Meh, dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:54 schreef westwoodblvd het volgende:
In principe kan deze jongen levenslang krijgen. Eerst 7 jaar jeugd-tbs (PIJ), wat daarna omgezet kan worden in tbs en zonder vooruitgang longstay. Als je op je veertiende hiertoe in staat bent, denk ik dat we als samenleving deze jongen voorlopig niet meer terugzien.
Nee, ik ook niet (helaas). Heb het gevoel dat dit jongetje er te makkelijk van af gaat komen (imo).quote:
Toen ik veertien was speelde ik nog GTA op de PS2. De jeugd ook van tegenwoordig!quote:
Jij bent degene die hier zonder enige bron loopt te suggereren dat hij in het jeugddorp zou wonen.quote:
Dat zou dan een unicum zijn, levenslang voor een misdaad op 14 jarige leeftijd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:54 schreef westwoodblvd het volgende:
In principe kan deze jongen levenslang krijgen. Eerst 7 jaar jeugd-tbs (PIJ), wat daarna omgezet kan worden in tbs en zonder vooruitgang longstay. Als je op je veertiende hiertoe in staat bent, denk ik dat we als samenleving deze jongen voorlopig niet meer terugzien.
Hij woont bij zijn ouders in Lunteren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier zonder enige bron loopt te suggereren dat hij in het jeugddorp zou wonen.
Dat kan niet want volgens alle officiële berichtgeving woont hij in de gemeente Ede, en niet in de gemeente Barneveld.
Wie zegt dat het hier om een lustmoord gaat?quote:
Ja, maar vervolgens moeten sommigen toch nog weer even iets anders gaan suggereren, kennelijk is het een raar idee dat kinderen uit een dorpje naar het speciaal onderwijs gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:59 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Hij woont bij zijn ouders in Lunteren.
Word jeugdtbs omgezet naar volwassenen TBS??quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou dan een unicum zijn, levenslang voor een misdaad op 14 jarige leeftijd.
Nee, PIJ is een ander soort maatregel en gaat niet over in TBS.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:01 schreef DKS het volgende:
[..]
Word jeugdtbs omgezet naar volwassenen TBS??
Ik probeer juist die Twitter en FB nonsens eruit te houden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat maakt een gok over autisme wel makkelijker, zeker als ze er uit de omgeving naar school gaan en niet wonen.
Maar goed, voordat dit weer in een hoop oeverloos gelul verzandt omdat iemand op Twitter heeft gezegd dat...
Laten we het rapport afwachten, misschien is ze ook wel na haar dood misbruikt. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie zegt dat het hier om een lustmoord gaat?
Dat hij het slachtoffer seksueel heeft misbruikt en vermoord kan ook betekenen dat hij is geschrokken, angst heeft dat ze aangifte doet, er een ongeluk is geboord.
In het geval van lustmoorden gaat het om de moord zelf waar de dader voldoening uit haalt. Dat blijkt hier vooralsnog nergens uit.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:01 schreef DKS het volgende:
[..]
Word jeugdtbs omgezet naar volwassenen TBS??
Dat is inderdaad het beste.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Laten we het rapport afwachten, misschien is ze ook wel na haar dood misbruikt. Ik kijk nergens meer van op.![]()
Ja, ik ook, want mensen roepen maar wat.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik probeer juist die Twitter en FB nonsens eruit te houden.
Het ging me hier even om de afkorting PIJ te verklaren.quote:Kan een jongere tbs krijgen? Uitgeklapt
Wanneer een minderjarige verdachte van een misdrijf psychisch niet in orde is, zal de officier van justitie aan de rechtbank voorstellen om jeugd-tbs op te leggen. Dit wordt ook PIJ-maatregel genoemd. PIJ staat voor plaatsing in een inrichting voor jeugdigen.
Als de rechtbank het hiermee eens is zal de jongen of meisje voor de duur van maximaal 6 jaar in een inrichting verblijven waar hij of zij voor de stoornis behandeld wordt. Na 2 jaar wordt gekeken of de patiënt genezen is en of hij terug kan keren naar de maatschappij.
Wanneer een jongere van 16 of 17 jaar een volwassen indruk maakt, kan de rechter besluiten om het volwassenenrecht toe te passen. In dat geval kan aan een jongere het volwassen tbs opgelegd worden. Hierdoor kan de jongen of het meisje langer worden behandeld.
Ik vermoed dat hij nog voor zijn 18e vrijkomt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:08 schreef ondeugend het volgende:
https://www.om.nl/onderwe(...)vraag/tbs-maatregel/
[..]
Het ging me hier even om de afkorting PIJ te verklaren.
Dat is gewoonweg niet waar. Een stoornis kun je niet wegpoetsen door goed op te voeden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat opvoeding er mee te maken heeft waarbij iemand (hoe jong dan ook) altijd een eigen verantwoording heeft.
Al vroeg moet je je kinderen leren om te gaan met teleurstellingen en eigen verantwoording en dat die niets te maken hebben met (en dat is het moeilijke) met de waarde(ring) van het kind.
Ik gok zelf op het (a)typische gedrag dat de jongen al of niet voor, of tijdens z'n actie werd afgewezen door het [(on)bereikbare ?] meisje waarna z'n (per definitie) gestoorde gedrag het overnam en (wrs) in paniek (voor consequenties?) verder werd gehandeld.
Dat wordt in NL gelukkig per individu beoordeeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij nog voor zijn 18e vrijkomt.
Iets met opvoeding.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:28 schreef Illuminazi het volgende:
Het vorige topic is gesloten om dit soort praat en nu... nouja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |