Terreurdreiging bij concert Guus Meeuwisquote:De hulpdiensten hebben vrijdagavond opgeschaald bij het PSV Stadion nadat er informatie over een terreurdreiging is binnengekomen.
In het stadion is momenteel concert bezig van Guus Meeuwis. Het concert gaat voor als nog door.
Meer info later.
http://112vandaag.nl/2017(...)rt-guus-meeuwis.html
quote:'Verdachte situatie bij concert Guus Meeuwis in Eindhoven'
De politie is vanavond met veel eenheden in het centrum van Eindhoven aanwezig. De inzet is opgeschaald vanwege een verdachte situatie bij een concert van Guus Meeuwis in het Philips Stadion, maakte de politie bekend op Twitter.
Er zijn vooral veel agenten op de been omgeving van het centraal station en het Philips Stadion, waar vanavond een concert van zanger Guus Meeuwis was. De dreiging zou te maken hebben gehad met dit concert, meldt Radio 1. Er zou een arrestatieteam ter plaatse zijn geweest en er werd een politiehelikopter ingezet.
Het concert zou een half uur langer zijn doorgegaan om de bezoekers rustig te houden. Na afloop stroomde het stadion gestaag leeg en begaven veel bezoekers zich naar het station.
Over de toedracht van de politie-inzet is nog niets bekend.
http://www.nu.nl/binnenla(...)is-in-eindhoven.html
Bedankt einstein.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
'De situatie is onder controle' impliceert toch dat er iets is dat onder controle kan zijn? Anders zou je toch meegeven dat er niets aan de hand was?
Waarschijnlijk aan het uitklokkenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:43 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, maar we zijn nu al een uur verder en nog steeds geen duidelijkheid. Wat zijn ze aan het doen?
Dit.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:43 schreef Montagui het volgende:
Mocht het inderdaad een serieuze dreiging zijn geweest dan hebben we toch maar mooi adequaat opgetreden.
Geen schijn van kans in NL dat hele IS.
IShol in de fik.twitter:p2000_eindhoven twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:43:36PRIO 1 : BRAND WONING (INCI: 3) (Soort woning: flat) (Onderdeel gebouw: hoogbouw/op hoogte) Ouverture Eindhv : 222451 222441 22233... #P2000 reageer retweet
Komt mooi uit, want dan is het 01.00!quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:45 schreef kurk_droog het volgende:
r vooral uit voorzorg extra agenten zijn opgeroepen. De politie verwacht voor 01.00 uur meer informatie te kunnen geven.
Ik geef ze nog 14 minuten
twitter:vanderzande twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:39:23Nog steeds veel politie bij station Eindhoven, aard van dreiging nog onduidelijk https://t.co/vpTWmcIiv4 reageer retweet
Dan schijnen de nieuwe aankopen van Feyenoord te zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Behalve de piloot, want de heli schijnt nog in de lucht te zijn.
KlantContact.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan schijnen de nieuwe aankopen van Feyenoord te zijn.
Nog steeds heli boven Eindhoven.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:46 schreef Zipportal het volgende:
twitter:vanderzande twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:39:23Nog steeds veel politie bij station Eindhoven, aard van dreiging nog onduidelijk https://t.co/vpTWmcIiv4 reageer retweet
arme schaalquote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:52 schreef kurk_droog het volgende:
https://twitter.com/politieob
Ze houden ons op de hoogte maar schalen op...heel Eindhoven in angst
Nog een paar minuutjes.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:54 schreef Zipportal het volgende:
https://twitter.com/PolitieEhv
Nul updates verder.
Guus Meeuwis is een half uur langer doorgegaan dan normaal, aanslag op je oren dus.quote:
JC Schaaltje.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Er is helemaal geen schaal in eindhoven.
De eierschaal van calimero mag niet ontbrekenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Er is helemaal geen schaal in eindhoven.
twitter:leonbroekx twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:16:48Ondertussen hanteert men de tactiek zo lang mogelijk wachten tot iedereen slaapt en dan zeggen dat er niks aan de hand was. #Eindhoven reageer retweet
Waarom? Omdat er helemaal niks aan de hand is en alle concertbezoekers inmiddels veilig in hun bedje liggen?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:17 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd of 'de zachte G' volgend jaar nog zo massaal bezocht wordt.....
Gevalletje doofpot inderdaad.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:17 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:leonbroekx twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:16:48Ondertussen hanteert men de tactiek zo lang mogelijk wachten tot iedereen slaapt en dan zeggen dat er niks aan de hand was. #Eindhoven reageer retweet
twitter:politieob twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:18:38Aanhouding in Eindhoven, politie schaalt uit voorzorg op https://t.co/h78dgHzvu3 #Eindhoven via @Politie reageer retweet
https://www.politie.nl/mi(...)uit-voorzorg-op.htmlquote:Aanhouding in Eindhoven, politie schaalt uit voorzorg op
Laatste update:
10-06-2017 | 01:13
Woordvoering:
Oost-Brabant
Eindhoven - De politie heeft vrijdag 9 juni 2017 omstreeks 20.15 uur tijdens het toezicht op en nabij het PSV Stadion op de Nieuwstraat een 29-jarige Amsterdammer aangehouden die zich verdacht had gedragen in het centrum van Eindhoven. De man is een bekende van de politie ter zake radicalisering. Na de aanhouding besloot de politie uit voorzorg op te schalen.
Agenten zagen vrijdagavond op de PSV-laan dat een man zich verdachte gedroeg ter hoogte van een van de ingangen bij het stadion. De politiemensen spraken de man aan. Hij was aan het filmen, had daar geen duidelijke verklaring voor en bleek geen kaartje te hebben voor het concert. Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.
Voorzorg
Uit voorzorg werd in de loop van de avond de Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden opgeroepen. Ook werden extra agenten naar de omgeving van het Stadion gedirigeerd. Er was geen concrete dreiging. Inmiddels is het concert afgelopen, toeschouwers hebben het stadion rustig verlaten.
Nee, omdat er ook (geef mij je) 'angsthazen' bestaan die liever het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben benieuwd...quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er helemaal niks aan de hand is en alle concertbezoekers inmiddels veilig in hun bedje liggen?
Volgend jaar is iedereen dit al lang weer vergeten. Dan kun je wel elk concert gaan mijden. Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, omdat er ook (geef mij je) 'angsthazen' bestaan die liever het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben benieuwd...
Vind ik ook, maar vind iedereen dat?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:21 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Volgend jaar is iedereen dit al lang weer vergeten. Dan kun je wel elk concert gaan mijden. Wat een onzin.
niks.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:22 schreef bijstandboy het volgende:
Hoeveel geld is er nu weer over de balk gesmeten met deze stunt?
En een team haatbaarden wacht ergens en wou bij het volgende concert toeslaan misschienquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:21 schreef Childofthe90s het volgende:
Geen acute/concrete dreiging dus, maar wel iemand die mogelijk iets beraamde.
¤0quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:22 schreef bijstandboy het volgende:
Hoeveel geld is er nu weer over de balk gesmeten met deze stunt?
Nog twee volgens mij.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:23 schreef Caland het volgende:
Als hij aan het filmen was dan was het eerder voor een andere dag bedoeld. Geeft Guusje nog meer concerten?
Prima optreden en graag uit voorzorg die mohammedaan deporteren.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]twitter:politieob twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:18:38Aanhouding in Eindhoven, politie schaalt uit voorzorg op https://t.co/h78dgHzvu3 #Eindhoven via @Politie reageer retweet
https://www.politie.nl/mi(...)uit-voorzorg-op.html
In ieder geval even huiszoeking en flinke screening.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Prima optreden en graag uit voorzorg die mohammedaan deporteren.
Ze moeten iets.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:26 schreef Caland het volgende:
Dus nu gaat de NOS een journalist van omroep 040 () interviewen om te vragen wat hij ervan vindt.
Gaan er geen toeristen meer naar Londen, naar Parijs, naar Zweden, naar München? Nemen mensen geen treinen meer in Madrid? Lopen er geen mensen meer op de boulevard in Nice? Gaan er geen mensen meer naar concerten in Manchester of in Parijs?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar vind iedereen dat?
Tja beter voorkomen dan genezen, alleen jammer dat ze dan gelijk zoveel sensatie over 1 persoon moeten makenquote:
Tot dusver lijkt het mee te vallen. Maar we zullen volgend jaar zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gaan er geen toeristen meer naar Londen, naar Parijs, naar Zweden, naar München? Nemen mensen geen treinen meer in Madrid? Lopen er geen mensen meer op de boulevard in Nice? Gaan er geen mensen meer naar concerten in Manchester of in Parijs?
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tot dusver lijkt het mee te vallen. Maar we zullen volgend jaar zien.
Omdat politieagenten (of BOA's) elkaar niet controleren / bestraffen. Daar maak je jezelf namelijk vast niet heel populair mee bij het koffieapparaat.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 00:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee ik weet dat serieus niet. Ik ken meerdere politiebureaus hier in de regio waar het gewoon betaald parkeren is. Voor de deur dus, gewoon langs een betaald parkeren singel, niet op het parkeerterrein binnen de poort dus, en daar krijg je nooit een boete als je niet betaald.
Hebben ook gewoon ontheffing op vrijwel iedere plek. Thug life.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat politieagenten (of BOA's) elkaar niet controleren / bestraffen. Daar maak je jezelf namelijk vast niet heel populair mee bij het koffieapparaat.
Dat bepaal ik godverdomme zelf wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:30 schreef bijstandboy het volgende:
Volgens die Astrid Kerstboom kunnen we rustig slapen
Leg ik net een dikke lijn op de spiegel moet Astrid het weer verpesten.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:30 schreef bijstandboy het volgende:
Volgens die Astrid Kerstboom kunnen we rustig slapen
Je mag van mij ook de hele nacht doorsnatsen i don't care, het was die nos miep die erover begonquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat bepaal ik godverdomme zelf wel.
Beter dat dan al die doden in bv Engeland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. IK heb er (helaas dat het nodig is) mijn belastinggeld voor over en tot dusver is Nederland (vergeleken met onze buurlanden) verschoond van IS geweld. Ik dank daar onze veiligeheidsdiensten en politie voor.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Tja beter voorkomen dan genezen, alleen jammer dat ze dan gelijk zoveel sensatie over 1 persoon moeten maken
Want Zweden en Belgie zijn wel belangrijk?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Beter dat dan al die doden in bv Engeland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. IK heb er (helaas dat het nodig is) mijn belastinggeld voor over en tot dusver is Nederland (vergeleken met onze buurlanden) verschoond van IS geweld. Ik dank daar onze veiligeheidsdiensten en politie voor.
Daarbij maak ik me verder ook geen illusie dat NL belangrijk is voor IS....
Wordt gelijk opgepikt. Dat zal IS leren.twitter:MailOnline twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:32:39Dutch police arrest 29-year-old man 'known for radicalisation' near pop concert in Eindhoven stadium… https://t.co/hhRTvM744a reageer retweet
Het zijn voornamelijk Frankrijk, VK en Duitsland die ze willen raken. De enige reden dat Belgiė is geraakt, is dat de daders haast hadden nadat hun kameraden waren opgepakt, ze wilden eigenlijk Frankrijk weer raken.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Beter dat dan al die doden in bv Engeland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. IK heb er (helaas dat het nodig is) mijn belastinggeld voor over en tot dusver is Nederland (vergeleken met onze buurlanden) verschoond van IS geweld. Ik dank daar onze veiligeheidsdiensten en politie voor.
Daarbij maak ik me verder ook geen illusie dat NL belangrijk is voor IS....
Ik was ook net van plan om mijn basepijp te verwennen met witte hagelslagquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Leg ik net een dikke lijn op de spiegel moet Astrid het weer verpesten.
Ome Adolf had daar wel een oplossing voor.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi hč dat geradicaliseerde moslims hier gewoon zomaar vrij rond kunnen lopen. Wat een gaaf land is dit toch!
Dat kunnen ze in letterlijk elk land.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi hč dat geradicaliseerde moslims hier gewoon zomaar vrij rond kunnen lopen. Wat een gaaf land is dit toch!
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Want Zweden en Belgie zijn wel belangrijk?
Eerder de drukke plekken filmen, veiligheidsmaatregelen lijkt me. Als hij al iets van plan was dan was dat eerder morgen/overmorgen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:37 schreef Zipportal het volgende:
Lekker filmen terwel je ook met Google Streetview erbij langs kunt.
Schande ook dat de pvv geen inspraak krijgt over deze gang van zaken, die linkse meute zet Geert buitenspel terwijl zijn achterban moet toekijken hoe dit land in de kont wordt genomenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze doen maar. Doe het dan niet zo opzichtig.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerder de drukke plekken filmen, veiligheidsmaatregelen lijkt me. Als hij al iets van plan was dan was dat eerder morgen/overmorgen.
Neuh, symbolisch gezien is Brussel het Mekka van Europa.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk Frankrijk, VK en Duitsland die ze willen raken. De enige reden dat Belgiė is geraakt, is dat de daders haast hadden nadat hun kameraden waren opgepakt, ze wilden eigenlijk Frankrijk weer raken.
Poep op de stoep; bomgordel om.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:39 schreef Caland het volgende:
Heel veel media berichten trouwens over een geradicaliseerde Amsterdammer. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Iemand die schoon genoeg heeft van dat open riool wat ze een gracht noemen en al die teringtoeristen die veel te dure wiet kopen en de stoep onderkotsen?
Zelfde als die Aziaten die al die aanslagen plegenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:39 schreef Caland het volgende:
Heel veel media berichten trouwens over een geradicaliseerde Amsterdammer. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Iemand die schoon genoeg heeft van dat open riool wat ze een gracht noemen en al die teringtoeristen die veel te dure wiet kopen en de stoep onderkotsen?
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:39 schreef Caland het volgende:
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:43 schreef Caland het volgende:
Al snap ik wel dat een geradicaliseerde Amsterdammer wil dat er opgeschaald wordt. Dat hebben ze al zo weinig daar.
Wat je zelf wil. Speculeer er maar op los.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:39 schreef Caland het volgende:
Vergane glorie.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wij hebben geen ruimte voor die schaaltjes
Maar het was z,on lieve jongen . Zo vanuit een tuinstoelquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is dit de vader vanuit het buitenland die de actie van zijn zoon afkeurt?
#DTV
AIVDgoden.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:47 schreef Fir3fly het volgende:
Kordaat optreden lijkt het tot nu toe te zijn.
twitter:politieob twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 01:39:31#Eindhoven, het is rustig in het centrum, politie gaat geleidelijk sterkte afbouwen. reageer retweet
minder minder minderquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:49 schreef Caland het volgende:
Dat Nederland het land is waar je misschien wel de minste privacy hebt lijkt zich redelijk uit te betalen.
Wij hebben wel eens onterecht niet zo'n hoge pet op van onze inlichtingendiensten.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:50 schreef Infection het volgende:
Volgens mij zijn we het enige west-Europese land waar nog geen aanslag gepleegd is, doen we toch nog iets goed.
Gelukkig kan men, helaas voor de media, zelf invullen dat er achter 'geradicaliseerde' 'moslim' hoort te staan. Nog wel. Als het aan de NOS had gelegen hadden we niet geweten dat een van die kerels in Londen vorige week; 'This is for Allah' schreeuwde. Die hopen simpelweg dat we het idee zullen overnemen dat 'radicaliseren' op zichzelf staat; alsof Allah en de islam er niets mee te maken hebben; alsof Europeanen zomaar door 'verwarde radicalen' worden afgeslacht waarvoor de enige oplossing kan zijn; meer (internet)restricties.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat je zelf wil. Speculeer er maar op los.
Misschien, als je een beetje intelligentie hebt, kan je ook bedenken wat 'men' bedoelt met de term 'geradicaliseerd'.
Hint: Het is niet zo moeilijk als je enig benul hebt van wat bv het woordje 'aanslag' betekent. Er is een connectie.
Beter voorkomen dan genezen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:51 schreef Impressme het volgende:
"Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek. "
Prima werk.
twitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:33:28In Hongarije gaan de mensen naar een concert zonder angst#pvv reageer retweet
En dat kan jij ook goed beoordelen. Je moest eens weten...quote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Las het net op nos.nl.... vind de tt terreurdreiging wel wat overdreven
Als je nu tijdens het fietsen ook nog gefilmd had was jij misschien ook wel als potentiėle undercover terreurverdachte aangemerkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 08:22 schreef Copycat het volgende:
Ik fietste er gisteravond nog langs. Wat een heldendaad, achteraf.
En de huizen van zn haatbaardloservriendjes even raidenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In ieder geval even huiszoeking en flinke screening.
Bedankt Hans voor je deskundige inside geļnformeerde analysequote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Las het net op nos.nl.... vind de tt terreurdreiging wel wat overdreven
Nederland is niet interessant genoeg voor terroristen?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:50 schreef Infection het volgende:
Volgens mij zijn we het enige west-Europese land waar nog geen aanslag gepleegd is, doen we toch nog iets goed.
Wedden dat die gast morgen weer vrij met zijn cameraatje rond fietst?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:51 schreef Impressme het volgende:
"Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek. "
Prima werk.
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 02:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 00:33:28In Hongarije gaan de mensen naar een concert zonder angst#pvv reageer retweet
#PVVtwitter:martijnheeroma twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 09:30:28Overheid/Politie wist dat de man teveel Islam in zijn hoofd heeft, pakt hem pas op als hij bij het PSV stadion aank… https://t.co/bBb7SFgkD8 reageer retweet
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:43 schreef bierkip het volgende:
't Is dus wel duidelijk dat er wel degelijk een aanslag wordt voorbereid in nl. Ze zijn misschien aan het kijken naar de opties. Als de politie slim is houden ze de boel bij andere stadions ook even in de gaten. En deze gast nooit meer vrij.
okee ik wed 100 euroquote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wedden dat die gast morgen weer vrij met zijn cameraatje rond fietst?
Als ze zo een mafketel bij Guus Meeuwis oppakken, dan kan het overal gebeuren. Vrees ik.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:49 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.
Weet je wat een wonder is? Dat die terugkeerders uberhaupt weer worden binnengelaten hier en gewoon weer vrij mogen rondlopen.Staatsgevaarlijke individuen horen achter slot en grendel, of beter, onder de grond.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:49 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het niet de vraag is of er een aanslag komt, maar wanneer. Elk land om ons heen heeft al een aanslag gehad. Het zou een wonder zijn mocht hier niks gebeuren met al die teruggekeerde jihadi's.
Op deze manier is het inderdaad "dweilen met de kraan open."quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet je wat een wonder is? Dat die terugkeerders uberhaupt weer worden binnengelaten hier en gewoon weer vrij mogen rondlopen.Staatsgevaarlijke individuen horen achter slot en grendel, of beter, onder de grond.
Zo'n mafketel kijkt denk ik niet naar wie er optreedt, maar naar een locatie waar op dat moment veel slachtoffers gemaakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ze zo een mafketel bij Guus Meeuwis oppakken, dan kan het overal gebeuren. Vrees ik.
Ik bedoel, Brabant, PSV-stadion, Guus Meeuwis. Ik woon er zelf, en ik kan het niet geloven.
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo'n mafketel kijkt denk ik niet naar wie er optreedt, maar naar een locatie waar op dat moment veel slachtoffers gemaakt kunnen worden.
PSV stadion is door haar locatie best toegankelijk.
Zoals gezegd, het gaat niet om Meeuwis, maar om de aanwezigheid van duizenden mensen opeengepakt in een stadion, een betere mogelijkheid om veel slachtoffers te maken met een bom vind je niet snel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik bedoelde eigenlijk, "ik kan bijna niet geloven dat het echt waar is."
Omdat Guus Meeuwis wel één van de allerlaatsten is waarbij je een aanslag zou verwachten.
Maar die mafketels kijken natuurlijk alleen naar het feit of er veel mensen zijn of niet.
Ook al zou deze man niets van plan zijn geweest, dan vind ik het nog onwerkelijk.
Dat zondermeer jaquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik bedoelde eigenlijk, "ik kan bijna niet geloven dat het echt waar is."
Omdat Guus Meeuwis wel één van de allerlaatsten is waarbij je een aanslag zou verwachten.
Maar die mafketels kijken natuurlijk alleen naar het feit of er veel mensen zijn of niet.
Ook al zou deze man niets van plan zijn geweest, dan vind ik het nog onwerkelijk.
Ik woon er 41 kilometer vandaan, en als je in Brabant woont is er altijd wel iemand die je kent, of familie die aanwezig is. Bij Guus Meeuwis.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het gaat niet om Meeuwis, maar om de aanwezigheid van duizenden mensen opeengepakt in een stadion, een betere mogelijkheid om veel slachtoffers te maken met een bom vind je niet snel.
Nou zeg dat wel man, ik luisterde laatst nog een nummer van Guus Meeuwisquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:34 schreef Pharkus het volgende:
Ik was er donderdag, het komt wel erg dichtbij zo.
Het kan hier zo mooi zijnquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:36 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel man, ik luisterde laatst nog een nummer van Guus Meeuwis
Ja welke regering? Misschien kunnen we er beter géén hebben dan ééntje met Jesse Klaver.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:21 schreef Faeroer het volgende:
Zolang mensen die Wahhabi's in Europa niet aanpakken, zal dit helaas een gewoonte worden. Politie en AIVD hebben goed gehandeld, maar het is toch echt aan de regering (tsja.. welke regering eigenlijk) om die Wahhabi's uit te zetten richting afgrond en hun moskeeėn te doen ontbinden.
Maar jezelf wel vernoemen naar kedeng kedengquote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:23 schreef Treinhomo het volgende:
Ik vond Guus Meeuwis in '95 al kut.
Ben ik nu ISIS avant la lettre ? [ afbeelding ]
Yeah, right.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 16:44 schreef Pharkus het volgende:
Maar jezelf wel vernoemen naar kedeng kedeng
*Yasser Klaverquote:Op zaterdag 10 juni 2017 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja welke regering? Misschien kunnen we er beter géén hebben dan ééntje met Jesse Klaver.
Dat is inderdaad niet uit te leggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op deze manier is het inderdaad "dweilen met de kraan open."
AIVD ingelicht (haha snap je? inlicht, inlichtingendienst)!quote:Op zondag 11 juni 2017 13:42 schreef PicoMMP het volgende:
Als je vrijwillig naar een concert van Guus Meeuwis gaat verdien je het om opgeblazen te worden.
quote:Op zondag 11 juni 2017 15:57 schreef Hathor het volgende:
Guus Meeuwis krijgt zo wel een internationale carriereboost en word nu al in een adem genoemd met Ariana Grande.
Omg wat slechtquote:Op zondag 11 juni 2017 14:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]
AIVD ingelicht (haha snap je? inlicht, inlichtingendienst)!
quote:Bedreiger Meeuwis-concert verdacht van 'voorbereiden terroristisch misdrijf'
EINDHOVEN - De Amsterdammer die vorige week week vrijdag werd aangehouden bij het concert van Guus Meeuwis wordt verdacht van mogelijke betrokkenheid bij de voorbereidingen van een terroristisch misdrijf. Dit laat het Openbaar Ministerie vrijdagochtend weten.
De man wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Het politieonderzoek naar zijn mogelijke betrokkenheid is nog volop bezig. Om die reden wil het Openbaar Ministerie de verdachte veertien dagen langer vasthouden.
Het onderzoek vraagt uiterste zorgvuldigheid, om die reden kunnen op dit moment geen verdere details naar buiten brengen. De verdachte zit in beperkingen en mag alleen contact hebben met zijn advocaat.
Nee, er zijn al meer potentiėle aanslagen verijdeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Is dit de eerste keer dat ze zoiets dergelijks zo serieus nemen?
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een rechter die willens en wetens een geradicaliseerde mohammedaan de samenleving instuurt zou je gerust een landverrader kunnen noemen.
Of de wet is achterhaald op sommige punten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.
Als dat zo is maakt dat de rechter geen landverrader natuurlijk, zoals werd beweerd. Maar ik zou oppassen met het aanscherpen van de wet. Ik ben niet zo'n voorstander voor lukraak oppakken en vasthouden op basis van weinig. Het is natuurlijk lastig, want nu moeten ze die man in de gaten blijven houden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of de wet is achterhaald op sommige punten.
Klopt. De wetgevers zijn dan eerder schuldig dan de uitvoerder.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:56 schreef Perox het volgende:
[..]
Als dat zo is maakt dat de rechter geen landverrader natuurlijk, zoals werd beweerd. Maar ik zou oppassen met het aanscherpen van de wet. Ik ben niet zo'n voorstander voor lukraak oppakken en vasthouden op basis van weinig. Het is natuurlijk lastig, want nu moeten ze die man in de gaten blijven houden.
Radicale moslims moeten m.i. preventief worden vastgezet. We hebben meermaals gezien dat het enkel in de gaten houden niet afdoende is. Dit soort tikkende tijdbommen de straat op sturen is vragen om onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Onzin, rechter toetst gewoon aan de wet. Blijkbaar toch niet zoveel bewijs dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |