Tickets kopen op de website van de Tsjechische spoorwegen (cd.cz) helpt al voor het tarief. Dan gewoon een plek in Duitsland vlak over de grens kiezen als vertrekstation en je hebt voor 29 euro wel een ticket. Los ticket voor de reis naar duitsland en je bent klaar.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtmlquote:Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
Aanrijding Breda - Roosendaal zal het een en ander wel in war gegooid hebbenquote:Op donderdag 8 juni 2017 09:39 schreef iBugged het volgende:
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch)
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Schotland:Kyle Line,
Inverness-Kyle of Lochalsh
Dwars door een bijna ontvolkt gebied in
de ruige natuur met een weerbarstig
klimaat werd ooit een spoorlijn
aangelegd.
Een fantastische manier om Schotland te
beleven.
Thanks!quote:Op donderdag 8 juni 2017 08:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
Kwestie van het wissel niet helemaal omgelegd denk ik...quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:46 schreef Goverman het volgende:
Ik ben
[..]
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Waarom zitten er plastic zakken om de buffers?quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiënter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Dat is inderdaad wel een dingetje. Zit niet alleen op veiligheidsregelgeving trouwens, maar ook op arbeidstijden. Stel je namelijk voor dat een machinist die een dienst van 8 uur heeft gehad een trein nog moet terugrijden van Enschede naar Deventer of Zutphen. Dat kan in sommige gevallen dus niet, waardoor een extra machinist nodig is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |