Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:11 schreef .Exe het volgende:
[..]
Al heel vroeg, tenzij je er zelf ook een bent.
Denk je oprecht dat élke ouder het ziet aankomen of zou moeten zien aankomen dat hun kind daadwerkelijk gaat moorden?quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:11 schreef .Exe het volgende:
[..]
Al heel vroeg, tenzij je er zelf ook een bent.
Ja, daarom zei ik dat er ook bij. Helaas zijn er ook ouders die bij eerdere incidenten nooit de moeite hebben genomen om in te grijpen en als het kind dan voor een ernstig misdrijf wordt veroordeeld alsnog beweren dat de politie en rechters er naast zitten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Tja. Lastig. Zelfs als ze ergens een steek hebben laten vallen - zelfs de meest goede ouder zal niet altijd álles in de gaten hebben van een kind ben ik bang, zo ook de school niet - lijkt het me alsnog behoorlijk gruwelijk om je kind een moord en seksueel misbruik te horen bekennen.
Dat is idd vreemd.... het bericht is geedit en het stukje bekentenis is er af.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:48 schreef Leandra het volgende:
De NOS heeft het ook over een bekentenis, maar de link in de tweet van het OM die ze in het artikel hebben staan heeft het weer niet over een bekentenis.
http://nos.nl/artikel/217(...)t-bekentenis-af.html
Volgens een vrouw op Twitter die het gezin zegt te kennen hebben de ouders er alles aan gedaan om de beste zorg voor hun zoon te krijgen, dus ik ga er niet vanuit dat ze jarenlang in de "valt wel mee, komt wel goed" fase hebben gezeten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De kans lijkt mij groot dat je het 'ontkent' en het zelf wil oplossen. Tenzij iemand echt dieren gaat martelen.
Dat is meestal omdat men het ook niet kan vatten natuurlijk. Het kan heel goed zijn dat deze jongen vrij normaal was.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik dat er ook bij. Helaas zijn er ook ouders die bij eerdere incidenten nooit de moeite hebben genomen om in te grijpen en als het kind dan voor een ernstig misdrijf wordt veroordeeld alsnog beweren dat de politie en rechters er naast zitten.
Geen idee of dat hier ook het geval is. Mijn gedachten gaan in ieder geval vooral uit naar de ouders van Romy, die gewoon hun kind op een vrijdagochtend naar school hebben laten gaan en nooit meer levend hebben terug gezien.
Nee, de vraag ging over psychopaten. Niet elke moordenaar is een psychopaat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk je oprecht dat élke ouder het ziet aankomen of zou moeten zien aankomen dat hun kind daadwerkelijk gaat moorden?
Dat laatste is een probleem idd. Daarnaast dan iemand werkelijk helpen iets anders.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens een vrouw op Twitter die het gezin zegt te kennen hebben de ouders er alles aan gedaan om de beste zorg voor hun zoon te krijgen, dus ik ga er niet vanuit dat ze jarenlang in de "valt wel mee, komt wel goed" fase hebben gezeten.
Maar de juiste zorg krijgen voor een kind met problemen is nogal lastig in NL.
Het uit zich ook op school natuurlijk alleen worden de signalen niet altijd opgepikt, helaas.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De kans lijkt mij groot dat je het 'ontkent' en het zelf wil oplossen. Tenzij iemand echt dieren gaat martelen.
Dat zien en erkennen lijkt mij moeilijk. Dat geef je als ouders niet snel toe. En je verwacht een escalatie zoals deze waarschijnlijk niet. Net als een verkrachting pas. Die moeder geloofde dat ook niet. Niets wees op dat gedrag.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:22 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het uit zich ook op school natuurlijk alleen worden de signalen niet altijd opgepikt, helaas.
Een erg laag 'moreel besef' gaat vaak aan dit soort vergrijpen ten grondslag.
Dit is vaak een gevolg van de verseksualiseerde maatschappij waar ze aan bloot worden gesteld in combinatie met een laag IQ. IMHO.
Deze bedoel je?quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zien en erkennen lijkt mij moeilijk. Dat geef je als ouders niet snel toe. En je verwacht een escalatie zoals deze waarschijnlijk niet. Net als een verkrachting pas. Die moeder geloofde dat ook niet. Niets wees op dat gedrag.
Ja. Twee broers zelfs volgens mij.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.ad.nl/nieuws/t(...)misdrijven~ac2704ec/
Volgens mij zegt dat meer over die moeder.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zien en erkennen lijkt mij moeilijk. Dat geef je als ouders niet snel toe. En je verwacht een escalatie zoals deze waarschijnlijk niet. Net als een verkrachting pas. Die moeder geloofde dat ook niet. Niets wees op dat gedrag.
Of je kind laat dat gedrag thuis niet zien. Dat doen serial moordenaars vaak ook niet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:29 schreef .Exe het volgende:
[..]
Volgens mij zegt dat meer over die moeder.
Even een klein YouTube voorbeeld omdat het makkelijk te plakken is hier ipv andere documenten. Het is 'maar' Dr Phil maar deze mensen waren bv radeloos. Hun 12-jarige dochter plette de hamster, zat haar broers en zusjes achterna met een mes, tekende grafjes met namen broers en zusjes etc. Ouders hebben overal aangeklopt voor hulp en niemand durfde meer te slapen in dat huis. Heb destijds die hele aflevering met open mond zitten kijken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan weet je meer dan ik. Indertijd gaf ze dat aan. Maar als het zo is als je zegt is het misschien niet het beste vb.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat volgens moeder 'niets daar op wees' is dus onzin.
Ik heb een grondige hekel aan dr. Phil en geloof het verhaal wel.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Even een klein YouTube voorbeeld omdat het makkelijk te plakken is hier ipv andere documenten. Het is 'maar' Dr Phil maar deze mensen waren bv radeloos. Hun 12-jarige dochter plette de hamster, zat haar broers en zusjes achterna met een mes, tekende grafjes met namen broers en zusjes etc. Ouders hebben overal aangeklopt voor hulp en niemand durfde meer te slapen in dat huis. Heb destijds die hele aflevering met open mond zitten kijken.
Ik stuur niet voor niets een link, lees dan even.. Er was al meerdere keren aangifte gedaan tegen die jongens van eerdere incidenten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan weet je meer dan ik. Indertijd gaf ze dat aan. Maar als het zo is als je zegt is het misschien niet het beste vb.
Okay. Dus was mijn vb slecht. In veel gevallen weet men het niet of wordt de ernst niet ingezien. Dat was mijn punt eigenlijk. Ik heb geen kinderen maar wel neefjes en nichtjes. Daar grijp ik ook niet snel in als het zou gaan over hulp zoeken buiten de familie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik stuur niet voor niets een link, lees dan even.. Er was al meerdere keren aangifte gedaan tegen die jongens van eerdere incidenten.
Oké. Het was een waar verhaal, er zijn follow ups geweest in een medisch programma waar ze een hersenscan deden en over dit soort gevallen spraken. Ik vond het verbijsterend, ook al weet je dat het bestaat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb een grondige hekel aan dr. Phil en geloof het verhaal wel.
Die hulp vragen en dan krijgen is ook heel erg moeilijk bij een kind denk ik. Wat moet je doen met een 12 jarige psychopaat die nog niets strafbaars heeft gedaan?quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké. Het was een waar verhaal, er zijn follow ups geweest in een medisch programma waar ze een hersenscan deden en over dit soort gevallen spraken. Ik vond het verbijsterend, ook al weet je dat het bestaat.
Wat ik maar bedoelde is dat sommige ouders er écht alles aan willen doen maar nergens de goede hulp krijgen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |