abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171507223
Wie kent dit? Ik heb hier veel last van, ook mijn kind heeft veel last van een loyaliteitsconflict, in 2011 is de moeder van mn jong gestorven aan borstkanker. Sinds vorig jaar ben ik verder gegaan met een andere vrouw, ik hou van haar maar er blijft iets prikken bij mij.
Ik heb constant het gevoel dat ik vreemd aan het gaan ben sinds ik een nieuwe vriendin heb, ik wil hier graag vanaf maar ik weet niet hoe, iemand een serieus werkend advies? Ik weet dat ik niet de vader van het jaar award verdien, dus niet mijn opvoeding of mijn manier van leven bashen maar gewoon een advies.
misunderstood
pi_171507343
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:50 schreef DKS het volgende:
Wie kent dit? Ik heb hier veel last van, ook mijn kind heeft veel last van een loyaliteitsconflict, in 2011 is de moeder van mn jong gestorven aan borstkanker. Sinds vorig jaar ben ik verder gegaan met een andere vrouw, ik hou van haar maar er blijft iets prikken bij mij.
Ik heb constant het gevoel dat ik vreemd aan het gaan ben sinds ik een nieuwe vriendin heb, ik wil hier graag vanaf maar ik weet niet hoe, iemand een serieus werkend advies? Ik weet dat ik niet de vader van het jaar award verdien, dus niet mijn opvoeding of mijn manier van leven bashen maar gewoon een advies.
Heb je niet met de moeder van je kind gesproken over dit soort zaken voordat ze stierf?
pi_171507344
Dit zal niet van de een op de andere dag veranderen.. Blijf naar je therapie gaan. Heeft je dochter therapie?
pi_171509361
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:54 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Heb je niet met de moeder van je kind gesproken over dit soort zaken voordat ze stierf?
.ja
Ze wilde dat ik gepaste tijd alleen zou blijven. Heb ik gedaan trouwens.
misunderstood
pi_171509403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:54 schreef madam-april het volgende:
Dit zal niet van de een op de andere dag veranderen.. Blijf naar je therapie gaan. Heeft je dochter therapie?
Relatie therapie en systeem therapie.
misunderstood
  dinsdag 6 juni 2017 @ 20:55:14 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171509430
Spuit11
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171509658
Misschien gewoon zo door blijven gaan en dat het gevoel vanzelf wel wegslijt. Niet leuk maar misschien is tijd wel de beste remedie wat dit betreft.
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:17:18 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171510172
verleden kan je niet uitwissen dus z'n gevoel zal imo altijd wel 'n beetje blijven hangen.
iedere keer als je je kind ziet word je er bewust/onbewust aan herinnerd.
valt wel onder afdeling: volwassen worden imo.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171510351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:01 schreef jodelahity het volgende:
Misschien gewoon zo door blijven gaan en dat het gevoel vanzelf wel wegslijt. Niet leuk maar misschien is tijd wel de beste remedie wat dit betreft.
Dat idee krijg ik wel van dit
misunderstood
pi_171510408
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 20:54 schreef DKS het volgende:

[..]

Relatie therapie en systeem therapie.
Maar ze zit zelf dus niet in therapie? Dat zou ik wel heel erg sterk aanraden namelijk..
pi_171510678
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar ze zit zelf dus niet in therapie? Dat zou ik wel heel erg sterk aanraden namelijk..
Nope en dat wil ik ook niet, kan mezelf al nauwelijks​ overtuigen. En zou niet weten wat voor therapie

[ Bericht 2% gewijzigd door DKS op 06-06-2017 21:48:02 ]
misunderstood
pi_171515284
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:29 schreef DKS het volgende:

[..]

Nope en dat wil ik ook niet, kan mezelf al nauwelijks​ overtuigen. En zou niet weten wat voor therapie
Laat haar alsjeblieft met een jeugdpsycholoog praten.. Ze heeft nogal wat voor haar kiezen gekregen en het is belangrijk dat ze leert om op een goede manier met al die emoties om te gaan.

Een jeugdpsycholoog kan hierin echt heel veel voor haar betekenen.
pi_171516406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:17 schreef sturmpie het volgende:
verleden kan je niet uitwissen dus z'n gevoel zal imo altijd wel 'n beetje blijven hangen.
iedere keer als je je kind ziet word je er bewust/onbewust aan herinnerd.
valt wel onder afdeling: volwassen worden imo.
Klopt, mijn dochter lijkt echt heel veel op haar moeder.
misunderstood
pi_171516427
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Laat haar alsjeblieft met een jeugdpsycholoog praten.. Ze heeft nogal wat voor haar kiezen gekregen en het is belangrijk dat ze leert om op een goede manier met al die emoties om te gaan.

Een jeugdpsycholoog kan hierin echt heel veel voor haar betekenen.
Weer iets erbij dus? We vinden het vooral lullig voor m'n vriendin, die weet namelijk niet van ons gezamenlijk probleem.
misunderstood
pi_171518733
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 05:32 schreef DKS het volgende:

[..]

Zo voelt het inderdaad wel een beetje
Hoe oud is je dochter? Denk dat als zij eenmaal wat ouder en wijzer is dat ze het allemaal wel zal snappen.
Ola
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:24:58 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171521247
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 05:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Weer iets erbij dus? We vinden het vooral lullig voor m'n vriendin, die weet namelijk niet van ons gezamenlijk probleem.
Afgezien van het feit dat je vriendin niks van het probleem af weet nog lulliger is dan dat er een probleem is.

Op deze manier voedt je het loyaliteitsprobleem van jouw dochter. Loyaliteitsproblemen maken meisjes van die leeftijd kwetsbaar. Gun haar iemand om haar te helpen. Ze hoort geen gezamenlijk probleem met jou te hebben, dat niet elders bespreekbaar is.
pi_171522031
En een jeugdpsycholoog heeft ook gewoon beroepsgeheim?
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:06:56 #18
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171522313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:55 schreef DKS het volgende:

En een jeugdpsycholoog heeft ook gewoon beroepsgeheim?
Yep.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:09:06 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171522369
Ja. Als je je daar zorgen over maakt kun je altijd even vragen vooraf natuurlijk. Soms is er wel tussendoor contact met de ouder(s) maar dan wordt vooraf met het kind afgesproken wat er besproken wordt.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:11:49 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171522432
Waarom maak je er zo'n bende van..? Waarom mag een probleem niet gewoon opgelost worden?
Je topic in OUD word nu een heel stuk duidelijker..
pi_171522542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Als je je daar zorgen over maakt kun je altijd even vragen vooraf natuurlijk. Soms is er wel tussendoor contact met de ouder(s) maar dan wordt vooraf met het kind afgesproken wat er besproken wordt.
Als ze überhaupt al wil, tis niet zo een prater.
misunderstood
pi_171522581
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Waarom maak je er zo'n bende van..? Waarom mag een probleem niet gewoon opgelost worden?
Je topic in OUD word nu een heel stuk duidelijker..
Vertel me iets wat ik nog niet wist? Ze had gewoon niet dood moeten gaan, dan had ik deze ellende ook niet gehad.
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:18:47 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171522610
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:17 schreef DKS het volgende:

[..]

Vertel me iets wat ik nog niet wist? Ze had gewoon niet dood moeten gaan, dan had ik deze ellende ook niet gehad.
Je moet gewoon open zijn.. dan had je de ellende niet gehad..
Je stikt in je eigen probleem..
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:24:33 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_171522773
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Als ze überhaupt al wil, tis niet zo een prater.
Niet gaan invullen. Daarnaast ook voor kinderen heb je allerlei soorten therapie.
pi_171529675
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je moet gewoon open zijn.. dan had je de ellende niet gehad..
Je stikt in je eigen probleem..
Ja lastig, moeilijk.
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:25:27 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171529989
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:09 schreef DKS het volgende:

[..]

Ja lastig, moeilijk.
Ja maar hoe langer hoe moeilijker.. wat zijn relaties waard als je iets niet kan delen?
Dan hou je enkel de schijn op.. dus probeer daar eens aan te werken en dan niet alles tegelijk willen...
pi_171530103
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar hoe langer hoe moeilijker.. wat zijn relaties waard als je iets niet kan delen?
Dan hou je enkel de schijn op.. dus probeer daar eens aan te werken en dan niet alles tegelijk willen...
Ben bang dat ze weggaat als ik er eerlijk over ben, dochter heeft hetzelfde, die is blij dat ze eindelijk een soort moeder heeft.
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:38:16 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171530304
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:30 schreef DKS het volgende:

[..]

Ben bang dat ze weggaat als ik er eerlijk over ben, dochter heeft hetzelfde, die is blij dat ze eindelijk een soort moeder heeft.
Ja dat is mooi.. maar dat is dan niet anders.. en daar moet je ook eerlijk over zijn naar je dochter toe..
Je besodemietert nu jezelf.. je dochter... en je relatie..
Eerlijk zijn naar jezelf.. dan naar je dochter.. en als die vriendin ook maar iets voor je voelt dan blijft ze.. Als ze dat niet doet of als jij niet eerlijk bent.. wat is het dan wat je hebt met haar.. want dat gaat de definitie van een relatie totaal voorbij..

Je komt alleen maar verder in de stront in plaats van de boel bij elkaar te houden.. Laat dat niet gebeuren..
pi_171530555
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:38 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat is mooi.. maar dat is dan niet anders.. en daar moet je ook eerlijk over zijn naar je dochter toe..
Je besodemietert nu jezelf.. je dochter... en je relatie..
Eerlijk zijn naar jezelf.. dan naar je dochter.. en als die vriendin ook maar iets voor je voelt dan blijft ze.. Als ze dat niet doet of als jij niet eerlijk bent.. wat is het dan wat je hebt met haar.. want dat gaat de definitie van een relatie totaal voorbij..

Je komt alleen maar verder in de stront in plaats van de boel bij elkaar te houden.. Laat dat niet gebeuren..
Ik weet het, ik wacht op het juiste moment.
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:49:23 #30
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171530659
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:46 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik weet het, ik wacht op het juiste moment.
Ik wacht ook al jaren tot ik miljardair word.. maar dat gebeurt steeds niet...

Je hebt hulpverlening.. waarom leg je het hele verhaal niet uit? of gewoon bij de HA?
Die hebben daar veel meer ervaring in dan ik.. en wat je er dan mee doet is alsnog aan jou.. ze hebben immers beroepsgeheim.. maar dan weet je wel wat je er precies mee aan moet.. in plaats van te wachten op iets wat nooit gaat komen..
pi_171531004
Waarom denk je dat ze weg gaat bij je? Denk je niet dat ze begrijpt dat het verlies van je vrouw nog steeds te voelen is?

Kan me niet voorstellen dat ze er helemaal geen begrip voor kan opbrengen. De meeste mannen zullen hun eerste liefdesleven nooit vergeten, laat staan een gestorven vrouw die jou en dochter ongewild heeft achtergelaten.

Denk dat het juist een teken is van hoe trouw jij bent, waarschijnlijk trouwer dan veel andere mannen.
Whatever...
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:38:23 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171532131
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik wacht ook al jaren tot ik miljardair word.. maar dat gebeurt steeds niet...

Je hebt hulpverlening.. waarom leg je het hele verhaal niet uit? of gewoon bij de HA?
Die hebben daar veel meer ervaring in dan ik.. en wat je er dan mee doet is alsnog aan jou.. ze hebben immers beroepsgeheim.. maar dan weet je wel wat je er precies mee aan moet.. in plaats van te wachten op iets wat nooit gaat komen..
Dikgedrukte, lieve TS. Doe er alsjeblieft wat mee, je zit vast in een destructieve vicieuze cirkel. Tijd om alles te doen om eruit te breken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dochter, je vriendin én je overleden vrouw.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_171534997
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:30 schreef DKS het volgende:

[..]

Bespreek je die angsten die jij hebt met je dochter? Heb je haar verteld over hoe jij je voelt over deze situatie en over je schuldgevoel tegenover je overleden vrouw?
pi_171535478
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bespreek je die angsten die jij hebt met je dochter? Heb je haar verteld over hoe jij je voelt over deze situatie en over je schuldgevoel tegenover je overleden vrouw?
Niet alles, ze is nog maar een kind.
misunderstood
pi_171536205
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Niet alles, ze is nog maar een kind.
Mooi, maar wat vertel je haar wel?

Stel ze zegt tegen jou: 'Ik voel me schuldig tegenover mama dat ik Kim zo graag mag. Maar dat durf ik niet tegen Kim te zeggen omdat ik haar niet wil kwetsen.'

Wat zeg je dan tegen haar?
pi_171537669
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mooi, maar wat vertel je haar wel?

Stel ze zegt tegen jou: 'Ik voel me schuldig tegenover mama dat ik Kim zo graag mag. Maar dat durf ik niet tegen Kim te zeggen omdat ik haar niet wil kwetsen.'

Wat zeg je dan tegen haar?
Dat ik dat gevoel ken, en dat we er beter niets​ over zeggen. Misschien wordt het vanzelf makkelijker.
misunderstood
pi_171537813
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:18 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat ik dat gevoel ken, en dat we er beter niets​ over zeggen. Misschien wordt het vanzelf makkelijker.
Kijk en dat is dus verkeerd.. Je versterkt haar schuldgevoel en haar angst ipv dat je ze wegneemt of vermindert. Je projecteert je eigen angsten en onzekerheden op haar.

Bespreek dit zsm met je eigen therapeut en zorg dat je dochter zsm professionele begeleiding krijgt..
pi_171540216
Misschien niet dé oplossing. Maar ken zelf iemand die om dezelfde reden als jij is hertrouwd en die heeft nu twee trouwringen. Een links en een rechts als gebaar dat ie toch geeft om zijn overleden vrouw
pi_171541161
quote:

[..]

Ja, daar heb je wel ervaring mee hè? Lekker de boel opkroppen en al dan niet chemisch weg willen stoppen.. :N

Mama is en blijft altijd de mama. Daar kunnen geen 1000 Kim's afbreuk aan doen. Sterker nog, het kan de liefde zelfs versterken. Niet ter vergelijking en zeker niet als wedstrijd, gewoon als luxe dat jij of liever gezegd jullie nog iemand tegen kwamen om van te houden. Je vrouw is weg en je hebt gepaste tijd gerouwd. Nu is de tijd daar om een nieuwe liefde op te bouwen. Omdat jullie daar als mensen nu eenmaal behoefte aan hebben en God het je kennelijk ook gunt. Om je dochter een voorbeeld te geven, als een blauwdruk voor hoe ze later zelf ook een liefde kan ontwikkelen.
Des te belangrijker om er over te praten en het ruimte te geven, want door te erkennen kun je er beter mee om leren gaan. Het oude zeer kan en mag gewoon naast het nieuwe houden van leven. Het doet geen afbreuk aan de ander, zolang je die niet begraaft onder wat was want je bent in het hier en nu. En je bent hier gegund met een tweede kans. Op liefde voor jou, voor je dochter, voor jullie gezinsleven, etc.

Neem de goede dingen van vroeger mee en bouw op die les en eerder geluk het nieuwe op. Dat is ook een manier van eren wat jullie met je vrouw hadden, gebruik maken van wat ze jullie bracht en leerde. Als jij Kim daarin mee laten delen, dan is ze niet slechts de vervanger die het gat op vult, maar jullie deelgenoot en dat geeft een stukje meerwaarde, niet?
pi_171551482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 03:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel ervaring mee hè? Lekker de boel opkroppen en al dan niet chemisch weg willen stoppen.. :N

Mama is en blijft altijd de mama. Daar kunnen geen 1000 Kim's afbreuk aan doen. Sterker nog, het kan de liefde zelfs versterken. Niet ter vergelijking en zeker niet als wedstrijd, gewoon als luxe dat jij of liever gezegd jullie nog iemand tegen kwamen om van te houden. Je vrouw is weg en je hebt gepaste tijd gerouwd. Nu is de tijd daar om een nieuwe liefde op te bouwen. Omdat jullie daar als mensen nu eenmaal behoefte aan hebben en God het je kennelijk ook gunt. Om je dochter een voorbeeld te geven, als een blauwdruk voor hoe ze later zelf ook een liefde kan ontwikkelen.
Des te belangrijker om er over te praten en het ruimte te geven, want door te erkennen kun je er beter mee om leren gaan. Het oude zeer kan en mag gewoon naast het nieuwe houden van leven. Het doet geen afbreuk aan de ander, zolang je die niet begraaft onder wat was want je bent in het hier en nu. En je bent hier gegund met een tweede kans. Op liefde voor jou, voor je dochter, voor jullie gezinsleven, etc.

Neem de goede dingen van vroeger mee en bouw op die les en eerder geluk het nieuwe op. Dat is ook een manier van eren wat jullie met je vrouw hadden, gebruik maken van wat ze jullie bracht en leerde. Als jij Kim daarin mee laten delen, dan is ze niet slechts de vervanger die het gat op vult, maar jullie deelgenoot en dat geeft een stukje meerwaarde, niet?
Ik ben al 59 dagen clean en droog hoor!! Maar ze vatte het niet zo goed op als ik wilde. Komt goed.
misunderstood
pi_171551515
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:03 schreef Fatoeman het volgende:
Misschien niet dé oplossing. Maar ken zelf iemand die om dezelfde reden als jij is hertrouwd en die heeft nu twee trouwringen. Een links en een rechts als gebaar dat ie toch geeft om zijn overleden vrouw
Ze wilde juist dat ik m'n trouwring afdeed fatoeman, dus nee gaat het niet worden. Maar dankjewel voor het meedenken tjabo.
misunderstood
pi_171556672
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:29 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik ben al 59 dagen clean en droog hoor!! Maar ze vatte het niet zo goed op als ik wilde. Komt goed.
Het opkroppen en wegstoppen van je gevoelens en gedachten, was een van de belangrijkste oorzaken dat jij je heil bent gaan zoeken in drank en drugs.. En nu adviseer jij je dochter om hetzelfde te doen, om haar gevoelens en gedachten weg te stoppen en dat ze maar moeten hopen dat het vanzelf minder wordt.. Snap je niet hoe ontzettend dom dat is? Je weet zelf waar het toe kan leiden, als je je gevoel probeert weg te stoppen.. Hoe kom​ je erbij om je dochter dat te adviseren?
pi_171556859
Laat maar.

[ Bericht 50% gewijzigd door DKS op 08-06-2017 20:48:09 ]
misunderstood
pi_171560759
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 20:27 schreef DKS het volgende:
Laat maar.
Ik weet dat je het beste met je dochter voor hebt en dat je zielsveel van haar houdt. Dat staat buiten kijf..

Maar je bent zelf net pas begonnen om te leren op een, goede/gezonde manier, met je emoties om te gaan. Je bent op de goede weg, bent clean, je zit in therapie, je werkt aan jezelf. Maar je hebt ook echt nog een hele weg te gaan.

Je wilt je dochter helpen, maar op dit moment ben jij nog niet in staat om haar advies te geven over dit soort dingen. Simpelweg omdat jij zelf nog aan het leren bent om met dit soort dingen om te gaan.. De beste manier om haar op dit moment te helpen, is door goede begeleiding voor haar te zoeken.
pi_171561823
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik weet dat je het beste met je dochter voor hebt en dat je zielsveel van haar houdt. Dat staat buiten kijf..

Maar je bent zelf net pas begonnen om te leren op een, goede/gezonde manier, met je emoties om te gaan. Je bent op de goede weg, bent clean, je zit in therapie, je werkt aan jezelf. Maar je hebt ook echt nog een hele weg te gaan.

Je wilt je dochter helpen, maar op dit moment ben jij nog niet in staat om haar advies te geven over dit soort dingen. Simpelweg omdat jij zelf nog aan het leren bent om met dit soort dingen om te gaan.. De beste manier om haar op dit moment te helpen, is door goede begeleiding voor haar te zoeken.
Weet ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door DKS op 08-06-2017 23:20:50 ]
misunderstood
pi_171562317
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:06 schreef DKS het volgende:

[..]

Weet ik.
Ze zijn nog boos, zij omdat ik dit heb verzwegen en dochter omdat ik het heb verteld.
Kan het ook nooit goed doen hier.

En natuurlijk klitten die twee aan elkaar, mag ik gezellig met de kat op m'n nest gaan slapen. joepie.
Kruip uit die slachtofferrol!

Nee je hebt het niet goed aangepakt, je had eerlijk moeten zijn tegen Kim en tegen je dochter moeten zeggen dat haar gevoelens helemaal oké waren en dat ze eerlijk mocht zijn over haar gevoelens. En ze mogen daar boos over zijn. Je bent niet zielig, je hebt fouten gemaakt en dat zij boos zijn is de consequentie. Aan jou nu de taak om hiervan te leren, zodat je in de toekomst niet dezelfde fouten maakt.
  donderdag 8 juni 2017 @ 23:27:07 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171562521
quote:

[..]

Je geeft haar dus het idee dat het idd fout is dat ze Kim leuk vindt? Dat ze moet kiezen, de een tekort doet omdat ze om de ander geeft?

Ik heb het in een ander topic al gezegd, maar haal de oude familie foto's eens tevoorschijn, praat eens samen (dus ook met Kim erbij) over de moeder van je dochter, haal herinneringen op. Geef die moeder een plaats in het leven van je dochter. Laat weten dat ze van beide kan en mag houden, dat van Kim houden niets afdoet aan hoe ze om haar moeder geeft.

Praat desnoods eerst eens met Kim erover, zodat die weet wat speelt en kan helpen je dochter gerust te stellen, kan laten blijken dat de liefde die je dochter voor haar moeder voelt goed is, naast Kim leuk vinden kan en mag bestaan. Dat het geen keuze is. Dat het ok is dat haar moeder altijd in haar hart is, deel is van haar.

Met deze manier maak je van de liefde voor haar moeder een geheim met een nare bijsmaak, iets wat ze eigenlijk niet zou mogen voelen, hetzelfde mbt Kim. Je verscheurd haar op deze manier, terwijl er geen keus is, alleen maar meer liefde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171562703
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Kruip uit die slachtofferrol!

Nee je hebt het niet goed aangepakt, je had eerlijk moeten zijn tegen Kim en tegen je dochter moeten zeggen dat haar gevoelens helemaal oké waren en dat ze eerlijk mocht zijn over haar gevoelens. En ze mogen daar boos over zijn. Je bent niet zielig, je hebt fouten gemaakt en dat zij boos zijn is de consequentie. Aan jou nu de taak om hiervan te leren, zodat je in de toekomst niet dezelfde fouten maakt.
Ik weet het, eerlijk zijn duurt het langst. Maar dat ze me negeren en wel met elkaar praten vind ik echt kut
misunderstood
pi_171562852
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:32 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik weet het, eerlijk zijn duurt het langst. Maar dat ze me negeren en wel met elkaar praten vind ik echt kut
Sorry dat ik cynisch wordt
Maar continue dat ik ik ik, je dochter zoekt veiligheid en geborgenheid.

Dat zoekt ze bij Kim en blijkbaar niet bij jou.
Dat probeert half FOK! al een paar maanden aan je verstand te brengen en dat jullie hulp moeten zoeken voor haar.

Maar nee er is altijd wel een reden waarom je iets niet doet.
Er is altijd wel iets dat je gehoor geeft aan je eigen ongezonde gedachtengang en je neemt je dochter mee in je val en met je kop in het zand stekende houding.

Je mag genoeg topics openen hoor, maar doe eens wat met het advies.
Trots op je dat je nog steeds nuchter bent, echt waar.

Maar dit is een ontsporende trein en iedereen leest mee naar deze ramp in aantocht.

en stop met je dochter haar naam te noemen hier, straks neemt ze ook een account hier.
Hell To The Liars
pi_171563775
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:32 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat is de consequentie van de fouten die je hebt gemaakt.. Accepteer de consequentie, onthou dit gevoel en leer ervan.

Verder ben ik het helemaal eens met Droopie..
pi_171575875
Dochter kan bij een of ander praatgroepje voor kinderen van verslaafde ouders terecht, dat was het enige waar ik haar toe over heb kunnen halen, psycholoog wilde ze niet. Kim heeft haar terechte excuses aan me aangeboden en uiteraard heb ik die aangenomen.
misunderstood
pi_171576049
Heeft er iemand een TL;DR voor mij? Dit topic lijkt sterk samen te hangen met andere topics.
pi_171585626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:25 schreef DKS het volgende:
Dochter kan bij een of ander praatgroepje voor kinderen van verslaafde ouders terecht, dat was het enige waar ik haar toe over heb kunnen halen, psycholoog wilde ze niet. Kim heeft haar terechte excuses aan me aangeboden en uiteraard heb ik die aangenomen.
Wat fijn dat je dochter daar terecht kan. Wanneer begint ze daar?
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:08:05 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171590545
Ik zou het gevoelsmatig accepteren als vreemdgaan, maar dan je ex de schuld geven omdat ze je niet goed bevredigd in bed. Daardoor heb je minder last van schuldgevoel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171590655
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou het gevoelsmatig accepteren als vreemdgaan, maar dan je ex de schuld geven omdat ze je niet goed bevredigd in bed. Daardoor heb je minder last van schuldgevoel.
Maar ze was wel goed in bed.
misunderstood
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:47:29 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171591032
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:22 schreef DKS het volgende:

[..]

Maar ze was wel goed in bed.
Maar nu niet meer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171602082
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sorry dat ik cynisch wordt
Maar continue dat ik ik ik, je dochter zoekt veiligheid en geborgenheid.

Dat zoekt ze bij Kim en blijkbaar niet bij jou.
Dat probeert half FOK! al een paar maanden aan je verstand te brengen en dat jullie hulp moeten zoeken voor haar.

Maar nee er is altijd wel een reden waarom je iets niet doet.
Er is altijd wel iets dat je gehoor geeft aan je eigen ongezonde gedachtengang en je neemt je dochter mee in je val en met je kop in het zand stekende houding.

Je mag genoeg topics openen hoor, maar doe eens wat met het advies.
Trots op je dat je nog steeds nuchter bent, echt waar.

Maar dit is een ontsporende trein en iedereen leest mee naar deze ramp in aantocht.

en stop met je dochter haar naam te noemen hier, straks neemt ze ook een account hier.
Nee, een van de harde afspraken die ik met haar maakte was GEEN ruzie maken waar de kleine bij is, daar heeft ze netjes sorry voor gezegd, dochter trok alleen maar partij voor haar omdat ze zo boos was (Kim dus), en niet om het een of ander, het is niet dat ik nu regelrecht de afgrond instort, ik ben nog steeds in staat om mn hypotheek en rekeningen te betalen. Maar mijn junkenstempel vervaagt niet hard helaas, die 60 dagen hebben me goed gedaan, en ja ik heb iets verzwegen, en toen ik het eerlijk vertelde werd ze boos omdat ze stikjaloers is, moet ze niet doen want dan vertel ik haar nooit meer wat.
Enja mijn wijlen vrouw was een verrassing in bed, elke keer weer.
En ik weet wel hoe je over mij denkt, maar ik ben echt geen slecht persoon, ik hou van Kim en ik hou van mn kleine,ik doe mn best om hun dromen waar te maken.
misunderstood
pi_171609765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:17 schreef DKS het volgende:

[..]

Nee, een van de harde afspraken die ik met haar maakte was GEEN ruzie maken waar de kleine bij is, daar heeft ze netjes sorry voor gezegd, dochter trok alleen maar partij voor haar omdat ze zo boos was (Kim dus), en niet om het een of ander, het is niet dat ik nu regelrecht de afgrond instort, ik ben nog steeds in staat om mn hypotheek en rekeningen te betalen. Maar mijn junkenstempel vervaagt niet hard helaas, die 60 dagen hebben me goed gedaan, en ja ik heb iets verzwegen, en toen ik het eerlijk vertelde werd ze boos omdat ze stikjaloers is, moet ze niet doen want dan vertel ik haar nooit meer wat.
Enja mijn wijlen vrouw was een verrassing in bed, elke keer weer.
En ik weet wel hoe je over mij denkt, maar ik ben echt geen slecht persoon, ik hou van Kim en ik hou van mn kleine,ik doe mn best om hun dromen waar te maken.
Waar was je dochter, toen je Kim vertelde over het loyaliteitsconflict waar je mee worstelt?

Je dochter dacht dat Kim het volste recht had om boos te zijn, omdat jij haar (je dochter) verteld had dat het voelen van dat loyaliteitsconflict verkeerd was en dat het beter zou zijn als jullie niks tegen Kim zouden zeggen.

Waarom begin je over geld?

Junkstempel? Welke junkstempel? Bijna niemand is toch op de hoogte van je probleem? Maar nog even los daarvan, natuurlijk vervaagt zo'n stempel niet na 2 maanden.. Daar gaan vele maanden of zelfs jaren overheen..

Ze was toch boos omdat je het had verzwegen? Hoe dan ook lijkt het me verstandig als jullie deze situatie bespreken in jullie relatietherapie..

Waarom begin je in hemelsnaam​ over de bed-kwaliteiten van je overleden vrouw?

Niemand vindt je een slecht persoon, maar je maakt een hoop verkeerde beslissingen.. en je hebt moeite om je eigen fouten/aandeel te erkennen en aanvaarden.. Dat is iets waar je aan moet blijven werken..

Daar twijfelt niemand aan..
pi_171611324
Laat maar.
misunderstood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')