abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 juni 2017 @ 12:52:23 #51
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171443113
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh ik ook niet hoor. Maar voor haar doen vond ik dit vrij aardig. ;)
Jennie en Maan zijn gewoon heel verschillend, ik vind Maan veel beter in gevoel overbrengen met die zachte liedjes, Jennie had het tijdens the voice gewoon verpest door te veel schreeuw nummers te zingen

zo zie ik het

Maan en dancemuziek is een no go voor mij, nooit maar dan ook echt nooit moet ze dat meer doen ;), ik wil meer nederlandstalig, ballads en van dit liedjes a la rosamunde :D
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_171443314
Dat Voice-denken heeft het hier ook al overgenomen...

Het gaat niet (per se) om de zanger, maar om de uniek- en eigenheid van de artiest en het nummer imo, Voice-sterretjes met een plastic nummertje is al meer dan de helft van het deelnemersveld (zonder overdrijven)
pi_171443507
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:44 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat we ons veel te blind staren op de artiest zelf. Wat Greys hiervoor zei, bij een ESF is de artiest haast ondergeschikt aan het nummer en de act. Met een goed nummer en doordachte, voor 2018 relevante visuele act is het nog een kwestie van het laatste stukje van de puzzel: een uitvoerend artiest die charismatisch is en zich ook vocaal staande weet te houden tegenover een miljoenenpubliek.
Dat kan een band zijn die zich al bewezen heeft grote concertpodia keer op keer uit te verkopen, zoals Kensington. Dat kan een gelegenheidscombi zijn als TCL die in een hut op de hei zich toeleggen op het schrijven van het Perfecte ESF-nummer en daarbij al denken aan de uitvoering ervan. Dat kan ook een troela als Maan zijn die zich in populariteit nog zonder kruiwagens moet zien te bewijzen maar genoeg energie en vocale talenten beschikt om andermans productie overtuigend neer te zetten.

De fout die makkelijk gemaakt wordt is om een artiest in te sturen omdat het 'die ene artiest' is, omdat ze goed kunnen zingen of omdat ze zalen uitverkopen, zonder vooraf enig inzicht te hebben in de drie minuten die ze vol moeten zingen en hóe.
Op zich gaat het in de eerste plaats om het liedje. Dus er is niets mis mee om daar eerst aan te werken en er dan een passende artiest bij te zoeken. Op die manier is Teach-In ook ooit gelozen. En Sieneke natuurlijk ook, maar dat toont aan hoe belangrijk het liedje is, want Sieneke zelf deed het helemaal niet zo slecht.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juni 2017 @ 13:07:48 #54
163650 Greys
pi_171443521
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:00 schreef Majkool het volgende:
Dat Voice-denken heeft het hier ook al overgenomen...

Het gaat niet (per se) om de zanger, maar om de uniek- en eigenheid van de artiest en het nummer imo, Voice-sterretjes met een plastic nummertje is al meer dan de helft van het deelnemersveld (zonder overdrijven)
Dat is volgens mij juist wat 99 procent hier ook vindt. ;) We reageren slechts op de Wiwi berichten dat Daniel Dekker het al over Romy Monteiro had en dat Maan all over the place is de hele tijd. In hetzelfde programma van Jan Smit de zelfverklaarde esf Alwetende. Volgens mij wil bijna niemand (of helemaal niemand) dat ze een the Voice type kiezen en daarna eens een liedje gaan zoeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 juni 2017 @ 13:15:04 #55
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171443729
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is volgens mij juist wat 99 procent hier ook vindt. ;) We reageren slechts op de Wiwi berichten dat Daniel Dekker het al over Romy Monteiro had en dat Maan all over the place is de hele tijd. In hetzelfde programma van Jan Smit de zelfverklaarde esf Alwetende. Volgens mij wil bijna niemand (of helemaal niemand) dat ze een the Voice type kiezen en daarna eens een liedje gaan zoeken.
Romy Monteiro die zie ik ook in veel programma's hoor, vorig jaar dance dance dance met haar moeder, nu presenteert ze ook mijn vader is de beste, wat ze ook helemaal niet kan presenteren al die foutjes lol :')

en bij Late Night werd ze weer eens opgehemeld door haar grote vriend Fred van Leer :+
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_171444295
Het draait idd om het liedje, maar het is niet alsof morgen ineens Het Liedje ingestuurd gaat worden.
Dus roepen we ook namen, mensen die mogelijk iets tofs kunnen schrijven. Voor zichzelf of een ander.


Aan de andere kant, van mij hoeft het persoonlijk ook niet zo; dat gejaag op Het Liedje.
Doen we dan echt enkel mee om te winnen? Enkel prestatiedrang? Enkel een liedje zoeken en dan maar als Rad van Fortuin een artiest erbij zoeken?
Ik vind het idee van een artiest sturen en dan wachten op een liedje lang zo slecht nog niet.
Maar ik jaag dan ook niet elk jaar naar die nummer 1 plek.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † zondag 4 juni 2017 @ 15:11:12 #57
368283 ato
pi_171447085
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:34 schreef Pisces29 het volgende:
Het draait idd om het liedje, maar het is niet alsof morgen ineens Het Liedje ingestuurd gaat worden.
Dus roepen we ook namen, mensen die mogelijk iets tofs kunnen schrijven. Voor zichzelf of een ander.


Aan de andere kant, van mij hoeft het persoonlijk ook niet zo; dat gejaag op Het Liedje.
Doen we dan echt enkel mee om te winnen? Enkel prestatiedrang? Enkel een liedje zoeken en dan maar als Rad van Fortuin een artiest erbij zoeken?
Ik vind het idee van een artiest sturen en dan wachten op een liedje lang zo slecht nog niet.
Maar ik jaag dan ook niet elk jaar naar die nummer 1 plek.
Eurovisie is ook competitie. Het is toch een spannend en heerlijk gevoel zoals in 2014, dat je denkt 'verrek Nederland kan ook winnen' . Het heerlijkst is als je ook trots bent op een nummer en act zoals in 2014.

Ik ben een voorstander voor het juiste liedje, voor de juiste artiest.
Laat de competitie nu al beginnen en de artiesten, cowriters met hun beste plan en liedje maar aankloppen bij de commissie. Jammer dat het bestaat uit de Tros bende..
Life can be a bitch, so like it..
pi_171448616
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:33 schreef Em31 het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Kensington of Chef'Special überhaupt ooit wel zouden willen, als iemand dat nou binnenkort een keer vraagt. :7
ik denk dat echte muzikanten het wel een bezwaar vinden dat je niet live kan spelen. Ilse en Douwe hadden hier ook moeite mee. Misschien is het dan ook niet zo heel gek dat je bij type als Maan uitkomt. Of je moet muzikanten vinden die het als een kans zien om door te breken in Europa.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juni 2017 @ 16:19:41 #59
163650 Greys
pi_171448751
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:34 schreef Pisces29 het volgende:
Het draait idd om het liedje, maar het is niet alsof morgen ineens Het Liedje ingestuurd gaat worden.
Dus roepen we ook namen, mensen die mogelijk iets tofs kunnen schrijven. Voor zichzelf of een ander.


Aan de andere kant, van mij hoeft het persoonlijk ook niet zo; dat gejaag op Het Liedje.
Doen we dan echt enkel mee om te winnen? Enkel prestatiedrang? Enkel een liedje zoeken en dan maar als Rad van Fortuin een artiest erbij zoeken?
Ik vind het idee van een artiest sturen en dan wachten op een liedje lang zo slecht nog niet.
Maar ik jaag dan ook niet elk jaar naar die nummer 1 plek.
Ik heb dat laatste ook gewoon het allerliefst hoor. Maar dan alleen bij artiesten die al eerder goede eigen nummers hadden. Niet 'we kiezen Maan en we laten haar wel kijken waar ze een liedje vandaan tovert' zoals bij Og3ne.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juni 2017 @ 16:21:21 #60
163650 Greys
pi_171448793
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:14 schreef messi124 het volgende:

[..]

ik denk dat echte muzikanten het wel een bezwaar vinden dat je niet live kan spelen. Ilse en Douwe hadden hier ook moeite mee. Misschien is het dan ook niet zo heel gek dat je bij type als Maan uitkomt. Of je moet muzikanten vinden die het als een kans zien om door te breken in Europa.
Waarom kom je dan bij types als Maan uit? Je hebt toch ook muzikanten die lang niet altijd zelf live een instrument spelen maar wel eigen nummers schrijven zoals bv ook Anouk, Ilse en Waylon?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171449024
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom kom je dan bij types als Maan uit? Je hebt toch ook muzikanten die lang niet altijd zelf live een instrument spelen maar wel eigen nummers schrijven zoals bv ook Anouk, Ilse en Waylon?
Omdat die een band achter zich hebben staan zoals bijvoorbeeld Douwe. Hij wou per se zijn band mee. Dit is een van de redenen waarom Dotan volgend jaar niet gaat. Je kan het hier terugluisteren vanaf 05:15 http://www.nporadio2.nl/g(...)dotans-insidemybones
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juni 2017 @ 16:41:52 #62
163650 Greys
pi_171449323
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:30 schreef messi124 het volgende:

[..]

Omdat die een band achter zich hebben staan zoals bijvoorbeeld Douwe. Hij wou per se zijn band mee. Dit is een van de redenen waarom Dotan volgend jaar niet gaat. Je kan het hier terugluisteren vanaf 05:15 http://www.nporadio2.nl/g(...)dotans-insidemybones
Dat snap ik, en ik vind dat ook een prima reden om niet te willen, maar ik bedoel er zijn toch nog wel meer artiesten die niet per se met muzikanten hoeven spelen op het ESF maar wel eigen nummers hebben zoals Anouk en Waylon en Ilse? Waarom kom je dan bij Maan uit bedoel ik? ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171449374
Ja dat is wel een nadeel misschien, maar aan de andere kant luisteren er op dat moment wel 200 miljoen mensen naar je muziek. Dus of het nou echt een ramp is dat je even drie minuten doet alsof. :P
pi_171450129
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat snap ik, en ik vind dat ook een prima reden om niet te willen, maar ik bedoel er zijn toch nog wel meer artiesten die niet per se met muzikanten hoeven spelen op het ESF maar wel eigen nummers hebben zoals Anouk en Waylon en Ilse? Waarom kom je dan bij Maan uit bedoel ik? ;)
Maan was maar een voorbeeld. Ik bedoelde vocalisten. Er zijn inderdaad nog genoeg artiesten te vinden die ook zonder band kunnen spelen. Het zou een belemmering kunnen zijn als een artiest zijn/haar band mee zou willen nemen Maar Ilse en Douwe hebben laten zien dat die er over heen kunnen stappen. In het geval van een Kensington kan ik het begrijpen, wat ik wel heel erg jammer zou vinden.
pi_171467893
In 2010 hebben we ook het lied als uitgangspunt gehad, en we weten hoe dat afgelopen is. Maar wie zou de vader Abraham van 2018 moeten worden? Een topDJ, een John Ewbank/ Eric van Tijn/ Tjeerd Oosterhuis figuur of een muzikant/bandleider?
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2017 @ 15:58:12 #66
368283 ato
pi_171475916
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:11 schreef Wuwwa het volgende:
In 2010 hebben we ook het lied als uitgangspunt gehad, en we weten hoe dat afgelopen is. Maar wie zou de vader Abraham van 2018 moeten worden? Een topDJ, een John Ewbank/ Eric van Tijn/ Tjeerd Oosterhuis figuur of een muzikant/bandleider?
Ook een idee, liedjes schrijvers die een lied hebben geschreven uit 3 verschillende categorieën muziek.

Nationale finale opzetten, maar met een jury zonder de Tatjana's, Frans Bauers of Carlo Boshards.
Life can be a bitch, so like it..
pi_171476732
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:14 schreef messi124 het volgende:
Maan treedt maandag op bij RTL Late Night. Humberto zal wel gaan roepen dat ze naar het Songfestival moet.
Martin Garrix komt ook vanavond.

Dus de kans dat Humberto er iets over gaat zeggen is groot.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2017 @ 16:33:38 #68
368283 ato
pi_171477069
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:23 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Martin Garrix komt ook vanavond.

Dus de kans dat Humberto er iets over gaat zeggen is groot.
Martin Garrix en Maan hmmm...

Ik ben fan van de muziek van Garrix, geen fan van Maan.

Even laten bezinken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_171477100
De kans is te groot dat de rasartiesten die eigen albums maken gaan afhaken, de echte muzikanten willen toch echt hun eigen stempel/visitekaartje afgeven met zelfgecreëerde song. Met voorgekauwde liedjes ga je toch weer de NS2012 kant op, met Voicekindjes en afgedankte musicalartiesten die andermans gevoel moeten overbrengen. Nu het songfestival nog steeds het beetje aanzien heeft, moet je daar ook van profiteren door een grotere artiest die bewezen heeft albums te kunnen slijten en waar mensen voor naar de poppodia/theaters komen te selecteren. We hebben het wat dat betreft gewoon goed gedaan, het werd de afgelopen 5 jaar gezien als kwaliteitsspul wat we stuurden, alleen misten we net de heersende muzikale vibe te pakken in de finale. Gewoon goede muzikanten blijven sturen en het is een keer raak, dat 'speciaal schrijven voor het songfestival' krijg ik ook altijd uitslag van (al die clichés).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 juni 2017 @ 16:46:40 #70
163650 Greys
pi_171477487
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:34 schreef Wuwwa het volgende:
De kans is te groot dat de rasartiesten die eigen albums maken gaan afhaken, de echte muzikanten willen toch echt hun eigen stempel/visitekaartje afgeven met zelfgecreëerde song. Met voorgekauwde liedjes ga je toch weer de NS2012 kant op, met Voicekindjes en afgedankte musicalartiesten die andermans gevoel moeten overbrengen. Nu het songfestival nog steeds het beetje aanzien heeft, moet je daar ook van profiteren door een grotere artiest die bewezen heeft albums te kunnen slijten en waar mensen voor naar de poppodia/theaters komen te selecteren. We hebben het wat dat betreft gewoon goed gedaan, het werd de afgelopen 5 jaar gezien als kwaliteitsspul wat we stuurden, alleen misten we net de heersende muzikale vibe te pakken in de finale. Gewoon goede muzikanten blijven sturen en het is een keer raak, dat 'speciaal schrijven voor het songfestival' krijg ik ook altijd uitslag van (al die clichés).
Ja. Ja. Dit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 juni 2017 @ 17:10:11 #71
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171478316
Martin Garrix en Maan, hmmmm zou wel misschien wat kunnen zijn

ik ga vanavond late night kijken, misschien dat we meer te weten komen :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 17:16:15 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171478538
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Garrix dit doet met zijn carierre.
pi_171479032
Dan zegt hij vast dat hij wel een nummer wil produceren. En dan 1+1=2 omdat Maan daar toevallig ook zit. Ohjee. -O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 juni 2017 @ 17:38:25 #74
163650 Greys
pi_171479083
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:35 schreef Em31 het volgende:
Dan zegt hij vast dat hij wel een nummer wil produceren. En dan 1+1=2 omdat Maan daar toevallig ook zit. Ohjee. -O-
Ik ben er ook bang voor. Beetje te toevallig dat ze er allebei zitten. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171479144
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor. Beetje te toevallig dat ze er allebei zitten. :{
Ja, shit. Alleen kan natuurlijk ook dat er niets over gezegd wordt, omdat misschien niet iedereen zo veel met het songfestival bezig is? :@ (dit vergeet ik soms :D )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')