Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)-verdachte~a547a7d6/quote:De veertienjarige jongen die is opgepakt in verband met de dood van Romy uit Hoevelaken, wordt ervan verdacht dat hij het meisje seksueel heeft misbruikt en om het leven heeft gebracht.
De jongen uit Lunteren wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris, zo heeft het Openbaar Ministerie Midden-Nederland vandaag besloten.
De verdachte en Romy kenden elkaar van school. Het levenloze lichaam van Romy werd op vrijdag 2 juni gevonden in het water aan het Emelaarspad in Hoevelaken.
De rechter-commissaris zal morgen beslissen of de 14-jarige jongen vast moet blijven. Als dat zo is, dan wordt de verlenging van het voorarrest getoetst op de raadkamer van donderdag 15 juni. De ouders van zowel het slachtoffer als de verdachte zijn hierover geïnformeerd.
De politie zet het onderzoek voort. In het belang van de jeugdige betrokkenen en met het oog op de beperkingen op het onderzoek, kunnen er verder geen mededelingen worden gedaan.
Wat dus niet kan, maar inderdaad weinig hoop voor zo'n jong.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef spiritusbus het volgende:
Als het waar is kun je zo'n kid maar meteen een enkeltje longstay cadeau doen.
Ik vond het gewoon opvallend dat in elk nieuwsbericht specifiek werd gemeld dat het een boerenzoon was.quote:
Hou toch op zeg....quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ze zaten bij elkaar op school toch, en dat was toch in zo'n 'speciale' schoolgemeenschap voor kinderen met problemen. Dus grote kans dat de dader zo'n halve zool was met agressieproblemen die doorsloeg toen Romy hem afwees bijvoorbeeld.
Ik vraag mij af op opvoeding er iets mee te maken heeft. In dit soort extreme gevallen zie je vaak dat de dader een stoornis heeft, al dan niet als gevolg van een trauma (wat dan weer vaak misbruik van de dader in het verleden is).quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:09 schreef Vallon het volgende:
Trieste situatie, zowel voor slachtoffertje, dadertje en hun wederzijdse betrokkenen.
Alleen maar verliezers hier.
Het lijkt er op dat je (nog) jonger moet beginnen met duidelijk te maken dat elk mens recht heeft op zijn of haar eigen lichamelijke cq. seksuele integriteit.
Ik hoef geen details over de precieze omstandigheden maar ben wel razend benieuwd naar de drijfveren cq motivatie, wat en waarom iemand ertoe heeft gebracht dat we met deze trieste afloop worden geconfronteerd.
Wat vertel je je kinderen (hierover) zonder te vervallen in kortzichtige stellingen en oplossingen waar je verder niets mee kunt aanvangen ?
De kans is groot dat de verdachte issues heeft, anders kenden ze elkaar niet van school.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af op opvoeding er iets mee te maken heeft. In dit soort extreme gevallen zie je vaak dat de dader een stoornis heeft, al dan niet als gevolg van een trauma (wat dan weer vaak misbruik van de dader in het verleden is).
Ik was even vergeten dat ze op een bijzondere school zaten. Maar temeer een reden om dit te vermoeden inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans is groot dat de verdachte issues heeft, anders kenden ze elkaar niet van school.
In het persbericht van het OM staat nu dat ze elkaar van school kenden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:19 schreef Poppejans het volgende:
Ze zaten niet bij elkaar op school. Die jongen kende haar via haar exvriendje,die wel op dezelfde school zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |