prima.:)quote:
Je bent echt te dom om te schijten hè?quote:
dat is idd wel minder goed dan ik dacht, maar dan is het nog steeds geen 3e wereldland.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou ja, als ik Wikipedia mag geloven ging het in de jaren voorafgaand aan de Burgeroorlog ook niet goed met Syrie. De werkloosheid lag boven de 10 procent en bijna 13 procent vd bevolking leefde onder de armoedegrens.
dank je wel. Mijn eerste opmerking was dus idd gewoon onwaar. Excuses voor diegenen die zich blijkbaar hierdoor nogal gekwetst voelden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:
Ik heb eens even cijfers erbij gepakt, dat werkt wat beter dan wat roepen
Syrie staat op de lijst van welvaart in 2009 volgens het IMF op plek 111 (Nederland staat op 7). Landen als Irak, Afghanistan en Egypte staan lager. Aan de andere kant staat Iran daar iets boven (nummer 85) en de Verenigde Arabische Emiraten staan op plek 8. Maar als je kijkt naar de landen die gezien worden als de broedplaatsen voor het terrorisme dan staat Syrië (qua welvaart) een beetje in het midden
Dus Syrië even welvarend als Nederland? Absoluut niet. Maar qua welvaart lopen ze wel voor op omringende landen.
Als de geletterdheid in je land lager is dan in Zimbabwe ben je toch echt wel een derdewereldland.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
prima.:)
Punt is dat het geen 3e wereldland was.
De waarheid ligt altijd een beetje in het middenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
dank je wel. Mijn eerste opmerking was dus idd gewoon onwaar. Excuses voor diegenen die zich blijkbaar hierdoor nogal gekwetst voelden.![]()
Maar dus geen 3e wereldland.
duidelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
De waarheid ligt altijd een beetje in het middenHet ligt eraan hoe je derdewereldland definieert. Volgens de oude definitie waarin landen worden ingedeeld volgens de verdeling NAVO (eerste wereld), Warschau-pact (tweede wereld) en overig (derde wereld) valt Syrië wel onder de definitie van derdewereldland. Maar volgens die definitie is Ethiopië een tweedewereldland dus de vraag is hoe serieus je die definitie nog kunt nemen
Je kaart is stuk, Syrië is, en was, armer dan alle omringende landen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:
Dus Syrië even welvarend als Nederland? Absoluut niet. Maar qua welvaart lopen ze wel voor op omringende landen.
Ik ga liever uit van cijfers van het IMF dan iemand die zonder iets te onderbouwen wat roeptquote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je kaart is stuk, Syrië is, en was, armer dan alle omringende landen.
Ik stel voor dat je die cijfers naast een kaart legt en dan nog een keer terug komt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga liever uit van cijfers van het IMF dan iemand die zonder iets te onderbouwen wat roept
Ik heb het toch over vergelijkbare landen die een broedplaats zijn voor terrorisme? Nee die zijn niet allemaal aangrenzend maar liggen wel in die regio. Maar je hebt ook wel gelijk, er liggen ook welvarende(re) landen in de buurt zoals Iran, Saudi-Arabië en Libanon.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je die cijfers naast een kaart legt en dan nog een keer terug komt.
In 2009 ja. Ik kan me voorstellen dat acht jaar burgeroorlog dat een beetje anders heeft gemaakt...quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:38 schreef MaJo het volgende:
Ik heb eens even cijfers erbij gepakt, dat werkt wat beter dan wat roepen
Syrie staat op de lijst van welvaart in 2009 volgens het IMF op plek 111 (Nederland staat op 7). Landen als Irak, Afghanistan en Egypte staan lager. Aan de andere kant staat Iran daar iets boven (nummer 85) en de Verenigde Arabische Emiraten staan op plek 8. Maar als je kijkt naar de landen die gezien worden als de broedplaatsen voor het terrorisme dan staat Syrië (qua welvaart) een beetje in het midden
Ongetwijfeld! Maar het gaat er volgens mij om hoe welvarend het land was, dus ten tijde van vluchten. Maar het land is nu zeker nog weinig waardquote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In 2009 ja. Ik kan me voorstellen dat acht jaar burgeroorlog dat een beetje anders heeft gemaakt...
Wat een heldquote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:52 schreef deedeetee het volgende:
http://www.nu.nl/137673/v(...)niet-mijn-islam.html
LOL de man gelijk maar de moslims blijven gewoon hun handen in onschuld wassen en hierheen sluipen om van onze uitkeringen te profiteren terwijl ze een hoop heisa maken over hun recht op godsdienstvrijheid en dat voor hun natuurlijk aparte regeltjes gelden enz....
Kende ik niet, bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 02:06 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het anarchistisch handboek al in huis?
http://www.ad.nl/show/ter(...)elde-namen~a8b2baee/quote:Terreuralarm Rock am Ring om verkeerd gespelde namen
Een schrijffout bij twee namen van medewerkers heeft het terreuralarm en de daaropvolgende ontruiming van het Duitse popfestival Rock am Ring veroorzaakt. Dat melden Duitse media. Ongeveer 87.000 mensen moesten vrijdag 2 juni het festivalterrein in de Eifel af, en het evenement werd onderbroken.
Suzanne Borgdorff 14-06-17, 14:32
De namen van twee medewerkers waren door een ingehuurd bedrijf, dat hielp bij de opbouw van het festival, verkeerd opgeschreven. Toen die namen niet overeenkwamen met een officiële lijst van de organisator van het festival, werd alarm geslagen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de deelstaat Rijnland-Palts verklaarde zelfs dat er banden waren met salafistische kringen.
De Duitse politie zegt te willen leren van de fout en gaat in het vervolg ook opbouwmedewerkers vrijwillig controleren. Nu waren alleen de beveiligers gescreend.
Rock am Ring ging de dag na de ontruiming weer verder.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:04 schreef Felixa het volgende:
Ai...
[..]
http://www.ad.nl/show/ter(...)elde-namen~a8b2baee/
Omg!quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:04 schreef Felixa het volgende:
Ai...
[..]
http://www.ad.nl/show/ter(...)elde-namen~a8b2baee/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|