Doen alsof het jou niet boeit. Je hebt een kalknagel, nou en?quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:42 schreef Melissa_T_Lam het volgende:
*username is niet mijn echte naam*
Ik zal het kort houden: enkele jaren geleden heb ik waarschijnlijk een kalknagel opgelopen tijdens een vakantie in Thailand. Dit is toendertijd niet voldoende behandeld waardoor ik nu een dikke kalknagel heb aan mijn grote teen.
Even een lijstje van wat ik al heb geprobeerd:
- elk zalfje, creme, olie, vaseline, pen, wat er maar bestaat.
- tabletten (Antibiotica) van de dokter, 9 maanden geslikt, geen resultaat
- naar de pedicure
- zoutbad
- chirurgisch laten verwijderen. ik kreeg een grote naald in mijn teen en kon vervolgens dagen niet lopen. de kalknagel werd volledig verwijderd en zou 'normaal' terug groeien. nou niet dus, het kwam er precies hetzelfde weer eruit.
TS is geen vieze dikke man die zichzelf niet verzorgd. kalknagels heeft niet altijd zoveel met hygiëne te maken, soms heb je gewoon pech zoals ik.
Ik gebruik nu fake opplak teennagels, maar echt ideaal zijn ze niet. na een paar dagen laat de lijm los en in het openbaar ben ik altijd bang dat ie er op eens afvalt. ze zien er ook niet heel natuurlijk uit.
'Gewoon' nagellak op mijn echte nagel heeft geen nut, aangezien het erg dik is en vervormd, dus dat ziet er niet uit(walgelijk gezicht)
Ik ben een beetje ten einde raad. het is een kwaal waar ik al zoveel jaar mee loop. Ik zoek een manier om mijn kalknagel te verbergen aangezien het wss nooit meer weg gaat. heeft iemand nog enige tips/ervaringen?
merci.
Vaak laten plat slijpen. Noemen ze een podotherapeut volgens mij. Overigens, als jij ook maar een béétje aantrekkelijk bent ligt geen enkele gozer wakker van een nageltje hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:52 schreef Melissa_T_Lam het volgende:
Tja, ik voel me toch niet echt mooi als ik met een kalknagel buiten loopik ben nog jong en wil er niet 'vies uitzien'
en de nagel is erg dik en loopt niet mooi recht omhoog zegmaar, het loopt als een soort driehoek. dus het ziet er echt niet uit.
ja dan zat de bacterie dus niet alleen maar in je teennagel, maar ook nog eens in de wortel van de nagel,quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:42 schreef Melissa_T_Lam het volgende:
- chirurgisch laten verwijderen. ik kreeg een grote naald in mijn teen en kon vervolgens dagen niet lopen. de kalknagel werd volledig verwijderd en zou 'normaal' terug groeien. nou niet dus, het kwam er precies hetzelfde weer eruit.
hoi de nagel kan echt soort van monstrueze vormen aan nemen, echt geen standaard doorsnee gezonde nagel dus..quote:
Ik ben al oud en ik wil er ook mooi uitzien.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:52 schreef Melissa_T_Lam het volgende:
Tja, ik voel me toch niet echt mooi als ik met een kalknagel buiten loopik ben nog jong en wil er niet 'vies uitzien'
en de nagel is erg dik en loopt niet mooi recht omhoog zegmaar, het loopt als een soort driehoek. dus het ziet er echt niet uit.
is niet echt een nagel waar je als man nu eens aan gaat sabellen haha, ( ik zeg dit ook met zelfspot omdat ik zelf ook kalknagel heb dus,,, )quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:51 schreef -Magica- het volgende:
En met nagellak ziet het er echt walgelijk uit? Volgens mij overdrijf je een beetje
die heb ik 9 maanden geslikt, geen enkele verbetering en alleen maar lichamelijke klachten van gekregen + vaak bloedprikken om te kijken of het allemaal nog wel oke is met m'n lever enzo, omdat het blijkbaar troep isquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:58 schreef possetje het volgende:
http://www.apotheek.nl/?product=lamisil-tabletten
Dit is denk ik de antibiotica van TSquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:58 schreef possetje het volgende:
http://www.apotheek.nl/?product=lamisil-tabletten
Dit ja. Wel graag even foto's hier posten zodat we het kunnen beoordelenquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:48 schreef CoolGuy het volgende:
Een te strak, te laag uitgesneden topje aan doen. Let echt niemand op je kalknagel
wilde ik net postenquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:46 schreef Zorro het volgende:
Vicks Vaporub. Schijnt.
LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!
Ik zie in dat topic nog geen reacties dat het werkelijk geholpen heeft. Maar wie weet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:46 schreef Zorro het volgende:
Vicks Vaporub. Schijnt.
LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!
Ik wel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:48 schreef CoolGuy het volgende:
Een te strak, te laag uitgesneden topje aan doen. Let echt niemand op je kalknagel
Heeft er meer mee te maken dat de doorbloeding bij een nagel klein/slecht is waardoor het lichaam er eigenlijk niks kan tegen doen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:08 schreef possetje het volgende:
iig is ook de kalknagel een teken van slechte weerstand, want in een normaal geval heeft een mens dan een afweer systeem in zich, en die zegt dan al snel "fuck off" tegen bacterien die niet in je lichaam thuishoren!
slechte weerstand kan aardig wat verschillende oorzaken hebben...
Doorbloeding in de huid is dan minder, wat bij bepaalde medicatie tegen schimmelnagels relevant kan zijn.quote:
Ditquote:Op woensdag 31 mei 2017 18:48 schreef CoolGuy het volgende:
Gewone nagellak is toch juist slecht bij een kalknagel?quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:07 schreef sneeuwball het volgende:
Zit helaas ook bij ons in de familie (alleen dan de genetische variant die door ichtyose wordt veroorzaakt). Ik heb het al van kleins af aan.
In pubertijd begon ik het wat hinderlijker te vinden en ging toen 3 maanden aan de Terbinafine, een antibiotica tegen schimmelnagels. Heb er erg veel klachten van gehad, 10 kilo afgevallen. Aan mijn nagels zag ik niets, behalve dat er 1 helemaal is afgevallen in bad. Die groeide net zo scheef en vreemd weer terug.
Ik had in die tijd ook een aantal vriendjes die het niet mooi vonden (eentje zei verbaasd: 'Wat heb jij lelijke teennagels!').
Toen ontdekte ik dat het met rode nagellak behoorlijk goed te verbloemen is, zeker omdat mijn voeten en nagels vrij klein zijn.
Mijn huidige vriend vindt het wel schattig en stoort zich er helemaal niet aan. Dan weet je ook dat je een goede hebt gevonden. Jongens die er opmerkingen over maken zijn sukkels. Boeiend dat je nagels er iets anders uit zien, er kunnen nog veel ergere dingen aan je lichaam mankeren.
Nu ga ik een of twee keer per jaar (vaak in de lente en zomer als de slippers aangaan) naar de medisch pedicure, waar je ze voor zo'n 30 euro kan laten platmaken. Lakje erover heen en klaar is kees.
Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk, herken ik niet zoveel (wel veel oliën die me op zich ook niks zeggen (behalve dat het blijkbaar oliën zijn)). Hoezo is 't superlogisch? En hoezo is 't sterk anti-bacterieel?quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:31 schreef Greys het volgende:
Probeer het. Het kost geen fuck en als je naar de ingrediënten kijkt is het eigenlijk ook superlogisch dat het werkt. Schimmels kunnen er niet tegen en het is sterk antibacterieel.
Heb het even uit dat andere topic gekopieerd, scheelt weer mobiel typen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk, herken ik niet zoveel (wel veel oliën die me op zich ook niks zeggen (behalve dat het blijkbaar oliën zijn)). Hoezo is 't superlogisch? En hoezo is 't sterk anti-bacterieel?
Ja, ik heb hier niet veel verstand van
quote:Op dinsdag 18 april 2017 11:56 schreef Greys het volgende:
Er zit kamfer, eucalyptus en menthol in, verpakt in terpentijn-olie. Schimmels kunnen er niet tegen en worden erdoor uitgeroeid, je voeten worden poezelig zacht. Was 's avonds je voeten voor het naar bed gaan, smeer je hele voeten ermee in (dus ook OP je nagels, vooral als je een kalknagel hebt) en trek sokken aan, anders zit je bed vol Vicks. Doe dat een tijdje een paar keer per week, liefst dagelijks.
