abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:58 #226
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537470
Okay, ik hoop dat ik ernaast zit! Ik zou blij zijn als jullie gelijk hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:12:24 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Ik heb al meerdere keren gezegd. Een foto van de dader is geen sluitend bewijs, maar wel belastend.
Voorlopig lijkt het dat er geen bewijs is dat meer belastend is dan dat.
Pijnlijk, maar waar.
Waar heb je het over? Er kunnen tig onschuldige verklaringen zijn waarom de verdachte die fiets in bezit has...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:25 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Mammietje het volgende:
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.

Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
Misschien eerst kennis vd zaak en het strafrecht opdoen dan..
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:14:03 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537524
quote:
Ik vind het verhaal eigenlijk al aan te nemen zonder dat hij aan de fiets heeft gezeten. Zij stelt de fiets verdekt op, want stiekem afspraakje (anders zien ouders hem bij de bushalte staan), afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.

Wat ik niet snap... Het gaat hier steeds over 'een slootje over moeten'. Ik ken het gebied niet, maar dan hebben ze die in eerste instantie toch al samen moeten oversteken??? Wat me lastig lijkt met haar recentelijke hernia-operatie?
En als ze dat samen niet hebben hoeven doen, dan kon hij toch de route nemen hoe hij gekomen was? Lijkt me sowieso logisch als vreemdeling in dat gebied.
Nee, je hoeft helemaal geen slootje over, alleen in dat eerste vreemde fietsscenario van jou, en waar je naar de parkeerplaats van de snelweg gaat moet je een slootje over.

Je zit veel te veel in een tunnel van de situatie van je eerste route, die zou ik maar gewoon laten varen, want er is geen enkele reden aan te nemen dat de verdachte die route heeft genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:15:03 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171537550
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:09 schreef Meedenken het volgende:
@ whiskers, omdat er geen enkel sluitend bewijs is voor een misdrijf. Alleen sluitend bewijs voor een ontmoeting.
Wat knap dat jij dat allemaal weet, zonder inzicht in de politiedossiers en -verhoren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171537551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij is opgevallen is dat Savannah met vriendinnen had afgesproken (heeft ze thuis gezegd). Ik las ook ergens dat haar vriendinnen berichtjes naar haar hebben gestuurd toen ze niet kwam opdagen (toen stond haar telefoon al uit - we weten nog niet of die al gevonden is volgens mij?). Ze lijkt dus inderdaad met hun afgesproken te hebben.

Maar later gaf de politie aan "spullen" te hebben gevonden bij haar thuis, waaruit ze concludeerden dat ze ergens met een (de nu opgepakte) jongen was.

Dat zou betekenen dat ze zowel thuis als tegen haar vriendinnen niet de waarheid heeft verteld. Of dat de ontmoeting met de jongen wat haar betreft maar kort zou zijn? Ze had ook verteld weer voor het eten thuis te zijn.
Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.

In dat scenario snap ik alleen niet waarom ze haar telefoon meteen zou uitzetten (?) (ze was immers, als we de verhalen van de vriendinnen mogen geloven, vrij snel al niet meer bereikbaar). Telefoon aan laten staan lijkt mij juist een extra gevoel van veiligheid geven. Maar ok, ik ben zelf geen tiener meer dus misschien zie ik dat verkeerd.

En in dat scenario kan ik ook de informatie/aanwijzingen die de Politie zegt te hebben dat ze zich met de verdachte op een ander adres schuilhield niet plaatsen.
pi_171537556
Het OM zet niet zomaar een 16 jarige 3 dagen vast voor verhoor.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:25 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171537594
Het is natuurlijk compleet onlogisch om met een onbekende jongen stiekem af te spreken in "je dorp". Het was heerlijk weer en Beppie de roddelbuuf loopt ook los buiten

Savannah kan die fiets daar gewoon zelf hebben neergezet, moeilijk gedoe hier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:55 #234
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537611
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:17:11 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537617
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stien_Struis het volgende:
Het OM zet niet zomaar een 16 jarige 3 dagen vast voor verhoor.
Het OM zet niemand " zo maar" in beperkingen vast.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:01 #236
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537643
Dank Stien!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:05 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. er zijn meerdere mediaberichten die aangeven dat er connectie was via social media. Ik ben idd geen onderdeel van het onderzoekteam, maar gezien de informatie die naar buiten is gebracht maak ik wel op dat justitie huiswerk heel erg goed heeft gedaan en alles uit de kast heeft getrokken om te kunnen aantonen dat er een ontmoeting heeft plaatsgevonden.
Als wij daar nu nog over moeten discussieren, dan worden de wanden wel erg dik om in de kamer nog bij de fruitschaal te komen.
Je weet net zo veel als de rest: amper iets. Je verzint echter vanalles.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:16 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:11 schreef Meedenken het volgende:
Okay, ik hoop dat ik ernaast zit! Ik zou blij zijn als jullie gelijk hebben.
Stel je nou eens voor hè;
Bijvoorbeeld: hij heeft een afspraakje met Savannah gehad, kon op een of andere manier niet op tijd bij de bus zijn, zij zegt; neem mijn fiets maar mee, zet hem bij de zoveelste boom rechts op slot, ik heb nog wel een reservesleutel. En ze nemen gepassioneerd afscheid.
Iemand die al tijden razend verliefd op Savannah is ziet dat en gaat door het lint....

Zou toch lullig zijn als hij dan voor moord of doodslag veroordeeld zou worden omdat er 10 mensen met een dashcam zijn die hem op haar fiets in beeld hebben.

Overigens is het probleem in dit scenario dat hij zich dan niet gemeld heeft terwijl heel NL op zoek was naar Savannah en haar fiets, maar toch....
Het is echt te simpel om aan te nemen dat ze hem wel of niet kunnen vasthouden op basis van een foto van hem op die fiets.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Blijft enigszins vaag inderdaad.

Dit stond in een eerder artikel.

Tijdens de vermissing is er steeds hoop geweest dat ze nog zou leven, aldus de burgemeester. "Er waren aanwijzingen dat ze zich met hem schuilhield op een ander adres", zei Van de Groep. De politie baseerde zich hierbij op spullen die in het huis van Savannah lagen.

Bron: AD
Dat kan een hele vage manier zijn om het over oa haar laptop te hebben (en dus haar contacten op social media).
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:19:49 #240
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537701
@ leandra. Oh ja zeker je hebt gelijk. Maar we hebben dan al een heel anders gesprek dan nu!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:20:29 #241
468514 Meedenken
Wie weet helpt het
pi_171537714
@ leandra Het kan namelijk ook zijn dat hij het wel gedaan heeft.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:20:40 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:16 schreef Meedenken het volgende:
Ik stel ook nergens dat er geen ontmoeting zou hebben plaatsgevonden.
En mijn "Hoe weet jij dat nou?" ging over je bewering dat er geen sluitend bewijs was voor een misdrijf.

Misschien is het handig als je mensen gaat quoten, dan weten we ook op welke reactie je reageert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171537752
quote:
afgesproken bij de bushalte en al babbelend een wandelingetje maken richting industriegebied waar ze niet per ongeluk haar ouders tegen het lijf loopt.
Dat is 4,3 kilometer (50 minuten lopen) langs een drukke, ongezellige weg.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:21:44 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:19 schreef Meedenken het volgende:
@ leandra. Oh ja zeker je hebt gelijk. Maar we hebben dan al een heel anders gesprek dan nu!
Een verdachte is niet perse een dader. En we weten (terecht!) heel veel niet aangaande het onderzoek en de resultaten ervan.
pi_171537797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef Meedenken het volgende:
Dank Stien!
Vanaf de inbewaringstelling bij de rechter-commissaris zijn meer gronden nodig. Deze gronden zijn genoemd in artikel 67a Sv.:

• Ernstig gevaar voor vlucht
• Feit waarop 12 jaar of meer maximum gevangenisstraf is gesteld en het tot maatschappelijke onrust zou leiden wanneer de verdachte in vrijheid zou worden gesteld
• Gevaar voor herhaling van een feit waarop 6 jaar of meer maximum gevangenisstraf staat, of een feit waardoor de gezondheid of veiligheid in gevaar kan worden gebracht of algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan
• Eerdere veroordeling van minder dan 5 jaar geleden voor bedreiging, mishandeling, diefstal, verduistering, oplichting, vernieling, of heling
• Onderzoek dat de politie nog moet verrichten, dat mogelijk bij invrijheidstelling van de verdachte zou kunnen worden gefrustreerd of belemmerd
pi_171537818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:19 schreef math1985 het volgende:
Heeft iemand de exacte vindplaats van het lichaam? Op de Kronkels, maar waar precies?
Weet iemand hier iets meer van?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:34 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537833
quote:

Ze woonde juist tamelijk vlak bij het industieterrein en de pd (of iig vindplaats vh stoffelijk overschot)...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:49 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171537840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:15 schreef Stupidisco het volgende:

Dat is DENK IK (speculatie) ook mijn 1e mogelijke scenario; korte (eerste?) ontmoeting met de verdachte. Redelijk dichtbij huis (geeft veilig gevoel?) en weer op tijd thuis voor het eten.

In dat scenario snap ik alleen niet waarom ze haar telefoon meteen zou uitzetten (?) (ze was immers, als we de verhalen van de vriendinnen mogen geloven, vrij snel al niet meer bereikbaar). Telefoon aan laten staan lijkt mij juist een extra gevoel van veiligheid geven. Maar ok, ik ben zelf geen tiener meer dus misschien zie ik dat verkeerd.

En in dat scenario kan ik ook de informatie/aanwijzingen die de Politie zegt te hebben dat ze zich met de verdachte op een ander adres schuilhield niet plaatsen.
Mijn idee: er is meteen al iets misgegaan (hij had misschien wèl verwacht dat ze mee zou gaan), hierbij is de telefoon gesneuveld/bewust uitgezet door hem/in het water gevallen of gegooid. En zij erachteraan...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:26:00 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171537875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:23 schreef math1985 het volgende:

[..]

Joh, ik heb net plaatjes gepost, nog geen 50 posts geleden.
Compleet met een linkje naar Opsporing verzocht, misschien even lezen en kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:26:10 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171537882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:23 schreef math1985 het volgende:

[..]

Ja, iedereen die de zaak wel gevolgd heeft. En obv vd bekende en bevestigde feiten post hier, ipv Indianenverhalen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')