quote:Verdachte seksueel misbruiken en doden Romy blijft vastzitten
De 14-jarige jongen die is opgepakt in verband met de dood van Romy uit Hoevelaken, blijft langer vastzitten. Hij wordt ervan verdacht dat hij het meisje seksueel heeft misbruikt en om het leven heeft gebracht.
Redactie 08-06-17, 11:24
De jongen uit Lunteren is vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. De verdachte en Romy kenden elkaar van school. Het levenloze lichaam van Romy werd op vrijdag 2 juni gevonden in het water aan het Emelaarspad in Achterveld.
De politie gaat door met het onderzoek. Vanwege de jonge leeftijd van de betrokkenen worden verder geen mededelingen gedaan door het OM.
De familie van de verdachte is enorm geschrokken van wat er met Romy is gebeurd. ,,Wij zoeken net als iedereen naar antwoorden hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar dat houden we binnen de familie,'' zegt een aangetrouwde neef die verder niets over de zaak kwijt wil.
http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-romy-bekent~ab87164a/quote:Verdachte Romy bekent
De 14-jarige jongen die is opgepakt op verdenken van het misbruiken en doden van Romy uit Hoevelaken heeft over beide feiten een bekennende verklaring afgelegd. Dat meldt het Openbaar Ministerie.
De beperkingen zijn opgeheven. Het onderzoek wordt voortgezet.
De jongen uit Lunteren is vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die bepaalde dat hij langer vast blijft zitten.
De verdachte en Romy kenden elkaar van school. Het levenloze lichaam van Romy werd op vrijdag 2 juni gevonden in het water aan het Emelaarspad in Achterveld.
De politie gaat door met het onderzoek. Vanwege de jonge leeftijd van de betrokkenen worden verder geen mededelingen gedaan door het OM.
De familie van de verdachte is enorm geschrokken van wat er met Romy is gebeurd. ,,Wij zoeken net als iedereen naar antwoorden hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar dat houden we binnen de familie,'' zegt een aangetrouwde neef die verder niets over de zaak kwijt wil.
Het antwoord op je vraag is er al.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben benieuwd of de jongen onder dezelfde omstandigheden als de afgelopen dagen die 2 weken doorbrengt of dat er nu wel ouders bij mogen.
Duidelijk!quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:23 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is er al.
Hij heeft bekend haar te hebben misbruikt en vermoord.
Beperkingen zijn opgeheven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Z'n beperkingen zijn opgeheven. Tevens is het zo dat bij een minderjarige in beperkingen de advocaat én ouders op bezoek mogen komen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben benieuwd of de jongen onder dezelfde omstandigheden als de afgelopen dagen die 2 weken doorbrengt of dat er nu wel ouders bij mogen.
Hij kan en zal nu op korte termijn worden geplaatst in een jeugdinrichting denk ik.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Duidelijk!
Ik geloof dat hij nu weer voor 14 dagen vastgehouden mag worden voor verder onderzoek. De kans is groot dat het onderzoek binnen die 14 dagen voltooid is Zeker nu er een bekentenis is.. Wat gebeurt er daarna? Komt hij onder toezicht?
Ouders alleen met begeleiding begreep ik.... uit voorzorg omdat ze nieuws van buitenaf zouden kunnen brengen. Duidelijk dat na een bekentenis die beperkingen er af kunnen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:27 schreef Illuminazi het volgende:
[..]
Z'n beperkingen zijn opgeheven. Tevens is het zo dat bij een minderjarige in beperkingen de advocaat én ouders op bezoek mogen komen.
Kloptquote:Op donderdag 8 juni 2017 14:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ouders alleen met begeleiding begreep ik.... uit voorzorg omdat ze nieuws van buitenaf zouden kunnen brengen. Duidelijk dat na een bekentenis die beperkingen er af kunnen.
Ik snap best dat je niet graag je vuile was buiten hangt anders.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien worden die geestelijk ook nagekeken, zeker met z´n houding:
,,Wij zoeken net als iedereen naar antwoorden hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar dat houden we binnen de familie,''
Hoeft ook niet, zin klinkt alsof ze niet willen samenwerken maar alles binnenkamers willen bespreken. Ik snap best dat de school, nabestaanden van Romy en betrokken partijen zoals jeugdzorg enz ook vragen hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik snap best dat je niet graag je vuile was buiten hangt anders.
neequote:Op donderdag 8 juni 2017 14:34 schreef Craptacular het volgende:
Hij kan max. 2 jaar krijgen toch? Staat deze mongool over een paar jaartjes gewoon weer buiten op straat.
Dat zal ook vast gebeuren denk ik alleen niet door de familie zelf.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, zin klinkt alsof ze niet willen samenwerken maar alles binnenkamers willen bespreken. Ik snap best dat de school, nabestaanden van Romy en betrokken partijen zoals jeugdzorg enz ook vragen hebben.
Dit, en op basis van de daad an sich zo ongeveer al.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:49 schreef agter het volgende:
[..]
nee
Hij krijgt dan een PIJ maatregel.
De rechter gaat iedere 2 jaar beslissen of ie terug de maatschappij in kan.
Max. 1 jaar, daarna nog eventueel PIJ.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:34 schreef Craptacular het volgende:
Hij kan max. 2 jaar krijgen toch? Staat deze mongool over een paar jaartjes gewoon weer buiten op straat.
quote:Wat is een PIJ-maatregel?
PIJ betekent Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen. Met een PIJ-maatregel wordt een jongere met een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis opgenomen in een justitiële jeugdinrichting. Hier krijgt hij een intensieve behandeling en begeleiding om herhaling van het misdrijf te voorkomen.
De jongere krijgt de PIJ-maatregel voor 3 jaar. De maatregel kan 1 of 2 keer worden verlengd en mag in totaal maximaal 7 jaar duren. Na de maximale periode kan de PIJ-maatregel, als de veiligheid van de maatschappij dit vereist, omgezet worden in een maatregel van terbeschikkingstelling (tbs).
Je gilt al twee keer om een slotje. Geef mensen even de kans erop te reageren die nog uit hun werk moeten komen zeg. Topics zijn er niet voor jou alleen. Bedankt.quote:
En dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:58 schreef agter het volgende:
Die komt voorlopig niet meer in de maatschappij.
Er valt jou weinig te verwijten hoor. Ik schrok ook van de emotionele en ondoordachte reactie van katootje.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:57 schreef Illuminazi het volgende:
En alweer iemand in DM moeten blokkeren. Dit onderwerp roept veel op. Ik lees wel alleen maar mee.
velquote:Op donderdag 8 juni 2017 15:00 schreef .Exe het volgende:
[..]
Er valt jou weinig te verwijten hoor. Ik schrok ook van de emotionele en ondoordachte reactie van katootje.
Misschien reageerde jij er wat te vel op. Had je wat meer zoiets moeten hebben van "oh daar heb je haar weer, laat maar lullen".
😅
En die conclusie trek je omdat een aangetrouwde neef (!!!) niet tegen de media uit de school wil klappen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, zin klinkt alsof ze niet willen samenwerken maar alles binnenkamers willen bespreken. Ik snap best dat de school, nabestaanden van Romy en betrokken partijen zoals jeugdzorg enz ook vragen hebben.
Mocht dat al zo zijn dan sta je vast niet vrij en blij weer op straat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:34 schreef Craptacular het volgende:
Dit is voor alle partijen een drama, voor de school ook, die moeten nu ook de andere leerlingen het gevoel weer kunnen geven dat hun schoolgenoten niet hun vijand zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:01 schreef Greys het volgende:
Voor de ouders van Romy is het bovenal gruwelijk natuurlijk, maar je zult de ouders van die jongen zijn ook..
Inderdaad. En de ouders van die leerlingen. Ga dr maar aan staan.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is voor alle partijen een drama, voor de school ook, die moeten nu ook de andere leerlingen het gevoel weer kunnen geven dat hun schoolgenoten niet hun vijand zijn.
Eens. Verder gewoon niet aan storen. Laat de moderators dat maar doen, of niet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:01 schreef Illuminazi het volgende:
[..]
Ik was misschien fel maar het hangt mij de keel uit dat er slotjes worden gezet omdat mensen zich niet kunnen gedragen. Ik kom al lang op FOK! en ben net weer even terug... vraag me af waarom.
Daar heb ik nog geen seconde medelijden mee gehad. Misschien als blijkt dat ze alles hebben gedaan dat ze konden doen of juist niets hebben kunnen doen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:01 schreef Greys het volgende:
Voor de ouders van Romy is het bovenal gruwelijk natuurlijk, maar je zult de ouders van die jongen zijn ook..
Of er gewoon vanuit gaan dat zij dit alles ook niet wilden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen seconde medelijden mee gehad. Misschien als blijkt dat ze alles hebben gedaan dat ze konden doen of juist niets hebben kunnen doen.
Zo te zien zitten de mods er bovenop, maar het is handiger een TR te zetten dan er zelf op te reageren, als je een TR zet zien ze dat er in het topic was loos is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef .Exe het volgende:
[..]
Eens. Verder gewoon niet aan storen. Laat de moderators dat maar doen, of niet.
Tja. Lastig. Zelfs als ze ergens een steek hebben laten vallen - zelfs de meest goede ouder zal niet altijd álles in de gaten hebben van een kind ben ik bang, zo ook de school niet - lijkt het me alsnog behoorlijk gruwelijk om je kind een moord en seksueel misbruik te horen bekennen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar heb ik nog geen seconde medelijden mee gehad. Misschien als blijkt dat ze alles hebben gedaan dat ze konden doen of juist niets hebben kunnen doen.
Daar ga ik sowieso van uit, stel je voor dat ze het wel hebben gewild..quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of er gewoon vanuit gaan dat zij dit alles ook niet wilden.
Ik ga er vanuit dat de grond onder hun voeten weggezakt is, dit verwacht je niet van je 14-jarige kind.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat zou heel eng zijn. Dat is meestal ook niet zo gelukkig. Maar het lijkt mij voor hen uitermate moeilijk. Ook omdat je je wel deels verantwoordelijk voelt als familie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar ga ik sowieso van uit, stel je voor dat ze het wel hebben gewild..
Sommigen echt pas als het te laat is. Helaas. En als het eerder opvalt dan is het echt niet in alle gevallen de ouders te verwijten. Ik heb gelezen over gevallen waar de ouders echt hebben gesmeekt om hulp bij alle instanties maar waar het toch mis ging.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:08 schreef Jaroon het volgende:
Je zal een psychopaatje als kind hebben. Wanneer krijg je dat werkelijk door?
Al heel vroeg, tenzij je er zelf ook een bent.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:08 schreef Jaroon het volgende:
Je zal een psychopaatje als kind hebben. Wanneer krijg je dat werkelijk door?
Dat laatste is al een stap die je moeilijk neemt. Dan moet je al aardig wat meegemaakt hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommigen echt pas als het te laat is. Helaas. En dat is echt niet in alle gevallen de ouders te verwijten. Ik heb gelezen over gevallen waar de ouders echt hebben gesmeekt om hulp bij alle instanties maar waar het toch mis ging.
De kans lijkt mij groot dat je het 'ontkent' en het zelf wil oplossen. Tenzij iemand echt dieren gaat martelen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:11 schreef .Exe het volgende:
[..]
Al heel vroeg, tenzij je er zelf ook een bent.
Als ze hier wel een vermoeden van hadden, en de school ook, dan zou hij wellicht al in een instelling geplaatst zijn, maar goed, niet dat dit dan niet gebeurd zou kunnen zijn, zo'n hoge pet heb ik niet op van dat soort instanties.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommigen echt pas als het te laat is. Helaas. En als het eerder opvalt dan is het echt niet in alle gevallen de ouders te verwijten. Ik heb gelezen over gevallen waar de ouders echt hebben gesmeekt om hulp bij alle instanties maar waar het toch mis ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |