abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171758246
O haha ik quote verkeerd
pi_171758268
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vraag me ten zeerste af of je dat proeft.
Voila, de marketing rondom de HN loopt weer op volle toeren.
pi_171758355
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat je fucked up in je hoofd raakt door de prijs, zo van hmmmm best lekker hoor voor die 84 cent terwijl sukkels in Bloemendaal 2.50 euro neerleggen bij de viskar.
Je kunt het ook dubbelblind testen natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171758425
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je kunt het ook dubbelblind testen natuurlijk.
Volgende week 2 voor 1.50 bij AH en Dirk :P
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 21:58:14 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171778919
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 22:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgende week 2 voor 1.50 bij AH en Dirk :P
barfffff
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 18 juni 2017 @ 22:02:00 #106
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171779006
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 21:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vraag me ten zeerste af of je dat proeft.
Het is vooral het verschil in zout wat je zou moeten proeven.. Nieuwe zijn minder zout omdat ze nog geen jaar hebben getrokken..
Dat is ook de hele reden van de viering in traditionele zin..
Vroeger toen haring nog echt geconserveerd werd door het zout ipv koeling was de haring tegen deze tijd zo zout, dat mensen dolblij waren dat er nieuwe was..
  woensdag 15 november 2017 @ 14:56:48 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175089017
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 17:45 schreef Joene het volgende:
‘De belangrijkste kritiek die je kunt leveren op de haringtest: keurmeester Aad Taal beoordeelt ook haringverkopers die hem eerder in het jaar hebben ingehuurd voor een cursus. Groothandel Atlantic, die vorig jaar haring leverde aan zes van de zaken uit de top-10, organiseert cursussen haringsnijden voor detaillisten en detacheert Taal als docent. Dat heeft de schijn van belangenverstrengeling.’

http://www.jongebazen.nl/(...)daar-zit-luchtje-aan
We wisten het al, maar nu weet de rest van Nederland het ook:
Bron: 1Vandaag
quote:
Er hangt een sterk luchtje aan de haringtest van het Algemeen Dagblad. Keurmeester Aad Taal heeft zakelijke belangen bij haringleverancier Atlantic. Uit onderzoek van de Tilburgse wetenschapper Ben Vollaard blijkt dat de negentien haringboeren waaraan Atlantic levert structureel hoog eindigen in de lijst. Sterker nog, zij scoren gemiddeld 3,6 punten hoger (op een schaal van tien) dan andere haringboeren.

De twintig haringboeren die samenwerken met Atlantic scoren gemiddeld een 9,1. De overige haringboeren gemiddeld een 5,5. Het is onwaarschijnlijk dat vishandels met haring van Atlantic simpelweg betere haring serveren, zegt onderzoeker Vollaard: "Het verschil in score wordt niet verklaard door het gewicht, het vetpercentage en de microbiologische gesteldheid van de haring - de objectief meetbare onderdelen."

Keurmeester Aad Taal geeft namens Atlantic cursussen aan haringboeren. Je betaalt 250 euro om in vier uur tijd van Taal te leren hoe je haringen het beste schoonmaakt en snijdt. Tijdens deze cursussen kunnen de 'uitslagen van de haringtest besproken worden'. Er lijkt dus een verdienmodel te zitten achter het geven van onvoldoendes.

De schijn van belangenverstrengeling wordt nog eens versterkt doordat Taal een appartement huurt boven de zaak die in 2015 en 2016 won. Ook staan onverklaarbaar veel zaken uit Scheveningen en Den Haag in de top 10, blijkt eveneens uit onderzoek van Vollaard. Taal is zelf woonachtig in Scheveningen. Doordat de haringen niet blind worden getest is vriendjespolitiek mogelijk.

Een aantal haringboeren durft niet op camera te reageren over de test, geven ze aan tegenover EenVandaag. Ze willen de haringtest niet tot vijand maken uit angst laag te eindigen op de lijst. Twee gedupeerde haringboeren durven dit wel.

Jo Hop kreeg in 2016 een nul in de haringtest. Hij is ervan overtuigd dat de test doorgestoken kaart is. "De hele viswereld weet het, maar niemand durft het te roepen omdat je dan volgend jaar een nul krijgt." Een jaar later kwam het testpanel onder leiding van Taal weer langs, maar ditmaal zette hij ze uit de zaak. Het leidde tot het volgende artikel in het AD:

"Een opmerkelijk voorval ook in Doorn. Vorig jaar behaalde vishandel De Zilte Zee met bedorven haring een nul en bijna de onderste plaats. Reden dus om eigenaar Jo Hop een kans op revanche te gunnen. Dat loopt anders dan verwacht. Hop herkent de verslaggever en weigert Hollandse Nieuwe te verkopen. 'Ik doe hier niet aan mee en ik hoop dat u dat respecteert. Hij steekt vervolgens een tirade af dat 'het AD alleen maar van een ijskoude haring houdt' en dat een 'nog maar half ontdooide haring niet te snijden valt'. Voor uitleg of nuance is Hop niet vatbaar. 'Ik ben de vakman.' Daarop laat hij haring zien die hij alvast voor een klant heeft klaargelegd. 'Niet gekoeld, want daar houden mijn klanten niet van.' Dat is te zien. De olie laat los en de haringen glibberen door het bakje. Niet gemeten, maar op het oog minimaal 12 graden. Veel succes ermee. Voor de inwoners van Doorn is het te hopen dat er ooit een visdetaillist komt die wél verstand van zaken heeft. Tot die tijd kunnen zij maar beter extra toiletpapier in huis halen."

Hop wil het AD op basis van deze publicatie aan gaan klagen op basis van smaad en laster. "Mijn goede naam is moedwillig onderuit gehaald. In de test werd beweerd dat mijn haring bedorven was, maar uit laboratoriumonderzoek blijkt dat de microbiologische gesteldheid uitstekend was."

Haringboer Lon Oosterbroek uit Zoetermeer kreeg dit jaar een nul van Aad Taal. Hij merkt dat zijn klandizie sindsdien sterk achteruit is gegaan, en heeft er psychisch veel last van gehad. Zijn doel is om een einde te maken aan de test, die volgens hem hardwerkende ondernemers kapot maakt. Oosterbroek wil binnenkort de gang naar de rechter maken. "De AD Haringtest moet stoppen. Dat is mijn prioriteit. Tientallen visboeren worden gedupeerd en lijden emotionele en financiële schade."

Zowel het Algemeen Dagblad als keurmeester Aad Taal zijn meerdere malen om een reactie gevraagd, maar die zijn tot nog toe uitgebleven.

[ Bericht 29% gewijzigd door golfer op 15-11-2017 15:05:14 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175092790
Wilde net dit topic een kick geven idd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175092846
Nu bij EenVandaag.
pi_175092927
Dan val je wel even hard door de mand als haringtester.
pi_175093863
quote:
3s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Dat hele AD moet je sowieso boycotten.
pi_175097409
quote:
3s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Belangenverstrengeling en oneerlijk concurrentievoordeel voor sommige zaken geloof ik gelijk, maar een bedorven haring is een bedorven haring. Ik ben toch geneigd te geloven dat een haring die een 0 krijgt om die reden, waarvan de verkoper zegt "ik ben de vakman", gewoon niet heel goed is. Nu volg ik dit soort tests verder niet hoor. Dus voor mijn klandizie maakt het weinig uit.
  woensdag 15 november 2017 @ 21:08:11 #113
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175097570
Je kan toch godver zelf wel bepalen of je de haring van de lokale visboer wel of niet lekker vindt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175110941
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:01 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling en oneerlijk concurrentievoordeel voor sommige zaken geloof ik gelijk, maar een bedorven haring is een bedorven haring. Ik ben toch geneigd te geloven dat een haring die een 0 krijgt om die reden, waarvan de verkoper zegt "ik ben de vakman", gewoon niet heel goed is. Nu volg ik dit soort tests verder niet hoor. Dus voor mijn klandizie maakt het weinig uit.
Maar als een haring een 0 krijgt vanwege bedorven dan moet dat ook blijken uit de labtest, en dat deed het niet. Verder hoef je een haring helemaal niet zo koud te serveren als je hem meteen daarvoor schoonmaakt. Je hebt van die visboeren die leggen zo'n hele bak vol voor de hele dag, en dan moet het wel goed gekoeld maar zo hoort het dus juist niet.

Het is gewoon oplichterij. Ik hoop dat het AD een flinke schadevergoeding moet betalen en de betrokkenen een flinke straf krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 november 2017 @ 14:48:39 #115
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175111211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:08 schreef EP3 het volgende:
Je kan toch godver zelf wel bepalen of je de haring van de lokale visboer wel of niet lekker vindt.
Dit... honderdduizendprocentenzo..
pi_175111886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als een haring een 0 krijgt vanwege bedorven dan moet dat ook blijken uit de labtest, en dat deed het niet. Verder hoef je een haring helemaal niet zo koud te serveren als je hem meteen daarvoor schoonmaakt. Je hebt van die visboeren die leggen zo'n hele bak vol voor de hele dag, en dan moet het wel goed gekoeld maar zo hoort het dus juist niet.

Het is gewoon oplichterij. Ik hoop dat het AD een flinke schadevergoeding moet betalen en de betrokkenen een flinke straf krijgen.
Blijkt dat niet of zegt die visboer dat alleen? In het eerste geval ben ik het met je eens.
pi_175115480
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Blijkt dat niet of zegt die visboer dat alleen? In het eerste geval ben ik het met je eens.
Dat bleek uit test.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')