abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juni 2017 @ 01:46:03 #276
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_171540988
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,

Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.

Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?

Alvast bedankt :)
Tickets kopen op de website van de Tsjechische spoorwegen (cd.cz) helpt al voor het tarief. Dan gewoon een plek in Duitsland vlak over de grens kiezen als vertrekstation en je hebt voor 29 euro wel een ticket. Los ticket voor de reis naar duitsland en je bent klaar.
pi_171542277
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,

Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.

Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?

Alvast bedankt :)
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens :P
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:54:08 #278
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171542331
Heb ooit ook een keer gedaan via Berlijn, mooi reis tussen Berlijn een Praag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:13:54 #279
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171542508
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:21:44 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171542583
Treintjesporno! Een parallelfahrt met twee TGV inOui Duplexen op de nieuwe lijnen Paris - Rennes en Paris - Bordeaux:

pi_171542831
:9~ :9~
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:39:34 #282
433932 iBugged
Webdeveloper
pi_171542840
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch) :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juni 2017 @ 09:40:57 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171542862
Whut? Dat zesje kun je toch beter inzetten op de Schrootlijn waar een tekort aan dat mat is?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171542889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:39 schreef iBugged het volgende:
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch) :')
Aanrijding Breda - Roosendaal zal het een en ander wel in war gegooid hebben
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 juni 2017 @ 12:17:19 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171545777
quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Schotland:Kyle Line,
Inverness-Kyle of Lochalsh

Dwars door een bijna ontvolkt gebied in
de ruige natuur met een weerbarstig
klimaat werd ooit een spoorlijn
aangelegd.

Een fantastische manier om Schotland te
beleven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171545917
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk



[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 08-06-2017 12:42:00 ]
pi_171546668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens :P
Thanks!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:31:35 #288
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171547302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:33:38 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171547343
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
_O-
pi_171547470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:46:51 #291
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171547585
Ik ben
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport donderdag 8 juni 2017 @ 14:17:45 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171548144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Kwestie van het wissel niet helemaal omgelegd denk ik...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171548338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:46 schreef Goverman het volgende:
Ik ben

[..]

Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:22 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171548438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Waarom zitten er plastic zakken om de buffers?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171548461
Dan worden ze niet vies
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:24 #296
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548816
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiënter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.

Het is een kwestie van sprokkelen, vooral op de korte termijn. Op de wat langere termijn staan er behoorlijk wat projecten voor opstelterreinen in de planning: Amsterdam Westhaven, Uitgeest, Zwolle, Nijmegen, Lelystad, Hoofddorp en Groningen. Maar al die projecten bij elkaar is nog niet voldoende, dus is ook het sprokkelwerk nog nodig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:55 #297
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171548826
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
pi_171548841
Dan zou je verwachten dat NS dus straks absurd teveel materieel heeft staan of laten ze alle afgeschreven troep straks weer jaren verroesten?
pi_171548885
Is er over Uitgeest al meer bekend?
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:55:09 #300
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Dat is inderdaad wel een dingetje. Zit niet alleen op veiligheidsregelgeving trouwens, maar ook op arbeidstijden. Stel je namelijk voor dat een machinist die een dienst van 8 uur heeft gehad een trein nog moet terugrijden van Enschede naar Deventer of Zutphen. Dat kan in sommige gevallen dus niet, waardoor een extra machinist nodig is.

Of diezelfde machinist - met standplaats Enschede of Hengelo - heeft een op te stellen trein naar Zwolle gereden: hoe moet die dan weer thuis komen, als hij zelf de laatste trein heeft gereden? Dat kan dus eigenlijk niet, dus moet je daar in de planning rekening mee houden. En dat betekent in de regel dat je wat extra mensen moet inzetten. En dat is voor de exploitatie van NS natuurlijk niet echt gunstig... (nog los van vakbonden en OR-en)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')