Waar heb je het over? Er kunnen tig onschuldige verklaringen zijn waarom de verdachte die fiets in bezit has...quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Ik heb al meerdere keren gezegd. Een foto van de dader is geen sluitend bewijs, maar wel belastend.
Voorlopig lijkt het dat er geen bewijs is dat meer belastend is dan dat.
Pijnlijk, maar waar.
Misschien eerst kennis vd zaak en het strafrecht opdoen dan..quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.
Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
Nee, je hoeft helemaal geen slootje over, alleen in dat eerste vreemde fietsscenario van jou, en waar je naar de parkeerplaats van de snelweg gaat moet je een slootje over.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.
Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
Wat knap dat jij dat allemaal weet, zonder inzicht in de politiedossiers en -verhoren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:09 schreef Meedenken het volgende:
@ whiskers, omdat er geen enkel sluitend bewijs is voor een misdrijf. Alleen sluitend bewijs voor een ontmoeting.
Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij is opgevallen is dat Savannah met vriendinnen had afgesproken (heeft ze thuis gezegd). Ik las ook ergens dat haar vriendinnen berichtjes naar haar hebben gestuurd toen ze niet kwam opdagen (toen stond haar telefoon al uit - we weten nog niet of die al gevonden is volgens mij?). Ze lijkt dus inderdaad met hun afgesproken te hebben.
Maar later gaf de politie aan "spullen" te hebben gevonden bij haar thuis, waaruit ze concludeerden dat ze ergens met een (de nu opgepakte) jongen was.
Dat zou betekenen dat ze zowel thuis als tegen haar vriendinnen niet de waarheid heeft verteld. Of dat de ontmoeting met de jongen wat haar betreft maar kort zou zijn? Ze had ook verteld weer voor het eten thuis te zijn.
Het OM zet niemand " zo maar" in beperkingen vast.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stien_Struis het volgende:
Het OM zet niet zomaar een 16 jarige 3 dagen vast voor verhoor.
Je weet net zo veel als de rest: amper iets. Je verzint echter vanalles.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
Stel je nou eens voor hè;quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Okay, ik hoop dat ik ernaast zit! Ik zou blij zijn als jullie gelijk hebben.
Dat kan een hele vage manier zijn om het over oa haar laptop te hebben (en dus haar contacten op social media).quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Blijft enigszins vaag inderdaad.
Dit stond in een eerder artikel.
Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het huis van Savannah lagen.
Bron: AD
Ik stel ook nergens dat er geen ontmoeting zou hebben plaatsgevonden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
Dat is 4,3 kilometer (50 minuten lopen) langs een drukke, ongezellige weg.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.
Een verdachte is niet perse een dader. En we weten (terecht!) heel veel niet aangaande het onderzoek en de resultaten ervan.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:19 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. Oh ja zeker je hebt gelijk. Maar we hebben dan al een heel anders gesprek dan nu!
Vanaf de inbewaringstelling bij de rechter-commissaris zijn meer gronden nodig. Deze gronden zijn genoemd in artikel 67a Sv.:quote:
Weet iemand hier iets meer van?quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:19 schreef math1985 het volgende:
Heeft iemand de exacte vindplaats van het lichaam? Op de Kronkels, maar waar precies?
Ze woonde juist tamelijk vlak bij het industieterrein en de pd (of iig vindplaats vh stoffelijk overschot)...quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
Mijn idee: er is meteen al iets misgegaan (hij had misschien wèl verwacht dat ze mee zou gaan), hierbij is de telefoon gesneuveld/bewust uitgezet door hem/in het water gevallen of gegooid. En zij erachteraan...quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stupidisco het volgende:
Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.
In dat scenario snap ik alleen niet waarom ze haar telefoon meteen zou uitzetten (?) (ze was immers, als we de verhalen van de vriendinnen mogen geloven, vrij snel al niet meer bereikbaar). Telefoon aan laten staan lijkt mij juist een extra gevoel van veiligheid geven. Maar ok, ik ben zelf geen tiener meer dus misschien zie ik dat verkeerd.
En in dat scenario kan ik ook de informatie/aanwijzingen die de Politie zegt te hebben dat ze zich met de verdachte op een ander adres schuilhield niet plaatsen.
Joh, ik heb net plaatjes gepost, nog geen 50 posts geleden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |