Nope.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen hoor. Maar zit er een nettorama in de buurt? Scheelt ook een hoop
Waarom zal hij dat moeten zijn? Ik vind het ook veel, maar zijn boodschappen gaan niemand wat aan.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:37 schreef Eleiko het volgende:
Waarom is TS niet gewoon open waar die 250 euro per week, ex vis, want visboer aan opgaan?
Wel als je om advies vraagt om te besparen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Waarom zal hij dat moeten zijn? Ik vind het ook veel, maar zijn boodschappen gaan niemand wat aan.
Vomar doet ook aan bezorgen en heeft alle A-merken voor lagere prijzen dan de AH.quote:
Maar zijn voornaamste vraag was welke producten van de Aldi te pruimen zijn. Als hij specifieke producten zou vragen, zou je gelijk hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:53 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wel als je om advies vraagt om te besparen.
Lidl heeft bijna ook alleen beter leven vlees, nep Skyr heb ik daar ook gezien. Anders ga je toch gewoon een keer kijken. Ze hebben ook verse gebakken broodjes. Ik vind tijgerbollen wel lekker.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
We gooien bijna niets weg. Restjes worden vaak de volgende dag verwerkt in lunch gerechten.
Maar wel een focus op eiwitten: gerookte kipfilet (scharrel), 10 pakken Skyr per week, veel verse vis etc.
Ik ga binnenkort wel even de Lidl bezoeken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Lidl heeft bijna ook alleen beter leven vlees, nep Skyr heb ik daar ook gezien. Anders ga je toch gewoon een keer kijken. Ze hebben ook verse gebakken broodjes. Ik vind tijgerbollen wel lekker.
Het is echt wel een groot verschil. Ik heb door verhuizing geen Lidl meer in de buurt en ga dus niet meer zo vaak. Nu ga ik eens in de twee weken, de rest komt bij AH vandaan. Af en toe ga ik naar de Aldi maar daar zijn er (voor ons) significant minder dingen die ik kan kopen in plaats van iets soortgelijks bij AH. Daardoor lonen die boodschappen eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:26 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort wel even de Lidl bezoeken.
Door dit topic hoor ik daar veel goeds over. Dacht altijd dat Lidl en Aldi beetje hetzelfde waren.
Vind je de AH veel duurder dan de Lidl? (Of Aldi)quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt wel een groot verschil. Ik heb door verhuizing geen Lidl meer in de buurt en ga dus niet meer zo vaak. Nu ga ik eens in de twee weken, de rest komt bij AH vandaan. Af en toe ga ik naar de Aldi maar daar zijn er (voor ons) significant minder dingen die ik kan kopen in plaats van iets soortgelijks bij AH. Daardoor lonen die boodschappen eigenlijk ook niet.
Er is ook veel te behalen door goed op aanbiedingen te letten en verstandig met kliekjes om te gaan. Of om meer te koken dan nodig en dat in te vriezen.
Groenten en fruit zijn bij Lidl echt superieur ten opzichte van welke supermarkt dan ook.
Je kunt bij beide supermarkten dure en goedkope spullen kopen. AH heeft goede aanbiedingen en goedkope basicvarianten. Het is dat ik verslingerd ben aan bepaalde Lidlproducten (kwark, melk, een groot aantal artikelen uit de themaweken) maar het liefst zou ik alles bij AH kopen want dat is veel makkelijker.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:22 schreef agter het volgende:
[..]
Vind je de AH veel duurder dan de Lidl? (Of Aldi)
Want ik haal ook sommige AH basic producten. Denk aan een kilo koffiebonen, of AH toiletpapier, keukenrollen etc.
Alsof je niet al genoeg eiwitten binnenkrijgt zeg, of bestaat je gezin uit bodybuilders?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:32 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het.
Maar Skyr vinden we lekkerder. En heeft toch net wat meer eiwitten.
Je wil dat ik mijn leefstijl aan je uitleg. Is dat je vraag?quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Alsof je niet al genoeg eiwitten binnenkrijgt zeg, of bestaat je gezin uit bodybuilders?
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:02 schreef agter het volgende:
En dan stel je dat budget per persoon?
Heb regelmatig vrienden die mee-eten. En afgelopen weekend was het iedere avond raak met de BBQ en mee-eters (bevriende gezinnen).
Dus 5 euro pp voor een avondmaaltijd of zo, stel je dan?
Nee, ik merk op dat je belachelijke overwegingen maakt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef agter het volgende:
[..]
Je wil dat ik mijn leefstijl aan je uitleg. Is dat je vraag?
Of wil je gewoon graag wat opmerken?
Denk dat het wel een methode zou zijn, ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.
Wat je inkomen ook is, het kan nooit kwaad om eens over je uitgaven na te denken. Ik ga ook weer eens wat beter opletten n.a.v. dit topic.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:09 schreef agter het volgende:
[..]
Denk dat het wel een methode zou zijn, ja.
4 avonden duur, 3 avonden Lidl/Aldi of anderszins goedkoop (of andersom, maakt me niet echt uit).
Zat zelf ook al een beetje die kant op te denken.
Het kan geen kwaad. En ik denk dat het goed is voor de bankrekening.
En over dat laatste: nee. Wij eten niet zo vaak bij anderen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.
5 Euro lijkt me een leuk bedrag per persoon. Daar kan je echt wel wat mee. Er zijn ook mensen die daar hun hele gezin van te eten geven, dat lijkt me in jouw geval ook weer niet nodig.
Als er zo vaak mensen bij jullie eten, eten jullie dan ook vaak bij anderen? Je kunt mensen ook vragen om de drank mee te nemen. Of salade of brood ofzo.
En wat schiet je daar mee op? Iedereen zegt hier dat de magere kwark bij Aldi/Lidl goedkoper en minstens gelijkwaardig is dan Skyr. En jij vind van niet. Smaken verschillen, dus enigste manier is het zelf uitproberen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:26 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou alleen graag wat beter willen weten of een bepaald product goedkoper (en minstens gelijkwaardig) is in winkel B tov winkel A.
Die kwark kennen we. En eten we ook. Naast de Skyr.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:05 schreef JAOC het volgende:
[..]
En wat schiet je daar mee op? Iedereen zegt hier dat de magere kwark bij Aldi/Lidl goedkoper en minstens gelijkwaardig is dan Skyr. En jij vind van niet. Smaken verschillen, dus enigste manier is het zelf uitproberen.
Sowieso is al het voorgemarineerde vlees uit welke willekeurige supermarkt dan ook niet iets wat je wilt kopen. In elk geval proef je daar geen verschil tussen aangezien het al dagenlang ligt te verzuipen in die marinade.
Persoonlijk vind ik brood uit welke willekeurige supermarkt dan ook een stuk minder lekker dan van de bakker. Ik vergeet wel eens brood te halen en de bakkers zijn meestal om 18:00 al dicht dus dan heb je geen andere keus dan eens supermarktbrood te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |