Wat een kanker... ik ben totaal geen Christen maar hier scherm ik m'n dochter ook van af (of eigenlijk; ik breng haar in aanraking met goede muziek). Hoerenmuziek.quote:
Je hoeft ook echt geen christen te zijn om niet te willen dat je dochter met dit soort zwakzinnige vuiligheid in aanraking komt.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een kanker... ik ben totaal geen Christen maar hier scherm ik m'n dochter ook van af (of eigenlijk; ik breng haar in aanraking met goede muziek). Hoerenmuziek.
Geen idee.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het nummer misschien niet het gezeik er over wel, dat is al zo sinds Elvis iets te uitdagend met zijn heupen aan het zwaaien was.
Is dit nummer al achterstevoren gedraaid? Wellicht is het dan wel wat.
Niet zijn hele opvoeding. Alleen het stukje waarin hij zijn kind afraadt naar een liedje te luisteren omdat de boodschap, gezien door de bril van zijn eigen levensbeschouwing, niet oké is. En dat vervolgens onderbouwt met angstverhalen over 'de tegenstander van Jezus', waarin allicht nogal eens gerefereerd wordt naar eeuwige hel en verdoemenis.quote:Op maandag 12 juni 2017 07:30 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jij durft. Over ad hominems beginnen terwijl jij zijn hele opvoeding continu wegzet als indoctrinatie. Denk je dat er dan nog een serieuze discussie ontstaat?
Nee, indoctrineren.quote:Op zondag 11 juni 2017 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]Zoiets heet opvoeden. Je kind vertellen hoe de wereld in elkaar steekt en wat normen en waarden zijn.
Niet alles draait om die christenen. Niet alleen muziek is bedoeld om hen te behagen, te bruuskeren of aan te spreken.quote:Op maandag 12 juni 2017 08:18 schreef nostra het volgende:
Volkomen normale reactie op een 'liedje' dat ook als enig doel heeft om een beetje simpel recalcitrant te doen, om vervolgens weer verbolgen te reageren als dat tot een reactie leidt. Een vrij genuanceerde reactie ook nog eens.
Want dat werkte bij jou ook zo goed vroeger? Volgens mij kun je als ouder maar beter accepteren dat je kutkind geen muzieksmaak heeft in de vroege puberjaren (of wil je serieus beweren dat jij dat wel had op je 12e?) en dat het een fase is.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:05 schreef Nielsch het volgende:
ik breng haar in aanraking met goede muziek). Hoerenmuziek.
Dat claimen ze dan ook nergens, maar vul jij gemakshalve maar voor ze in.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Niet alles draait om die christenen. Niet alleen muziek is bedoeld om hen te behagen, te bruuskeren of aan te spreken.
Jij stelt dat het nummer duidelijk gemaakt is om hen te beledigen. Niet alles draait om de christenen.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat claimen ze dan ook nergens, maar vul jij gemakshalve maar voor ze in.
Als jouw negenjarige naar neonazi muziek luistert vind jij dat oke? Al zou het door dd bril van je eigen levensbeschouwing, niet oké zijn.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet zijn hele opvoeding. Alleen het stukje waarin hij zijn kind afraadt naar een liedje te luisteren omdat de boodschap, gezien door de bril van zijn eigen levensbeschouwing, niet oké is. En dat vervolgens onderbouwt met angstverhalen over 'de tegenstander van Jezus', waarin allicht nogal eens gerefereerd wordt naar eeuwige hel en verdoemenis.
Als je zoiets zegt tegen een negenjarige, ben je naar mijn mening fout bezig.
Ik zou niet zeggen dat het niet mag omdat ze anders de rest van haar leven gemarteld wordt. Ik zou proberen uit te leggen waarom dat soort muziek aanstootgevend is.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:27 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Als jouw negenjarige naar neonazi muziek luistert vind jij dat oke? Al zou het door dd bril van je eigen levensbeschouwing, niet oké zijn.
Dat stel ik niet, ik stel dat het een nummer is met als enig doel een beetje recalcitrant doen. Kind van de duivel, drank en drugs, met een pistool een winkel overvallen. Het is geen complot tegen christenen, maar gewoon simpel scoren. En dat leidt dan een keer tot een reactie van iemand die zich aangesproken voelt, het is me wat.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij stelt dat het nummer duidelijk gemaakt is om hen te beledigen.
Led Zeppelin, The Beatles, Metallica.etc.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Kleine kinderen worden ooit groot. Zuur en hypocriet ook zoals je in dit topic kan zien.
Neem aan dat alle haters hier in hun puberteit nog Bassie & Adriaan luisterden?
Nou ja, in een ander topic hier, wordt een koran verbranden verondersteld genoeg reden te zijn om in het gevang te belanden, dus jebroer dan ook maar. Gelijke monikken gelijke kappen!quote:Op zondag 11 juni 2017 23:56 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]![]()
Wat is dit? Wat een pauperzooi.![]()
En; die gelovigen moeten *niet zo janken.
Ik vind het allemaal prima. Het wordt eens tijd dat NL verschoond gaat worden van dergelijke paupers, man/vrouw. Moet maar eens afgelopen zijn met dat gekut!quote:Op maandag 12 juni 2017 10:18 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nou ja, in een ander topic hier, wordt een koran verbranden verondersteld genoeg reden te zijn om in het gevang te belanden, dus jebroer dan ook maar. Gelijke monikken gelijke kappen!
Ik denk dat je liefdevolle, vaderlijke zorg hier helemaal niet in herkent. En ik vind dit zoveel meer zeggen over jou dan over LXIV.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet zijn hele opvoeding. Alleen het stukje waarin hij zijn kind afraadt naar een liedje te luisteren omdat de boodschap, gezien door de bril van zijn eigen levensbeschouwing, niet oké is. En dat vervolgens onderbouwt met angstverhalen over 'de tegenstander van Jezus', waarin allicht nogal eens gerefereerd wordt naar eeuwige hel en verdoemenis.
Ik heb toch helemaal niks gezegd over hel&verdoemenis, voor de 3e keer. En iedere ouder zal zijn kind sturen in gedrag en opvattingen, dat is gewoon opvoeding. Omdat je niet reageert op mijn vraag of je zelf kinderen hebt ga ik er van uit dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het punt van discussie zoals ik het lees, het gaat om hoe je ze bij deze zaken weghoudt.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:13 schreef LXIV het volgende:
Was dit zo, dan zou je weten dat je jonge kinderen enigszins weghoudt van bepaalde -meestal gewelddadige- films, muziek, etc. Totdat ze oud genoeg zijn en voldoende gevormd om hier mee om te kunnen gaan. idem wat drank en sigaretten betreft.
Ik dacht toen dat: '20 Fingers - Short Dick Man' over kleine dikke mannetjes ging.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
Betere reclame kun je je eigenlijk niet wensen als "liedjesmaker"
Ik weet nog dat wij op de basisschool het pareltje van 'The Outhere Brothers - Wiggle Wiggle' (jaja, ik ben oud) niet mochten draaien. Wij waren ons van geen kwaad bewust. Toen zijn er twee dingen gebeurd:
a) Het nummer werd nog leuker om te draaien, want het mocht kennelijk niet.
b) Wij hebben de tekst eens goed bekeken en ik heb allemaal nieuwe dingen geleerd. Het maakte me wijzer dan ik was.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |