Welk werk? Er zijn niet zomaar banen voor ze. En anders hebben we al genoeg mensen lopen (de welbekende hesjes) die de plantsoenen schoffelen etc.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
eens, maar 1 toevoeging: laat ze zich ook nuttig voelen, maw geef ze werk.
Syriërs zijn gemiddeld goed opgeleid hoor.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welk werk? Er zijn niet zomaar banen voor ze. En anders hebben we al genoeg mensen lopen (de welbekende hesjes) die de plantsoenen schoffelen etc.
Dat is wel de angst en risico die er nu heerst in Europa. Stel je voor dat zo'n gek losgaat op zo'n festival terrein waar duizenden mensen rondlopen, dit is het zekere voor het onzekere nemen. Het is jammer dat de radicalen zo winnen maar het is helaas niet anders op dit moment, dit is wat Europa wil, hier stemt Europa voor. Iedere moslim zal nu een "verdachte" zijn, althans meer aandacht krijgen van de autoriteiten zodra ze aanwezig/betrokken zijn op/bij plekken waar veel mensen samenkomen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:59 schreef MaJo het volgende:
Ok wacht. Het festival is platgelegd omdat een van de medewerkers familie is van een terreurverdachte in de gevangenis? Ik mag toch hopen dat ze meer aanwijzingen hebben dan dat. Familie van zegt toch helemaal niks? Alsof ik meteen een terrorist ben als mijn neef dat is
ja dat feit is best treurig. We accepteren dat alleen omdat het om terroristen gaat. Heb je bijv. Iemand in je familie die een moord gepleegd heeft, vinden we het belachelijk als je daar op afgerekend zou worden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:59 schreef MaJo het volgende:
Ok wacht. Het festival is platgelegd omdat een van de medewerkers familie is van een terreurverdachte in de gevangenis? Ik mag toch hopen dat ze meer aanwijzingen hebben dan dat. Familie van zegt toch helemaal niks? Alsof ik meteen een terrorist ben als mijn neef dat is
Vergeleken met wat? Afghanistan?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Syriërs zijn gemiddeld goed opgeleid hoor.
Maar ze spreken de taal niet en hun papiertjes zijn hier vaak weinig waard. Tenzij ze het Engels echt goed beheersen en daadwerkelijk in een specifiek gebied uitblinken, komen ze hier gewoon ontzettend moeilijk aan de bak.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Syriërs zijn gemiddeld goed opgeleid hoor.
natuurlijk is het niet makkelijk in de praktijk, maar waar een wil is, is een weg. Vaak ontbreekt bij overheden de wil.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar ze spreken de taal niet en hun papiertjes zijn hier vaak weinig waard. Tenzij ze het Engels echt goed beheersen en daadwerkelijk in een specifiek gebied uitblinken, komen ze hier gewoon ontzettend moeilijk aan de bak.
Een voorbeeld las ik een tijdje terug ergens in een krant. Syrische onderwijzer. Gaf les aan een middelbare school in Syrie. Wil dolgraag aan het werk hier. Maar zelfs na 3 jaar taallessen is zijn Nederlands gewoon nog niet goed genoeg om hier les te mogen geven. En dan hebben we het dus over iemand met een goede opleiding en goede wil.
Het is allemaal zo makkelijk niet in de praktijk.
flauwe reactie. Syrië was een minstens even welvarend land als Nederland.quote:
Syrie was even welvarend als Nederland? Euh... nee.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
flauwe reactie. Syrië was een minstens even welvarend land als Nederland.
Precies datquote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja dat feit is best treurig. We accepteren dat alleen omdat het om terroristen gaat. Heb je bijv. Iemand in je familie die een moord gepleegd heeft, vinden we het belachelijk als je daar op afgerekend zou worden.
oke misschien wat overdreven, maar zeker geen derde wereldland.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Syrie was even welvarend als Nederland? Euh... nee.
Wat?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
flauwe reactie. Syrië was een minstens even welvarend land als Nederland.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:15 schreef houdjemond het volgende:
Das ist die Nachricht, auf die alle Rock am Ring Fans warten. Nach intensiven Durchsuchungen des gesamten Festivalgeländes haben sich die Verdachtsmomente für eine akute Gefährdungslage nicht erhärtet. Die Polizei gab daraufhin grünes Licht für eine Wiederaufnahme der Aufbauarbeiten auf den Bühnen im Hinblick auf die Öffnung des Festivalgeländes. Eine genaue Uhrzeit für die Öffnung werden wir so schnell wie möglich kommunizieren. Wichtig ist, es geht weiter! Wir halten Euch natürlich permanent auf dem Laufenden. Wir danken Euch für Euer unglaublich diszipliniertes Verhalten und die vorbildliche Kooperation.
These are the news we all have been waiting for:
Rock am Ring 2017 will go on! After intensive searches and sweeps of the complete festival site by the police the suspicion of a potential terrorist threat has not been confirmed.
Set up for day 2 of Rock am Ring has commenced and the program is going to be resumed in the early afternoon. The incredibly disciplined fans deserve all our respect and gratitude.
We keep you posted.
lees ff verder joh.quote:
Syrië was ook voor de burgeroorlog een achterlijk geitenland, ook in vergelijking met de buurlanden.quote:
tja als je zulke terminilogie gaat gebruiken ga ik er überhaupt niet verder op in. Doe normaal joh!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Syrië was ook voor de burgeroorlog een achterlijk geitenland, ook in vergelijking met de buurlanden.
Niet gebeurt is ook weer niet helemaal waar. Nederland is de dans ontsprongen tot nu toe wat grote aanslagen betreft, maar er zijn hier ook wel terroristische acties geweest (theo van gogh bijvoorbeeld, of brandbommen bij (vermeende) gulenisten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
niettemin is er goddank nog niets gebeurd in Nederland de laatste jaren.
Ik zou er ook maar niet verder op in gaan, je hebt jezelf al genoeg belachelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja als je zulke terminilogie gaat gebruiken ga ik er überhaupt niet verder op in. Doe normaal joh!
Mijn excuses als ik voor golfjes in je roze wolk gezorgd heb.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja als je zulke terminilogie gaat gebruiken ga ik er überhaupt niet verder op in. Doe normaal joh!
Hardop gelachen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Syrië was een minstens even welvarend land als Nederland.
omdat ik op 1 punt wat overdreef? (En ook toegaf)quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou er ook maar niet verder op in gaan, je hebt jezelf al genoeg belachelijk gemaakt.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mijn excuses als ik voor golfjes in je roze wolk gezorgd heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |