abonnement Unibet Coolblue
pi_171790238
Update komt vandaag.

Omdat ik van m'n stokje ging bij de oplevering heb ik niet de foto's die ik wou maken.. Ik ben dus even foto's van mede-reizigers bij elkaar aan het scharrelen.
pi_171792837
Het was echt een fantastische ervaring. Bij de afsluitceremonie zag je de 4 families en wat het met ze deed. Dat je met een week werken (toch gauw 40 uur) zo'n verschil voor ze kan maken is heel mooi.

Dit meisje kwam op vrijdagochtend langs. We mochten allemaal wat in haar vriendinnenboekje schrijven. (In het Engels).. Dat doet wat met je.. Ik moet weer bijna janken nu ik er aan denk O+



Er werd niks verspild. Van de papieren cementzakken maakte de lokale jeugd weer wat moois :D

.

Enfin, het bouwen.. Wat hebben we nou voor elkaar gekregen?

In ons plan was opgenomen
• Fundering graven en storten (en de betonijzers daarvoor vlechten
• Muren neerzetten
• Stuccen

De vloer wordt betegeld door de lokale werklui, ook het dak en een likje verf doen zij. Lokale werklui worden betaald door Habitat for Humanity. Als de toekomstige huiseigenaren meehelpen met bouwen dan hoeven ze minder af te betalen (één huis kost circa ¤3000,- afhankelijk van de grote).

Wij hebben werk gedaan aan vier huizen, eerst 2 en halverwege de week aan de andere 2 begonnen.

Huisje 1:
Hiervan staan alle muren overeind. Bijna alles is gestucct. Hier is vanaf maandag aan gewerkt. Totaal dus 5 dagen.
Op de plek van dit huisje stond nog een halve goede fundering, hierdoor was er aan het begin van de week een voorsprong.

Huisje 2
Dit huisje heeft ook alle muren overeind staan. Hiervan zijn bij elkaar opgeteld twee muren gestucct. Aan het begin van de week moest hier meer fundering gegraven worden, ook was dit huisje iets groter. Daarom wat minder ver dan huisje 1.

Huisje 3:
Hieraan werd pas halverwege de week gestart. Toch staan hiervan alle muren overeind en is de voorkant én één muur bijna gestucct. Ook de lokale vaklui hebben hier 's avonds veel werk aan verricht.
Dit huisje wordt voor een vrouw die inmiddels 8 maanden zwanger is.. Dus ja, daarvoor werkte we graag nog harder.

Huisje 4:
Dit huisje lag op een moeilijk bereikbare plek.. Er moest veel met kruiwagens stenen en zand gesjouwd worden.. Dat kost helaas tijd.

Hiervan staat 75% van de muren overeind. Er is een klein beetje gestucct.

Huisje 3

Ook huisje 3

Nog meer huisje 3


Huisje 2. Ten tijde van oplevering was alles gladgestreken. Het linkermuurtje was ook gestucct.


Huisje 1

Huisje 1


Zodra de huisjes af zijn, en geschilderd komen er nog meer foto's. Dat gaat nog maximaal 2 weken duren gok ik :+

Mensen die nog hebben gedoneerd, hartelijk bedankt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2017 16:45:59 ]
pi_171792957
Een team van Rabobank heeft eerder dit jaar ook een huisje gebouwd. Zij hebben met ongeveer 18 man één huisje neergezet. Wel alles gestucct en volgensmij hebben ze nog zelf geverfd..

Maar als ik dat kijk naar wat wij met 20 man in dezelfde tijd heb neergezet ben ik toch wel een beetje trots. De huisjes zijn danwel minder compleet.. Maar alles bij elkaar opgeteld is het veel meer werk

Rabobankhuisje. Ik heb er nog betere foto's van, maar die kan ik momenteel even niet vinden :+


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2017 16:56:43 ]
  maandag 19 juni 2017 @ 17:04:32 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171793192
Wauw, wat een berg werk hebben jullie verzet zeg! _O_
***
  maandag 19 juni 2017 @ 17:18:45 #105
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_171793547
Netjes gewerkt hoor!
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 18:35:58 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171796627
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:45 schreef d4v1d het volgende:
Het was echt een fantastische ervaring. Bij de afsluitceremonie zag je de 4 families en wat het met ze deed. Dat je met een week werken (toch gauw 40 uur) zo'n verschil voor ze kan maken is heel mooi.
Je bent een topper.
pi_171798740
Dank allen :7
  maandag 19 juni 2017 @ 21:37:45 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171798833
Fantastisch _O_
pi_171800451
top :Y
dag
pi_171926874
mooi werk zeg.

mooi ook dat je voor zo'n klein bedrag 3000 euro een heel ( relatief) luxe huis kunt bouwen.

wat een start krijgen die kinderen daardoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')