Heb je niet met de moeder van je kind gesproken over dit soort zaken voordat ze stierf?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:50 schreef DKS het volgende:
Wie kent dit? Ik heb hier veel last van, ook mijn kind heeft veel last van een loyaliteitsconflict, in 2011 is de moeder van mn jong gestorven aan borstkanker. Sinds vorig jaar ben ik verder gegaan met een andere vrouw, ik hou van haar maar er blijft iets prikken bij mij.
Ik heb constant het gevoel dat ik vreemd aan het gaan ben sinds ik een nieuwe vriendin heb, ik wil hier graag vanaf maar ik weet niet hoe, iemand een serieus werkend advies? Ik weet dat ik niet de vader van het jaar award verdien, dus niet mijn opvoeding of mijn manier van leven bashen maar gewoon een advies.
.jaquote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:54 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Heb je niet met de moeder van je kind gesproken over dit soort zaken voordat ze stierf?
Relatie therapie en systeem therapie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:54 schreef madam-april het volgende:
Dit zal niet van de een op de andere dag veranderen.. Blijf naar je therapie gaan. Heeft je dochter therapie?
Dat idee krijg ik wel van ditquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:01 schreef jodelahity het volgende:
Misschien gewoon zo door blijven gaan en dat het gevoel vanzelf wel wegslijt. Niet leuk maar misschien is tijd wel de beste remedie wat dit betreft.
Nope en dat wil ik ook niet, kan mezelf al nauwelijks overtuigen. En zou niet weten wat voor therapiequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar ze zit zelf dus niet in therapie? Dat zou ik wel heel erg sterk aanraden namelijk..
Laat haar alsjeblieft met een jeugdpsycholoog praten.. Ze heeft nogal wat voor haar kiezen gekregen en het is belangrijk dat ze leert om op een goede manier met al die emoties om te gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:29 schreef DKS het volgende:
[..]
Nope en dat wil ik ook niet, kan mezelf al nauwelijks overtuigen. En zou niet weten wat voor therapie
Klopt, mijn dochter lijkt echt heel veel op haar moeder.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:17 schreef sturmpie het volgende:
verleden kan je niet uitwissen dus z'n gevoel zal imo altijd wel 'n beetje blijven hangen.
iedere keer als je je kind ziet word je er bewust/onbewust aan herinnerd.
valt wel onder afdeling: volwassen worden imo.
Weer iets erbij dus? We vinden het vooral lullig voor m'n vriendin, die weet namelijk niet van ons gezamenlijk probleem.quote:Op woensdag 7 juni 2017 00:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Laat haar alsjeblieft met een jeugdpsycholoog praten.. Ze heeft nogal wat voor haar kiezen gekregen en het is belangrijk dat ze leert om op een goede manier met al die emoties om te gaan.
Een jeugdpsycholoog kan hierin echt heel veel voor haar betekenen.
Hoe oud is je dochter? Denk dat als zij eenmaal wat ouder en wijzer is dat ze het allemaal wel zal snappen.quote:
Afgezien van het feit dat je vriendin niks van het probleem af weet nog lulliger is dan dat er een probleem is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 05:16 schreef DKS het volgende:
[..]
Weer iets erbij dus? We vinden het vooral lullig voor m'n vriendin, die weet namelijk niet van ons gezamenlijk probleem.
Yep.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:55 schreef DKS het volgende:
En een jeugdpsycholoog heeft ook gewoon beroepsgeheim?
Als ze überhaupt al wil, tis niet zo een prater.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Als je je daar zorgen over maakt kun je altijd even vragen vooraf natuurlijk. Soms is er wel tussendoor contact met de ouder(s) maar dan wordt vooraf met het kind afgesproken wat er besproken wordt.
Vertel me iets wat ik nog niet wist? Ze had gewoon niet dood moeten gaan, dan had ik deze ellende ook niet gehad.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Waarom maak je er zo'n bende van..? Waarom mag een probleem niet gewoon opgelost worden?
Je topic in OUD word nu een heel stuk duidelijker..
Je moet gewoon open zijn.. dan had je de ellende niet gehad..quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:17 schreef DKS het volgende:
[..]
Vertel me iets wat ik nog niet wist? Ze had gewoon niet dood moeten gaan, dan had ik deze ellende ook niet gehad.
Niet gaan invullen. Daarnaast ook voor kinderen heb je allerlei soorten therapie.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:16 schreef DKS het volgende:
[..]
Als ze überhaupt al wil, tis niet zo een prater.
Ja lastig, moeilijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je moet gewoon open zijn.. dan had je de ellende niet gehad..
Je stikt in je eigen probleem..
Ja maar hoe langer hoe moeilijker.. wat zijn relaties waard als je iets niet kan delen?quote:
Ben bang dat ze weggaat als ik er eerlijk over ben, dochter heeft hetzelfde, die is blij dat ze eindelijk een soort moeder heeft.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar hoe langer hoe moeilijker.. wat zijn relaties waard als je iets niet kan delen?
Dan hou je enkel de schijn op.. dus probeer daar eens aan te werken en dan niet alles tegelijk willen...
Ja dat is mooi.. maar dat is dan niet anders.. en daar moet je ook eerlijk over zijn naar je dochter toe..quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:30 schreef DKS het volgende:
[..]
Ben bang dat ze weggaat als ik er eerlijk over ben, dochter heeft hetzelfde, die is blij dat ze eindelijk een soort moeder heeft.
Ik weet het, ik wacht op het juiste moment.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat is mooi.. maar dat is dan niet anders.. en daar moet je ook eerlijk over zijn naar je dochter toe..
Je besodemietert nu jezelf.. je dochter... en je relatie..
Eerlijk zijn naar jezelf.. dan naar je dochter.. en als die vriendin ook maar iets voor je voelt dan blijft ze.. Als ze dat niet doet of als jij niet eerlijk bent.. wat is het dan wat je hebt met haar.. want dat gaat de definitie van een relatie totaal voorbij..
Je komt alleen maar verder in de stront in plaats van de boel bij elkaar te houden.. Laat dat niet gebeuren..
Ik wacht ook al jaren tot ik miljardair word.. maar dat gebeurt steeds niet...quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:46 schreef DKS het volgende:
[..]
Ik weet het, ik wacht op het juiste moment.
Dikgedrukte, lieve TS. Doe er alsjeblieft wat mee, je zit vast in een destructieve vicieuze cirkel. Tijd om alles te doen om eruit te breken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dochter, je vriendin én je overleden vrouw.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik wacht ook al jaren tot ik miljardair word.. maar dat gebeurt steeds niet...
Je hebt hulpverlening.. waarom leg je het hele verhaal niet uit? of gewoon bij de HA?
Die hebben daar veel meer ervaring in dan ik.. en wat je er dan mee doet is alsnog aan jou.. ze hebben immers beroepsgeheim.. maar dan weet je wel wat je er precies mee aan moet.. in plaats van te wachten op iets wat nooit gaat komen..
Bespreek je die angsten die jij hebt met je dochter? Heb je haar verteld over hoe jij je voelt over deze situatie en over je schuldgevoel tegenover je overleden vrouw?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:30 schreef DKS het volgende:
[..]
Ben bang dat ze weggaat als ik er eerlijk over ben, dochter heeft hetzelfde, die is blij dat ze eindelijk een soort moeder heeft.
Niet alles, ze is nog maar een kind.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bespreek je die angsten die jij hebt met je dochter? Heb je haar verteld over hoe jij je voelt over deze situatie en over je schuldgevoel tegenover je overleden vrouw?
Mooi, maar wat vertel je haar wel?quote:
Dat ik dat gevoel ken, en dat we er beter niets over zeggen. Misschien wordt het vanzelf makkelijker.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mooi, maar wat vertel je haar wel?
Stel ze zegt tegen jou: 'Ik voel me schuldig tegenover mama dat ik Kim zo graag mag. Maar dat durf ik niet tegen Kim te zeggen omdat ik haar niet wil kwetsen.'
Wat zeg je dan tegen haar?
Kijk en dat is dus verkeerd.. Je versterkt haar schuldgevoel en haar angst ipv dat je ze wegneemt of vermindert. Je projecteert je eigen angsten en onzekerheden op haar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef DKS het volgende:
[..]
Dat ik dat gevoel ken, en dat we er beter niets over zeggen. Misschien wordt het vanzelf makkelijker.
Ja, daar heb je wel ervaring mee hè? Lekker de boel opkroppen en al dan niet chemisch weg willen stoppen..quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef DKS het volgende:
[..]
Dat ik dat gevoel ken, en dat we er beter niets over zeggen. Misschien wordt het vanzelf makkelijker.
Ik ben al 59 dagen clean en droog hoor!! Maar ze vatte het niet zo goed op als ik wilde. Komt goed.quote:Op donderdag 8 juni 2017 03:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel ervaring mee hè? Lekker de boel opkroppen en al dan niet chemisch weg willen stoppen..
Mama is en blijft altijd de mama. Daar kunnen geen 1000 Kim's afbreuk aan doen. Sterker nog, het kan de liefde zelfs versterken. Niet ter vergelijking en zeker niet als wedstrijd, gewoon als luxe dat jij of liever gezegd jullie nog iemand tegen kwamen om van te houden. Je vrouw is weg en je hebt gepaste tijd gerouwd. Nu is de tijd daar om een nieuwe liefde op te bouwen. Omdat jullie daar als mensen nu eenmaal behoefte aan hebben en God het je kennelijk ook gunt. Om je dochter een voorbeeld te geven, als een blauwdruk voor hoe ze later zelf ook een liefde kan ontwikkelen.
Des te belangrijker om er over te praten en het ruimte te geven, want door te erkennen kun je er beter mee om leren gaan. Het oude zeer kan en mag gewoon naast het nieuwe houden van leven. Het doet geen afbreuk aan de ander, zolang je die niet begraaft onder wat was want je bent in het hier en nu. En je bent hier gegund met een tweede kans. Op liefde voor jou, voor je dochter, voor jullie gezinsleven, etc.
Neem de goede dingen van vroeger mee en bouw op die les en eerder geluk het nieuwe op. Dat is ook een manier van eren wat jullie met je vrouw hadden, gebruik maken van wat ze jullie bracht en leerde. Als jij Kim daarin mee laten delen, dan is ze niet slechts de vervanger die het gat op vult, maar jullie deelgenoot en dat geeft een stukje meerwaarde, niet?
Ze wilde juist dat ik m'n trouwring afdeed fatoeman, dus nee gaat het niet worden. Maar dankjewel voor het meedenken tjabo.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:03 schreef Fatoeman het volgende:
Misschien niet dé oplossing. Maar ken zelf iemand die om dezelfde reden als jij is hertrouwd en die heeft nu twee trouwringen. Een links en een rechts als gebaar dat ie toch geeft om zijn overleden vrouw
Het opkroppen en wegstoppen van je gevoelens en gedachten, was een van de belangrijkste oorzaken dat jij je heil bent gaan zoeken in drank en drugs.. En nu adviseer jij je dochter om hetzelfde te doen, om haar gevoelens en gedachten weg te stoppen en dat ze maar moeten hopen dat het vanzelf minder wordt.. Snap je niet hoe ontzettend dom dat is? Je weet zelf waar het toe kan leiden, als je je gevoel probeert weg te stoppen.. Hoe kom je erbij om je dochter dat te adviseren?quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:29 schreef DKS het volgende:
[..]
Ik ben al 59 dagen clean en droog hoor!! Maar ze vatte het niet zo goed op als ik wilde. Komt goed.
Ik weet dat je het beste met je dochter voor hebt en dat je zielsveel van haar houdt. Dat staat buiten kijf..quote:
Weet ik.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik weet dat je het beste met je dochter voor hebt en dat je zielsveel van haar houdt. Dat staat buiten kijf..
Maar je bent zelf net pas begonnen om te leren op een, goede/gezonde manier, met je emoties om te gaan. Je bent op de goede weg, bent clean, je zit in therapie, je werkt aan jezelf. Maar je hebt ook echt nog een hele weg te gaan.
Je wilt je dochter helpen, maar op dit moment ben jij nog niet in staat om haar advies te geven over dit soort dingen. Simpelweg omdat jij zelf nog aan het leren bent om met dit soort dingen om te gaan.. De beste manier om haar op dit moment te helpen, is door goede begeleiding voor haar te zoeken.
Kruip uit die slachtofferrol!quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:06 schreef DKS het volgende:
[..]
Weet ik.
Ze zijn nog boos, zij omdat ik dit heb verzwegen en dochter omdat ik het heb verteld.
Kan het ook nooit goed doen hier.
En natuurlijk klitten die twee aan elkaar, mag ik gezellig met de kat op m'n nest gaan slapen. joepie.
Je geeft haar dus het idee dat het idd fout is dat ze Kim leuk vindt? Dat ze moet kiezen, de een tekort doet omdat ze om de ander geeft?quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef DKS het volgende:
[..]
Ik weet het, eerlijk zijn duurt het langst. Maar dat ze me negeren en wel met elkaar praten vind ik echt kutquote:Op donderdag 8 juni 2017 23:21 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kruip uit die slachtofferrol!
Nee je hebt het niet goed aangepakt, je had eerlijk moeten zijn tegen Kim en tegen je dochter moeten zeggen dat haar gevoelens helemaal oké waren en dat ze eerlijk mocht zijn over haar gevoelens. En ze mogen daar boos over zijn. Je bent niet zielig, je hebt fouten gemaakt en dat zij boos zijn is de consequentie. Aan jou nu de taak om hiervan te leren, zodat je in de toekomst niet dezelfde fouten maakt.
Sorry dat ik cynisch wordtquote:Op donderdag 8 juni 2017 23:32 schreef DKS het volgende:
[..]
Ik weet het, eerlijk zijn duurt het langst. Maar dat ze me negeren en wel met elkaar praten vind ik echt kut
Dat is de consequentie van de fouten die je hebt gemaakt.. Accepteer de consequentie, onthou dit gevoel en leer ervan.quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:32 schreef DKS het volgende:
[..]
Ik weet het, eerlijk zijn duurt het langst. Maar dat ze me negeren en wel met elkaar praten vind ik echt kut
Wat fijn dat je dochter daar terecht kan. Wanneer begint ze daar?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:25 schreef DKS het volgende:
Dochter kan bij een of ander praatgroepje voor kinderen van verslaafde ouders terecht, dat was het enige waar ik haar toe over heb kunnen halen, psycholoog wilde ze niet. Kim heeft haar terechte excuses aan me aangeboden en uiteraard heb ik die aangenomen.
Maar ze was wel goed in bed.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou het gevoelsmatig accepteren als vreemdgaan, maar dan je ex de schuld geven omdat ze je niet goed bevredigd in bed. Daardoor heb je minder last van schuldgevoel.
Maar nu niet meer.quote:
Nee, een van de harde afspraken die ik met haar maakte was GEEN ruzie maken waar de kleine bij is, daar heeft ze netjes sorry voor gezegd, dochter trok alleen maar partij voor haar omdat ze zo boos was (Kim dus), en niet om het een of ander, het is niet dat ik nu regelrecht de afgrond instort, ik ben nog steeds in staat om mn hypotheek en rekeningen te betalen. Maar mijn junkenstempel vervaagt niet hard helaas, die 60 dagen hebben me goed gedaan, en ja ik heb iets verzwegen, en toen ik het eerlijk vertelde werd ze boos omdat ze stikjaloers is, moet ze niet doen want dan vertel ik haar nooit meer wat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sorry dat ik cynisch wordt
Maar continue dat ik ik ik, je dochter zoekt veiligheid en geborgenheid.
Dat zoekt ze bij Kim en blijkbaar niet bij jou.
Dat probeert half FOK! al een paar maanden aan je verstand te brengen en dat jullie hulp moeten zoeken voor haar.
Maar nee er is altijd wel een reden waarom je iets niet doet.
Er is altijd wel iets dat je gehoor geeft aan je eigen ongezonde gedachtengang en je neemt je dochter mee in je val en met je kop in het zand stekende houding.
Je mag genoeg topics openen hoor, maar doe eens wat met het advies.
Trots op je dat je nog steeds nuchter bent, echt waar.
Maar dit is een ontsporende trein en iedereen leest mee naar deze ramp in aantocht.
en stop met je dochter haar naam te noemen hier, straks neemt ze ook een account hier.
Waar was je dochter, toen je Kim vertelde over het loyaliteitsconflict waar je mee worstelt?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:17 schreef DKS het volgende:
[..]
Nee, een van de harde afspraken die ik met haar maakte was GEEN ruzie maken waar de kleine bij is, daar heeft ze netjes sorry voor gezegd, dochter trok alleen maar partij voor haar omdat ze zo boos was (Kim dus), en niet om het een of ander, het is niet dat ik nu regelrecht de afgrond instort, ik ben nog steeds in staat om mn hypotheek en rekeningen te betalen. Maar mijn junkenstempel vervaagt niet hard helaas, die 60 dagen hebben me goed gedaan, en ja ik heb iets verzwegen, en toen ik het eerlijk vertelde werd ze boos omdat ze stikjaloers is, moet ze niet doen want dan vertel ik haar nooit meer wat.
Enja mijn wijlen vrouw was een verrassing in bed, elke keer weer.
En ik weet wel hoe je over mij denkt, maar ik ben echt geen slecht persoon, ik hou van Kim en ik hou van mn kleine,ik doe mn best om hun dromen waar te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |