Hoe werkt dit nou precies?quote:Op zondag 11 juni 2017 20:53 schreef Kaas- het volgende:
Marine Le Pen, zeg maar gerust de Franse Geert Wilders, lijkt slechts 3-10 van de 577 zetels te gaan halen. Haha. Hahaha. Hahahahahaha. En m'n grote held Macron z'n partij lijkt af te stevenen op een monsterzege, de grootste absolute meerderheid sinds geeeeen idee.
Het Franse systeem is een beetje een gekke mix van een presidentieel en een parlementair systeem. Macron is nu tot president verkozen, maar is zo goed als volledig tandeloos zonder parlement dat hem steunt. Daarom heeft hij vorig jaar een nieuwe partij opgericht, om nu aan de parlementsverkiezingen mee te doen en die partij lijkt nu op een monsterzege af te stevenen.quote:Op zondag 11 juni 2017 20:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe werkt dit nou precies?
Hij was al verkozen tot president, maar los daarvan moet hij nog een keer zetels binnenslepen?
Oke, bedankt voor de verduidelijkingquote:Op zondag 11 juni 2017 21:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het Franse systeem is een beetje een gekke mix van een presidentieel en een parlementair systeem. Macron is nu tot president verkozen, maar is zo goed als volledig tandeloos zonder parlement dat hem steunt. Daarom heeft hij vorig jaar een nieuwe partij opgericht, om nu aan de parlementsverkiezingen mee te doen en die partij lijkt nu op een monsterzege af te stevenen.
Indien dat inderdaad gebeurt (komende zondag is de tweede ronde, want alle 577 parlementszetels worden op dezelfde manier verkozen als de president, dus met een systeem waarin de twee beste lokale kandidaten lokaal de tweede ronde halen voor een parlementszetel), betekent dat dat Macron later deze maand een parlement heeft waarmee hij zijn volledige - schitterende- agenda uit kan voeren tijdens z'n presidentschap.
Al z'n ministers doen overigens ook aan deze verkiezingen mee door ergens lokaal een kandidaat voor een parlementszetel te zijn en hoewel dat volgens het Franse staatsrecht helemaal niet hoeft, heeft Macron beloofd dat elke minister die niet verkozen wordt direct ontslagen zal worden.
Ik heb het grootste deel van (een vertaling van) de Franse Grondwet gelezen en vind het daarbij toch wel jammer dat ik dat daar lang niet zoveel uit kan halen als jullie juristen. Mooi vakgebied hoor. Als ik toch nog eens wat studiejaren over zou hebben... Ook tijdens een stage ondervond ik toch wel hinder van m'n gebrekkige juridische kennis.quote:
Ik heb het Franse staatsrecht nog wel moeten bestuderen bij een vak, net als het Duitse, Belgische en Britse geloof ik.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb het grootste deel van (een vertaling van) de Franse Grondwet gelezen en vind het daarbij toch wel jammer dat ik dat daar lang niet zoveel uit kan halen als jullie juristen. Mooi vakgebied hoor. Als ik toch nog eens wat studiejaren over zou hebben... Ook tijdens een stage ondervond ik toch wel hinder van m'n gebrekkige juridische kennis.
Ben wel #jellyquote:Op zondag 11 juni 2017 21:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb het Franse staatsrecht nog wel moeten bestuderen bij een vak, net als het Duitse, Belgische en Britse geloof ik.
Maar ben ik allemaal alweer kwijt.
daar ergens ben ik afgehaakt op de uni. Privaatrecht 2 heette dat geloof ik. Mehquote:Op zondag 11 juni 2017 21:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb het Franse staatsrecht nog wel moeten bestuderen bij een vak, net als het Duitse, Belgische en Britse geloof ik.
Maar ben ik allemaal alweer kwijt.
Hij bedoelt het nooit verkeerd maar verpest het altijd. Hij is zo zielugquote:Op zondag 11 juni 2017 20:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Louis het altijd weer weet te verpesten. Ik gun hem eigenlijk wel dat het goed gaat en zo.
Oh haha, nee ik meende het. Moet nog voor iets anders in jouw stad zijn dus ik dacht 'dan breng ik het nog even naar hem.'.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:52 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Sorry GP, het was eigenlijk een joke, dacht ik
Staatsrecht 3quote:Op zondag 11 juni 2017 21:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
daar ergens ben ik afgehaakt op de uni. Privaatrecht 2 heette dat geloof ik. Meh
Dat idd. Maar ook echt fakking grappig. Ik lach eigenlijk zelden tot nooit hardop als ik (alleen) tv kijk, maar bij Suits en vooral bij Louis doe ik dat echt om de haverklap.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:56 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het nooit verkeerd maar verpest het altijd. Hij is zo zielug
huh. Ik heb ook bij pr2 wat gehad. Naja, vond het niks en ben toen maar gestoptquote:
Ik wist niet dat je er ook rondliep René.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
daar ergens ben ik afgehaakt op de uni. Privaatrecht 2 heette dat geloof ik. Meh
Dat is echt vet lief. Maar ik wil op de lijn letten.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:58 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Oh haha, nee ik meende het. Moet nog voor iets anders in jouw stad zijn dus ik dacht 'dan breng ik het nog even naar hem.'.
drie maanden gedaan. Heb 3jr MBO gedaan en 3jr HBO en had nog een jaar stufi over. Dus de stap gewaagd on de vrije master Sociaal recht te doen. Vond het de instellingenbijdrage van 7k (correct me if im wrong) niet waard. Dus de vrije master genomen zonder toga zeg maar. Maar daarin zat ook het verbintenissenrecht. Niet mijn ding. Daarentegen vond ik het jeugdrecht en arbeidsrecht wel tof.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je er ook rondliep René.
Ik hoop eigenlijk op een dag ook mr. te zijn, maar weer niet hoe realistisch en leuk het is om dat naast een fulltime baan te doen.
Frans staatsrecht bij privaat?quote:Op zondag 11 juni 2017 21:51 schreef Renesite het volgende:
ik weer niet meer hoe het heet. Er werd in ieder geval wel gerefereerd naar eea. Maar war ik al zei, ergens haakte ik af.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:11 schreef Steve het volgende:
[..]
Frans staatsrecht bij privaat?
Bijzonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Super chill toch?!quote:Op zondag 11 juni 2017 22:08 schreef G-Pier het volgende:
Ik heb gisteren iets op Aliexpress besteld en ik hoop dat het binnen anderhalf week thuisbezorgd is sinds de samenwerking met PostNL.
Waarom niet?quote:Op zondag 11 juni 2017 22:15 schreef G-Pier het volgende:
Is consumentenrecht ook iets wat je kan leren op HBO/Universitair niveau? #durftevragen
Ja hoor. Heb ik binnen mijn master privaatrecht gehad.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:15 schreef G-Pier het volgende:
Is consumentenrecht ook iets wat je kan leren op HBO/Universitair niveau? #durftevragen
niet als een losse les (al werd bij ons niet bepaald gecontroleerd wie in de hoorcollegezaal zat). Maar het is over het algemeen onderdeel van een studie.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:15 schreef G-Pier het volgende:
Heb ik als keuzevak op HBO gedaanquote:Op zondag 11 juni 2017 22:15 schreef G-Pier het volgende:
Helderquote:Op zondag 11 juni 2017 22:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
drie maanden gedaan. Heb 3jr MBO gedaan en 3jr HBO en had nog een jaar stufi over. Dus de stap gewaagd on de vrije master Sociaal recht te doen. Vond het de instellingenbijdrage van 7k (correct me if im wrong) niet waard. Dus de vrije master genomen zonder toga zeg maar. Maar daarin zat ook het verbintenissenrecht. Niet mijn ding. Daarentegen vond ik het jeugdrecht en arbeidsrecht wel tof.
Na 3mnd dus gestopt en fulltime werk gaan zoeken
Ik zag het en ik moest het meteen hebben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
Maar dan waarschijnlijk over vermogens- of goederenrecht. Een burger-burger verhouding is het bij privaatrecht.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
huh. Ik heb ook bij pr2 wat gehad. Naja, vond het niks en ben toen maar gestopt
Wat is dat dan?quote:Op zondag 11 juni 2017 23:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt Rene
Ging over onrechtmatige daad volgens mij, en dan in Frankrijk enzo
Als ik een cafe uitbaat en jij flikkert in een kelderluik dat ik heb laten openstaan kun jij de schade die jij daardoor hebt opgelopen van mij (onder omstandigheden) vergoed krijgen op grond van onrechtmatige daad.quote:
Ah oke, thxquote:Op zondag 11 juni 2017 23:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als ik een cafe uitbaat en jij flikkert in een kelderluik dat ik heb laten openstaan kun jij de schade die jij daardoor hebt opgelopen van mij (onder omstandigheden) vergoed krijgen op grond van onrechtmatige daad.
Of bijvoorbeeld als ik je fiets sloop.
En zo niet, geef jij ze gewoon wat klappen tochquote:Op zondag 11 juni 2017 23:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah oke, thx
Zou overigens ook wel onaardig zijn, daar mag ook wel een wet tegen komen
Met alle liefdequote:Op zondag 11 juni 2017 23:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En zo niet, geef jij ze gewoon wat klappen toch
Met je Utrechtboy?quote:Op maandag 12 juni 2017 00:28 schreef TwisterNederland het volgende:
Heb gepilst vanavond, beviel heel goed!
Ik pils bier niet zo gek veelquote:Op maandag 12 juni 2017 00:38 schreef Rezania het volgende:
Ik pils bier iedere avond. Wat is daar bijzonder aan?
geloof van wel jaquote:Op zondag 11 juni 2017 23:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt Rene
Ging over onrechtmatige daad volgens mij, en dan in Frankrijk enzo
Dat jij er dan bij bent maakt het voor iedereen bijzonder!quote:Op maandag 12 juni 2017 00:38 schreef Rezania het volgende:
Ik pils bier iedere avond. Wat is daar bijzonder aan?
Zijn de recensies echt zo goed?quote:Op maandag 12 juni 2017 08:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat jij er dan bij bent maakt het voor iedereen bijzonder!
Wanneer heb je vakantie Twister?quote:Op maandag 12 juni 2017 08:47 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Zijn de recensies echt zo goed?
Ik hoop over een krap maandje, mits ik mijn tentamen niet verknal. Anders is het iets meer als een maandje.quote:
Ben je zo iemand die al snel een bloedneus krijgt, of normaal gezien niet? Want dan moet je toch wel écht hard krabbenquote:Op maandag 12 juni 2017 08:49 schreef G-Pier het volgende:
Wanneer je neus jeukt en je zo hard krabt dat het een bloedneus veroorzaakt.
quote:Op zondag 11 juni 2017 22:29 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik zag het en ik moest het meteen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
Goed je best doen dan jongeman,quote:Op maandag 12 juni 2017 09:04 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ik hoop over een krap maandje, mits ik mijn tentamen niet verknal. Anders is het iets meer als een maandje.
Heb je ook van die vreselijke hooikoorts? Ik zie er nu complete dagdelen uit alsof ik net heb zitten janken.quote:Op maandag 12 juni 2017 08:49 schreef G-Pier het volgende:
Wanneer je neus jeukt en je zo hard krabt dat het een bloedneus veroorzaakt.
Nou, ik zou je toch aanraden om maandag- en dinsdagavond ook gewoon even te slapen hoor.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:12 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik heb eindelijk weer een normale nachtrust gehadLekker acht uur geslapen.
Nu hopen dat dit voldoende is om door te pakken tot woensdag.
Die kade daar rechts liep ik eens met m'n vriend toen een of andere stadsfotograaf hem aansprak en ter plekke een photoshoot met hem wilde doen.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:12 schreef J.Appleseed het volgende:
Boh wat een lekker weer vandaag, niet te warm en een lekker uitzicht onderweg naar het werk
[ afbeelding ]
Ik heb geen hooikoorts. Ik heb last van een gevoelige neus bij bloedneuzen.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb je ook van die vreselijke hooikoorts? Ik zie er nu complete dagdelen uit alsof ik net heb zitten janken.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die kade daar rechts liep ik eens met m'n vriend toen een of andere stadsfotograaf hem aansprak en ter plekke een photoshoot met hem wilde doen.
Tokkie-style zou ik het niet noemen maar ik kan écht niet zacht niezen, ik kan me dan niet inhoudenquote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Hebben jullie ook dat jullie gewoon lekker hard aso tokkie-style schreeuwend niezen?
ik zit nu al 1 week aan de hooikoorts medicatie. nog 2 weken en dan is het seizoen weer over.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb je ook van die vreselijke hooikoorts? Ik zie er nu complete dagdelen uit alsof ik net heb zitten janken.
Spanning breekt mijn slaap een beetjequote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou, ik zou je toch aanraden om maandag- en dinsdagavond ook gewoon even te slapen hoor.
Sorry, maar ik nies gewoon kapot hard. Niks tokkies aan.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik heb geen hooikoorts. Ik heb last van een gevoelige neus bij bloedneuzen.
Hebben jullie ook dat jullie gewoon lekker hard aso tokkie-style schreeuwend niezen?
Ik ook.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:12 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik heb eindelijk weer een normale nachtrust gehadLekker acht uur geslapen.
Nu hopen dat dit voldoende is om door te pakken tot woensdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |