quote:Een toeriste op Sint Maarten is omgekomen op Maho Beach. Het strand ligt aan het begin van een startbaan van de Princess Juliana luchthaven in Philipsburg.
De toeriste stond bij een hek dat het strand scheidt van de landingsbaan. Toen de motoren van een vertrekkend vliegtuig vol gas gaven, werd zij weggeblazen en viel met haar hoofd tegen een betonblok. De toeriste werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan haar verwondingen. Haar identiteit is nog niet bekendgemaakt.
Darwin Award.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
in het zelfde stuk staat dat het in 2000 ook al mis was gegaan met een zwaargewonde toerist tot gevolg en dat de waarschuwingsborden volgens het hof niet voldoende waren, omdat het gebied massaal jetblasttoeristen bleef trekken. Sinds die tijd is er weinig veranderd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
Geniaal .quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook
http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9
Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen.quote:SCHIPHOL - De drie Boeing 747-400F vrachtvliegtuigen van KLM Cargo kunnen nog zeker vijftien jaar worden gebruikt. Dat zegt vrachtdirecteur Marcel de Nooijer tegen Luchtvaartnieuws.nl. Ook van de Boeing 747-400BCF in Martinair-kleuren wordt nog lang geen afscheid genomen.
KLM is al wel begonnen met het uitfaseren van de verouderde passagiersvariant van de Boeing 747-400. Die werd in 1989 in gebruik genomen. Van de laatste “Queen of the Skies” wordt naar verwachting in 2020 afscheid genomen.
De KLM-blauwe Boeing 747-400’s in vrachtuitvoering zijn een stuk jonger: gemiddeld veertien jaar. "Die toestellen kunnen dus met gemak nog vijftien jaar mee”, aldus De Nooijer. "En onze vierde 'full freighter', de PH-MPS met Martinair-livery, is pas terug van een grote onderhoudsbeurt in China en kan er weer vijf jaar tegenaan.”
Dat kan veel lager:quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:21 schreef Iemand91 het volgende:
I'm just going to leave this here:
[ afbeelding ]
Oudje, maar blijft geweldig.
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d
Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.
[ afbeelding ]
Delta Airlines heeft schijnbaar tot 2012 een L-1011 simulator en die is sindsdien verkocht.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen?
Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel.
Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc?
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?quote:Op zondag 16 juli 2017 23:09 schreef Iemand91 het volgende:
Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight.
Jep.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...quote:Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...
Neequote:Op maandag 17 juli 2017 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...
Inderdaad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |