langs The Merchandise Company; daarvandaan worden die schaalmodellen etc verstuurd. ![]() | |
Geralt | woensdag 14 juni 2017 @ 21:40 |
Dan moet je of omrijden via Roermond of het veer over bij Kessel. ![]() | |
Metalfreak | woensdag 14 juni 2017 @ 22:25 |
En die shop gaat daar werken zo dichtbij de Duitse grens? Dat is namelijk letterlijk de weg naar Duitsland. Is wel op 100 meter van een kartcenter waar Max ook regelmatig komt. Wellicht weer goed voor hun. Zij zijn nu ook de baan volledig aan het omgooien. * Metalfreak heeft 32 jaar in Swalmen gewoond... | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 22:27 |
Wat een vaag verhaal dit: http://www.gpupdate.net/n(...)-kleine-boost-geven/ RBR zegt A Renault zegt B Conclusie X Communicatie 0? | |
HansvanOchten | woensdag 14 juni 2017 @ 22:39 |
Ik kan me voorstellen dat Renault inmiddels wel klaar is met RB. Tot 2014 kende ze veel successen en daarna is het continu drama. Die jaren erna was het ontwerp van Mercedes gewoon beter dus was er weinig meer te winnen voor Renault. Nu ze ook werken hun eigen fabrieksteam hebben lijkt mij dat dat voorrang krijgt, zeker met een klant welke je al gedurende een lange tijd bekritiseerd in de media. | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 22:40 |
Ze sandbaggen gewoon | |
Sjemmert | woensdag 14 juni 2017 @ 22:52 |
Ik verwacht desondanks meer performance in Baku. Horner roept niet zomaar zo iets. Er komt weer wat aan alleen zal de stap vermoedelijk kleiner zijn dan ze bij RB gehoopt hebben. Ik denk dat Renault daarom de verwachtingen al wat probeert te temperen voordat iedereen straks weer gaat roepen dat de update ruk is. Wat ik mij afvraag is wanneer die 2017 MGU-K nou eens komt. | |
VEM2012 | woensdag 14 juni 2017 @ 22:52 |
Gecondoleerd. | |
Swetsenegger | woensdag 14 juni 2017 @ 22:53 |
Ja stel je voor dat je als betaalde klant wat verwacht. Dat moeten we niet willen met z'n allen. | |
Jolyon | donderdag 15 juni 2017 @ 01:27 |
Die performance van de MGU-K komt niet. Iedereen hoopt dat RB vooruit gaat maar het is pure hoop voor Max. Wees eens realistisch. Renault heeft nu RBR losgelaten. Renault was feitelijk 4,5 jaar lang het Renault fabrieksteam nadat Lotus werd overgegeven. Renault is nu terug en wil zelf de Strategy Group in voor het Concorde Agreement = dus boven FI eindigen want permanente leden zijn dus McLaren, Ferarri, Mercedes, Williams en RBR. FI is de enige die op basis van de stand erin zit. Renault wil voor 2020 die positie bereiken omdat de Strategy Group uit het Bernie tijdperk een krachtige status-quo organisatie is die de grote 5 voortrekt. Renault heeft dus net als FI een hele betrouwbare motor nodig die constant punten pakt. RBR kan niet zelf intensief aan de motor zitten want sinds het Hybride tijdperk zijn de motoren zo complex dat Renault haar eigen team dus kan voortrekken. En dat is dus wat er zal gebeuren. Renault gaat hun motor alleen maar op betrouwbaarheid verbeteren terwijl RBR niet eens meer hulp krijgt om de MGU-K desnoods 5 minuten in Q3 te boosten. RBR' seizoen is klaar. 3e prima, niks mis mee. Maar laten we niet doen of als Renault hun eigen plannen aan de kant zet om sneller hun motor te ontwikkelen en daarmee een 2e Honda te riskeren. Horner probeert gewoon wat druk uit te oefenen, vandaar de ontkenning bij Renault. [ Bericht 0% gewijzigd door Jolyon op 15-06-2017 01:28:58 (Spellingsfout.) ] | |
Tijn | donderdag 15 juni 2017 @ 01:42 |
Ik denk dat je gelijk hebt, Jolyon. Als Renault serieus met hun eigen fabrieksteam aan de gang wil, ben je als motor-inkoper de sigaar. Net zoals Ferrari voor gaat op Haas en Mercedes voor gaat op Force India, gaat ook Renault nu voor op Red Bull. Dat is ook waarom met RBR met o.a. Audi aan het praten is. Ze willen een onafhankelijke motorleverancier. Alleen wordt het hopelijk dan niet zo'n drama als McLaren met Honda. | |
opreis | donderdag 15 juni 2017 @ 04:52 |
Als de regels op motorischgebied maar lang genoeg gelijk blijven dan zullen ze vanzelf wel naar elkaar toe groeien qua preformance. Dan kunnen de teams het verschil maken met chassis en dergelijke. Maar dikke kans dat er tegen die tijd weer een nieuwe motor in gaat | |
SnowOokami | donderdag 15 juni 2017 @ 07:19 |
VW (Audi) is misschien wel geïnteresseerd ja, om hun naam op te poetsen sinds dat diesel schandaal ![]() | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 08:12 |
er gaat sowieso geen fabrikant meer instappen in het huidige motorenconcept, dat zou dan in 2021 zijn | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 08:37 |
Met een onafhankelijke leverancier gaan ze ook niet winnen. Die moet rekening houden met meerdere teams aan wie ze leveren en gaan ook niet voor ieder wissewasje de motor aanpassen omdat RBR dat wil. RBR heeft een eigen motorenleverancier nodig voor wie ze weer het fabrieksteam zijn. | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 09:02 |
dat is uiteraard het beste maar ook een kostbaar verhaal voor die leverancier | |
SnowOokami | donderdag 15 juni 2017 @ 09:23 |
Nee helaas ![]() Vind het maar een puinhoop dit seizoen, er gebeurt genoeg hoor alleen RBR en McLaren Honda ![]() | |
jpjedi | donderdag 15 juni 2017 @ 11:40 |
Zo is het. En ik denk dat dit een bedreiging voor de sport is. Doordat 2 teams met eigen motoren rijden staat de rest bij voorbaat op achterstand. Dit gaat niet opgelost worden de komende 4 jaren en bijvoorbeeld RBR staat volledig schaak, Williams en Mclaren zijn al veel verder in het afbraakproces. Ik wil niet te negatief denken maar mocht Renault RBR op het tweede plan schuiven dan is het klaar voor RBR en ook met het entertainment gehalte van de F1. Just my 2 cents. | |
Rossdale | donderdag 15 juni 2017 @ 12:15 |
Er rijden vier teams met eigen motoren dit seizoen | |
THEFXR | donderdag 15 juni 2017 @ 12:16 |
drie | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 12:36 |
De vraag is uberhaupt of een nieuwe leverancier de motor op het niveau van Mercedes / Ferrari krijgt voor 2020. Dus kunnen ze zich nu beter richten op de motor voor 2021. Dan hebben ze meer tijd om een motor te ontwikkelen. 3 teams hebben eigen motoren (Renault ook). Alleen zijn er slechts twee competitief. Dus is het te hopen dat de Renault motor volgend jaar erbij zit. En dan zit RBR er ook bij. En als Honda eindelijk de boel op de rit krijgt kan McLaren er ook bij zitten, als ze niet overstappen naar Mercedes (wat de geruchten zijn), want dan komen ze op het niveau van Williams en FI met de klantenmotor. Altijd nog beter dan waar ze nu zijn, maar ik zie ze niet snel races winnen met een klanten Mercedes motor. Net zomin dat je races wint met een Ferrari klantenmotor. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 12:37 |
Als RBR weer kampioenschappen wil winnen zullen ze daar dan in mee moeten investeren. | |
Tijn | donderdag 15 juni 2017 @ 12:50 |
Volgend jaar rijdt McLaren zeker nog met Honda. Als ze hadden willen overstappen naar Mercedes, dan hadden ze dat al aan moeten geven. Aangezien dat niet is gebeurd, verandert er volgend jaar niks voor hun. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 13:37 |
Dat is dus niet waar. Uit de Sporting Regulations blijkt dat een team elk moment van motorleverancier mag veranderen. Die datum in mei is er alleen maar om er voor te zorgen dat iedereen voor het jaar erop een motor heeft. Zo niet wijst de FIA een leverancier aan. Maar als McLaren een overeenkomst met Mercedes kan afsluiten, kunnen ze gewoon met Mercedes motoren gaan rijden volgend jaar. (Zelfs dit jaar al als ze zouden willen). Mits de FIA dit toestaat aangezien dat dan de vierde leverantie van Mercedes wordt. [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 15-06-2017 13:43:28 ] | |
Tijn | donderdag 15 juni 2017 @ 13:59 |
Ok, interessant! | |
SnowOokami | donderdag 15 juni 2017 @ 14:00 |
Wat is er gebeurd met de motoren van Manor dan? Die hadden toch ook Mercedes? | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 14:00 |
en dit dan? ; Wenn nach dem Stichtag ein Team seinen Motorenpartner wechseln will oder ein Motorenhersteller seinen Kunden, müssten alle Hersteller zustimmen. [ Bericht 4% gewijzigd door Tarado op 15-06-2017 14:13:03 ] | |
jpjedi | donderdag 15 juni 2017 @ 14:05 |
Bedoelde 3 ja, 2 plus Renault zelf. | |
jpjedi | donderdag 15 juni 2017 @ 14:09 |
Ik denk inderdaad dat het voor de sport nu cruciaal is dat RBR en Renault competitief worden qua motor, dan wel dat Honda het licht ziet en hun teams weer mee laten doen om de prijzen. Tranen schieten toch in je ogen als je mclaren zo ziet sukkelen.. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 14:12 |
Ja, met toestemming van de FIA. Wat ik zei, de intentie van de motorenleveranciers aan welke teams ze willen leveren, zodat de FIA in kan grijpen als er een team buiten de boot dreigt te vallen. Er staat nergens dat de teams met die motoren moeten rijden. | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 14:14 |
ja maar er is toestemming van de andere teams nodig als ze dat na die datum doen (volgens Auto Motor und Sport)
| |
SnowOokami | donderdag 15 juni 2017 @ 14:18 |
Idd, hopen op de 2.5 update voor Baku: http://f1sokuho.mopita.co(...)dy&no=110160&tt=1170 En hier nog een nerd discussie over de vibraties en vermogens problemen van de Honda: https://www.f1technical.n(...)5f788282b&start=9255 | |
Jolyon | donderdag 15 juni 2017 @ 14:24 |
Er is wel degelijk toestemming nodig, het staat er vrij krom maar het klopt wel.
Het gehele document voor iedereen om te lezen http://www.fia.com/file/56346/download/18817?token=3tFsAJzj Het probleem is en dat is waarom Bernie zo gemeen werd gecultiveerd, is dat er steeds heel geniepig door de pagina's staat dat zowel de FIA, FOM als de SG (door sommige onderdelen heen in verschillende combinaties) unaniem toestemming moeten geven. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 14:32 |
Het staat niet in de Sporting- of Technical Regulations. Er wordt alleen gesproken over de intentie van de leveranciers om te leveren aan teams, zoals ik al zei om te voorkomen dat er een situatie ontstaat dat een team geen motorenleverancier kan krijgen. Verder lijkt me dat ook sterk aangezien je dan kan voorkomen dat een team sterker wordt door te voorkomen dat ze van leverancier veranderen, iets dat door anit-compeitie regels wordt verboden. Er staat letterlijk in de regels staat dat je (zelfs tijdens het seizoen) mag veranderen van motorenleverancier. Als daarvoor toestemming van alle leveranciers (of teams) nodig was zou dat niet zo expliciet in de regels staan. Maar goed, dat is mijn interpretatie | |
Jolyon | donderdag 15 juni 2017 @ 15:28 |
Ik begrijp niet echt wat duidelijker is dan Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die ook dit gerapporteerd hebben. http://www.fia.com/news/f(...)ng-2017-engine-rules (helemaal onderaan en laat ook zie dat anti-competitie regels niet kunnen worden geschonden want McLaren eindigt toch wel met een motor.) https://twitter.com/tgruener/status/866574367332937728 - quote uit het duits uit het artikel;
8.3 kan sinds dit jaar ''overruled''' worden door het nieuwe stuk in Appendix 9. Dat stuk is niet meer relevant los van wat nou als iemand aan 4 teams probeert te leveren. (antwoord, FIA heeft recht te blokkeren en vraagt voor volgend jaar Honda als eerste om te leveren.) | |
Weltschmerz | donderdag 15 juni 2017 @ 17:39 |
Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis. RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs. Dan schiet het niet op natuurlijk, en verlies je gewoon van de concurrentie, maar dat is geen probleem van de sport, dat hoort bij de sport. Drie teams die strijden om de titel is de uitzondering, niet de regel. | |
BadderHaring | donderdag 15 juni 2017 @ 17:47 |
Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen. Maar dat blijft koffiedik kijken omdat we daar geen keiharde cijfers van hebben. | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 17:49 |
ik denk dat hij wel gelijk heeft, Ferrari heeft het beste chassis, Mercedes nog steeds de beste motor, hun chassis tov Red Bull wordt dan weer wat moeilijker omdat die in vermogen teveel toegeven | |
BadderHaring | donderdag 15 juni 2017 @ 17:56 |
Allemaal onderbuikgevoel, niet onderbouwd door data. | |
Tarado | donderdag 15 juni 2017 @ 17:58 |
nee dat niet maar wat je leest in de commentaren van zowel coureurs als journalisten en techneuten | |
jpjedi | donderdag 15 juni 2017 @ 18:12 |
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn.. | |
sasquatsch | donderdag 15 juni 2017 @ 19:14 |
Ik haal het er niet uit. Niet uit de Sporting Regulations, niet uit het artikel van de FIA. Dat zegt alleen maar dat teams voor 15 mei een contract met een leverancier moeten hebben, anders zorgt de FIA voor een leverancier. Er staat niets in over als teams na de deadline van leverancier willen wisselen. Afgezien van deze regel in het Duitse artikel: kan ik nergens in officiële documentatie terugvinden dat de motorenleveranciers toestemming moeten geven voor zo'n wissel. Maar dat zal wel aan mij liggen. En snap ik alle heisa niet rond het feit dat McLaren zegt een backup plan te hebben voor als ze niet doorgaan met Honda. | |
Weltschmerz | donderdag 15 juni 2017 @ 19:31 |
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn. Volgens mij heeft Mercedes nog steeds het beste totaalpakket, alleen laten Bottas en Hamilton het beurtelings liggen. De verschillen zijn niet heel groot, maar alleen op de met afstand traagste baan van de kalender waren beide Ferrari's sneller en niet eens heel veel. Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 15 juni 2017 @ 19:58 |
Het enige feit waar we dat op kunnen baseren is de strijd tussen Ricciardo en Vettel. | |
franklop | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:14 |
SnowOokami | vrijdag 16 juni 2017 @ 21:08 |
Eindelijk iets goeds van Renault: https://www.motorsport.co(...)lmer-deliver-918842/ en: http://www.gpupdate.net/n(...)ren-minder-bepalend/ | |
jpjedi | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:49 |
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn. Wel grappig dat mijn standpunt eerder in dit topic over verhouding motor/chassis/piloot ook door hem wordt benoemd: "De slagvolgorde van de grid wordt anno 2017 grotendeels bepaald door de kracht van de motoren, dat kan niet gezond zijn voor onze sport. De motor mag niet meer de enige krachtsaanduider zijn, een team dat een geweldig chassis heeft gebouwd zou te allen tijde succesvol moeten zijn." | |
sasquatsch | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:16 |
Wil je na 2020 succesvol zijn moet je daar al snel mee beginnen, zeker als er een nieuwe motorformule komt. En de enige manier om te zorgen dat de motor niet de doorslag geeft is zorgen dat de performance van de motoren dicht bij elkaar ligt. Wat voor motor dat is maakt dan niet uit. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 17 juni 2017 @ 11:26 |
Qua chassis is niet zo aannemelijk. Ze hebben goede (mechanische) grip, dus het chassis moet goed zijn. Qua coureurs is ook niet aannemelijk. Ricciardo doet het goed en Max doet het heel goed. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 13:36 |
Ik kom er net pas achter dat Rubens Barrichello Le Mans gaat rijden bij Racing Team Nederland/Jumbo ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Gezicht op 17-06-2017 13:41:56 ] | |
YourCaptor | zaterdag 17 juni 2017 @ 15:44 |
Koekoek | |
YourCaptor | zaterdag 17 juni 2017 @ 15:45 |
Hoop dat de volgende race wat wordt. Zit wat beelden van Baku terug te kijken; wat een sfeerloos gebeuren daar. | |
wolferl | zaterdag 17 juni 2017 @ 16:23 |
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS. Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan. | |
SnowOokami | zaterdag 17 juni 2017 @ 17:02 |
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet ![]() | |
Waffle | zaterdag 17 juni 2017 @ 18:12 |
Misschien is de baan wel leuk om te rijden? Je zegt zelf dat hij leuk was te rijden in het spel, dus om nou te zeggen dat het bs is wat de coureurs zeggen... Baku verdient wat mij betreft nog wel een kans. Vorig jaar reden ze allemaal super conservatief vanwege de trainingen en de gp2 race die wel een enorme chaos was. | |
Gezicht | zaterdag 17 juni 2017 @ 18:16 |
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft. | |
YourCaptor | zaterdag 17 juni 2017 @ 20:53 |
![]() ![]() | |
ondeugend | zondag 18 juni 2017 @ 16:22 |
SnowOokami | zondag 18 juni 2017 @ 16:33 |
V10 ![]() en bijna weer raceweek ![]() | |
SnowOokami | zondag 18 juni 2017 @ 16:34 |
*dubbel* | |
DutchTrain | zondag 18 juni 2017 @ 17:38 |
Vorig jaar was het evenement enorm gehyped en waren er geen goedkope plaatsen en nauwelijks hotels voor een normale prijs te boeken. Dit jaar is het allemaal een stuk goedkoper en hebben ze ook nog wat concerten na de race, dus het is een stuk aantrekkelijker geworden. Als dat zo blijft, dan overweeg ik wel om daar volgend jaar naar toe te gaan en zullen er ook wat meer reizen naar toe georganiseerd worden. | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 08:19 |
Niemand?
| |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 08:25 |
ja... Baku ![]() | |
Montelly | maandag 19 juni 2017 @ 09:43 |
Max voor P5/P6 ![]() | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 09:43 |
als hij finished | |
Justevo | maandag 19 juni 2017 @ 09:48 |
Laten we hopen dat ie hem uit kan rijden, positie neem ik dan wel voor lief. Een week hypen voor 10 rondjes doe ik niet meer. | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 09:50 |
als je alleen voor Max kijkt valt het niet mee de laatste tijd | |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 09:56 |
Tis idd afwachten, krijg steeds minder vertrouwen in die auto van hem. Hoop dat Alonso hem dit keer ook kan uitrijden. | |
Metalfreak | maandag 19 juni 2017 @ 09:58 |
Ja, dit. Gezien de race van vorig jaar interesseert me deze race echt totaal niet... | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 10:00 |
Liever Baku, dan geen Race. | |
XL | maandag 19 juni 2017 @ 10:16 |
Kijken of hij 130 haalt op het rechte stuk | |
Justevo | maandag 19 juni 2017 @ 10:18 |
Niet perse, kijk alle races gewoon af ook al vliegt hij eruit. Maar puur als Nederlander zijn zakt de moed je af en toe in de schoenen, want zo chauvinistisch zijn wij ![]() | |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 10:21 |
140 met korte tow ![]() ![]() | |
XL | maandag 19 juni 2017 @ 10:27 |
Of dat de safety car hem lapt | |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 10:31 |
![]() | |
Geralt | maandag 19 juni 2017 @ 10:40 |
En als ze niet voorbij gestoken worden door Force India ![]() | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 10:41 |
die kans is toch wel aanwezig inderdaad | |
Geralt | maandag 19 juni 2017 @ 10:42 |
Toch jammer dat ze bij RB de boot gemist hebben dit jaar. De verwachtingen waren hoog gespannen. En jammer dat ze een beetje in niemandsland zitten. Dan zijn er ook weinig mooie acties. Had Max en Ricciardo graag zien knokken met de Ferrari's en Mercs ![]() ![]() | |
XL | maandag 19 juni 2017 @ 10:45 |
Ik zou zeggen, de internationale pers hield rekening met een mogelijke positieve verrassing die niet kwam. De Nederlandse pers ging van een dubbele wereldtitel uit. | |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 10:52 |
En de Williams, met 380km/u. | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 10:53 |
jammer inderdaad maar ben wel blij dat de Ferrari's knokken met de Mercs | |
Geralt | maandag 19 juni 2017 @ 10:53 |
Dat zeker ![]() | |
Crazy-M | maandag 19 juni 2017 @ 12:08 |
https://www.f1today.net/n(...)rleg-over-f1-motoren Intressant als Red Bull Porsche kan strikken. Zijn gelijk van renault af, maar dus ook een kans mcLaren er vandoor gaat met Porsche | |
Asschen_sukar | maandag 19 juni 2017 @ 13:57 |
Als Porsche slim is dan gaan ze zaken met beide teams doen. Je ziet bij Honda wat een ellende een exclusiviteitsdeal op kan leveren | |
AMDB | maandag 19 juni 2017 @ 14:03 |
N=1 noemen we dat, circuit heeft genoeg interessante elementen om een goede race te hebben. | |
VEM2012 | maandag 19 juni 2017 @ 14:05 |
Porsche is ook een keer hard op zijn muil gegaan in F1. Moet het nog zien. | |
ondeugend | maandag 19 juni 2017 @ 14:10 |
Sowieso zal het even duren voor ze er zijn en competitief zijn. | |
Metalfreak | maandag 19 juni 2017 @ 14:10 |
Tja, maar een nieuwe motorfabrikant kan ook zijn kinderziektes in de motor hebben vooral vanwege het feit dat de materie nieuw is voor ze, dus of je dat moet willen als je ambitie is om te strijden voor de eerste plaats... | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 14:17 |
dat weet je niet, als ze in 2021 instappen zijn de regels voor iedereen weer nieuw | |
ondeugend | maandag 19 juni 2017 @ 15:46 |
2021 is nog wel even toch. |