En wie me niet gelooft moet maar even Googlen op 'vicks schimmel' of kalknagel.![]()
Ergens is het ook best logisch als je naar de ingrediënten van Vicks kijkt:
Kamfer: desinfecterend
Terpentijnolie: doodt bacteriën en schimmels en is dus antiseptisch
Menthol: desinfecterend
Eucalyptusolie: sterk antiseptisch
Thymol: sterk antiseptische werking, het doodt schimmels, virussen en bacteriën
Cederhoutolie: bacterie- en schimmeldodend
Dus ook al hebben de makers van Vicks het goedje met een heel ander doeleinde gefabriceerd, ze hebben het beste voetenspul ter wereld gemaakt zonder dat ze het wisten
Nice!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 22:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb het even uit dat andere topic gekopieerd, scheelt weer mobiel typen.En nee ik heb geen aandelen en heb er verder ook de ballen verstand van maar nav de tip die ik zelf kreeg over Vicks ging ik er naar Googlen, anders had ik het ook niet geweten. Maar dit hieronder dus
[..]
quote:Er zit kamfer, eucalyptus en menthol in, verpakt in terpentijn-olie. Schimmels kunnen er niet tegen en worden erdoor uitgeroeid, je voeten worden poezelig zacht. Was 's avonds je voeten voor het naar bed gaan, smeer je hele voeten ermee in (dus ook OP je nagels, vooral als je een kalknagel hebt) en trek sokken aan, anders zit je bed vol Vicks. Doe dat een tijdje een paar keer per week, liefst dagelijks.
En wie me niet gelooft moet maar even Googlen op 'vicks schimmel' of kalknagel.![]()
Ergens is het ook best logisch als je naar de ingrediënten van Vicks kijkt:
Kamfer: desinfecterend
Terpentijnolie: doodt bacteriën en schimmels en is dus antiseptisch
Menthol: desinfecterend
Eucalyptusolie: sterk antiseptisch
Thymol: sterk antiseptische werking, het doodt schimmels, virussen en bacteriën
Cederhoutolie: bacterie- en schimmeldodend
Dus ook al hebben de makers van Vicks het goedje met een heel ander doeleinde gefabriceerd, ze hebben het beste voetenspul ter wereld gemaakt zonder dat ze het wisten
We zijn een maand verder en ik zie een verbetering.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:16 schreef Domnivoor het volgende:
Vandaag Vicks Vaporub gekocht. Ik ga het eens proberen.
TOLD YOU SO TOLD YOU SOquote:Op zondag 23 juli 2017 10:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
We zijn een maand verder en ik zie een verbetering.
bedankt 👍🏻quote:Op zondag 23 juli 2017 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
TOLD YOU SO TOLD YOU SO
Het is idioot maar het werkt echt veel beter dan al die dure speciale troep en medicijnen. Het is een vrij lang(zaam) proces omdat een teennagel nou eenmaal superlangzaam uitgroeit maar heel goed van je dat je het volhoudt. Doorzetten!
Dit ja. Hoort bij jou.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doen alsof het jou niet boeit. Je hebt een kalknagel, nou en?
Zo'n kuur is echt heel slecht voor je lever en nieren. beter naar de pedicure of een middel bij de drogist kopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:56 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn broer en ik hebben er ook last van gehad. Mijn broer kreeg een kuur en is er volledig van af. Ik wilde de kuur ook, maar kreeg het niet van de dokter (andere huisarts), omdat het blijkbaar echt schadelijk voor je is.
Heb zelf van alles geprobeerd, maar had geen uithoudingsvermogen om maandenlang bezig te zijn. Ik doe nu dus vijlen en lakken en dan ziet het er redelijk normaal uit. Heb er in ieder geval nooit opmerkingen over gehad.
Misschien binnenkort maar weer eens beginnen met vicks en azijn en nu echt volhouden.
Britney Spears heeft een dikke bipolaire stoornis en een kut karakter. Ik zou zeer zeker tegen haar nee zeggen en dumpen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:01 schreef possetje het volgende:
ik zeg altijd maar : stel je kan britney spears daten, maar je komt er achter dat ze een kleine ziekte heeft? zou je dan haar dumpen en nee zeggen?
Whahahahaquote:Op zondag 5 juli 2020 21:35 schreef zoz het volgende:
[..]
Britney Spears heeft een dikke bipolaire stoornis en een kut karakter. Ik zou zeer zeker tegen haar nee zeggen en dumpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |