Wij hebben wel eens onterecht niet zo'n hoge pet op van onze inlichtingendiensten.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:50 schreef Infection het volgende:
Volgens mij zijn we het enige west-Europese land waar nog geen aanslag gepleegd is, doen we toch nog iets goed.
Gelukkig kan men, helaas voor de media, zelf invullen dat er achter 'geradicaliseerde' 'moslim' hoort te staan. Nog wel. Als het aan de NOS had gelegen hadden we niet geweten dat een van die kerels in Londen vorige week; 'This is for Allah' schreeuwde. Die hopen simpelweg dat we het idee zullen overnemen dat 'radicaliseren' op zichzelf staat; alsof Allah en de islam er niets mee te maken hebben; alsof Europeanen zomaar door 'verwarde radicalen' worden afgeslacht waarvoor de enige oplossing kan zijn; meer (internet)restricties.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat je zelf wil. Speculeer er maar op los.
Misschien, als je een beetje intelligentie hebt, kan je ook bedenken wat 'men' bedoelt met de term 'geradicaliseerd'.
Hint: Het is niet zo moeilijk als je enig benul hebt van wat bv het woordje 'aanslag' betekent. Er is een connectie.
Beter voorkomen dan genezen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:51 schreef Impressme het volgende:
"Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek. "
Prima werk.
twitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:33:28In Hongarije gaan de mensen naar een concert zonder angst#pvv reageer retweet
En dat kan jij ook goed beoordelen. Je moest eens weten...quote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Las het net op nos.nl.... vind de tt terreurdreiging wel wat overdreven
Als je nu tijdens het fietsen ook nog gefilmd had was jij misschien ook wel als potentiële undercover terreurverdachte aangemerkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 08:22 schreef Copycat het volgende:
Ik fietste er gisteravond nog langs. Wat een heldendaad, achteraf.
En de huizen van zn haatbaardloservriendjes even raidenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In ieder geval even huiszoeking en flinke screening.
Bedankt Hans voor je deskundige inside geïnformeerde analysequote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Las het net op nos.nl.... vind de tt terreurdreiging wel wat overdreven
Nederland is niet interessant genoeg voor terroristen?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:50 schreef Infection het volgende:
Volgens mij zijn we het enige west-Europese land waar nog geen aanslag gepleegd is, doen we toch nog iets goed.
Wedden dat die gast morgen weer vrij met zijn cameraatje rond fietst?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:51 schreef Impressme het volgende:
"Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek. "
Prima werk.
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:33:28In Hongarije gaan de mensen naar een concert zonder angst#pvv reageer retweet
#PVVtwitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 09:30:28Overheid/Politie wist dat de man teveel Islam in zijn hoofd heeft, pakt hem pas op als hij bij het PSV stadion aank… https://t.co/bBb7SFgkD8 reageer retweet
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:43 schreef bierkip het volgende:
't Is dus wel duidelijk dat er wel degelijk een aanslag wordt voorbereid in nl. Ze zijn misschien aan het kijken naar de opties. Als de politie slim is houden ze de boel bij andere stadions ook even in de gaten. En deze gast nooit meer vrij.
okee ik wed 100 euroquote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wedden dat die gast morgen weer vrij met zijn cameraatje rond fietst?
Als ze zo een mafketel bij Guus Meeuwis oppakken, dan kan het overal gebeuren. Vrees ik.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:49 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.
Weet je wat een wonder is? Dat die terugkeerders uberhaupt weer worden binnengelaten hier en gewoon weer vrij mogen rondlopen.Staatsgevaarlijke individuen horen achter slot en grendel, of beter, onder de grond.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:49 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.
Op deze manier is het inderdaad "dweilen met de kraan open."quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet je wat een wonder is? Dat die terugkeerders uberhaupt weer worden binnengelaten hier en gewoon weer vrij mogen rondlopen.Staatsgevaarlijke individuen horen achter slot en grendel, of beter, onder de grond.
Zo'n mafketel kijkt denk ik niet naar wie er optreedt, maar naar een locatie waar op dat moment veel slachtoffers gemaakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ze zo een mafketel bij Guus Meeuwis oppakken, dan kan het overal gebeuren. Vrees ik.
Ik bedoel, Brabant, PSV-stadion, Guus Meeuwis. Ik woon er zelf, en ik kan het niet geloven.
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo'n mafketel kijkt denk ik niet naar wie er optreedt, maar naar een locatie waar op dat moment veel slachtoffers gemaakt kunnen worden.
PSV stadion is door haar locatie best toegankelijk.
Zoals gezegd, het gaat niet om Meeuwis, maar om de aanwezigheid van duizenden mensen opeengepakt in een stadion, een betere mogelijkheid om veel slachtoffers te maken met een bom vind je niet snel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik bedoelde eigenlijk, "ik kan bijna niet geloven dat het echt waar is."
Omdat Guus Meeuwis wel één van de allerlaatsten is waarbij je een aanslag zou verwachten.
Maar die mafketels kijken natuurlijk alleen naar het feit of er veel mensen zijn of niet.
Ook al zou deze man niets van plan zijn geweest, dan vind ik het nog onwerkelijk.
Dat zondermeer jaquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik bedoelde eigenlijk, "ik kan bijna niet geloven dat het echt waar is."
Omdat Guus Meeuwis wel één van de allerlaatsten is waarbij je een aanslag zou verwachten.
Maar die mafketels kijken natuurlijk alleen naar het feit of er veel mensen zijn of niet.
Ook al zou deze man niets van plan zijn geweest, dan vind ik het nog onwerkelijk.
Ik woon er 41 kilometer vandaan, en als je in Brabant woont is er altijd wel iemand die je kent, of familie die aanwezig is. Bij Guus Meeuwis.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het gaat niet om Meeuwis, maar om de aanwezigheid van duizenden mensen opeengepakt in een stadion, een betere mogelijkheid om veel slachtoffers te maken met een bom vind je niet snel.
Nou zeg dat wel man, ik luisterde laatst nog een nummer van Guus Meeuwisquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:34 schreef Pharkus het volgende:
Ik was er donderdag, het komt wel erg dichtbij zo.
Het kan hier zo mooi zijnquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:36 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel man, ik luisterde laatst nog een nummer van Guus Meeuwis
Ja welke regering? Misschien kunnen we er beter géén hebben dan ééntje met Jesse Klaver.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:21 schreef Faeroer het volgende:
Zolang mensen die Wahhabi's in Europa niet aanpakken, zal dit helaas een gewoonte worden. Politie en AIVD hebben goed gehandeld, maar het is toch echt aan de regering (tsja.. welke regering eigenlijk) om die Wahhabi's uit te zetten richting afgrond en hun moskeeën te doen ontbinden.
Maar jezelf wel vernoemen naar kedeng kedengquote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:23 schreef Treinhomo het volgende:
Ik vond Guus Meeuwis in '95 al kut.
Ben ik nu ISIS avant la lettre ? [ afbeelding ]
Yeah, right.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 16:44 schreef Pharkus het volgende:
Maar jezelf wel vernoemen naar kedeng kedeng
*Yasser Klaverquote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja welke regering? Misschien kunnen we er beter géén hebben dan ééntje met Jesse Klaver.
Dat is inderdaad niet uit te leggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op deze manier is het inderdaad "dweilen met de kraan open."
AIVD ingelicht (haha snap je? inlicht, inlichtingendienst)!quote:Op zondag 11 juni 2017 13:42 schreef PicoMMP het volgende:
Als je vrijwillig naar een concert van Guus Meeuwis gaat verdien je het om opgeblazen te worden.
quote:Op zondag 11 juni 2017 15:57 schreef Hathor het volgende:
Guus Meeuwis krijgt zo wel een internationale carriereboost en word nu al in een adem genoemd met Ariana Grande.
Omg wat slechtquote:Op zondag 11 juni 2017 14:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]
AIVD ingelicht (haha snap je? inlicht, inlichtingendienst)!
quote:Bedreiger Meeuwis-concert verdacht van 'voorbereiden terroristisch misdrijf'
EINDHOVEN - De Amsterdammer die vorige week week vrijdag werd aangehouden bij het concert van Guus Meeuwis wordt verdacht van mogelijke betrokkenheid bij de voorbereidingen van een terroristisch misdrijf. Dit laat het Openbaar Ministerie vrijdagochtend weten.
De man wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Het politieonderzoek naar zijn mogelijke betrokkenheid is nog volop bezig. Om die reden wil het Openbaar Ministerie de verdachte veertien dagen langer vasthouden.
Het onderzoek vraagt uiterste zorgvuldigheid, om die reden kunnen op dit moment geen verdere details naar buiten brengen. De verdachte zit in beperkingen en mag alleen contact hebben met zijn advocaat.
Nee, er zijn al meer potentiële aanslagen verijdeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Is dit de eerste keer dat ze zoiets dergelijks zo serieus nemen?
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een rechter die willens en wetens een geradicaliseerde mohammedaan de samenleving instuurt zou je gerust een landverrader kunnen noemen.
Of de wet is achterhaald op sommige punten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.
Als dat zo is maakt dat de rechter geen landverrader natuurlijk, zoals werd beweerd. Maar ik zou oppassen met het aanscherpen van de wet. Ik ben niet zo'n voorstander voor lukraak oppakken en vasthouden op basis van weinig. Het is natuurlijk lastig, want nu moeten ze die man in de gaten blijven houden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of de wet is achterhaald op sommige punten.
Klopt. De wetgevers zijn dan eerder schuldig dan de uitvoerder.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:56 schreef Perox het volgende:
[..]
Als dat zo is maakt dat de rechter geen landverrader natuurlijk, zoals werd beweerd. Maar ik zou oppassen met het aanscherpen van de wet. Ik ben niet zo'n voorstander voor lukraak oppakken en vasthouden op basis van weinig. Het is natuurlijk lastig, want nu moeten ze die man in de gaten blijven houden.
Radicale moslims moeten m.i. preventief worden vastgezet. We hebben meermaals gezien dat het enkel in de gaten houden niet afdoende is. Dit soort tikkende tijdbommen de straat op sturen is vragen om onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |