quote:Verdachte Savannah nog veertien dagen vast
De 16-jarige jongen uit Den Bosch die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah uit Bunschoten blijft nog veertien dagen vastzitten.
Redactie 08-06-17, 15:23
De rechter-commissaris vindt dat er op dit moment voldoende verdenking tegen de verdachte is om hem vast te houden.
Ja idd, indrukwekkend.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet toch zeggen dat politie en justitie in beide zaken hard gewerkt hebben.
Vrij snelle aanhoudingen met gegronde redenen.
?quote:
Ik weet niet of dat gebruikelijk is in zo'n situatie.quote:
Gisteren werd er, door de politie woordvoerder, gezegd dat het nog niet duidelijk was hoe lang ze in het water had gelegen.quote:
Bij twijfel kiezen ze een dag. Zie Deventermoordzaak, bij mevrouw Wiitenberg staat zaterdag op haar steen, terwijl ze eerder donderdag of vrijdag om het leven gebracht was. Zaterdag werd mevrouw Wittenberg gevonden.quote:
Dat zou idd ook nog kunnen, dat de vermissingsdatum bij gebrek aan exact tijdstip als overlijdensdatum wordt aangemerkt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:45 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat gebruikelijk is in zo'n situatie.
Wel kunnen we er uitmaken dat het lichaam vrijgegeven is.
Of dat het geen moord/doodslag geweest is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
Wat mij opvalt is dat hier (nog) niet wordt gemeld waar deze knaap precies van wordt verdacht. Dat suggereert dat de zaak nog niet zo sterk is. Het gaat voorlopig steeds over de betrokkenheid van de verdachte. Krijg ik een beetje het idee dat er misschien nog meer betrokkenen zouden kunnen zijn..
In- en intriest.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:47 schreef ondeugend het volgende:
http://www.begrafenisverz(...)ster/savannah-dekker
Daar ging het gisteren ook over. Waarschijnlijk is dat omdat er voor de politie nog veel onduidelijk is, zoals de doodsoorzaak en wat er nou op donderdag (en eventueel vrijdag) precies is gebeurd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
Wat mij opvalt is dat hier (nog) niet wordt gemeld waar deze knaap precies van wordt verdacht. Dat suggereert dat de zaak nog niet zo sterk is. Het gaat voorlopig steeds over de betrokkenheid van de verdachte. Krijg ik een beetje het idee dat er misschien nog meer betrokkenen zouden kunnen zijn..
Ja hè. Ik zag die kaart gisteren. Met die vlinder en die bloemen. En dat gedicht.quote:
Ik denk ook dat het bewijs nog flinterdun is en dat het voor het onderzoeksteam spannend was wat de RC ging beslissen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:48 schreef Perox het volgende:
Je krijgt geen 14 dagen verlenging van de voorlopige hechtenis van een minderjarige als je bewijs flinterdun is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:54 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bewijs nog flinterdun is en dat het voor het onderzoeksteam spannend was wat de RC ging beslissen.
Ook denk ik dat er handlangers zijn geweest met een auto.
Of zaterdag.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar ging het gisteren ook over. Waarschijnlijk is dat omdat er voor de politie nog veel onduidelijk is, zoals de doodsoorzaak en wat er nou op donderdag (en eventueel vrijdag) precies is gebeurd.
Zijn haar spullen gevonden dan?quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:59 schreef StaceySinger het volgende:
is er al een kaartje van waar haar spullen etc gevonden zijn ?
Jawel. Op de Bisschopsweg. Maar die weg is nogal lang. Dus echt duidelijk wordt het niet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:59 schreef StaceySinger het volgende:
is er al een kaartje van waar haar spullen etc gevonden zijn ?
Oh dat komt van Twitter af -onbetrouwbaar dusquote:Op donderdag 8 juni 2017 16:02 schreef agter het volgende:
[..]
Jawel. Op de Bisschopsweg. Maar die weg is nogal lang. Dus echt duidelijk wordt het niet.
Overigens: zoals (volgens mij) Leandra al opmerkte, is er geen enkel officieel bericht toch dat haar spullen gevonden zijn?
Het zijn wat onofficiële Twitter accounts die deze weg noemen.
Ik weet ook niet wat ik met die info moet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh dat komt van Twitter af -onbetrouwbaar dus
Als er dingen gevonden waren dan had de politie vast interesse in camerabeelden van die locaties gehad, maar de enige locaties die ze genoemd hebben zijn de plek waar haar lichaam gevonden is, en de plek waar haar fiets gevonden is, aan de Monseigneur van de Weteringstraat, en uiteraard de bushalte iets verderop aan de Bunschoterstraat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh dat komt van Twitter af -onbetrouwbaar dus
Neequote:Op donderdag 8 juni 2017 16:07 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik met die info moet.
Zelfde als met het zoeken bij de A1, op die parkeerplaats:
Is er eigenlijk wel een officieel bericht dat de politie daar zoekt in het kader van deze zaak?
Maar het zoekgebied van die vrijwilligers dan? Dat was toch bij die parkeerplaats langs de A1?quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er dingen gevonden waren dan had de politie vast interesse in camerabeelden van die locaties gehad, maar de enige locaties die ze genoemd hebben zijn de plek waar haar lichaam gevonden is, en de plek waar haar fiets gevonden is, aan de Monseigneur van de Weteringstraat, en uiteraard de bushalte iets verderop aan de Bunschoterstraat.
Als je als politie ergens zoekt omdat men "iets" gevonden heeft, dan betekent dat niet dat datgene dat gevonden is verband heeft met de zaak.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:07 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik met die info moet.
Zelfde als met het zoeken bij de A1, op die parkeerplaats:
Is er eigenlijk wel een officieel bericht dat de politie daar zoekt in het kader van deze zaak?
Een van de vakken (vak C) had idd de parkeerplaats ook als zoekgebied.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:12 schreef .Exe het volgende:
[..]
Maar het zoekgebied van die vrijwilligers dan? Dat was toch bij die parkeerplaats langs de A1?
Dat kaartje wat je gisteren poste..
Ja idd, dat was één van de vakken van een mega gebied.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een van de vakken (vak C) had idd de parkeerplaats ook als zoekgebied.
Dank je welquote:Op donderdag 8 juni 2017 16:58 schreef .Exe het volgende:
https://twitter.com/debunschoter/status/872829636610281472
Vanavond in Jinek
Nos.nlquote:Op en rond het industrieterrein in Bunschoten doet de politie vandaag een passantenonderzoek. Ook in de Amersfoortse wijk Hoogland, waar de fiets van Savannah werd gevonden, worden voorbijgangers bevraagd.
Rechercheurs willen daarmee een beeld krijgen van wat er met Savannah is gebeurd. "Ook als je denkt dat je informatie er niet toe doet. Altijd bellen", zegt een politieman tegen een groep jongeren.
Ja logisch.quote:
Dan rijden ze (vooral scholieren) er ook vaak op hetzelfde tijdstip als vorige week.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ja logisch.
Het is tenslotte precies een week geleden.
Als mensen die route routinematig nemen op donderdag, dan ook vandaag.
Slimme actie inderdaad.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ja logisch.
Het is tenslotte precies een week geleden.
Als mensen die route routinematig nemen op donderdag, dan ook vandaag.
Ik denk niet dat ze heel veel (meer) informatie zullen loslaten, het gaat immers om een minderjarige. Maar wie weet..quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Slimme actie inderdaad.
Als de rechter heeft bepaald dat de jongen nog 14 dagen vast mag worden gehouden moeten er toch wel hele duidelijke aanwijzingen zijn.
Ben benieuwd naar Jinek vanavond.
quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:51 schreef Leandra het volgende:
Erg druk bij de stille tocht voor Savannah:
Duizenden deelnemers stille tocht Savannah in Bunschoten
quote:In zijn toespraak zei de burgemeester dat de omstandigheden die leidden tot Savannah's dood het extra zwaar maken voor haar ouders. "Het is voor hen te zwaar om hierbij aanwezig te zijn."
Klopt, daarom zijn zijn sociaal media gegevens en zelfs die van zijn moeder al verwijderd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:55 schreef Fer het volgende:
Valt nog mee dat de naam nergens staat, volgens mij is het niet zo moeilijk te vinden aan de hand van de gegeven info.
Och als ik toch denk aan hoe die arme ouders zich moeten voelen, vreselijk gewoon. Het idee ook dat je kostbaarste "bezit" zoveel angst en misschien ook pijn moet hebben gehad en iemand haar zo in een sloot alleen heeft achtergelaten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |