Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:37 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.flightradar24.com/30.08,47.17/6
Qatar trein over Iran.
Voor Qatar en de passagiers wel ja; maar met zo'n commerciële 100.000 vluchten per dag wereldwijd is het natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 7 juni 2017 00:53 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...
Gisteravond beplakt.quote:KLM neemt binnenkort afscheid van haar laatste Fokkers en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Met een speciale livery brengt de maatschappij een eerbetoon aan luchtvaartpionier Anthony Fokker.
De grondlegger van de Fokker-fabriek is vanaf nu te bewonderen op de staart van een Fokker 70 met de registratie PH-KZU. Op de zijkant van het toestel staan de woorden ‘Fokker – Thank you’.
“We willen iedereen die met de Fokker 70 heeft gewerkt op een passende manier bedanken. Voor alle inzet en toewijding. En wat is een mooiere manier om deze mensen te bereiken dan met het toestel zelf”, aldus KLM.
Laatste vlucht
KLM zal op 28 oktober de laatste vlucht uitvoeren met een Fokker 70. De vliegtuigen worden vervangen door modernere en zuinigere Embraers. De Fokker 50 en 100 verlieten al eerder de vloot.
Niet het enige
Overigens komt KLM niet alleen met een bijzondere livery ter ere van het afscheid. Zo wordt er nog een speciale film- en fotovlucht uitgevoerd en verschijnt er een boek over de gezamenlijke geschiedenis van de maatschappij en Fokker.
(foto is van een Shangee Y-8 van Myanmar; het type toestel dat vermist wordt)quote:An airport source, who asked not to be named, said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew.
A Myanmar military plane carrying 116 people went missing on Wednesday between the southern city of Myeik and Yangon, according to the office of the army chief and an airport source.
"Communication was lost suddenly at about 1:35 pm (07:05 GMT) when it reached about 20 miles west of Dawei town," the commander-in-chief's office said in a statement.
Ships and planes have been scrambled to search for the plane, which was flying over the Andaman Sea when it went missing, the statement added.
An airport source said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew when it took off.
The passengers were believed to mainly be family members of military men based in the coastal region.
"We think it was a technical failure. Weather is fine there," the source told AFP, asking not to be named, adding there was no news of the plane so far.
Mooi.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
KLM neemt afscheid van Fokkers met speciale livery
[..]
Gisteravond beplakt.
Ook op de blog van KLM: A Fond Farewell to Fokker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voorbeeld van gisteren: er werden door de 15 overgebleven toestellen elf uitgaande vluchten vanaf Schiphol uitgevoerd. daarnaast nog de KL856 die 24 uur later vliegt dan de 855 en dus een toestel extra kost. 12 vluchten met 15 toestellen is 80%, dat is gelukkig heel wat gunstiger dan 7 van de 14. Twee andere toestellen kwamen alleen binnen gisteren, de BFL vloog helemaal niet want die is al weken in onderhoud.quote:Op maandag 5 juni 2017 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er zijn nog 14 over. En in zo'n 5 jaar 22 toestellen uitfaseren komt neer op ruim 4 toestellen per jaar. Voor mijn *gevoel* niet erg geleidelijk, zeker straks aan het einde van 2017 niet wanneer er in een maand 3 toestellen uit gaan waaronder 2 op dezelfde dag (volgens planning)
En met de vluchten die de 747's uitvoeren heb je al gauw zo'n 2 toestellen per bestemming nodig waardoor je met een vloot van 14 toestellen nog maar zo'n 7 bestemmingen overhoudt als je daar dagelijks een 747 op wil inzetten.
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:48 schreef flipsen het volgende:
Gaat Wim Lex die laatste vlucht uitvoeren eigenlijk?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
Niemand mag dat? Of gastvliegers niet?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen. Bijvoorbeeld alleen de 747 of alleen de A330.quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen.
Met een beetje rondgooglen kom ik op onderstaande EU-regelgeving uit. Dat zou er op duiden dat 2 typeratings (en current) geen probleem is, zolang je ze niet doorelkaar vliegt op een dag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat je meerdere typeratings kon hebben..
Maar misschien dat een buschauffeur van KLM hier iets meer over kan roepen.quote:AMC1 ORO.FC.240 Operation on more than one type or variant
(a)(2)
When a flight crew member operates more than one aeroplane type or variant
within one or more licence endorsement as defined by Regulation (EU) No
1178/2011 and associated procedures, the operator should ensure that:
(i ) the minimum flight crew complement specified in the operations manual
is the same for each type or variant to be operated;
(ii) the flight crew member does not operate more than two aeroplane types
or variants for which a separate licence endorsement is required, unless
credits related to the training, checking, and recent experience
requirements are defined in data established in accordance with
Regulation (EC) No 1702/2003 for the relevant types or variants; and
(iii) only aeroplanes within one licence endorsement are flown in any one
flight duty period, unless the operator has established procedures to
ensure adequate time for preparation.
Hamburg of Bremen is ook vaak f70quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |