Het punt is dat ze veel te veel moeten en te weinig eigen controle hebben over wat ze doen. Als ze bijv. een paar probleemkinderen in de klas hebben, moeten ze daar continu over rapporteren.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:54 schreef Nikonlover het volgende:
Alsof leraren het zwaar hebbenZe hebben enorm veel vakantie
Dan hebben we die maar vast gehad.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:54 schreef Nikonlover het volgende:
Als je continu gespannen voor de klas staat, helpen die extra weken vakantie niet. Ik ken toevallig een paar basisschooldocenten. De verhalen zijn niet mis. Terwijl ze eigenlijk het vak hartstikke leuk vinden. Maar ze moeten tegenwoordig alles verantwoorden wat ze doen omdat Den Haag dat wil. Alles draait om het kind en de docent daar wordt niet aan gedacht.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan hebben we die maar vast gehad.
Ik heb ooit eens een basisschooldocente als vriendin gehad. Van die 12 weken vakantie blijft na allerlei verplichte werkzaamheden hooguit 6 weken over.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:54 schreef Nikonlover het volgende:
Dan ga jij het toch ook gewoon doen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:54 schreef Nikonlover het volgende:
Het is volgens mij net als in de zorg waar op een gegeven moment alles bijgehouden en opgeschreven moest worden. Dat werkt voor geen meter.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ga jij het toch ook gewoon doen?
Nederland heeft echt zo'n mazzel dat mensen in het BO zo'n plichtsbesef hebben, want anders waren de scholen al veel eerder een paar weken dichtgegaan. Echt schandalig tegen welke vergoeding die mensen werken. En dan hebben we het nog niet eens over de werkdruk.
Je hebt liever 30 stuiterende 4-jarigen om je heen dan 15 stuiterende pubers waar je een gesprek mee kunt voeren?quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel werkdruk een basisschool leraar heeft. Dacht altijd dat het wel meeviel.
Ik heb meer medelijden met leraren op de middelbare scholen, en dan met name op het vmbo.
Ga anders eens bij een big four werken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beter stoppen we met het vergelijken van die twee. Je komt er toch niet uit, en daarnaast is het ook geen wedstrijd. De een komt beter tot haar recht tussen de kleuters, en de ander tussen de pubers. Ik durf niet te beweren wat makkelijker is, het moet je gewoon liggen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:05 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Je hebt liever 30 stuiterende 4-jarigen om je heen dan 15 stuiterende pubers waar je een gesprek mee kunt voeren?
Tsja nu je het zegt, die 4-jarige stuiterende kinderen lijken me erger.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:05 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Je hebt liever 30 stuiterende 4-jarigen om je heen dan 15 stuiterende pubers waar je een gesprek mee kunt voeren?
Ik geef ze groot gelijk, lekker een uurtje rust in de drukste periode van het jaar.
helemaal waar!quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beter stoppen we met het vergelijken van die twee. Je komt er toch niet uit, en daarnaast is het ook geen wedstrijd. De een komt beter tot haar recht tussen de kleuters, en de ander tussen de pubers. Ik durf niet te beweren wat makkelijker is, het moet je gewoon liggen.
Voor het werk dat je met de kookwekker kan doen is dit wat mij betreft helemaal waar. Ik kom zelf ook vanuit het bedrijfsleven (al werk ik nu in het VO, niet in het PO), en de tijd die je kwijt bent aan het doen van je werk is, over het hele jaar genomen, echt niet meer dan in een bedrijf.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:20 schreef alopio het volgende:
Ach ik ken iemand die juist vanuit het bedrijfsleven het basis onderwijs in is gegaan en die snapt niet waar al die collega's zich druk om maken. Volgens hem zijn ze niks gewend en is het met goed plannen allemaal makkelijk te doen.
Hij gaf aan dat er idd collega's zijn die elke dag thuis nakijk werk doen in de avond en in de weekenden, hij zelf doet dat niet of nauwelijks. Time Management is volgens hem een onbekend fenomeen in het onderwijs. je moet wel veel rapporteren, dat was hem ook tegengevallen maar hij was uit zijn oude werk niet anders gewend, dus hij kon er goed mee omgaan.
En dan heb je nog de ouders van de leerlingen, die vinden dat hun kind niet goed behandeld wordt etc.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het werk dat je met de kookwekker kan doen is dit wat mij betreft helemaal waar. Ik kom zelf ook vanuit het bedrijfsleven (al werk ik nu in het VO, niet in het PO), en de tijd die je kwijt bent aan het doen van je werk is, over het hele jaar genomen, echt niet meer dan in een bedrijf.
Werkdruk komt echter ook van andere dingen dan veel werk te doen hebben. De verantwoordelijkheid voor het welzijn van leerlingen drukt zwaar voor nogal wat leerkrachten. Het gevoel dat je voor die-en-die leerling meer zou kunnen of moeten doen, laat je niet altijd los buiten kantooruren.
Overigens is dat probleem nauwelijks op te lossen.
Op zich niets mis mee. Als de leerkracht van mijn zoon hem niet goed behandelt sta ik ook aan het bureau.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En dan heb je nog de ouders van de leerlingen, die vinden dat hun kind niet goed behandeld wordt etc.
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd opvat: ik heb ontzettend veel respect voor leraren in het PO vanwege de doelgroep, ik zou het niet kunnen. Ik vind de ongelijkheid in de salarissen raar, een kennis van mij werkt fulltime in het PO en verdient evenveel als zijn vrouw die parttime in het VO werkt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beter stoppen we met het vergelijken van die twee. Je komt er toch niet uit, en daarnaast is het ook geen wedstrijd. De een komt beter tot haar recht tussen de kleuters, en de ander tussen de pubers. Ik durf niet te beweren wat makkelijker is, het moet je gewoon liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |